Kwalifikacje przed GP Turcji udowodniły, że zespół BMW Sauber robi małe postępy. 10 i 11 pozycja nie są być może powodem do świętowania sukcesu, jednak pokazuje, że F1.09 zmierza w dobrym kierunku.
Robert Kubica„Start z P10 jest zdecydowanie lepszy niż z P18, jak to było w Monako. Niemniej, nadal brakuje nam trochę tempa w porównaniu do czołowych bolidów. Tor pasuje bardziej do naszego bolidu niż Monako. Niemniej jutro będziemy musieli walczyć. Mimo, że strata do liderów jest całkiem mała, jest między nami a pierwszym rzędem sporo bolidów. Będzie ciężko.”
Nick Heidfeld
„Mam mieszane uczucia dotyczące kwalifikacji. Z jednej strony przykro jest przeoczyć awans do czołowej dziesiątki z tak małą stratą, ale z drugiej jestem zadowolony z postępu jaki wykonaliśmy. Bolid był wystarczająco szybki na awans do Q3. Byłem siódmy przed moim ostatnim wyjazdem w Q2, ale natknąłem się na ruch w ostatnim sektorze okrążenia wyjazdowego. Biorąc pod uwagę charakterystykę opon na sezon 2009, to wystarczyło, żeby uniemożliwić im właściwe dogrzanie i w konsekwencji zrujnowanie szybkiego okrążenia. Nasz nowy pakiet aerodynamiczny z podwójnym dyfuzorem jest krokiem do przodu. Nie tylko porównując do Monako, ale także do Barcelony, gdzie zdobyłem dwa punkty po starcie z 13 pola.”
Mario Theissen, szef zespołu
„Mieliśmy solidne osiągi w kwalifikacjach. Oczywiście naszym celem było dowiezienie do Q3 obu bolidów, ale nie udało się. Dzisiaj ponownie cała stawka była bardzo blisko siebie. Nick przestrzelił Q3 o zaledwie 0,05 sekundy, a Robert ostatecznie był 10. Co to oznacza pod kątem wyścigu będziemy wiedzieli dopiero jak poznamy strategie konkurencji. Z pozytywnych rzeczy, w Q2, gdy wszyscy jeździli w takich samych warunkach, przewaga liderów wynosiła tylko 0,4 sekundy. To potwierdza, że nowy pakiet aerodynamiczny ma pozytywny efekt.”
Willy Rampf, koordynator techniczny
„Dzisiejszy wynik potwierdza, że wykonaliśmy krok w dobrym kierunku. Niemniej, jeżeli chcemy walczyć o czołowe pozycje musimy przywieźć kolejne poprawki o takiej samej skuteczności na następne wyścigi. Wczoraj byliśmy w stanie znaleźć podstawowe ustawienia nowej aerodynamiki, co było również ważne dla rozwoju bolidu. Robertowi i Nickowi jutro nie będzie łatwo zdobyć punkty.”
06.06.2009 15:40
0
jaki odcinek toru przejeżdza bolid w czasie 0.4 sek? Kilometr czy więcej?:)
06.06.2009 15:41
0
teraz czekac kto ile paliwa...
06.06.2009 15:42
0
1. tomekruush 2009-06-06 15:40:22 (Host: *.aster.pl) jaki odcinek toru przejeżdza bolid w czasie 0.4 sek? Kilometr czy więcej?:) no co ty jak kilometr jedzie z 20-25s zaleznosci od toru a 0.4s to gdzies z 100m
06.06.2009 15:46
0
Podejzewam, ze Robert ma duzo paliwa, skoro startuje z 10 pozycji, a wiem, ze moglby lepiej;) Oby BMW zrobilo dobra taktyke, bo inaczej to ciezko Kubicy bedzie zdobyc punkty. Teraz czekac na to kto ile ma paliwa. Mam nadzieje, ze Robert zdobedzie pierwsze punkty (chociaz punkcik:D) Powodzenia ROBERT!!!!
06.06.2009 15:50
0
1. tomekruush i 3. Makazaur mi wyszło, że 0.4 s na tym torze to 24 m. Mam nadzieję na punkty. Może chociaż jedne.
06.06.2009 15:55
0
Maakazaur, przelicz to sobie jeszcze raz na spokojnie ;) Bo wg Twoich obliczeń bolidy jeżdżą z prędkością około 900 kmh :)
06.06.2009 16:04
0
hmm, 0,4 s ,... ile to metrow na prostej? , ile metrow w zakrętach? - nie ważne ile metrow, ważne, że to jeszcze przepaść! ,...jednak jest lepiej! ;-)
06.06.2009 16:09
0
Na prostej pomiedzy zakretem 11 a 12 bolid moze osiagnac predkosc 310 km/h. Wyliczajac to bedzie jakies 34 metry na torze w Stambule.
06.06.2009 16:11
0
oczywiscie na prostej.
06.06.2009 16:16
0
A nikus nadal nie moze dogrzac opon... biedaczek...
06.06.2009 16:19
0
Robert największa różnica czasów pomiędzy q2 i q3. Teraz poczekajmy jeszcze na ilości paliwa
06.06.2009 16:26
0
Kierowca Q1 Q2 Q3 różnica q3-q2 Sebastian Vettel 1:27,330 1:27,016 1:28,316 0:01,300 Jenson Button 1:27,355 1:27,230 1:28,421 0:01,191 Rubens Barrichello 1:27,371 1:27,418 1:28,579 0:01,161 Mark Webber 1:27,466 1:27,416 1:28,613 0:01,197 Jarno Trulli 1:27,529 1:27,195 1:28,666 0:01,471 Kimi Raikonen 1:27,556 1:27,387 1:28,815 0:01,428 Felipe Massa 1:27,508 1:27,349 1:28,858 0:01,509 Fernando Alonso 1:27,988 1:27,473 1:29,075 0:01,602 Nico Rosberg 1:27,517 1:27,418 1:29,191 0:01,773 Robert Kubica 1:27,788 1:27,455 1:29,357 0:01,902
06.06.2009 16:37
0
będzie dobrze
06.06.2009 16:38
0
Q3: długość toru: 5,338m 10: Robert: 1:29.357 min prędkość 59.7379m/s => 215,056 km/h 1: Vetel: 1:28.316 min prędkość 60.442m/s => 217,591 km/h Tak niewiele a tak dużo. Mam nadzje że terz już BMW będzie tylko szło do przodu z poprawkami i już nic im nie stanie na przeszkodzie do zdobywania punktów a nawet podium. Trzyma za nich kciuki.
06.06.2009 16:38
0
12. astrostar; właśnie siedzę nad czasami z treningów i kwalifikacj:) Coś mi się widzi, że 0,4s to była strata do Vettela. Do BGP to ok 0,25s, reszta mieści się w 0,1s. Czekam na masy bolidów, to odpowie jakie było tempo. Podobno wg Roberta tempo wyścigowe będzie lepsze niż względne tempo kwalifikacyjne. Z tego co mówi Robert w wyścigu może być tak szybki jak RBR, BGP czy TOYO. Robert miał w Q2 rekord w T1 więc jest nieźle.
06.06.2009 16:40
0
astrostar: z tego mozna wywnioskować, że Robert jest najcięższy.
06.06.2009 16:40
0
oczywiscie z pierwszej "dychy"
06.06.2009 16:43
0
wg mnie zjedzie na 20-22. kółko. Vettel 5-6 kółek wcześniej. 1s wolniej oznacza, że ma paliwa na 8 okrążeń więcej. Trzeba wziąć pod uwagę też względu szybkość innych bolidów względem BMW plus różnice w wykorzystaniu opon. Np Rubens swoje P3 wyjeździł na twardych gumach.
06.06.2009 16:44
0
*względne szybkości* OT: przydałaby się możliwość edycji postów..
06.06.2009 16:51
0
Jesli Kubek pojechał w Q3 bez przygód, to z różnicy czasów Q2 i Q3 wynika ,że ma paliwa na jakieś 20-22 kółka (2,6 kg paliwa na okrążeniu, 0,37 sek straty czasu na każde 10 kg paliwa w baku więcej, zakładam też : średnio 8 kg paliwa na rozpoczęciu rekordowego kółka kwalifikacyjnego w Q2). Czołówka na około 15-17 kółek. Trochę dziwna się wydaje strategia mocnego dotankowania bolidu Kubicy- chyba że Robertowi w q3 coś nie wyszło, a wtedy byłoby źle (dopiero 10-ty a paliwa miałby niewiele). Oby jednak Robert rzeczywiście miał benzyny na te 22 kółka. Ale więcej będzie wiadomo po podaniu wag bolidów.
06.06.2009 16:53
0
O kurcze, Rajdkoniem, mamy całkiem podobne szacowania.
06.06.2009 16:59
0
Tzn, że obaj się mylimy pewnie. Ale Zobaczymy.Twoje obliczenia łatwo sprawdzimy jak będziemy znać masy bolidów przed startem. Taktyka jest taka, żeby jak najwięcej okrążeń przejechać na twardych gumach. Potem ostatni stint na miękkich. Gdy tor będzie nagumowany opony powinny mniej się zużywać. Nie ma co liczyć na deszcz czy SC. Sądząc po wartościach maksymalnych prędkości Robert ma raczej spory docisk. tym bardziej, że dobre czasy uzyskiwał w ciasnych sekcjach. Stąd uważam,że gumy będą mniej się zużywały. Taktyka wyprzedzania w boksach zatem.
06.06.2009 17:07
0
hei chocby zajął ostatnie miejsce znalazł by poowód do chwalenia się, jaki ten koleś jest zadufany w sobie, bedzie dobrze, jak poznamy wagę bolidów bedzie wiadomo kto ile ma paliwa, ja licze na punkty dla Roberta i moze dla quick dicka
06.06.2009 17:07
0
jeśli robertowi w q3 cos nie wyskoczyło, to obliczenia są raczej dobre. Sprawdzane od tamtego sezonu.
06.06.2009 17:15
0
Są już wagi bolidów Robert ważył 664kg i był najcięższy z czołówki
06.06.2009 17:17
0
Tak, dyfuzor pomaga, i to znacznie. W Monaco straty do najlepszych było jakieś 2 sek (nietypowy i zły tor w tym roku dla BMW), wczesniej jakieś 0,9 sek. W Turcji już jest tylko 0,4 sekundy. A mam wrażenie, że w Q2 (chyba najlepszy dla zwykłego widza wyznacznik rzeczywistego tempa bolidu) Robert mógł chyba pojechać jeszcze lepiej. W pierwszych 2 sektorach pobijał rekordy, w trzecim jakby pojechał słabiej. Chyba że ma taką charakterystyke bolidu w 3 sektorze, że nie dało się pojechać lepiej.
06.06.2009 19:16
0
oby Robert znów nie przespał startu
06.06.2009 19:44
0
No i obliczenia były raczej dobre, na szczęście. Więcej na ten temat w : Kolejność startowa i wagi bolidów przed GP Turcji.
06.06.2009 20:09
0
Obstawiamy! Co BMW spierdzieli w jutrzejszym wyścigu?
06.06.2009 20:51
0
Wykonaliście nie krok a kroczek, biorąc pod uwagę , że ten tor lepiej pasuje pod charakterystykę F1.09, to na wolniejszych będzie już niestety gorzej. Liczę jednak na dobre tempo wyścigowe, to wychodzi im w tym sezonie lepiej niż kwalifikacje, o ile słowo lepiej jest tu na miejscu ;)
06.06.2009 20:55
0
ja obstawiam że teraz założą mu płozy zamiast kół
06.06.2009 20:58
0
Robert Kubica jest moim fanem ,czy jedzie jutro Robert Kubica?
06.06.2009 21:41
0
bmw tydzien temu kiepsko ale dzis pomalu wraca jutro gdyby cos poszlo nie tak to nic nowego ale i tak bede z nimi
06.06.2009 22:49
0
Pieprzenie. Nie da się tego już słuchać ani czytać. Ciągle to samo. Prawda jest taka że BMW i inne teamy ze "starej gwardii" są bezradne. Za dużo interwencji szefostwa F1 i FIA. Stara F1 już się skończyła. Normalnie mafia i centralne sterowanie. Czy wy tego nie widzicie. Tyle zmian na raz, po co to wszystko? Oczywiście pod Brown GP. Można wprowadzić jeszcze ze 100 nowych bezsensownych przepisów, tylko po co???
06.06.2009 22:53
0
Swoją drogą jak to możliwe, że Mosley po pamiętnej aferze z mundurami gestapo i panienkami cały czas tkwi na swoim stołku? Normalnie gorzej jak nasz PZPN i cała ta kontrabanda z Platinim łącznie. Mafia i tyle.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się