WIADOMOŚCI

Red Bull także odejdzie?
Red Bull także odejdzie?
Red Bull został drugim zespołem w ciągu dwóch dni, który poinformował o możliwym odejściu z Formuły 1 w przyszłym sezonie, jeśli regulaminy nie zostaną odpowiednio zmodyfikowane.
baner_rbr_v3.jpg
Wraz z wprowadzeniem proponowanego limitu budżetu w wysokości 40 milionów funtów pojawiła się możliwość podziału mistrzostw na dwa rodzaje ekip. Zespoły, które zaakceptują limit budżetu otrzymają wolność techniczną, a pozostałe będą mogły wydawać tyle, ile chcą, jednak będą ich dotyczyć bardziej restrykcyjne regulaminy.

Większość ekip w stawce jest przeciwna takiemu rozwiązaniu. W ten weekend Toyota oficjalnie poinformowała o możliwości odejścia wraz z końcem sezonu, a teraz dołączył do nich Red Bull.

"Jeśli proponowane regulaminy nie zostaną zmienione, nie weźmiemy udziału w mistrzostwach świata w 2010 roku" - poinformował Dietrich Mateschitz.

Szef Red Bulla w rozmowie z 'Salzburger Nachrichten' zdradził, że może wycofać z rywalizacji obie ekipy, Red Bull Racing i Scuderię Toro Rosso.

"Zespoły producenckie nie będą brały udziału w rywalizacji. Z obecnych ekip pozostaną tylko dwie lub trzy."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

43 KOMENTARZY
avatar
TomPo

11.05.2009 07:24

0

Zostanie Force India, dojdą nowe zespoły z USA... a stare dobre F1 znajdzie sobie nowy "dom" pod inną nazwą i przede wszystkim, z innymi niestetryczałymi szefami. I może będzie to najlepsze rozwiązanie, na którym wszyscy zyskamy.


avatar
fullbzikaaa

11.05.2009 07:44

0

Brawo FIA! Będzie podobnie jak w boksie. Wiele kategorii i wiele wyścigów bez znaczenia. Super! Już widzę te reklamy w mediach. "W ten weekend zapraszamy na bardzo ciekawy wyścig, w którym Force India będzie walczyć o tytuł FIA Best z zespołami Jeep Młode Strzelby i Tata&Syn!" Brawo! Może lepiej jest zrobić podobnie jak w piłce nożnej: superliga, 1liga, 2liga, ......, okręgówka i klasa Z?


avatar
Raven89

11.05.2009 08:20

0

Ecclestone i Mosley - zadufany w sobie kurdupel i zboczony stary piernik.Ta dwójka chce całkowicie zabić ducha w F1.Nie będzie tankowań,wyścigi będą krótsze,rywalizacja technologiczna i taktyczna całkowicie zniknie.Jak tak dalej pójdzie to za 2-3 lata samochody WTCC będą szybsze niż to coś,co będzie jeździć w serii wyścigowej,która nie będzie zupełnie przypominać F1,jaką znamy.Nie życzę nikomu źle ale dopóki głupi Bernie i powalony Max nie znajdą się 5 stóp pod ziemią,to nic się nie zmieni...


avatar
Avellana

11.05.2009 08:44

0

Rozumiem, że jest kryzys, ale ograniczenie budżetu to jest poroniony pomysł. Każdy zespół doskonale wie ile kasy może wydać tak aby skonstrułować bolid, a jednocześnie nie zbankrutować. Przecież to są ich pieniądze i moim zdaniem mogą wydawać ile chcą. No ale jak już ograniczają to niech nie robią tego w tak drastyczny sposób tylko stopniowo. W ten sposób sami doprowadzą do tego, że Formuła 1 przestanie istnieć!


avatar
Greek

11.05.2009 08:51

0

mam nadzieje ze jednak cos zrobia z tymi przepisami...


avatar
orinocoPL

11.05.2009 09:32

0

jak juz byla mowa-ograniczyc ale do 80mln-podejrzewam ze nawet Ferrari na to sie zgodzi. a jak nie to bedziemy miec w przyszlym sezonie dwie f1... i wcale mnie to nie zdziwi.


avatar
dyeka

11.05.2009 10:05

0

Z jednej strony fajnie, gdyby odeszli i zrobili z Ferrari i BMW cos swojego, ale z drugiej strony, zaczynanie z nowym, bez historii, tradycji nowej serii wyscigow... bedzie mialo o wiele mniejszy prestiz...


avatar
fezuj

11.05.2009 10:27

0

2. fullbzik- a ze dwa razy do roku wyścig unifikacyjny żeby zobaczyć gdzie właściwie kto jest :)


avatar
Voight

11.05.2009 10:34

0

Istnieją plotki mówiące o tym, że zespoły takie jak Toyota czy Ferrari zaangażują się w LeMans. Co ciekawe di Montezemolo wystartuje tegoroczny wyścig, obecny będzie także Domenicali i szef Toyoty


avatar
walerus

11.05.2009 10:37

0

No i dobrze postawić się dziadkom!


avatar
robtusiek

11.05.2009 10:40

0

Szanowna Redakcjo. Sorki że załatwiam to tutaj. Chcę się dowiedzieć jak to jest z typowaniem, ponieważ coś mi tu nie gra. Wytypowałem kierowców i żaden nie znalazł się na tej pozycji którą typowałem, ale kilku kierowców znalazło się w pierwszej 8-ce więc za każdego powinienem dostać po 2 punkty, a niestety mam nadal 0 pkt. Proszę o jakieś wyjaśnienie.


avatar
robtusiek

11.05.2009 10:52

0

Teraz juz na temat:) Nie odchodzą i udowodnią dziadziom że nie są sami i powinni się z nimi liczyć. Podsumowując Force India, Williams i Brawn GP plus trzy nowe ekipy czyli 12 bolidów w F1, druga grupa to pozostałe ekipy w serii o wiekszym prestiżu pod nazwą FORMULA SUPER ONE:) może marzenie ale kto wie...


avatar
jar188

11.05.2009 11:02

0

Postraszą, postraszą i się dogadają. Tworzenie "dwóch kategorii" jest bez sensu oczywiście. Ograniczenia w wydatkach muszą być, jak pokazuje rzeczywistość rozdmuchane budżety niektórych zespołów i tak nic nie dają. Po prostu pieniądze wyrzucone w błoto- ot przykład F1.09 kilka miesięcy pracy,kupa kasy i wyszedł im Walec drogowy a nie bolid. Niech usiądą i ustalą ten limit taki sam dla wszystkich, na takim poziomie żeby obecne zespoły był zadowolone a i były zachętądla nowych. Poza tym mogą robic to stopniowo wyznaczając np: na kilka lat "przejściowe limity". Niech ograniczają coraz bardziej wpływ aeorodynamiki bo z tego to niema żadnego pożytku, a przeciwnie kosztuje kupę kasy.


avatar
mantys

11.05.2009 11:45

0

11. robtusiek 2009-05-11 10:40:24 - na stronie jest informacja o tym, że wyniki z typowania pojawiają się kilka dni później, a nie od razu w poniedziałek czy nawet w niedzielę wieczorem..


avatar
Dr Prozac

11.05.2009 11:47

0

Ecclestone i Mosley powinni pójść na wreszcie emeryturę. Starczy już ich pomysłów. Zdecydowanie za mały wpływ FOTA na zarządzanie F1 oraz zmiany regulaminowe. W Amerykańskich seriach wyścigowych nie ma zdaje sie FIA czy podobnej organizacji, o wszystkim decyduje organizacja zrzeszająca przede wszystkim bezpośrednio zainteresowanych, czyli teamy. Jeśli chodzi o "Genialne" pomysły to: - zakaz koców grzewczych : co za idiotyczny pomysł. Jeszcze niech to tłumaczą oszczędnością (koc grzewczy podobno kosztuje ok 2 tys funtów, team potrzebuje ich ok 35-40. Ferrari używa zakupionych w latach 90) - zakaz tankowania : Zgadzam sie z tym co powiedział Kubica - widowiska to nie poprawi, moze co najwyżej zepsuć; dla kierowców i inżynierów masa problemów ze znalezieniem dobrego kompromisu między kwalifikacjami, ogólnie problemy z balansem bolidów-cystern. Oszczędności raczej niewielkie, tyle ile kosztuje przewiezienie maszyn tankujących. -limit budżetowy : idea nie jest zła, wykonanie fatalne. Chyba tłumaczyć czemu nie trzeba. -slyszy się o nakazie uzywania KERS , również pomysł idiotyczny. Słyszałem tez ze miałby być jeden dostawca. Ciekawe kto. Inne teamy, które wydały na to cudo które miliony będa z pewnością szczęscliwe. Natomaist inne zespoly powinny miec mozliwość kupna tego od inncyh, tak jak kupuja silniki. Ogolnie nie podoba mi się ze F1 jest tak ograniczona regulaminowo, szczegolnie w spekcie technicznym. Czym my sie teraz podneicamy? Dyfuzor nieco inny (dzieki luce przepisów) i narzucony prawie przez FIA KERS to jedyne nowinki techniczne. Kiedys były bolidy z dwoma przednimi kołami (Tyrrell-Ford P34 ), bolidy przysysające się do toru za pomocą wielkich wentylatorów (Brabham BT 46 B). Podoba mi się ze coś w tym względzie drgneło, ale to dla mnie za mało. Potrzebny jest jakis kompromis w tym względzie. Zakaz testów tez mi nie odpowiada. Uwazam ze jest to bez sensu. Ograniczyc owszem, można.


avatar
krz08

11.05.2009 11:51

0

będzie strajk


avatar
sivshy

11.05.2009 12:03

0

mi podoba się idea, aby dać więcej swobody, kosztem budżetów, ale jak pokazuje przykład strajkujących teamów, za te 30, czy 40 mln to można sobie najwyżej waciki kupić... Moim zdaniem FIA powinna przedyskutować z FOTA limit budżetowy taki, na który każdy by się zgodził, a który nie zmuszałby zespołów do wydawania astronomicznych kwot. Myślę, że na takie rozwiązanie zgodzi się każdy. Rozumiem, że FIA chce więcej teamów, a wyższy limit może zamknąć drogę do F1 niektórym firmom, które zapowiadają wejście do niej, ale narzucenie z góry limitu bez konsultacji z kimkolwiek to trochę nie w porządku. Gdyby tak dać teamom więcej swobody w konstrukcji bolidów, aby trochę bardziej się od siebie mogły one różnić, to myślę, że nawet przy dużo mniejszych kwotach niż teraz, wyścig technologiczny byłby ciekawszy. Teraz zespoły wydają miliony na drobne szczegóły, których na pierwszy rzut oka nawet nie widać. Gdyby tak dać im więcej swobody w doborze koncepcji auta, myślę, że mniejszym kosztem otrzymalibyśmy dużo ciekawszy wyścig technologiczny.


avatar
sivshy

11.05.2009 12:06

0

Zresztą, czytałem gdzieś, że wegetacja w F1 w 2008 roku to koszta rzędu 70-80 mln rocznie, więc narzucanie limitu dwukrotnie mniejszego to droga do nikąd. Najpierw FIA musiałaby obniżyć te minimalne koszta, aby dać tak mały limit. Tylko gdzie wtedy będzie miejsce na rozwój?


avatar
Skoczek130

11.05.2009 12:19

0

Trochę dziwnie to wygląda, że prywatny team RBR również deklaruje takie zamiary. Ciekawe, czy to tylko podlizanie się fabrycznym ekipom, czy przemyślane zamierzenia. Od początku nie byłem pozytywnie nastawiony na ten regulamin, jednakże 40 mln mi się akurat podoba. Przynajmniej wyrówna stawkę i będzie większa szansa na kolejną niespodziankę, jak np. Brawn GP.


avatar
Skoczek130

11.05.2009 12:20

0

Chodzi mi o dwa podziały budżetów.


avatar
robtusiek

11.05.2009 12:31

0

@mantys dzięki za info:) Jestem zielony w tym typuję dopiero drugi raz:)


avatar
Luckymag

11.05.2009 12:59

0

Nowe rozwiązanie dla FIA. Proponuje ogłosić przetarg na dostawcę standardowego bolidu F1.


avatar
fan massy

11.05.2009 13:16

0

Max Mosley wymyslił gupii regulamin. Ferrari , Red Bull, BMW Sauber, Toro Rosso, toyota chca odejść. Niedługo nie będzie żadnego obecnego zespołu. Kibicuje Massie a jak Ferrari odejdzie to ciekawie w jakiego teamu będzie kierowcą. Mosley powiedział że F1 może istnieć bez ferrari. Ferrari jest podstawą tego sportu. Mosley nie powinien być prezesem FIA.


avatar
dziarmol@biss

11.05.2009 13:40

0

W świetle powyższych zawirowań dziejowych około wyścigowych mam pytanie do zwolenników(bardzo licznych) teorii jakoby Ferrari miało decydujący głos w FIA. Ten słynny termin"Fiarrari" jak to się ma do czasów obecnych? Gdzie podziała się potęga Fiarrari? a może to wszystko to była bujda wyssana z palca na użytek zwolenników Mclarena?Czas pokazał kto jest kim :-)


avatar
Niespokojny

11.05.2009 14:21

0

Mniemam, że nadjedzie czas, kiedy ponownie rzecznik prasowa FIA poinformuje, że uchwalony niedawno przez Światową Radę Sportów Motorowych nowy regulamin F1 na sezon 2010 zawierał błędy. :-)


avatar
jawiemwszystko

11.05.2009 14:58

0

szantaż!!! i tak ma być.


avatar
Ra-v

11.05.2009 15:14

0

Pieknie sie dzieje ze teamy grozą odejsciem... Najwiekszym pewniakiem do odejscia jest chyba Toyota... ale poza BGP i Force India nikt nie chce tego idiotycznego przepisu... Wiem ze to raczej nierealne ale ucieszylbym sie gdyby prawie wszyscy odeszli i stworzyli swoja serie a BGP i FI niech sobie walcza z Lolami Pro Drive'ami i cała reszta :D


avatar
Niespokojny

11.05.2009 15:25

0

Max i Berni chcą się bawić nowymi resorakami, stare już im się znudziły!


avatar
Niespokojny

11.05.2009 15:26

0

..., żeby nie obudzili się z ręką w nocniku!


avatar
jar188

11.05.2009 15:33

0

Spokojnie, za dużo kasy by stracili na odejściu tych zespołów, a na to Berni i Max sobie nie pozwolą.Oni poprostu grają z zespołami w złego (Max-F1 bez Ferrari może istnieć,40mln budżet) i dobrego (Berni, Ferrari to F1,F1 to Ferrari, budżet na poziomie 80mln) . Chcą poprostu ugrać jak najwięcej więc wychodzą czasami z absurdalnymi pomysłami. Trochę podchodzą do tego od d...py strony, ale czego się spodziewać po ludziach dla których F1 to tylko maszynka do robienia pieniędzy.


avatar
jar188

11.05.2009 15:35

0

Wprowadzić limit wiekowy w F1 65 lat!!!! i Max z Bernim się niełapią:)


avatar

11.05.2009 15:54

0

..., żeby nie obudzili się z ręką w nocniku!


avatar
Niespokojny

11.05.2009 16:02

0

31. jar188 "Wprowadzić limit wiekowy" - świetny pomysł , jestem za !!! ...tylko, że sami sobie w regulamin tego nie wpiszą, trzeba byłoby jakoś przemycić ten zapis! ;-)


avatar
grzes12

11.05.2009 16:21

0

Załoze się ze Max z Bernim zaczynają srać ze strachu i kombinować jak z honorem wycofać się z chorego pomysłu.Zaczeli ostro pogrywać bo chcieli pokazać zespołom kto tu rządzi ,ale szybko zorientowali sie ze te ich chore pomysły zakąńczą się wielką sraczką i stwierdzili ze pomysł wyłaniający mistrza poprzez największą liczbą zwyciestw okazał się pomyłką ponoć zapisaną gdzieś w regulaminie. 29 maja ostatniego dni składania wniosków wszystko się wyjaśni i FIA wspaniałomyslnie podniesie minimalny budzet do poziomu jaki zaproponują teamy i zakończy się wielkim sukcesem zarówno FIA jak i zespołów które są już w formule.A z nowych zespołów moze i jakiś wejdzie do F1 ale nie będzie to tyle ile Max z Bernim by chcieli.Chyba ze się postawią, no ale wtedy będziemy mieli 4 nowe zespoły i FI,co okaże się smiercią F1


avatar
katalończyk

11.05.2009 16:23

0

jest pewien sposób aby poradzić sobie z kosztami wystarczy skończyć z poprawnością polityczną i ekologią i powrócić do sponsorowania zespołów przez przemysł tytoniowy tym firmom nie straszny jest kryzys


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu