Poniżej przedstawiamy strategię doboru opon użytych przez zespoły podczas Grand Prix Malezji:
Scuderia FerrariFelipe Massa: Miękkie - Deszczowe - Przejściowe - Deszczowe
Kimi Raikkonen: Miękkie - Deszczowe - Przejściowe - Deszczowe
Vodafone McLaren
Lewis Hamilton: Miękkie - Deszczowe - Przejściowe - Deszczowe
Heikki Kovalainen: Miękkie - Nie ukończył
BMW Sauber F1 Team
Robert Kubica: Miękkie - Nie ukończył
Nick Heidfeld: Miękkie - Deszczowe
ING Renault F1 Team
Fernando Alonso: Miękkie - Deszczowe - Przejściowe - Deszczowe
Nelson Piquet: Miękkie - Deszczowe - Przejściowe - Deszczowe
Panasonic Toyota
Jarno Trulli: Miękkie – Miękkie - Deszczowe - Przejściowe - Deszczowe
Timo Glock: Miękkie - Miękkie - Przejściowe - Deszczowe
Scuderia Toro Rosso
Sebastien Bourdais: Miękkie - Deszczowe - Przejściowe - Deszczowe
Sebastien Buemi: Miękkie - Miękkie - Deszczowe - Nie ukończył
Red Bull Racing
Mark Webber: Miękkie – Miękkie - Deszczowe - Przejściowe Deszczowe
Sebastian Vettel: Miękkie - Miękkie - Deszczowe - Przejściowe Nie ukończył
AT&T Williams
Nico Rosberg: Miękkie – Miękkie - Deszczowe - Przejściowe Deszczowe
Kazuki Nakajima: Miękkie - Deszczowe - Przejściowe - Deszczowe
Force India F1 Team
Adrian Sutil: Miękkie – Miękkie - Deszczowe
Giancarlo Fisichella: Miękkie - Deszczowe - Nie ukończył
Brawn GP F1 Team
Jenson Button: Miękkie – Miękkie - Deszczowe - Przejściowe - Deszczowe
Rubens Barrichello: Miękkie - Miękkie - Deszczowe - Przejściowe - Deszczowe
05.04.2009 18:10
0
Sajgon..
05.04.2009 18:24
0
jak widać takie suche podane strategie o niczym nie świadczą, bo dziś się liczyło to kiedy kto założył np deszczowe a kiedy przejściowe. Np Kimi i Alo niby mieli taką samą strategię ale jak dobrze wiemy gorzej na tym wyszedł Kimi bo zdecydowanie za wcześnie założył wety
05.04.2009 18:42
0
co by nie powiedziec to najlepiej to wyglada u farciarza nicka
05.04.2009 20:29
0
Przy tak chaotycznych warunkach nie można stwierdzić, które spisywały się lepiej, a które gorzej. Mam nadzieje, że w najbliższym czasie nie dłuuugo nie zobaczymy deszczowego weekendu.
05.04.2009 21:11
0
Nadal nie potrafię zrozumieć,jak Heidfeld mógł dojechać do mety na 2 miejscu,używając przy tym tylko jednego kompletu opon deszczowych.Gdyby reszta stawki nie zjeżdżała tak często,to Nick nie miał by szans na dobrą lokatę - widzieliśmy jak wlókł i obracał się na torze.
05.04.2009 21:49
0
Nick jak Nick-wielkej historii nie ma pamietajac jaka taktyke mial Kubik na Monzy ostatnio...Mnie bardziej zastanawia jawny konflikt w ferrari...Kimi poszedl sie zwyczajnie przebrac kiedy inni debatowali nad dalszym wyscigiem, choc nie moge zalozyc ze Kimi znal wynik tej dyskusji o zakonczeniu gp. Jawnie dzis bylo widac ze licza na fart, ktorego im zabraklo z pogoda bo widza, ze sa poza podium w stawce zespolow. Redbull,Kubica, Brown, Toyota, Williams to dzisiejsza czolowka w nieprzypadkowej kolejnosci. Jest zle w obozie Ferrari jak i Maclarena, choc Ci drudzy pogodzili sie z tym. W Ferrari sie gotuje wiec jeszcze ciekawiej sie zapowiada sezon, ale juz raczej po Bahrajnie nadrobia jakas czesc dystansu do peletonu. Poki co jest az nazbyt ciekawie(dzisiejsza ruletka na wodzie) choc cieszy mnie ze, ze Robert do lidera traci 15, a nie 20 pkt. W Chinach i Bahrajnie okaze sie jaka Robert ma psychike bo o ile mogl miec pretensje do siebie to tylko za Australie. Swoja droga ciekawe jak to jest z Parkiem Maszyn skoro dzis sie nagle okazuje ze "polowy cilindrow nie ma" . Sa teraz probne okrozenia przed wyscigiem mozliwe?
05.04.2009 21:55
0
Chciałbym się zapytać ekspertów dlaczego opony deszczowe tak szybko sie degradowały i szybko wyglądały prawie jak slicki? Ale juz chyba wiem bo był mały deszcz i wysoka temperatura toru. Ale dlaczego opony przejściowe też szybko sie niszczyły mówił o tym Glock? I dlaczego Heidfeld był 2 chociaż jego opony zrobiły się łyse, inni by tak nie dali rady utrzymać się na torze.
05.04.2009 21:59
0
A w zeszłym roku na Monzy opony na deszcz nie niszczyły sie tak szybko
06.04.2009 00:25
0
po pierwsze opony deszczowe też dzielą się na miękkie twarde itp. Na monzie są chyba twardsze z racji wysokich prędkości na prostej i parabolice. Po drugie na Monzie od początku ostro padało.
06.04.2009 01:10
0
Raven89- to byl przypadek, Nick juz piruety krecil. Chodzi o to, ze gdyby wyscig przerwano jedno okrazenie pozniej czy dwa, to bylby o ok. szesc, siedem pozycji z tylu. On juz mial zjezdzac na wymiane. Mial farta i tyle. Smieszne jest tylko to w tym wszystkim, ze objezdzali go jak juniora, a on i tak stanal na podium. Przeciez kazdy w tym cyrku wie o co chodzi, i kazdy wie , ze Nick tego podium nie wywalczyl, tylko byl w odpowiednim czasie w odpowiednim miejscu. Przypadek. Kazdy wie, ze przy nastepnym okrazeniu musialby zjechac na wymiane opon, a wtedy juz tak by sie nie puszyl.
06.04.2009 10:09
0
Voight - opony deszczowe dzielą się na deszczowe i przejściowe. Nie ma miękkich i twardych. Na przejściowych jeżdżą jak jest mokro, na deszczowych jak są kałuże.
06.04.2009 10:38
0
@amunk Nick miał jeszcze paliwa na 7okr. a zjechał na pit stop w najlepszym momencie, a potem piłował na całkowicie zniszczonych oponach. Zakończenie wyścigu było dla niego zbawienne bo już zaczęli go inni połykać jak choćby Glock. Jednym słowem FARCIARZ!!!
06.04.2009 10:49
0
żonglowanie oponami było dziś kluczowe....
06.04.2009 13:07
0
@pz0 http:// i.wp. pl/a/f/jpeg /20710/l_hamilton_470_sb_monza.jpeg
06.04.2009 14:27
0
To są deszczówki. Tutaj masz intermediate www.betformula1.pl /2009 /f1_testy_1_2009_11.jpg
06.04.2009 15:26
0
no tak. chodzi o pasek
06.04.2009 15:37
0
Chodzi o rzeźbę bieżnika. Paskiem zaczęli oznaczać opony full wet dla odróżnienia id przejściowych.
06.04.2009 20:18
0
no swietna taktyka BMW dla Nicka
06.04.2009 22:56
0
PYTANIE DO EKSPERTÓW czemu podczas tego GP opony przejściowe tak szybko się niszczyły. Na Monzy 2008 Kubica przejechał na nich pół wyścigu i było ok czemu teraz po paru kółkach były łyse
07.04.2009 01:37
0
Nie były łyse tylko spadł większy deszcz i przejściówki nie wyrabiały. Przyjrzyj się to zobaczysz że tam było jeszcze kupę bieżnika. Ścinały się Pełne deszczówki bo było za sucho. obejrzyj GP na Siverstone. Tam Rubens zrobił chyba 9 okrążeń na deszczowych i jak zaczęło przesychać to je momentalnie zniszczył i musiał je zmieniać.
07.04.2009 13:49
0
Glock: "Potem spadł deszcz i musiałem zjechać po pełne deszczówki, gdyż moje opony (przejściowe) były zniszczone." Bo jego opony były zniszczone a przeciez padało no to jak na mokrym zniszczył przejściówki? Musiały być bardzo miękkie te przejściówki bo na Moznie Kubica przejechał na nich pół wyścigu i było OK. A to było lat lipiec godzina 14
07.04.2009 13:54
0
pz0 no ale Glock powiedział: "Moje opony (przejściowe) były zniszczone" podkreślił zniszczonenie powiedział że przejściowe nie dawały rady odprowadzać wody podczas ulewy
08.04.2009 12:14
0
Nie wiem w sumie jak z tymi oponami, ale szpenio z Bridgestone twierdził że opony deszczowe i przejściowe zostają bez zmian. Jak widziałem gdy zrzucali opony Glockowi to było tam jeszcze dość sporo bieżnika, więc przypuszczam że tak do końca nie były zjechane. Kubica na Monzie zrobił 19 okrążeń na przejściówkach, więc to bliżej 1/3 dystansu niż 1/2. Po wyścigu zresztą mówił że ostatnie okrążenia to chciał tylko dojechać do mety. Czyżby opony się kończyły? Co innego jechać na podtartych przejściówkach kiedy tor już przesycha, a co innego gdy tej wody jest coraz więcej.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się