WIADOMOŚCI

Zarząd BMW Sauber przed GP Australii
Zarząd BMW Sauber przed GP Australii
Kadra zarządzająca zespołu BMW Sauber przed pierwszym wyścigiem sezonu dość powściągliwie wypowiadała się o możliwościach i celach zespołu na pierwsze wyścigi. Polscy kibice pamiętają jednak dobrze czteroletni plan Mario Theissena, który w sezonie 2009 zakładał walkę o mistrzostwo świata. Czy tak się stanie, przekonamy się już niebawem.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Mario Theissen, szef zespołu
„Początek sezonu Formuły 1, w którym nastąpiły prawdopodobnie największe zmiany zasad jak do tej pory, jest już w zasięgu wzroku. Jesteśmy zadowoleni, że Australia ponownie jest pierwszym wyścigiem w sezonie 2009. W Melbourne zawsze panuje wyjątkowa atmosfera. Australijczycy kochają ich sport i złapali bakcyla do Formuły 1.”

„W ubiegłym roku Nick zdobył dla nas drugie miejsce w pierwszym wyścigu sezonu, a my liczymy, że w tym roku ponownie uda nam się dobrze wystartować na torze Albert Park. Zmierzamy w dobrym kierunku z BMW Sauber F1.09; zarówno kierowcy, jak i inżynierowie mieli pozytywne odczucia podczas testów. Dodatkowo, Nick i Robert przejechali pełen dystans wyścigu bez żadnych problemów technicznych.”

„Jeżeli chodzi o KERS, nasz system będzie gotowy do wyścigu w Melbourne. Podczas testów regularnie jeździliśmy autem z systemem KERS, a wyniki były bardzo dobre. Teraz jest to tylko sprawa porównania za i przeciw jego użycia. Z pozytywnej strony, kierowcy mogą mieć dodatkowe 82 KM do dyspozycji przez 6,6 sekundy na okrążeniu. Niemniej system ten zwiększa wagę bolidu, a to ma wpływ na rozkład masy i zużycie opon. Będziemy podejmowali decyzję o użyciu KERS dla każdego kierowcy i na każdy tor z osobna.”

Willy Rampf, koordynator techniczny
„Zawsze jest wiele oczekiwań przed pierwszym wyścigiem sezonu, ale tym razem jest to bardziej ekscytujące niż zazwyczaj. Zimowe testy dały nam jakieś wstępne wskaźniki, tego gdzie się znajdujemy w porównaniu do naszych rywali, ale nadal jest wiele znaków zapytania. Powodem niepewności są radykalne zmiany zasad w regulaminie technicznym. Zupełnie nowa aerodynamika ze znacznie obniżoną siłą dociskającą w porównaniu do ubiegłego roku, wprowadzenie systemu KERS, powrót gładkich opon i podwójnie zwiększony przebieg wymagany od silników oznacza, że rozpoczynamy zupełnie od nowa. Wykorzystanie potencjału opon do maksimum będzie w szczególności ważne.”

„Melbourne to tor typu zatrzymaj – przyspiesz, który mocno obciąża hamulce i jednocześnie wymaga dobrej trakcji. Poziom przyczepności jest bardzo niski, zwłaszcza na początku weekendu, ale nie może to wpłynąć na prawidłowe ustawienie bolidu.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

36 KOMENTARZY
avatar
atomic

20.03.2009 13:38

0

tor zatrzymaj-przyśpiesz powinien chyba faworyzować bolidy z kers


avatar
yaneq

20.03.2009 14:14

0

bardzo stonowane wypowiedzi. czyżby miało nie pójść po myśli z celami? ja nie mam zielonego pojęcia, chociaż myślę, że będzie dobrze! 6 dni do testów... czekamy!


avatar
miro880

20.03.2009 14:20

0

Ja mam pytanko czy podczas symulacji pełnego dystansu wyścigu Robert i Nick jeździli z KERS ??


avatar
Kimi Rajdkoniem

20.03.2009 14:27

0

Zgadza się,że taki tor faworyzuje KERS. Ale z drugiej strony utrudnione wyważenie bolidu z KERS może skutkować ty,że auto będzie niestabilne podczas hamowanie i wykazywać pod-lub nadsterowność w zakrętach. Jeśli przy wykorzystaniu KERS jakiejś ekipie uda się znaleźć odpowiedni balans to jest to recepta na sukces wg mnie. Ciekawe jak będzie różnica w tempie jazdy w porównaniu do zeszłego roku i jakie strategie na wyścig zaprezentuję zespoły z i bez KERS.


avatar
s_4

20.03.2009 14:27

0

Tak, obaj jeździli przeważnie z KERSem


avatar
tomcat

20.03.2009 14:27

0

znowu sie zacznie !!! "spekulacje antyniemieckie" jeden pojedzie bez drugi z kers, na razie nie wiadomo jak bedzie lepiej, wszystko sie wyjasni juz za tydzien. Robert odjedzie na pierwszym zakrecie i pozostawi za soba smrod spalonych opon ;-)


avatar
s_4

20.03.2009 14:29

0

na f1ultra zawsze tabele czasowe zawieraly informacje o tym kto jezdzil z KERS


avatar
Marcin157

20.03.2009 14:29

0

miro880 - raczej tak gdyż na wszytskich zdjęciach z ostatnich testów bolidy BMW maja onaczenia na bolidach High Voltage więc wskazuje na to że kierowcy używali KERS chociąż 100% pewności nie mam :)


avatar
Kimi Rajdkoniem

20.03.2009 14:37

0

symulacja wyścigu to m.in. test niezawodności podzespołów, więc sprawdzany był także KERS


avatar
jzb

20.03.2009 14:44

0

@marcin157. Akurat nalepka z oznaczeniem wysokiego napięcia równie dobrze może być częścią workopiaskowania:-)


avatar
niza

20.03.2009 14:46

0

Ja wierzę w to iż uda im się spełnić obietnice jakie złożyli w przerwie zimowej. Mam nadzieję, że się nie przeliczę i bolidy BMW są gotowe na to aby wygrywać!


avatar
Marcin157

20.03.2009 14:59

0

jzb - dlatego napisałem "raczej" i że 100% pewności nie mam :)))


avatar
pz0

20.03.2009 15:02

0

''Podczas testów regularnie jeździliśmy autem z systemem KERS'' - tutaj profesorek chyba wyraźnie powiedział


avatar
jzb

20.03.2009 15:07

0

Wiadomo, że jeździli z KERSem i bez KERSu, więc nie ma się sensu sprzeczać(?) o fakty:)


avatar
marlena085

20.03.2009 15:28

0

Mam tylko na dzeieje że BMW będzie rozważało wszystkie za i przeciw dla obu swoich kierowców a nie tylko dla jednego ( \wiadomo którego) tak jak mogliśmy to zaobserwować w drugie połowie zeszłorocznego sezonu tym bardziej że w tym roku przed Robetem stoi dużo kłopotów choćby dlatego że jest jednym z najwyższych kierowców w stawce!


avatar
kondzio

20.03.2009 15:37

0

Ciekawi mnie dlaczego już któryś raz MT podkreśla 82 konie przez 6,6 sekundy. A reszta milczy na temat osiągów ich KERS-ów. Zawsze się tak maskowali ze wszystkim a tutaj otwarcie podaję wszystko na tacy.


avatar
MnQ

20.03.2009 15:47

0

Już widze te wszystkie komentarze kibiców niedzielnych jak to BMW krzywdzi Polaka bo Niemcowi dali KERS a Robertowi nie...


avatar
kumahara

20.03.2009 16:09

0

A ty co? - tygodniowy kibic ??? zgroza...


avatar
lukasz1

20.03.2009 16:11

0

MnQ zgadzam się z tobą. W zimie nie było tyle komentarzy, a teraz :(


avatar
sivshy

20.03.2009 16:13

0

Tytuły newsów: "XXX przed GP XXX", już zaczyna mi się udzielać ta atmosfera ;]


avatar
Skoczek130

20.03.2009 18:13

0

A więc jednak KERS recepty BMW zagości w Melbourne (choc niekoniecznie w obu bolidach). Oby tylko przyniósł więcej korzyści, niż kłopotów. Życzę udanego sezonu i co najważniejsze, wypełnienie celów na czwarty rok, czyli skuteczna walka o mistrza (z Kubkiem rzecz jasna, na czele).


avatar
leo_

20.03.2009 18:17

0

Tak, ale jeżdzić z KERSEM nie oznacza , że go jednocześnie i stale używali (choć oczywiście od czasu do czasu , bo myślę że nie zawsze, musieli go przecież używać). Moim zdaniem, BMW miało taki program testów, żeby za bardzo nie ujawniać własnej rzeczywistej siły. Musiało (?!) tak być, skoro wyglada na to, że czują się mocni, a czasy testów były takie sobie (co wzmacniałoby tezę, że same tylko obserwacje suchych czasów nie są w pełni wiarygodne).


avatar
leo_

20.03.2009 18:25

0

BMW ( i jak się okazuje inne zespoły też) może wystawić do wyścigu bolid z KERSem i bez KERSa To ciekawi mnie, czy np BMW będzie miało na podorędziu dodatkowy(e) bolid(y) z tym systemem, czy będzie mogło do zwykłego bolidu wstawiać KERS? I jeśli tak, to czy będzie to się wiązało z gruntowną zmianą specyfikacji i jak długo trwałaby taka wstawka ?


avatar
Skoczek130

20.03.2009 18:43

0

leo_ - tylko, że chodzi mi tylko o Melbourne. Póki co do następnych GP jeszcze długa droga (może poza Malezją, na której teorytycznie powinni użyc system ze względu na długie proste.


avatar
saint77

20.03.2009 19:03

0

Ktoś może wie jak będą wyglądać kwalifikacje? Mam na myśli bolidy z KERS - czy można użyć KERS podczas sesji kwalifikacyjnej? Bo jeśli tak, to bolid bez KERS raczej na jednym okrążeniu nie będzie miał szans wykręcić lepszy czas od bolidu wyposażonego w KERS. Ktoś może zna temat?


avatar
leo_

20.03.2009 19:35

0

Skoczek, zgadza się, z tym uzywaniem KERSa nie było do wyścigów, tylko do jego używania bądź nie w czasie testów. To w ogóle odnosiło się do jakiegoś wcześniejszego postu.


avatar
jzb

20.03.2009 20:01

0

Można użyć KERS w kwalifikacjach, a po nich, kiedy bolid znajduje się parc ferme przed wyścigiem, można go zarówno wymontować, jak i powtórnie ten sam, oznaczony przez delegata FIA, zainstalować.


avatar
gregor1

20.03.2009 20:26

0

no to zaczyna sie , Nick byl drugi ,i znowu beda nas wku.....ac jaki to niemiaszek jast dobry ale mysle ze roberto i tak utrze mu nosa


avatar
walerus

20.03.2009 23:18

0

byleby decyzje Mario były dobre...


avatar
Adriero

21.03.2009 07:56

0

No zobaczymy w pierszym wyścigu jak to wpłynie na jazde Robeta i Nicka. Ciekawe czy bedzie się teraz jeździło lepiej czy gorzej


avatar
maso

21.03.2009 10:23

0

Moim zdaniem ten tor NIE faworyzuje uzycia KERS. Jest to tor uliczny gdzie trakcja i optymalna linia jazdy jest priorytetem, tymczasem KERS nie wpływa pozytywnie na oba te aspekty.


avatar
Skoczek130

21.03.2009 16:27

0

leo_ - a to sorry, myślałem, że o mój.


avatar
zawist

22.03.2009 14:12

0

Jestem jak najbardziej za wygraną Roberta ale pamietajmy ze bolid byl budowany praktycznie od zera i nie ma sie co podniecac tym bardziej ze to team mlody ktory musi sie jeszcze duzo nauczyc a konkurencja nie spi niestety


avatar
Shallan

23.03.2009 08:54

0

Dużo się zmieniło, i w F1, i w ogóle jeśli chodzi o rynek motoryzacyjny (kryzys). KUB oprócz tego, że jest świetnym kierowcą, pochodzi z kraju, który jako jedyny w Europie notuje wzrost sprzedaży nowych samochodów. Na tą chwilę można powiedzieć, że BMW mają argumenty, żeby stawiać na Kubicę w walce o mistrzostwo kierowców. Oczywiście wszystko wyjaśni się po kilku wyścigach, kiedy dowiemy się, jak wyglądają osiągi BMW na tle najmocniejszych teamów i który z kierowców BMW radzi sobie lepiej. W tym sezonie BMW walczyć będzie do końca, zobaczymy co wywalczą ;)


avatar
Tutankhamun

24.03.2009 09:14

0

nie komentuje, dalej cierpliwie czekam i tez wam zycze CIERPLIWOSCI


avatar
laura

24.03.2009 12:37

0

ogień panowie!


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu