FIA udostępniła dokumenty sędziowskie odnoszące się do kar przyznanych w GP Sao Paulo. Tym samym wyjaśniono sankcje przyznane Oscarowi Piastriemu, Yukiemu Tsunodzie i Lewisowi Hamiltonowi.
Niedzielne zmagania na brazylijskim torze po raz kolejny zapewniły sporo pracy sędziom, którzy w trakcie wyścigu przyznali trzy kary. Po pakiecie 10+2 otrzymali Oscar Piastri i Yuki Tsunoda, a zmniejszony zestaw dostał Lewis Hamilton. Całą trójkę uznano za winnych doprowadzenia do kolizji, aczkolwiek zwłaszcza sytuacja z udziałem Australijczyka wzbudziła trochę wątpliwości.
Ten po restarcie próbował wykorzystać lukę po wewnętrznej w pierwszym zakręcie podczas walki z Kimim Antonellim i Charlesem Leclerkiem. Zblokował jednak przy tym koła, co w rezultacie doprowadziło do kontaktu z Włochem, który później uderzył w Monakijczyka, który musiał wycofać się z rywalizacji.
W uzasadnieniu sędziowie powołali się na wytyczne dot. ścigania się, w myśl których Piastri nie miał prawa do zakrętu. W żadnym momencie jego przednia oś nie znajdowała się wzdłuż lusterka samochodu Mercedesa. To z kolei kwalifikowało się do przyznania dodatkowych 10 sekund i 2 punktów karnych.
Co ciekawe, komunikat arbitrów - podobnie jak wczoraj w przypadku Liama Lawsona - zawarł pewien błąd. Dorobek karny zawodnika McLarena zwiększył się bowiem do 6 oczek, podczas gdy oficjalne oświadczenie mówi o 8.
Pakiet 10+2 otrzymał też Tsunoda za kolizję z Lance'em Strollem. Tutaj wina Japończyka nie podlegała jednak wątpliwościom, zważywszy na zbyt dużą prędkość. Sędziowie oszczędzili nieco za to Hamiltona, który doprowadził do kontaktu z Franco Colapinto na prostej startowej. Wytłumaczono to tym, że Brytyjczyk sam uszkodził w ten swoje skrzydło, a Argentyńczyk nie poniósł żadnych sportowych konsekwencji.
Tabelę z punktami karnymi i reprymendami kierowców można znaleźć TUTAJ.
© McLaren


Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się