WIADOMOŚCI

Verstappen znowu wyrwał pole position kierowcom McLarena
Verstappen znowu wyrwał pole position kierowcom McLarena © Red Bull
Max Verstappen w pięknym stylu sięgnął po swoje 43. w karierze pole position. Na torze w Miami w głównej czasówce wyprzedził Lando Norrisa i Kimiego Antonellego. Tym razem Oscar Piastri z nieco większą stratą musiał zadowolić się czwartym czasem.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg

Po porannej ulewie w Miami podczas kwalifiakcji nie było już śladu. Warunki na torze powróciły do tego czego wszyscy spodziewali się przed weekendem. Było gorąco i duszno. Temperatura powietrza wynosiła 28 stopni Celsjusza, a tor rozgrzany został do 38.

Firma Pirelli na Florydę dostarczyła trzy najbardziej miękkie mieszaki opon, przy czym po piątkowych zajęciach postanowiła podnieść ciśnienia w przednich oponach o 1 PSI.

Q1 - Verstappen najszybszy
W przeciwieństwie do czasówki sprinterskiej kierowcy w Q1 mają dowolność doboru ogumienia i zdecydowana większość z nich na pierwszy przejazd postawiła na używane komplety miękkich opon.

Jako pierwszy z czołówki linię mety przekroczył Max Verstappen, który bez problemu wskoczył na czoło tabeli wyników. Szybko zepchnął go z niego Oscar Paistri, który pojechał prawie 0,3 sekundy szybciej. Jadący za nimi Lando Norris był o blisko 0,1 sekundy wolniejszy od Holendra, plasując się na trzecim miejscu.

W trakcie sesji tradycyjnie doszło do "wpychania się" w kolejkę na wyjeździe z alei serwisowej. Sędziowie odnotowali takie działanie po stronie Alexa Albona, który wjechał przed Hadjara. Incydent ma być jednak rozpatrzony już po sesji.

Na kolejnych okrążeniach doszło do przetasowania w czołówce. Chwilowo na pierwsze miejsce wskoczył Kimi Antonelli, ale ostatecznie przed finałowym przejazdem szybsi okazali się Verstappen i Piastri.

Holender zrezygnował z ostatniej próby, podobnie z resztą jak Australijczyk. W końcówce przedzielił ich jeszcze Norris, a za ich plecami znaleźli się Russell, Albon i Antonelli.

Do kolejnej fazy nie przeszli: Hulkenberg, Alonso, Gasly, Stroll i Bearman.

Q2 - Hamilton kończy udział w czasówce
W drugiej części czasówki wszyscy kierowcy przystąpili do rywalizacji na świeżych kompletach miękkich opon. Po pierwszych przejazdach liderem był Max Verstappen, który wyprzedzał zaskakująco dobrze spisujących się kierowców Williamsa i Ferrari.

Jeszcze przed półmetkiem sesji szybciej pojechali zawodnicy McLarena i Kimi Antonelli.

W decydującym starciu, jadący pod presją odpadnięcia po nieudanym pierwszym okrążeniu, George Russell wskoczył na trzecie miejsce przed swojego zespołowego kolegę.

Z dalszej rywalizacji odpadł za to Lewis Hamilton, dla którego będzie to kolejna trudna sesja kwalifikacyjna po całkiem udanym występie w wyścigu sprinterskim.

Oprócz Brytyjczyka do Q3 nie przeszli: Hadjar, Bortoleto, Doohan i Lawson.

Q3 - Verstappen zrobił to po raz kolejny
Na najciekawszą część czasówki jako pierwszy wyjeżdżał Max Verstappen, za którym na wyjeździe z alei serwisowej ustawili się kierowcy McLarena.

Zawodnik Red Bulla po pierwszej próbie dyktował tempo, uzyskując czas 1:26,492. Wjeżdżający po nim na metę Piastri stracił do niego 0,017 sekundy. Jego zespołowy partner zdołał wcisnąć się na drugie miejsce, tracąc do kierowcy Red Bulla zaledwie 0,003 sekundy. Za czołową trójką znaleźli się Antonelli, Albon i Russell.

Zawodnicy McLarena na swoich okrążeniach popełnili jednak błędy, które dawały szansę na większą poprawę w drugiej próbie.

Decydujące starcie rozpoczynał as Red Bulla, wykręcając rekord w pierwszym sektorze, a w drugim i trzecim bijąc własny czas z pierwszej próby. Kierowcy McLarena wyraźnie stracili dystans do Holendra już w pierwszym sektorze i ostatecznie nie zdołali sięgnąć po pole position. Norris na mecie stracił do Verstappena 0,065 sekundy, a Piastri 0,171.


Gdy wydawało się, że czasówka zakończy się w tej kolejności, w samej końcówce fenomenalnie pojechał Kimi Antonelli, który zdołał przedzielić kierowców McLarena, tracąc do Verstappena 0,067 sekundy, a do Norrisa tylko 0,002 sekundy.

Czwarty czas należał do drugiego kierowcy Mercedesa, George'a Russella, który wyprzedził kierowców Williamsa, Charlesa Leclerca oraz Ocona i zamykającego czołową dziesiątkę Tsunodę.

Wyniki

# Kierowca Czas Opony
1

Max Verstappen

Red Bull

1:26.870
S
2

Lando Norris

McLaren

1:26.955
S
3

Oscar Piastri

McLaren

1:27.006
S
4

George Russell

Mercedes

1:27.014
S
5

Alexander Albon

Williams

1:27.042
S
6

Andrea Kimi Antonelli

Mercedes

1:27.077
S
7

Carlos Sainz

Williams

1:27.098
S
8

Lewis Hamilton

Ferrari

1:27.279
S
9

Yuki Tsunoda

Red Bull

1:27.298
S
10

Isack Hadjar

Racing Bulls

1:27.301
S
11

Gabriel Bortoleto

Sauber

1:27.343
S
12

Charles Leclerc

Ferrari

1:27.417
S
13

Jack Doohan

Alpine

1:27.422
S
14

Liam Lawson

Racing Bulls

1:27.444
S
15

Esteban Ocon

Haas

1:27.450
S
16

Nico Hulkenberg

Sauber

1:27.473
S
17

Fernando Alonso

Aston Martin

1:27.604
S
18

Pierre Gasly

Alpine

1:27.710
S
19

Lance Stroll

Aston Martin

1:27.830
S
20

Oliver Bearman

Haas

1:27.999
S
# Kierowca Czas Opony
1

Oscar Piastri

McLaren

1:26.269
S
2

Lando Norris

McLaren

1:26.499
S
3

George Russell

Mercedes

1:26.575
S
4

Andrea Kimi Antonelli

Mercedes

1:26.606
S
5

Max Verstappen

Red Bull

1:26.643
S
6

Carlos Sainz

Williams

1:26.847
S
7

Alexander Albon

Williams

1:26.855
S
8

Charles Leclerc

Ferrari

1:26.948
S
9

Yuki Tsunoda

Red Bull

1:26.959
S
10

Esteban Ocon

Haas

1:26.967
S
11

Isack Hadjar

Racing Bulls

1:26.987
S
12

Lewis Hamilton

Ferrari

1:27.006
S
13

Gabriel Bortoleto

Sauber

1:27.151
S
14

Jack Doohan

Alpine

1:27.186
S
15

Liam Lawson

Racing Bulls

1:27.363
S
# Kierowca Czas Opony
1

Max Verstappen

Red Bull

1:26.204
S
2

Lando Norris

McLaren

1:26.269
S
3

Andrea Kimi Antonelli

Mercedes

1:26.271
S
4

Oscar Piastri

McLaren

1:26.375
S
5

George Russell

Mercedes

1:26.385
S
6

Carlos Sainz

Williams

1:26.569
S
7

Alexander Albon

Williams

1:26.682
S
8

Charles Leclerc

Ferrari

1:26.754
S
9

Esteban Ocon

Haas

1:26.824
S
10

Yuki Tsunoda

Red Bull

1:26.943
S
# Kierowca Czas Liczba okrążeń
1

Max Verstappen

Red Bull

1:26.204 18
2

Lando Norris

McLaren

1:26.269 21
3

Andrea Kimi Antonelli

Mercedes

1:26.271 20
4

Oscar Piastri

McLaren

1:26.375 16
5

George Russell

Mercedes

1:26.385 20
6

Carlos Sainz

Williams

1:26.569 20
7

Alexander Albon

Williams

1:26.682 20
8

Charles Leclerc

Ferrari

1:26.754 20
9

Esteban Ocon

Haas

1:26.824 21
10

Yuki Tsunoda

Red Bull

1:26.943 21
11

Isack Hadjar

Racing Bulls

1:26.987 13
12

Lewis Hamilton

Ferrari

1:27.006 15
13

Gabriel Bortoleto

Sauber

1:27.151 15
14

Jack Doohan

Alpine

1:27.186 15
15

Liam Lawson

Racing Bulls

1:27.363 14
16

Nico Hulkenberg

Sauber

1:27.473 9
17

Fernando Alonso

Aston Martin

1:27.604 9
18

Pierre Gasly

Alpine

1:27.710 9
19

Lance Stroll

Aston Martin

1:27.830 9
20

Oliver Bearman

Haas

1:27.999 8

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

16 KOMENTARZY
avatar
Thanos

03.05.2025 23:35

5

3

Najwięcej PP w tym sezonie - Norris? Piastri? Nie, Verstappen w taczce!


avatar
Danielson92

03.05.2025 23:40

2

0

Max znów mega klasa. Ciekawe czy Red Bull ustawił bolid bardziej pod kwalifikacje wiedząc że tylko pole position daje im szansę na zwycięstwo w wyścigu. Na tym torze rączej ciężko będzie wyprzedzać. W każdym razie super robota Holendra. Chociaż zastanawiam się czy On bardziej wygrywa te kwalifikacje czy kierowcy McLarena przegrywają. Norris w tym sezonie nie wiem czy posklejał jakąś bezbłędną czasówkę. Piastri to też nie jest żaden killer. Gdyby w tym bolidzie siedział na kwalifikacje Leclerc to chyba nie byłoby co zbierać. No a Ferrari dalej w marazmie. Koszmar na tym torze. 


avatar
tytus83

04.05.2025 00:40

1

0

@Danielson92  Na tym torze jeszcze nie wygrał kierowca startujący z PP, także nie można być pewnym tego, że PP da zwycięstwo.


avatar
TomPo

03.05.2025 23:42

0

- Obydwa Williamsy przed Ferrari... LOL Strata HAM do LEC to bylo jakies 0.07 wiec jest poprawa

- SAI przed ALB, widac chlop sie chyba zaczyna dogadywac z bolidem.

- ANTek znowu dal popis, oby jutro nikt Mu wyscigu nie zepsul jak dzisiaj sprintu

- RUS jak zwykle w tym sezonie w top 5, ale za ANTkiem, tak wiec Mr Sobota nie dowiozl

- VER znowu wycisnal Max-a, a TSU przynajmniej jest w Q3 ale strata duza.



avatar
kiwiknick

03.05.2025 23:43

1

0

Dlaczego wyrwał kierowcom McLarena a nie McLarena i Mercedesa?


avatar
sty77

03.05.2025 23:45

1

0

Witam . Ja odnośnie typowania , trochę to nie adekwatne do godziny ukończenia kwalifikacji . Po wysłuchaniu wywiadów ,wszedłem by oddać swoje typy i w trakcie gdy to robiłem ,a dokładnie po kliknięciu zapisz ,okazało się że zwyczajnie nie zdążyłem aż 2min zabrakło . Na szczęście nie było incydentów ,kraks itp bo pewnie typowanie zakończyło by się w trakcie sesji .


avatar
kempa007

03.05.2025 23:49

0

1

@sty77  Godzina zamknięcia typowania jest stała i dotyczy wszystkich jednakowo...


avatar
Jim Clark

03.05.2025 23:56

1

0

@kempa007  I co z tego? On ma całkowitą rację. Nieraz masz kilkanaście godzin na to, a dzisiaj - parę minut. To chyba nie problem dostosować godziny pod konkretne GP? Wystarczyłoby, żeby dzisiaj przełożyli kwalifikacje - nie o 15 minut, a dokładnie o 28 czy 30 minut i z typowania byłyby nici.


avatar
kempa007

04.05.2025 00:02

0

@Jim Clark  Wszyscy mają takie same "warunki".


avatar
Jim Clark

04.05.2025 00:35

3

0

@kempa007  Przecież nikt nie twierdzi, że to jest niesprawiedliwe. Jakby kwalifikacje skończyły się po 23:30 to też wszyscy by mieli te same warunki, tylko chyba nie o to chodzi.


avatar
dioralop

04.05.2025 07:45

0

@Jim Clark  miałem taki sam przypadek kilka lat temu. Spóźniłem się1 min aby wpisać swoje typy. Prosiłem nawet e-mailem Admina o wpisanie moich typów ale nie pomogło. Dlatego odpuściłem i już nie typuje.

Tu brak po prostu trochę życzliwości aby przy takich wyścigach wydłużyć typowanie np. o 60 min. 


avatar
sty77

04.05.2025 04:05

1

0

@kempa007  ok nie neguję tego że zasady typowania są takie same dla wszystkich, tylko nie rozumiem dlaczego w przypadku opóźnień sesji kwalifikacyjnej (nie z winy użytkowników forum żeby było zabawnie)mamy typować w ciemno . Co jeśli dziś byłby jakiś incydent lub np kilku zawodników z Q3 dostało kary przesunięcia za jakieś przypadkowe złamanie regulaminu itp ??  Ale ok takie zasady ale czy nie można by je trochę zmienić zważywszy że mamy GP w różnych strefach czasowych ,taki drobny gest dla użytkowników ,może nie w tym ale kolejnym sezonie . 


avatar
Jim Clark

03.05.2025 23:46

0

To były chyba najciekawsze kwalifikacje w tym sezonie - ciekawe rozstrzygnięcia i emocje do samego końca. To co zrobił Max, było obłędne - czapki z głów. Lando ewidentnie się ogarnął i potwierdził dobrą dyspozycję ze Sprintu, Kimi pokazał, że SQ to nie był przypadek, Russel raczej w normie. Pytanie czy Williams wypadł tak świetnie czy Ferrari tak słabo? Wyścig zapowiada się ciekawie, zwłaszcza na starcie. Kimi zapewne będzie chciał się zrehabilitować na starcie.


avatar
babablond

04.05.2025 01:32 zmodyfikowany

0

Komentarz oczekuje na akceptację moderatora.


avatar
Litwak

04.05.2025 07:38

0

RB ma szybki bolid widać od początku sezonu. Walka z McLarenem jest ciekawa troche ich podgryza Mercedes. Ferrari to samochód toczka co oni zrobili z tym samochodem. Rok temu vicemistrzostwo zamiast rozwijać konstrukcje to zmienili pół samochodu. Toczka masakryczna. Russell i gdzie Mclaren ma tą przewagę bo jakoś jej nie widać. 


avatar
WinKolekcja

04.05.2025 08:01

0

Komentarz oczekuje na akceptację moderatora.


avatar
darekateny

04.05.2025 08:01

0

Rozumiem że Ferrari jest za McLarenem i Mercedesem ślę żeby z Wilimsem przegrać to jest wstyd .Coś mi się wydaje że jak w przyszłym roku się nie ogarną to Leclerc może ich olać.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu