Wiele wskazuje na to, że francuska stajnia będzie okupować dolne rejony stawki na początku sezonu 2024. Świadomi tego są jej najważniejsi przedstawiciele, którzy czekają na wprowadzenie większych poprawek.
O Alpine głośno zrobiło się w świecie F1 po zimowych testach. Nie jednak z powodu zachęcających osiągów, a bardzo rozczarowujących. Szerokim echem odbiło się wypunktowanie dokonane przez Auto Motor und Sport, które podkreśliło, że A524 charakteryzuje nadwaga, nieefektywność aerodynamiczna i wolne tempo zarówno w symulacjach kwalifikacyjnych, jak i wyścigowych.
W związku z tym ekipę z Enstone zaczęto stawiać obok Haasa, jeśli chodzi o bezpośrednią rywalizację w Bahrajnie. Sęk w tym, że Amerykanie nie ukrywali swoich problemów, zaś Francuzi jeszcze niedawno mówili o awansie w klasyfikacji generalnej konstruktorów. To nastawienie zmieniło się natomiast po przedsezonowych próbach, o czym otwarcie powiedział Bruno Famin:
"Nasz tegoroczny cel opiera się na stworzeniu właściwej dynamiki związanej z ulepszaniem auta i zespołu. Tutaj chodzi o team, a nie tylko to, co dzieje się na torze", oznajmił szef Alpine, cytowany przez Motorsport.
"To istotniejsze niż cel oparty na ostatecznym wyniku, pozycji w mistrzostwach czy zdobytych podiach. Naprawdę chcę zobaczyć tę dynamikę. Bolid jest jaki jest. Ważny jest jego wspólny rozwój przez fabryki w Enstone i Viry oaz na torze. Każdy naciska w celu poprawy. "
Alpine ma już w planach dostarczenie sporej ilości poprawek w kolejnych rundach, włączając w to nawet bahrańską inaugurację. Spekuluje się, że patrząc na skalę zmian, w trakcie sezonu A524 może zamienić się w A524B. Zapytany o to, ile zysku wniosą poprawki aerodynamiczne, a ile redukcji wagi, Famin odpowiedział:
"Nie wiemy jeszcze dokładnie. Należy to sprawdzić, ale masa to zawsze ważny czynnik. Jeśli masz nadwagę, trzeba celować w niedowagę. Mając ją z kolei, trzeba właściwie zarządzać balastem. Niedowaga oznacza bowiem potrzebę zyskania na masie, by poprawić jej rozkład. Z tego powodu redukacja wagi zawsze wiąże się z wyzwaniem."
Trudnego początku sezonu 2024 już po pierwszych jazdach w Bahrajnie spodziewał się Pierre Gasly:
"Trudno na razie coś powiedzieć. Wiemy, że w zeszłym roku osiągnęliśmy zadowalający poziom rozwoju, przez co mogliśmy zaryzykować i spróbować zbliżyć się do bolidów przed nami. Czy był to właściwy wybór? Dowiemy się w najbliższych tygodniach. Mamy świadomość, że nie będzie to dla nas łatwy początek sezonu, a kolejne tygodnie będą niezwykle ważne z punktu widzenia rozwoju i walki o punkty", zdradził francuski kierowca.
27.02.2024 09:24
0
A Ci jak zawsze w czarnej D. Jeszcze im się silnika w erze hybrydowej, porządnego nie udało wyprodukować i z autem idzie im dość podobnie. Szkoda straconych lat, gdy Redbull musiał się męczyć z tym ich pseudosilnikiem, gdyby mieli coś lepszego, to Mercedes nie miałby tak łatwo.
27.02.2024 10:22
0
może i nie mają najmocniejszego silnika ale za to mają całkiem ch...owe aero :)
27.02.2024 11:07
0
Silnik GP2
27.02.2024 11:39
0
Renault ciągle nie może się zdecydować czy ma uczestniczyć w F1 na całego czy chce iść w innym kierunku. Toyota i BMW nie mieli takich problemów, od razu podjęli decyzję a Renault stoi okrakiem. Lepiej by zwolnili miejsce dla Andrieti
27.02.2024 20:36
0
Pomyśleć, że bardzo lobbowali silnik hybrydowy w F1. Wyszło fatalnie. Zmarnowali czas RBR, który z Hondą osiągnął sukces. Wstyd jeszcze większy, że to team fabryczny.
28.02.2024 13:17
0
Renault/Alpine 2016- = Toyota 2002-2009 na chwilę obecną. No prawie, bo Ocon wygrał szczęśliwie GP Węgier 2021. Ale poza tym to kopiuj-wklej. Mnóstwo kasy w błoto, przeciętne auta, przeciętni kierowcy (poza RIC i ALO, którzy zmyli się przy pierwszej okazji), przeciętny zarząd. Takie numery "przystoją" Haasowi, a nie ekipie fabrycznej. Najbardziej frustrujący zespół w stawce. Nie będę zdziwiony jeśli Alpine odejdzie z F1 po sezonie 2025 lub 2026, albo zmieni znowu nazwę na jakiegoś Lotusa.
29.02.2024 13:26
0
A kto lubi francuskie auta? Z wierzchu ładne a plastik po 2 latach trzeszczy na równi z zawieszeniem i układem wydechowym...
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się