WIADOMOŚCI

Haas oszczędzi setki tysięcy dolarów poprzez… zmniejszenie pitwallu
Haas oszczędzi setki tysięcy dolarów poprzez… zmniejszenie pitwallu
Aby nie wpaść w podobne finansowe tarapaty co Red Bull, zespoły szukają najróżniejszych sposobów na cięcie kosztów. Haas poprzez zmniejszenie stanowiska przy alei serwisowej ma zaoszczędzić 250 tysięcy dolarów.
baner_rbr_v3.jpg

Finisz na ósmym miejscu w klasyfikacji konstruktorów oraz pozyskanie nowego sponsora tytularnego w postaci Moneygram pozwoliło amerykańskiemu zespołowi na wykorzystanie wszystkich środków, które obejmuje limit finansowy.

W ostatnich sezonach Haas przywoził na wyścigi sześciomiejscowe stanowisko, które i tak nie było w pełni wykorzystywane – zazwyczaj członkowie zespołu zajmowali cztery miejsca. Od nowego sezonu, ekipa Magnussena i Hulkenberga będzie korzystać z trzymiejscowego pitwallu. Miejsca te będą zarezerwowane dla Guntera Steinera, Petera Crolli oraz Ayao Komatsu.

Steiner w wypowiedziach dla Motorsport.com opowiedział o tej zmianie: "Kiedy chcesz zwiększyć wydajność, patrzysz na wszystko. Kiedy potrzebujesz pieniędzy na inwestycje w rozwój, ponieważ mamy limit kosztów, gdzie je ostatecznie umieszczasz?"

"Masz wybór między sześcioma osobami poza garażem lub ćwierć miliona dolarów na aktualizacje samochodów. Wiemy, co robimy. I chłopaki wpadli na ten pomysł, powiedziałem, że jeśli muszę zostać w środku, też nie mam problemów. Nie muszę tam być."

"Powiedzieli, że z trzema miejscami możemy pokryć to, co musimy pokryć, więc to zrobiliśmy. Ale jest to głównie oszczędność, aby zainwestować te pieniądze w rozwój, ponieważ jesteśmy na granicy limitu."

Haas ma plan na wdrażanie poprawek, w przeciwieństwie do poprzednich sezonów.

"Już zaczęliśmy tworzyć ulepszenia. Kiedy mamy plan, tak jak w tym roku, jesteśmy o wiele lepiej przygotowani. Mamy więc plan i miejmy nadzieję, że wkrótce otrzymamy ulepszenia, które sprawdzą się w tunelu aerodynamicznym. Jeżeli tak, to na pewno zaimplementujemy i zawieziemy na tor wyścigowy."

"Nie mówię, że po prostu wkładamy pakiet, a jeśli pakiet nic nie daje, wydajesz pieniądze i nic nie otrzymujesz. Więc ustalamy ramy czasowe i zobaczymy, co możemy rozwinąć."

"I to właśnie robimy, czy to pełny pakiet, tylko mała owiewka czy przednie skrzydło, cokolwiek się stanie, mamy teraz całkiem niezły budżet na ulepszenia i dostosowujemy go podczas pracy i gdy testujemy nasze ulepszenia w tunelu aerodynamicznym."

"I nie robimy tak, że za wszelką cenę chcemy nowe nadwozie na wyścig do Barcelony, a ostatecznie opracowujemy nowe nadwozie, które nie daje żadnej przewagi. Dlaczego mielibyśmy to produkować? Więc po prostu staramy się zarządzać tym w bardziej przemyślany sposób".

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

6 KOMENTARZY
avatar
Damian_xyz

24.02.2023 16:03

0

"Od nowego sezonu, ekipa Schumachera i Hulkenberga będzie korzystać z trzymiejscowego pitwallu." Schumachera już tam niema.


avatar
Patryk1231low

24.02.2023 17:53

0

Trochę jak w Polsce, prowadząc przedsiębiorstwo oszczędzasz na wszystkim.


avatar
Emer7

24.02.2023 18:04

0

Przecież to z daleka wygląda jak budka z fast-foodem :DD


avatar
Vendeur

24.02.2023 22:03

0

@3. Emer7 Bardzo "inteligentne" porównanie... To ja zaproponuję inne, równie błyskotliwe: "Z daleka wyglądasz jak małpa..." . Już rozumiesz bezsens swojego, czy nadal nie?


avatar
Emer7

25.02.2023 07:58

0

@Vendeur Moje porównanie nie odnosi się do nikogo personalnie, a to podstawowa różnica, której nie wychwyciłeś "Z daleka wyglądasz jak małpa..." Widze porównanie adekwatne do poziomu adwersarza.


avatar
Krukkk

26.02.2023 16:14

0

@4. Daj mu ignora (uzytkownikowi Emer7), wtedy poczujesz sie bezpieczniej i nie bedziesz musial czytac czegos czego nie rozumiesz.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu