Rubens Barrichello, kierowca zespołu Honda, przed wyścigiem o Grand Prix Malezji, który odbędzie się już w najbliższą niedzielę, opisuje okrążenie toru Sepnag widziane z kokpitu kierowcy.
„Tor Sepang jest torem, który jest naprawdę lubiany przez kierowców. Kiedy mijasz swoją obsługę czekającą w boksach na prostej start meta jedziesz z prędkością 250 km/h i osiągasz koło 300 km/h dojeżdżając do strefy hamowania na jej końcu. Zakręt numer jeden jest bardzo wolnym zakrętem pokonywanym na pierwszym lub drugim biegu w zależności od przełożeń twojej skrzyni biegów. Można tutaj zaobserwować wiele manewrów podczas wyścigu gdyż tor jest tutaj bardzo szeroki, ale zarazem bardzo ciasny jeśli chodzi o tor jazdy, więc kierowcy starają się go omijać, cały czas próbując wyprzedzać.”„Zakręt pierwszy prowadzi do kolejnego ciasnego lewego zakrętu pokonywanego na drugim biegu, a potem do długiego, prawego łuku numer trzy, na którym osiągamy przeciążenie około 2,5 G. Kiedy wyjeżdżasz z zakrętu numer trzy jedziesz na pełnym gazie wrzucając kolejne biegi aż do siódmego i prędkości 270 km/h przed kolejną strefą hamowania znajdującą się przed prawym zakrętem numer cztery, pokonywanym na drugim lub trzecim biegu w zależności od przełożeń skrzyni. To nie jest trudny zakręt ale może być zdradliwy z powodu nierówności. Stamtąd jedziemy do pięknej kombinacji lewego i prawego zakrętu numer pięć i sześć pokonywanych bardzo szybko na piątym biegu. To naprawdę wymagająca sekcja toru, gdyż przeciążenia oddziałują na szyję raz z jednej strony, raz z drugiej.”
„Potem mamy krótką prostą, po której następują dwa zakręty siedem i osiem z podwójnym szczytem [ang. apex]. Trzeba w nie wejść ze sporą prędkością, szeroko, a później zacieśnić tor jazdy, co może sprawić, że podsterowność przysporzy problemów. Później dojeżdża się do pierwszej prostej położonej z tyłu, która wiedzie do nawrotu numer 9, który przejeżdżamy na pierwszym biegu. Ważną rzeczą jest mieć tutaj dobrą trakcję, gdyż od razu skręca się w prawo, a zakręt numer 10, który nie jest trudnym zakrętem, prowadzi do prawego zakrętu 11 pokonywanego przy 130 km/h. Potem kolejna prosta i szybki lewy zakręt 12 pokonywany na pełnym gazie, na szóstym biegu przy 250 km/h”
„Łuk 13 wiedzie do zakrętu 14 i na długą tylną prostą, która jest dobrym miejscem do wyprzedzania. Ostatni zakręt numer 15 jest kolejną dobrą okazją do wyprzedzania; jadąc na drugim biegu wyjeżdża się na prostą start/meta, na której znajduje się linia kończąca okrążenie.”
18.03.2008 11:40
0
Hmm, będzie ciekawie
18.03.2008 11:40
0
szkoda ze filmiku nie ma
18.03.2008 11:47
0
Ciekawie się czyta jesli samemu sie gra w F1. Gdy się zna tor z gry to inaczej wszystko wyglada.
18.03.2008 11:53
0
Orientujecie sie moze ile trwa przejazd przez aleje serwisowa?
18.03.2008 12:05
0
Zalezy gdzie. W malezji jest długi wjazd, ale krótki wyjazd. Razem ze zmianą opon i tankowanie ok 25 sekund.
18.03.2008 12:11
0
Są filmiki z poprzednich lat na youtube.
18.03.2008 13:10
0
apex-coś mi to przypomina ;D
18.03.2008 13:18
0
No ja też jestem bardzo ciekaw tego wyścigu i mam nadzieje że teraz taktyka BMW nie zawiedzie
18.03.2008 13:29
0
Nie wiem czy mi sięwydawało - ale wiele razy padło słowo "wyprzedzanie"? Oby tak było!
18.03.2008 13:54
0
Jak myślicie kto tym razem będzie miał bardziej ofensywną strategie? Ostatnio miał taką Robert, jak myślicie kto tym razem? Czy BMW znowu będzie walczyło o pole postion?
18.03.2008 14:10
0
Patrząc na ilość paliwa: Kubica - Hamilton w GP Australii, gdzie mozna było zauważyc iz maja bardzo podobną jego ilość to mozna sie spodziewać iż tym razem tez bedzie gorąco :-) zeby tylko stratedzy znowu nie dali ciała , nie wspominając juz o panu "kamikadze" :-//
18.03.2008 14:17
0
surelaw ja bym się tak nie cieszył. Beemki nie są w tym sezonie zbyt szybkie (chodzi mi o osiąganą prędkość) :-/
18.03.2008 14:17
0
"kamikadze" będzie daleko nawet jak nieźle pójdzie mu w kwalifikacjach to i tak o 10 pozycji wstecz zostanie przesunięty i Robert raczej nie będzie musiał się martwić o tego śpiocha...... A co do strategii w GP Australii nie było tak źle wszystko popsuły te "sc". Mam tylko nadzieję że tym razem wszystko będzie dobrze z silnikiem i nawet gdy bolid Roberta będzie zatankowany na ful to będzie mógł wyprzedzać bolidy kierowców z mniejsza ilością paliwa:D
18.03.2008 15:25
0
Przecież to okroążenie z Kimim a nie Rubensem
18.03.2008 16:14
0
Robert miał "ponoć" problemy z przyspieszaniem - jak to BMW rozwiąże i lepsza aero na Malezję - to może BMW też coś wyprzedzi?
18.03.2008 16:26
0
wymagający tor.... w niedziele będzie bardzo ciekawie zapraszam:))
18.03.2008 17:29
0
Hmm... Proste odcinki i szybkie łuki- jeżeli BMW nie rozwiąże problemu z maks. prędkością, będzie bardzo ciężko uzyskać dobry wynik, tym bardziej, że prawie pewny jest powrót Ferrari do gry. Obawiam się też, że znów niewielu kierowców nie ukończy wyścigu. No i wyprzedzanie będzie utrudnione na mokrym torze.
18.03.2008 17:33
0
Ups, miało być "wielu kierowców nie ukończy" ;)
18.03.2008 20:29
0
Posłuchajcie jak często słychać kontrole trakcji w bolidzie Raikonena - będzie ciekawie
19.03.2008 17:39
0
Zapraszam na wypasioną stronkę www.motocykledxd.pl.tl.Na tej stronce mam bardzo dużą ilość ciekawych podstron o wszystkim np.TELEWIZJE ONLINE,ciekawe kawały, bramkę sms;zdjęcia,schematy i filmiki o motorach;filmiki o spryciarzch,WSZYSTKIE ODCINKI WŁADCÓW MÓCH WRZUCANE KILKA MINUT PO EMISJI TV,WYSZUKIWARKE, zapraszam!!!!!!!!!!!!!!
19.03.2008 20:17
0
Hhhmm , ciekawe czy na trzecim zakręcie z TC też tak ostro jak z nim?
19.03.2008 20:48
0
kubica w Malezji pokarze sie z dobrej strony w koncu PETRONAS to ich sponsor!! Robert da rade tym razem to Nick zawiedzie!!!
20.03.2008 19:14
0
nie umiecie odroznic kimiego od rubensa?????
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się