WIADOMOŚCI

Audi i Porsche coraz bliżej dołączenia do F1 od sezonu 2026
Audi i Porsche coraz bliżej dołączenia do F1 od sezonu 2026
Wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują na to, że przedstawiciele Grupy Volkswagena wejdą do świata królowej motorsportu od 2026 roku. Powodem tego ma być rezygnacja z systemu MGU-H, na którą mieli naciskać nowi producenci.
baner_rbr_v3.jpg

Od dłuższego czasu trwają obszerne dyskusje na temat nowej architektury silnikowej, która pojawi się w mistrzowskiej serii od sezonu 2026. Kluczowe spotkania w tej sprawie odbyły się już na torach Red Bull Ring i Monza, a ostateczny kształt zmodyfikowanych przepisów ma być znany przed GP Turcji.

Zdaniem Auto Motor und Sport, jest raczej przesądzone, że od 2026 roku z silników F1 zniknie drogi system MGU-H. Za takim rozwiązaniem mieli optować Audi oraz Porsche, czyli potencjalni nowi producenci.

Nie jest wielką tajemnicą, że to Mercedes miał najwięcej do powiedzenia w tej kwestii i choć początkowo nie chcieli przystać na taką zmianę, to jednak szef niemieckiej stajni, Toto Wolff, niedawno publicznie wyraził poparcie dla tej propozycji:

"MGU-H zostanie wyrzucone, jeżeli uda nam się rozwiązać wiele innych punktów" mówił szef Mercedesa. "Uważam, że jest to kompromis - nie mogę mówić za wszystkich, ale w Mercedesie jesteśmy przygotowani, aby się na niego zgodzić, by pomóc wejść w ten świat Grupie Volkswagena", mówił Austriak (więcej TUTAJ).

Nic więc nie stoi na przeszkodzie, aby MGU-H zniknęło z innowacyjnych jednostek napędowych, a Auto Motor und Sport dodaje, że "wówczas Audi i Porsche pojawią się w F1 w 2026 roku".

Niemiecki serwis twierdzi także, że F1 pozostanie przy silnikach V6, a moc elektryczna wzrośnie do 350 kilowatów. Co więcej, cały napęd ma być oparty wokół tylnej osi.

Jeżeli te doniesienia okażą się prawdziwe, to oczywiście na pewno nie będzie brakować spekulacji, jakoby Audi lub Porsche chcieli powiązać się z Red Bullem od sezonu 2026. W przyszłym roku austriacki koncern zacznie samodzielnie produkować jednostki napędowe, a ewentualna taka współpraca zdecydowanie byłaby dla niego bardzo korzystna.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

12 KOMENTARZY
avatar
Harman1997

29.09.2021 16:25

0

Ani audi ani porsze nie wejdzie do f1 jako dostawca silnikow. Swoją drogą mogi by coś zrobić aby te silniki byly chociaz o te 15-20% glosniejsze


avatar
Vendeur

29.09.2021 16:36

0

@1. Harman1997 Dokładnie, spekulacje o jedynie współpracy to nieśmieszny żart. Zarówno Audi jak i Porsche mają ogromne doświadczenie w wygrywaniu w klasach LMP jako fabryczne zespoły i jeśli mają się pojawić w F1, to także jako fabryczne i wyłącznie po to, aby wygrywać.


avatar
Believer

29.09.2021 16:59

0

Mnie z kolei ciekawi, po co grupie VW dwie swoje marki w F1, oczywiście poza potężna reklama?


avatar
lucasdriver22

29.09.2021 17:03

0

@3. Raczej chodzi o jedną markę od VW w F1.


avatar
lucasdriver22

29.09.2021 17:04

0

Gdzieś obiło mi się o uszy że wraz z nowymi jednostkami Aston Martin ma robić swoje silniki.


avatar
XandrasPL

29.09.2021 18:05

0

@5 Oni jedynie mogą ubłagać Mercedesa aby wystawiać ich silniki pod własnym brandem. Na zapisach na sezon w rubryce konstruktor wpisać samo "Aston Martin".


avatar
Ziel5950

29.09.2021 19:32

0

W CH to mam


avatar
Believer

29.09.2021 19:34

0

@4 ?[?] Auto Motor und Sport dodaje, że "wówczas Audi i Porsche pojawią się w F1 w 2026 roku".? Możliwe, ze chodzi o jedna markę, ale z tego zdania wynika, ze będą obie.


avatar
Believer

29.09.2021 19:36

0

Panie Kempinski, może w końcu zrobilibyście coś, żeby cudzysłów z ajfona nie zamieniał się w znak zapytania? Zreszta, tak samo jak wielokropek w kwadratowym nawiasie.


avatar
Vendeur

29.09.2021 20:48

0

@3. Believer Jakie "dwie swoje marki"? To są osobne podmioty gospodarcze i fakt, że są "pod skrzydłami" VW, nie oznacza, że nie mogą niezależnie podejmować decyzji. Jakoś w LMP mogły konkurować ze sobą.


avatar
Ocato

30.09.2021 08:05

0

@1 Głośność wynika wprost z energii pozostawionej w spalinach, więc usunięcie MGU-H siłą rzeczy ją zwiększy. Dlatego też silniki bez turbo są głośniejsze, niż takie same z turbo. @9 Choć nie korzystam z iPhona, to podpisuję się pod tym. Portal do komentowania po polsku powinien akceptować prawidłowe znaki interpunkcyjne: polski cudzysłów, wielokropek, półpauzę itd.


avatar
Pajol

30.09.2021 22:35

0

"MGU-H zostanie wyrzucone, jeżeli uda nam się rozwiązać wiele innych punktów" mówił szef Mercedesa. " Coś mi się wydaje że Mercedes wpadł na coś genialnego jeśli pozwalają na wyrzucenie MGU-H i jak to podkresla "Jeśli uda nam się rozwiązać wiele innych punktów"


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu