Były mistrz świata F1, Nico Rosberg, przed wyścigiem w Baku zapoczątkował nowa dyskusję na temat bezpieczeństwa zjazdu do alei serwisowej na szybkim, ulicznym torze. Zdaniem Niemca to najbardziej "niebezpieczne" i "przerażające" miejsce w całym kalendarzu F1.
Na ulicach Baku w miniony weekend rozegrano już piąty wyścig, a na głównej prostej podczas niedzielnych zmagań awarię ogumienia mieli Lance Stroll i Max Verstappen.
Obydwaj kierowcy wyszli z wypadków bez szwanku, omijając bandę przy zjeździe do alei serwisowej.
Podczas przedwyścigowej wirtualnej wycieczki po torze w Baku, Nico Rosberg zwracał szczególną uwagę na niebezpieczny, jego zdaniem zjazd do boksów, który wymaga od kierowców lekkiego odbicia w lewo, a wszystko dzieje się w najszybszej części toru.
"Pokażę wam jedno z miejsc, które zawsze uważałem za najbardziej niebezpieczne w całym roku" mówił Rosberg na swoim kanale YouTube. "To dość przerażające. Obecnie jeździ się tutaj z prędkością 350 km/h a spójrzcie co jest po lewej stronie [banda oddzielająca aleję serwisową od toru]."
"Wyobraźcie sobie teraz, że coś w aucie ulegnie uszkodzeniu. Masz na liczniku 350 km/h. Po lewej jest po prostu ściana, która jest skierowana w twoim kierunku. Jeżeli coś się zepsuje i uderzysz w nią to koniec. Nie ma cię."
"To jedno z najbardziej przerażających miejsc jakie pokonywałem w bolidzie F1. Przejeżdżanie obok tego miejsca jest czymś niedorzecznym. Trzeba jednak próbować i wymazać sobie to z głowy."
Dyrektor wyścigów F1, Michael Masi w krótkich słowach nie zgadza się jednak z opinią Rosberga, twierdząc, że tor w Baku otrzymał najwyższą możliwą homologację FIA, Grade 1.
"Zjazd do boksów i cały tor zostały zaprojektowane i homologowane przez FIA jako obiekt spełniający standardy Grade 1 i spełnia on różne wymagania bezpieczeństwa, które FIA przed nim stawia. Tak więc nie zgadzam się z nim."
08.06.2021 12:05
0
Nico chyba wie co mówi. Nie jest ważne, czy ma homologacje Grade 1, ważne czy jest bezpiecznie.
08.06.2021 12:08
0
Ktos bardzo madry doradzil Rosbergowi, zeby zakonczyl karierie po sezonie 2016.
08.06.2021 13:10
0
Wszystko jest Grade 1 do czasu pierwszej porządnej kraksy
08.06.2021 13:27
0
Rozberg ma rację akurat bolid Maxa odbił w prawo, ale przy takim samym incydencie mógł ten bolid zachować się inaczej i polecieć na tą siciane. Incydent z Grosjanem GP Bahrajnu jak i jednego zawodnika F2 na torze Spa pokazuje to że wyścigi samochodowe są nieprzewidywalne i dochodzi do różnych wypadków, to tylko kwestia czasu, aż ktoś się zatrzyma na tej ścianie , niech myślą na zapas a nie będą zgrywać cwaniaków że wiedza lepiej co z tego że ma homologację jak papier wszystko przyjmie. I jak dla mnie Masi wgl się nie nadaje już od pierwszego wyścigu w tym roku się wykazał , oczywiście w negatywny sposób tego znaczenia.
08.06.2021 14:09
0
@4 no tylko, że na kazdym torze mozna poleciec wprost na bandę. kto przewidziałby wypadek Grosjeana? kto wie kiedy i gdzie pęknie jeszcze opona. bzdury gada Rosberg, wielki spec teraz od torów. mógł dalej sie sciagac a teraz łazi po mediach i speca udaje.
08.06.2021 17:43
0
Massi to klaun...
08.06.2021 18:19
0
@5 Zobacz sobie powtórki i rekonstrukcje zdarzeń z wypadku Grojeana. Nie uderzył centralnie tylko pod kątem, a to duża różnica. Poza tym miał co najmniej 100km/h mniej niż miejsce, o którym mowa. Przypomnij sobie wypadek Bianchiego. Jest pewna granica przeciążeń, których mózg już nie wytrzymuje. Tak naprawdę Massi nie ma żadnych argumentów.
08.06.2021 19:17
0
@5 Zobacz sobie powtórki i rekonstrukcje zdarzeń z wypadku Grojeana. Nie uderzył centralnie tylko pod kątem, a to duża różnica. Poza tym miał co najmniej 100km/h mniej niż miejsce, o którym mowa. Przypomnij sobie wypadek Bianchiego. Jest pewna granica przeciążeń, których mózg już nie wytrzymuje. Tak naprawdę Massi nie ma żadnych argumentów.
08.06.2021 19:31
0
Dyrektor wyścigu to z pewnością ciężka i odpowiedzialna praca, ale od kiedy nie ma Charliego to wszystko wygląda amatorsko, tak jakby Massi się dopiero uczył, próbował coś zmieniać ale to kompletnie nie działa.
08.06.2021 20:35
0
No sciana prostopadla do kierunku jazdy przy ponad 300km/h to chora sytuacja i cokolwiek FIA by nie powiedziala, to nic tego nie zmieni. Wszystko jest super do pierwszego razu, wtedy nagle wszyscy beda madrzy.
08.06.2021 23:33
0
5. Ty za to wiesz wszystko lepiej niż Rosberg. Zobacz, co piszą wszyscy. Każdy obstaje za Rosbergiem, a nie za Masim. Ta ściana jest niebezpieczna i żeby to stwierdzić, nie trzeba być wielkim kierowcą. Można z tą świadomością żyć i ścigać się pomimo tego, ale to nie są bzdury. I tak, Rosberg jest specem, nie udaje i ścigał się, na tym torze także.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się