WIADOMOŚCI

Nowy Haas lepiej pracuje z oponami i pasuje do stylu Grosjeana
Nowy Haas lepiej pracuje z oponami i pasuje do stylu Grosjeana
Romain Grosjean wypowiada się pozytywnie o swojej tegorocznej maszynie, ale mając w głowie zeszłoroczne problemy, woli być ostrożny przed rozpoczęciem sezonu.
baner_rbr_v3.jpg

Zeszłoroczny bolid Haasa kompletnie nie dogadywał się z oponami Pirelli w trakcie wyścigów. O ile ekipa była w stanie pojechać jedno szybkie okrążenie w kwalifikacjach, to 24 godziny później kompletnie nie miała tempa.

Mimo tego, amerykański zespół, tak jak wszystkie inne, zagłosował za pozostawieniem specyfikacji ogumienia z sezonu 2019. Oznaczało to, że będzie musiał przygotować samochód, który podoła temu wyzwaniu, któremu nie podołał poprzedni.

Romain Grosjean na początku drugiej tury testów był w stanie przyznać, że faktycznie udało się uporać z kłopotami.

"Tak, samochód jest znacząco inny i nauczyliśmy się wiele. Idziemy do przodu w każdym aspekcie. Miło widzieć, że każdy nas słucha i jest produktywny. Tu było okej z oponami. Nie zoptymalizowaliśmy ich perfekcyjnie, ale powinno być dobrze. Jeśli podstawa auta jest lepsza, wtedy można naciskać, mieć więcej ciepła w oponach i wszystko się poprawia."

"Czas wszystko pokaże. Rok temu byliśmy szybcy w testach, ale teraz jesteśmy ostrożni i analizujemy wszystko. Po tym, co stało się w zeszłym roku, trudno być pewnym, że mamy bardzo dobry bolid. Każdy robi co w jego mocy, ale Australia, Bahrajn i cokolwiek będzie trzecim wyścigiem, wszystko pokażą."

Haas, podobnie jak Ferrari, zmienił swoje podejście do testów przed sezonem 2020, prawdopodobnie ucząc się na błędach. Francuski kierowca wyjaśnił, co konkretnie zostało zmodyfikowane oraz wspomniał, że w tym roku powinno mu się jeździć zgodnie z jego preferencjami.

"Staramy się bardziej skupiać na ustawieniach i różnych opcjach w aucie. Rok temu jeździliśmy szybko, tu odkrywamy inne rzeczy. Jest lepiej. Poprawki nadchodzą i będą dobre dla mnie. W zeszłym roku nauczyliśmy się wiele o samochodzie, który nie robi tego, co się chce."

"Mamy różne style jazdy. Mój nie pasował do zeszłorocznej charakterystyki auta. Mogę powiedzieć, czego chcę i patrząc na to, co widzę w danych, usprawnienia będą pasowały do mojego stylu. Lubię zaatakować zakręt podczas hamowania i skręcić wcześniej, preferuję przód."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

7 KOMENTARZY
avatar
Matarez

26.02.2020 21:55

0

"Usprawnienia będą pasowały do mojego stylu" - czyli co ? Bolid będzie się sam rozbijał o bandy podczaa jazdy za SC ? :P


avatar
Michael Schumi

26.02.2020 22:36

0

@1 Pewnie jego bolid sam będzie wskazywał bezpieczne punkty na torze, w których Grosjean będzie się mógł rozwalać - tak, aby po kraksie inne bolidy mogły go bezpiecznie omijać i aby odłamki nie leżały w niebezpiecznych miejscach na trasie, które będzie można z łatwością pozbierać :D


avatar
jaculek63

26.02.2020 22:46

0

No to groszek łup na pierwszym zakrecie


avatar
Hooman

26.02.2020 23:24

0

Byłoby ciekawie gdyby Romain Grosjean w tym sezonie stanął na podium, to jeden z niedocenianych kierowców w stawce zdolnych powalczyć o czołowe miejsca.


avatar
goralski

27.02.2020 07:58

0

Niedoceniany? Mylisz się, Mercedes planuje pod niego strategie.... Tzn kiedy wyjedzie SC ;)


avatar
Igor

27.02.2020 09:16

0

Myślę że Grosjean to najbardziej przeceniony talent, bardzej niż Vettel.


avatar
MattiM

27.02.2020 12:23

0

4-krotny mistrz świata przecenionym talentem...nieprawdopodobne co niektórzy potrafią wymyślić.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu