WIADOMOŚCI

Mercedes przyznaje, że zbyt optymistycznie zaprojektował chłodzenie W10
Mercedes przyznaje, że zbyt optymistycznie zaprojektował chłodzenie W10
Ekipa Mercedesa zdradziła, że problemy jakich doświadczyła z chłodzeniem swojego auta podczas Grand Prix Austrii wiązały się ze zbyt optymistycznym projektem radiatorów.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Valtteri Bottas wyścig w Austrii zakończył na trzecim miejscu, podczas gdy Lewis Hamilton po raz pierwszy w tym roku nie stanął nawet na podium. Zespół Mercedesa zakończył w ten sposób serię swoich zwycięstw od początku sezonu.

Po wyścigu Toto Wolff określił system chłodzenia Mercedesa W10 mianem "pięty Achillesowej" i przyznał, że ekipa od początku sezonu stara się "dbać o ten problem".

W powyścigowym przekazie wideo Pure Pitwall, Andrew Shovlin wyjaśnił jak dążenie do agresywnego upakowania elementów W10 doprowadziło do tego iż w najgorętszych temperaturach ma on problem z chłodzeniem.

"Fundamentalnie, bolid nie posiada odpowiednio dużych radiatorów" mówił Shovlin. "Byliśmy po prostu zbyt optymistycznie nastawieni co do tego ile z nich będziemy w stanie wycisnąć."

"Mają one gorsze osiągi niż sądziliśmy i oznacza to, że musimy dbać o ten problem a w najgorętszych wyścigach będziemy mieli problem z utrzymywaniem wszystkiego pod kontrolą- w zasadzie chodzi o utrzymanie układu napędowego wystarczająco chłodnego, aby go nie uszkodzić."

Zespół Mercedesa na wyścig w Austrii wdrożył kilka alternatywnych rozwiązań, aby zaradzić tym problemom.

"Chłodzenie można poprawić poprzez otwarcie wylotów powietrza z nadwozia" wyjaśniał Shovlin. "W Austrii mieliśmy 35 stopni Celsjusza, co postawiło nas w górnym limicie tego co możemy osiągnąć poprzez otworzenie wylotów powietrza. Byliśmy na granicy. Gdy docieramy do tego punktu, nasze opcje są mocno ograniczone."

Bottas i Hamilton po wyścigu narzekali, że musieli nadmiernie stosować strategię odpuszczania gazu, która z reguły ma za zadanie zmniejszenie zużycia paliwa.

Shovlin zdradził, że obaj kierowcy Mercedesa w Austrii musieli odpuszczać gaz "na dystansie około 400 metrów na okrążeniu", a to stanowi blisko 10 procent całej długości toru.

"To dlatego ich osiągi były tak słabe" mówił. "Możemy również skręcić nieco moc silnika i wtedy będzie on generował mniej ciepła, ale wtedy mamy mniejszą mocą i jesteśmy wolniejsi na prostych. To mocno nas ograniczało w Austrii."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

6 KOMENTARZY
avatar
WDrake

04.07.2019 09:42

0

Skoro znają problem to go pewnie zaraz rozwiążą i już nie powinno być tak źle


avatar
TomPo

04.07.2019 09:43

0

No to bylo wiadome zaraz po wyscigu, ale milo ze Merc to oficjalnie oglosil. Dziwne o tyle, ze w zeszlym roku mieli tam podobny chyba problem i nie wyciagneli wnioskow, albo wyciagneli tylko poprawki nie wyszly. No to teraz tifosi modla sie o lato stulecia ;) W GB wzsystko wroci do normy... niestety, i bedziemy sie ekscytowac walka Ferrari z RBR, to Silverstone moze chyba nie lezec bolidowi Ferrari i RBR (tzn Max) masz znowu szanse z nimi powalczyc.


avatar
ekwador15

04.07.2019 10:13

0

williams tez mial problemy z chlodzeniem w tamtym roku i dojezdzali ostatni, a tu p3 i p5 to nie tak źle :D kazdy sie juz nauczył ze merc wygrywa i wszystko inne to porazka tego zespołu :) jesli mercowi totalnie nie idzie i ma kłopoty i wywożą p3 i p5 to masakra :) w Uk powinno byc chłodzniej i wrócą do formy ;]


avatar
giovanni paolo

04.07.2019 10:39

0

mając w pamięci poprzednie wypowiedzi osób z Mercedesa i to co działo się w niedługim czasie po nich trudno mi uwierzyć, żeby stali się tak wylewni by mówić o swoich "fundamentalnych" problemach, nawet jeżeli jest to logiczne wobec tego co można było zauważyć w ten jeden jedyny weekend wyścigowy


avatar
RoyalFlesh F1

04.07.2019 11:04

0

Problem, który w chłodniejszych warunkach daje przewagę. O kwalifikacjach nie wspomnę, lepiej startować wyżej niż niżej. Na moje oko to raczej zaleta, która więcej daje niż zabiera. Co widać po tabeli.


avatar
SpookyF1

04.07.2019 11:17

0

Nie można być wszechstronnym we wszystkim, a zważywszy na jakość poczynań merca to na pewno celowo zrobili takie a nie inne chłodzenie. Mniejsze radiatory = mniejsza waga i możliwości aerodynamiczne. Celem jest wygranie mistrzostw a nie każdego wyścigu. Kilka można sobie odpuścić :)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu