Szef zespołu Toro Rosso, Franz Tost uważa, że Formuła 1 cały czas przywiązuje zbyt dużą uwagę do europejskich wyścigów, tracąc udziały na kluczowych z globalnego punktu widzenia rynkach.
Na 20 zaplanowanych w przyszłym roku wyścigów 7 odbywać się będzie w Europie, a rok później do tego grona dołączyć ma wznawiane na torze Paul Ricard Grand Prix Francji.Tost pytany przez austriackie media o to czy jest zadowolony z powrotu do kalendarza wyścigu we Francji, odpierał: „Osobiście uważam, że powinniśmy zmierzać w innych kierunkach. Mamy zbyt wiele wyścigów w Europie.”
„Zdaję sobie sprawę, że różnię się poglądem na tę kwestię w stosunku do moich kolegów, ale uważam, że powinniśmy mieć wyścig w Południowej Afryce, potrzebujemy więcej wyścigów w Stanach Zjednoczonych, musimy powrócić do Argentyny oraz Indii, które także stanowią ważny rynek.”
„Formuła 1 to globalny sport. W sezonie 2015 w sumie na żywo oglądało nas pół miliarda widzów. Takie liczby osiągają jedynie mistrzostwa świata w piłce nożnej oraz Igrzyska Olimpijskie.”
„Nasze wyścigi odbywają się jednak co dwa tygodnie. Widzicie więc, że produkt cały czas dobrze pracuje, ale coś musi być zrobione w kwestii jego zasięgu.”
22.12.2016 17:50
0
Jak był mi obojętny, tak teraz go nie lubię.
22.12.2016 18:45
0
Więcej lotnisk Tilkego... Dla mnie zdecydowana większość torów europejskich jest ciekawsza, niż te zaprojektowane przez wcześniej wymienionego. Co innego, gdyby to były tory, jak w RPA dostosowane do obecnych wymogów, to jeszcze byłyby do przyjęcia. Co do więcej torów w USA, jeśli byłyby podobne do tego z Austin, to ja dziękuję. Inna sprawa, że reanimacja torów jak w RPA czy Argentynie oprócz chęci ze strony F1 musiałyby być również za zgodą władz tych krajów, bądź chętnych na ich zorganizowanie i ich opłacenie. Jeśli Tost chciałby wyścigów gdzie indziej, to może osobiście się zaangażuje w ich organizacje.
22.12.2016 18:52
0
Wincyj lotnisk w Azji! Wincyj!
22.12.2016 19:27
0
Na szczęście Tost znaczy w hierarchii F1 tyle co ja :D więc co się przejmować jego widzimisię?
22.12.2016 19:33
0
Jo bych jeszcze szczeloł na Grynlandji jakeś lodowe lotnisko Grynlandjo Circuit jak w Ojropie niy chce.. Dobry na tyle Slaskiego. Ale na Grenlandii czemu nie.. Taki lodowy Grenlandia Circuit!! A i Eskimosy z flagami.. obowiazkowo..
22.12.2016 19:36
0
Jo bych jeszcze szczeloł na Grynlandji jakeś lodowe lotnisko Grynlandjo Circuit jak w Ojropie niy chce.. Dobry na tyle Slaskiego. Ale na Grenlandii czemu nie.. Taki lodowy Grenlandia Circuit!! A i Eskimosy z flagami.. obowiazkowo..
22.12.2016 21:14
0
nie wiem co bierze ale niech bierze tego mniej..:d
22.12.2016 23:06
0
Większość torów zaprojektowanych przez Tilke to porażka. Najlepsze są stare tory, a te są w Europie.
23.12.2016 08:37
0
Hiszpania - procesja (nudaa) Monako - procesja (jest klimat) Węgry - procesja (jak spadnie deszcz to jeszcze..) Imola - procesja Austria - procesja Jedynie - Monza, SPA i nowy Hockenheim dają radę. Szalu nie ma w Europie
23.12.2016 09:03
0
Oglądalność pół miliarda, a w samych Chinach i Indiach mieszka prawie 3 miliardy ludzi więc wiadomo o co chodzi. Oczywiście to przede wszystkim biedota, która ma problem z dostępem do telewizora i o F1 w większości nie ma pojęcia, ale te kraje bardzo szybko się bogacą i następne pokolenie będzie już bardziej "zachodnie", z podobnymi zainteresowaniami jak mieszkańcy Europy. Wystarczy wrzucić zapalnik w postaci takiego chińskiego Verstappena i oglądalność ostro pójdzie w górę. W bliższych planach jest podbój USA, bo to wymarzony rynek dla F1. A najlepszą promocją są wyścigi więc...
26.12.2016 07:43
0
kraje europiejskie sa juz za stare, zacofane. europa miala swoja swietnosc, teraz to juz minelo, europijskie ludy sa leniwe, zaslepione w bogatcwach i zbyt egoistyczne. europa coraz bardziej pograza sie w ciemnosc. Niecj F1 rozwija sie tam gdzie jest przyslosc.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się