WIADOMOŚCI

Nowy silnik Hondy jest mocniejszy, ale...
Nowy silnik Hondy jest mocniejszy, ale...
Hiszpańskie media, co zrozumiałe, prześcigają się w doniesieniach na temat formy nowego bolidu McLarena a przede wszystkim nowej jednostki napędowej Hondy.
baner_rbr_v3.jpg
Marco Canesco z dziennika Marca twierdzi jednak, że mimo iż nowy układ Hondy jest wyraźnie mocniejszy od swojego poprzednika, to cały czas ma problemy z niezawodnością.

Ekipa McLarena w sezonie 2015 ogłosiła swoją filozofię projektową „size-zero”, która zakładała stworzenie bardzo kompaktowej jednostki napędowej, aby umożliwić departamentowi aerodynamicznemu stworzenie bardziej efektywnego podwozia.

Problem w tym, że nowe przepisy znacznie bardziej faworyzują osiągi silników.

Aby osiągnąć założenia projektowe Honda zdecydowała się umieścić układ swojego turbo pomiędzy cylindrami, wewnątrz układu V.

To sprawiło, że w sezonie 2015 ekipa McLarena miała poważne niedobory w mocy z układów hybrydowych, gdyż układ turbo był zbyt mały. Wedle ostatnich doniesień zespół pod wodzą Yasuhisa Araiego w tym roku poprawił ten mankament i turbo Hondy rozmiarami będzie już bardziej podobne do tego z Mercedesa. Koncepcja „size-zero” jednak pozostała utrzymana.

Marca sugeruje, że po pierwszych testach na hamowni nowego silnika w nowym podwoziu MP4-31, Honda ponownie ma jednak problemy z awaryjnością całego układu.

„Najwyraźniej ponownie pojawiają się problemy z przegrzewaniem, mimo iż turbo pracuje z mniejszą prędkością około 100.000 obrotów na minutę w porównaniu do ubiegłorocznych 120.000.”

Wedle hiszpańskiej gazety jako pierwszy nowy bolid na sezon 2016 pod Barceloną przetestuje Fernando Alonso.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

6 KOMENTARZY
avatar
Sasilton

17.02.2016 10:40

0

Łatwiej poprawić niezawodność niż osiągi, wiec Honda idzie w dobrą stronę.


avatar
Malciszek

17.02.2016 11:10

0

Nie lubię MACa, ale życzę im żeby załapali się do 10.


avatar
michal39533

17.02.2016 11:24

0

chyba że poprawa niezawodności będzie wiązała się ze zmianą osiągów na słabsze i koło się zamknie


avatar
belzebub

17.02.2016 13:23

0

@1 Łatwiej poprawić niezawodność? Żartujesz chyba, Hondzie nie udało się przez cały poprzedni sezon i nadal mają z tym problemy - więc gdzie jest łatwiej? Jeśli nadal ma problem z przegrzewaniem, znaczy się że cały silnik został źle zaprojektowany. A to, że poprawili turbo to tylko jak widać częściowa poprawa. Teoretycznie można zakładać, że cały silnik nadaje się do zaprojektowania od nowa. Podsumowując, Mclareny będą miały mocniejsze jednostki, ale nie ma gwarancji że będą dojeżdżały do mety, przynajmniej w pierwszych wyścigach.


avatar
przesio

17.02.2016 13:35

0

Co z tego że szybszy jak będzie się psuł , przez co nie będą zdobywać punktów . Suma sumarum wyjdzie na to samo co w poprzednim sezonie ... ( Chyba że zadzieją się cuda o.O )


avatar
SebastianM

17.02.2016 22:50

0

Sprawa dla mnie jest o tyle niezrozumiała, że Honda miała praktycznie 2 lata na zaprojektowanie i wyprodukowanie silnika, podobnie jak Mercedes. Dodatkowo nie była obciążona startami w F1, więc miała doskonałe warunki do pracy. Efekt tej pracy wszyscy znamy. Także skłaniałbym się ku opinie, że tutaj nie ma za bardzo co poprawiać, tutaj potrzeba nowego projektu. Chciałbym się mylić.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu