WIADOMOŚCI

Ricciardo: nowy silnik nie jest wcale lepszy od starego
Ricciardo: nowy silnik nie jest wcale lepszy od starego
Daniel Ricciardo mimo realnej perspektywy na to, że w przyszłym roku ponownie będzie korzystał z silników Renault, po sesji kwalifikacyjnej w Sao Paulo nie szczędził słów krytyki pod względem francuskiego dostawcy silników.
baner_rbr_v3.jpg
Renault już w Austin miało przygotowaną nową, poprawioną wersję silnika V6 turbo, na którą wykorzystało 11 z 12 dostępnych dla siebie tokenów rozwojowych. Dopiero wczoraj jednak było w stanie wraz z Red Bullem po raz pierwszy sprawdzić ją na torze.

Renault liczyło na poprawę o 0,2 sekundy na okrążeniu w stosunku do starej specyfikacji jednostki. Wczoraj wydawało się, że jest to bliżej 0,1 sekundy, podczas gdy dzisiaj Daniel Ricciardo był nawet wolniejszy od Daniiła Kwiata, który korzysta ze starej wersji silnika.

Zapytany o to czy warto było zmieniać silnik i skazywać się od razu na karę przesunięcia o 10 pozycji, Ricciardo odpierał: „Jeżeli chodzi o karę nie, ale dla nas, jeżeli chodzi o wyjaśnienie pewnych kwestii, tak.”

„Nie zauważyliśmy, żeby nowy silnik coś nam dawał, więc Renault powinno wrócić do deski kreślarskiej.”

„Musimy spróbować wycisnąć coś więcej z niego, ale nie żałuję przetestowania go, gdyż musieliśmy spróbować.”

„Musieliśmy zobaczyć, czy da nam on coś pozytywnego i czy to co pokazują dane z hamowni przekładają się na to co czujemy na torze.”

„Nie daje nam on żadnych korzyści czasowych, więc kara jest jedynie za odrobinę wiedzy.”

Dociskany przez dziennikarzy i zapytany wprost o to czy nowy silnik daje jakieś korzyści, odpierał: „Jeżeli mam być szczery, nie.”

„Nie widziałem czasów z Q3, ale w Q1 i Q2 byłem wolniejszy od Daniiła na prostych więc być może nawet pokrzyżował nam tutaj plany.”

Daniił Kwiat, który miał skorzystać w Brazylii z nowego silnika jeżeli ten okazałby się znacząco lepszy, póki co wyklucza taką możliwość.

„Myślę, że różnice między silnikami nie są tego warte więc pozostaniemy przy naszym planie.”

Rosjanin zasugerował również, że jego ekipa prawdopodobnie nie będzie chciała skorzystać z silnika także w Abu Zabi: „Obecnie nie przejawiamy takiego zainteresowania.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

7 KOMENTARZY
avatar
ekwador15

14.11.2015 22:47

0

Renault samo powiedziało, że nie wie co ma poprawiać. Z takim rozwojem jak tutaj w Brazylii to nie wróżę nic dobrego w 2016 roku :P


avatar
nonam3k

15.11.2015 09:48

0

Mówcie co chcecie ale Renault tak sie kompromituje z tymi silnikami v6 turbo ze szok. Wykorzystali po roku 12 tokenów i dalej sa w czarnej d... Tak jak honda .


avatar
robher

15.11.2015 10:41

0

szkoda redbulla muszą robić sami silniki , czsy się zmieniły i producentom nie zależy na sukcesie silnika tylko sojego fabrycznego teamu , myślę że silniki cosworha też tu nic nie pomogą


avatar
Skoczek130

15.11.2015 11:14

0

Silnik Renault niestety nadaje sie na złom. Tu potrzeba zupełnie nowego. On traci na najważniejszych rozwiązaniach, których nie mogą zmienić. ;]


avatar
CzarnyKret22

15.11.2015 12:07

0

@2 W hondzie widać poprawy a w renault jest tak jak było. Poprawy nic tu nie dają tu porostu trzeba zacząć od ZERA.


avatar
nonam3k

15.11.2015 15:41

0

Jaka poprawę widac w silniku hondy ? Narazie widac ze jest bardziej awaryjny.


avatar
przesio

15.11.2015 15:43

0

@5 CzarnyKret22 ja bym się spierdał z Tobą , w Hondzie jest dużo gorzej z poprawami niż reno . Na początku sezonu Renówki dostawaly od toro rosso a teraz sa w stanie walczyc o podium przy większym szczęściu , a Honda zdobyła punkty tylko w tych wyścigach gdzie większość kierowców zakonczyło przedwczesnie wyścig . Więc Reno dokonało wedlug mnie większy postęp w ciągu sezonu niż Honda która ma wiecznie ze wszystkim problem , a szczególnie z niezawodnością .


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu