Zmiany prawne jakie zostały przegłosowane we Włoszech dają nadzieję na przedłużenie kontraktu toru Monza na organizację wyścigów Formuły 1.
Wedle doniesień z Włoch senat w ostatniej chwili przeforsował zmianę wspierającą organizatorów kwotą 20 milionów euro oraz zapewnił zwolnienie podatkowe dla modernizacji samego toru.„To ważny sygnał, który wskazuje, że rząd ma dobrą wolę do kontynuowania Grand Prix Włoch” mówił Ivan Capelli, były kierowca F1 a obecnie przewodniczący Automobilklubu Milan.
Roberto Maroni, prezydent regionu Lombardii, który aktywnie włączył się w akcję pomocy ratowania Grand Prix Włoch, w wywiadzie dla La Gazzetta dello Sport dodawał: „Dzięki temu zwolnieniu podatkowemu, możemy teraz sfinalizować umowę z Ecclestonem nawet na początku września.”
29.07.2015 14:28
0
Niedługo F1 odejdzie już zupełnie z Europy i będą same tilkodromy budowane na terenach państwa islamskiego.
29.07.2015 16:36
0
Spokojnie - do tego nie dojdzie. Ja z chęcią zobaczyłbym F1 na torze Mugello lub Misano Adriatico. :)) Monza to znakomity obiekt... ale nie jest niezastąpiony.
29.07.2015 16:42
0
@2. Monza właśnie jest unikalna i zastąpić jej się nie da. Gdzie masz 2 taki tor w kalendarzu? Chyba tylko Red Bull Ring ma podobną charakterystykę ale jest ze 2km krótszy .
29.07.2015 17:31
0
Najlepiej przedłużyć kontrakt z Monza do 1000000000 roku albo do skończenia świata.
29.07.2015 18:24
0
Monza szmonca. Jedyny wkład tego miejsca to morze czerwonych flag wkurzające fanów innych zespołów. Potrafili wygwizdać Vettela, więc teraz zobaczymy jak mu pójdzie w czerwonym kombizonie.
29.07.2015 19:07
0
Musi zostać chociaz zmodernizowana imola moze być
29.07.2015 20:25
0
@ 1. Del_Piero No coś ty przecież w samym środku europy będzie tor F1 w Gdańsku...
29.07.2015 20:28
0
@Majorka dla mnie osobiście Imola skończyła swój żywot po 1994r, podobnie jak Hockenheim gdy kompletnie zmienili jego charakter na ,, stadionowy". Klasyczne, szybkie tory powinny trwać w Formule 1 ze względu na swój charakter i piękno. Tymczasem fanom serwowane są wyścigi na pseudolotniskach, oswietlonych nocą. Ja rozumiem, ze ten sport goni za pieniędzmi od wielu lat ale historyczne tory według mnie są najważniejsze dla większości fanów F1.
29.07.2015 20:29
0
@majorku
29.07.2015 22:28
0
Fajnie, że Senat włoski zaproponował takie rozwiązania...To tylko dowodzi temu, że dba się w tym kraju o kontynuację legendarnych wyścigów i rozumie tradycję z nimi związanych. Pokazuje to także, jak bardzo "mali" jesteśmy w porównaniu z Arabami, którzy lekką ręką finansują Katar i Bahrajn! Najciekawszy przykład powinien być wytłuszczony grubymi literami, że organizatorzy zwolnieni zostaną z podatku...Właśnie tędy droga...
30.07.2015 09:58
0
Usunięty
30.07.2015 10:04
0
Włosi mają swoje Ferrari ale i tak MotoGP tam króluje.....
30.07.2015 16:56
0
@Jahar - już pomijam charakterystykę toru (choć Mugello posiada bardzo długą prostą, w dodatku ze sporym podjazdem do pierwszego zakrętu). Chodzi mi raczej oto, że żaden z obiektów nie jest na siłę potrzebny F1. Nie straci na tym specjalnie widowisko, jeżei jeden dobry tor zastąpi drugi. Osobiście wcale bym nie płakał, gdyby Mugello i Monza wymieniały się organizacją. Jeżeli zaszłaby taka potrzeba...
04.08.2015 17:31
0
Najlepszy tor w kalendarzu. Kwintesencja prędkości, czyli tego aspektu, jaki powinien być numerem jeden w tym sporcie. Niestety, dzisiaj liczą się "arabusy" z kasą budujące nudne tory, oraz oszczędzanie paliwa i opon. Dobrze, że czasem wyskoczy taki wyścig jak ostatnio na Węgrzech.
07.08.2015 00:57
0
Dla mnie nie ma F1 bez Monzy, to legendarny tor, świątynia prędkości i nie może go zabraknąć w kalendarzu, do tego niech dorzucą Brno, Mugello i może jeszcze Jerez i będzie ciekawie.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się