WIADOMOŚCI

Zrywka z wizjera doprowadziła do awarii bolidu Kimiego?
Zrywka z wizjera doprowadziła do awarii bolidu Kimiego?
Zespół Lotusa podejrzewa, że przyczyną dla której Kimi Raikkonen zmuszony został do przerwania swojej szczęśliwej passy ukończonych wyścigów w punktach było zablokowanie kanału wentylującego tarczę hamulcową, co w efekcie doprowadziło do jej przegrzania i awarii.
baner_rbr_v3.jpg
Podczas pierwszej wizyty Raikkonena w boksach zespół usunął z kanału wentylującego tarcze hamulcową charakterystyczną „zrywkę”, jaką kierowcy usuwają ze swoich wizjerów w kaskach, gdy zajdzie potrzeba oczyszczenia ich.

Mimo że mechanik Lotusa usunął blokującą wlot zrywkę tarcza hamulcowa była już zbyt mocno rozgrzana i nie można było jej odpowiednio schłodzić. Ostatecznie jak można było zauważyć Fin wycofał się z wyścigu po przestrzeleniu ostatniej szykany.

Wstępne dochodzenie zespołu wykluczyło problem strukturalny i sugeruje iż to właśnie pechowa zrywka przyczyniła się do ostatecznej awarii E21 Fina.

„Gdyby awaria ta wystąpiła na obu tarczach wtedy można byłoby sądzić, że coś nie tak jest z systemem chłodzenia, ale tutaj mieliśmy problem z tylko jedną tarczą” mówił szef zespołu, Eric Boullier.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

14 KOMENTARZY
avatar
adick27

25.08.2013 19:46

0

szkoda kimiego ale takie są sporty motorowe


avatar
aga16

25.08.2013 20:04

0

To niemożliwe. Jeszcze przed zapaleniem się zielonego światła, widać było wydobywający się dym z lewego koła


avatar
Alaryk

25.08.2013 20:07

0

To dlaczego Kimi miał problemy z tym wlaśnie hamulcem już od początku wyścigu? Każdy widzial czarny dym spod jego kola na dochamowaniach.


avatar
krzysiek000

25.08.2013 20:43

0

Mam takie jedno pytanie: czy nie można chłodzić hamulców... gaśnicą?


avatar
zzagrobu

25.08.2013 20:59

0

@4. Odpowiem pytaniem: czy próbowałeś kiedyś dolać wrzątku do szklanki z zimną wodą? Nie? To spróbuj. Myślenie nie boli


avatar
haidx97

25.08.2013 21:05

0

@2 możliwe, że wleciała na okrążeniu formującym


avatar
Greek

25.08.2013 21:16

0

@2 To nie ten dym ;)


avatar
toopcool

25.08.2013 21:22

0

Już po kilku okrążeniach wyścigu można było zobaczyć że tarcza w bolidzie Kimiego była czerwona z lewej strony i przy hamowaniu strasznie dużo pyłu się sypało .


avatar
incent_

25.08.2013 21:46

0

Co było a nie jest nie pisze się w rejestr. Skupcie się na Monzy, tam Kimi musi wygrać. I tak zostanie Mistrzem Świata! ________________________________


avatar
Grzechu27

25.08.2013 21:53

0

Gow..no prawda juz podczas treningow mial problem z hamulcami jego mechanicy szlifowali SZLIFOWALI KANAL WLOTOWY do tarcz hamulcowych/ i wowczas mieli problemy z hamulcami. a tu po przejechaniu kilku dziesieciu okrażeń hamulce sie rozpadły. a na treningu tylu nie pokonal co podczas wyscigu. Zycze Kimiemu najlepszego to fajny facet. Pozdro


avatar
krzysiek000

25.08.2013 23:18

0

No i nikt nie odpowiedział :(


avatar
Mat5

25.08.2013 23:35

0

Taka gówniana zrywka spowodowała taką awarię. To przechodzi ludzkie pojęcie. Nie ukrywam, że liczyłem na parę punktów Raikkonena.


avatar
andrev1331

26.08.2013 07:38

0

z tym lewym przodem od początku było coś nie tak ale na jego szczęście i tak nie wiele stracił bo jechał w tym wyścigu bez polotu ani start ani dalej nic specjalnego nie pokazał


avatar
Shaqoo

27.08.2013 11:10

0

Moim zdaniem był problem z układem hydraulicznym, jeżeli Kimi nie mógł ich schłodzić. Hamulce ustawione za bardzo na przód, za duże ciśnienie na przedniej osi, problem z klockami, itd. powodów mogło być wiele. A schłodzić hamulce można w prosty sposób z pozycji kierowcy, zmiana ustawień i hample się nie przegrzewają.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu