Zespół Lotusa podejrzewa, że przyczyną dla której Kimi Raikkonen zmuszony został do przerwania swojej szczęśliwej passy ukończonych wyścigów w punktach było zablokowanie kanału wentylującego tarczę hamulcową, co w efekcie doprowadziło do jej przegrzania i awarii.
Podczas pierwszej wizyty Raikkonena w boksach zespół usunął z kanału wentylującego tarcze hamulcową charakterystyczną „zrywkę”, jaką kierowcy usuwają ze swoich wizjerów w kaskach, gdy zajdzie potrzeba oczyszczenia ich.Mimo że mechanik Lotusa usunął blokującą wlot zrywkę tarcza hamulcowa była już zbyt mocno rozgrzana i nie można było jej odpowiednio schłodzić. Ostatecznie jak można było zauważyć Fin wycofał się z wyścigu po przestrzeleniu ostatniej szykany.
Wstępne dochodzenie zespołu wykluczyło problem strukturalny i sugeruje iż to właśnie pechowa zrywka przyczyniła się do ostatecznej awarii E21 Fina.
„Gdyby awaria ta wystąpiła na obu tarczach wtedy można byłoby sądzić, że coś nie tak jest z systemem chłodzenia, ale tutaj mieliśmy problem z tylko jedną tarczą” mówił szef zespołu, Eric Boullier.
25.08.2013 19:46
0
szkoda kimiego ale takie są sporty motorowe
25.08.2013 20:04
0
To niemożliwe. Jeszcze przed zapaleniem się zielonego światła, widać było wydobywający się dym z lewego koła
25.08.2013 20:07
0
To dlaczego Kimi miał problemy z tym wlaśnie hamulcem już od początku wyścigu? Każdy widzial czarny dym spod jego kola na dochamowaniach.
25.08.2013 20:43
0
Mam takie jedno pytanie: czy nie można chłodzić hamulców... gaśnicą?
25.08.2013 20:59
0
@4. Odpowiem pytaniem: czy próbowałeś kiedyś dolać wrzątku do szklanki z zimną wodą? Nie? To spróbuj. Myślenie nie boli
25.08.2013 21:05
0
@2 możliwe, że wleciała na okrążeniu formującym
25.08.2013 21:16
0
@2 To nie ten dym ;)
25.08.2013 21:22
0
Już po kilku okrążeniach wyścigu można było zobaczyć że tarcza w bolidzie Kimiego była czerwona z lewej strony i przy hamowaniu strasznie dużo pyłu się sypało .
25.08.2013 21:46
0
Co było a nie jest nie pisze się w rejestr. Skupcie się na Monzy, tam Kimi musi wygrać. I tak zostanie Mistrzem Świata! ________________________________
25.08.2013 21:53
0
Gow..no prawda juz podczas treningow mial problem z hamulcami jego mechanicy szlifowali SZLIFOWALI KANAL WLOTOWY do tarcz hamulcowych/ i wowczas mieli problemy z hamulcami. a tu po przejechaniu kilku dziesieciu okrażeń hamulce sie rozpadły. a na treningu tylu nie pokonal co podczas wyscigu. Zycze Kimiemu najlepszego to fajny facet. Pozdro
25.08.2013 23:18
0
No i nikt nie odpowiedział :(
25.08.2013 23:35
0
Taka gówniana zrywka spowodowała taką awarię. To przechodzi ludzkie pojęcie. Nie ukrywam, że liczyłem na parę punktów Raikkonena.
26.08.2013 07:38
0
z tym lewym przodem od początku było coś nie tak ale na jego szczęście i tak nie wiele stracił bo jechał w tym wyścigu bez polotu ani start ani dalej nic specjalnego nie pokazał
27.08.2013 11:10
0
Moim zdaniem był problem z układem hydraulicznym, jeżeli Kimi nie mógł ich schłodzić. Hamulce ustawione za bardzo na przód, za duże ciśnienie na przedniej osi, problem z klockami, itd. powodów mogło być wiele. A schłodzić hamulce można w prosty sposób z pozycji kierowcy, zmiana ustawień i hample się nie przegrzewają.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się