Dla zespołu Mercedesa wyścig na torze Silverstone będzie jednym z trzech domowych wyścigów w kalendarzu F1. Z kolei Lewis Hamilton po raz pierwszy wystąpi na tym torze w barwach Mercedesa. Obaj zawodnicy ekipy liczą na nowe poprawki i poprawę formy W04 w szczególności jeżeli chodzi o zużycie ogumienia.
Lewis Hamilton„Ściganie się na torze Silverstone zawsze jest dla mnie czymś wyjątkowym, gdyż to mój domowy wyścig. Mieliśmy długą przerwę pomiędzy Kanadą i Silverstone więc nie mogę się doczekać piątkowego powrotu do bolidu. Przygotowania do tego wyścigu zawsze są pracowite więc dobrze, że już jesteśmy w dobrym nastroju. Uwielbiam ten tor. Nie ma tutaj żadnych większych dohamowań więc wyzwanie stanowią szybkie zakręty. Trzeba naprawdę złapać dobry rytm, który sprawia, że ten tor jest tak fajny i szybki. Jeżeli chodzi o nasze osiągi, uważam, że zrobiliśmy kilka małych kroków do przodu, ale nie dowiemy się nic więcej dopóki nie rozpoczniemy naszego programu w piątek rano. Miejmy nadzieję, że w ten weekend znowu zrobimy dobry krok w przód a ja nie mogę się doczekać, aby zobaczyć na co mnie stać przed własną widownią.”
Nico Rosberg
„Silverstone to jedno z domowych Grand Prix dla zespołu i dlatego wszyscy uwielbiamy ten wyścig. Na tor przybędzie wielu naszych przyjaciół i ich rodziny. Po Monako i Montrealu zmierzamy na zupełnie inny rodzaj toru z szybkimi zakrętami. Nie wiem jak nasz bolid będzie się spisywał na tego typu obiekcie, ale z pewnością będzie to ciekawe jeżeli chodzi o degradację ogumienia, ponieważ te opony najbardziej zużywają się na szybkich zakrętach, więc uporanie się z tym problemem będzie kluczowe dla dobrego wyniku. Dla mnie osobiście wyjątkowe jest także pozostanie w moim motorhome na środku toru wraz z kilkoma innymi zawodnikami. Zawsze panuje tam świetna atmosfera a dzięki BRDC możemy urządzić sobie grilla z innymi kierowcami i znajomymi.”
26.06.2013 16:25
0
"trzech domowych wyścigów" ? Wielka Brytania, Niemcy, [?], ?
26.06.2013 16:28
0
Malezja ?
26.06.2013 16:44
0
dokladnie, tak to sobie oni wymyslili...
26.06.2013 17:34
0
Malezja ze względu na Petronas
26.06.2013 17:53
0
licze na podium Lewisa, za kierowcami Ferrari ; )
26.06.2013 18:13
0
Po ostatnich przekrętach z testowaniem opon, jakoś ciężko życzyć Mercedesowi udanego domowego wyścigu.
26.06.2013 18:38
0
A ja im zycze podwojnego podium. Jak RBR kombinowal aby obejsc regulamin to wszyscy pisali ze potrafia dobrze kombinowac a jak Merc to zrobil to juz jest BEEE
26.06.2013 18:46
0
7. Duke_ - a możesz podać przykład, kiedy Red Bull na podobną skalę, jak zrobił to Mercedes, kombinował z regulaminem ?
26.06.2013 18:57
0
@8. elin - to ciekawe, jesteś w stanie określić na jaką skalę zrobił to Mercedes? np ile korzyści przyniosły im te treningi, czy coś takiego. Tak obiektywnie...
26.06.2013 19:37
0
Ja akurat chciałbym zobaczyć ich na podium. Ostatnio oboje stanęli w 2010 r: Lewis na 2, a Nico na 3 miejscu.
26.06.2013 20:29
0
9. adrian1313 - nie, nie jestem w stanie określić, ile korzyści przyniosły Mercedesowi te testy. Ale sam fakt, że sprawa dotarła do Trybunału Międzynarodowego, a zespół został ukarany ( co prawda symboliczną karą, ale jednak karą ... ) już o czymś świadczy.
26.06.2013 20:36
0
@8. elin mysle ze 9. adrian1313 juz zadal Ci pytanie ktore sie nasuwa co bylo z podloga w Monako lub dmuchanymi dyfuzorami przez caly sezon? zabronili im tego ale jakos kary nie dostali i majstra mieli a to sa tylko 2 przyklady
26.06.2013 20:58
0
12. Duke_ - przykłady, które wymieniłeś, to były luki w regulaminie, które - racja, sprytnie wykorzystał Red Bull. Ale to co zrobił Mercedes, było zwykłym złamaniem regulaminu - dlatego zespół został ukarany.
26.06.2013 21:00
0
" Trybunał orzekł, że Mercedes i Pirelli złamali regulamin F1 w Artykułach 1 i 151, która stanowią o działaniu na szkodę mistrzostw. Sędziowie przyznali także, że ekipa zyskała dzięki temu niesprawiedliwą przewagę nad swoimi konkurentami. "
26.06.2013 21:30
0
14. elin - chciałbym tylko zwrócić Twoją uwagę czego dotyczą te artykuły...ciężko tu mówić o dużej skali
26.06.2013 21:41
0
Po ludzku rzecz biorąc to nie można porównać spraw związanych z RB do tych które teraz dotyczą Mercedesa. I tutaj uważam że elin ma rację. Tak jak powiedziała RB wykorzystywał luki regulaminowe, a potwierdzeniem tego faktu była niemożność ukarania RB za cokolwiek. Jedyne co wtedy stosowano to,, łatanie'' regulaminu zakazując to i owo. Mercedes złamał regulamin i otrzymał karę, sprawa doszła do Trybunału, wydźwięk całego zajścia był ogromny (liczne protesty) . To pokazuj że mamy do czynienia z zupełnie różnymi sprawami. Mówię to mimo iż Mercedesowi kibicuję i wolę ich bardziej jako zespół niż RB. Ale fakty są faktami. Uważam że powinni dostać porządną karę a z drugiej strony cieszę się że jest ona tak niska. elin Ja tam życzę Mercedesowi cały czas dobrze. Mimo tej afery nic się nie zmieniło. Jestem ciekaw jak ich bolid się spisze na torze Silverstone. To będzie kolejna odpowiedź jak idzie rozwój auta a szczególnie jak się ma degradacja opon. Aha jeszcze małe pytanko, nie zauważam już od długiego czasu wpisów Marti. Rzeczywiście się nie udziela czy robi to tak rzadko że przegapiam to ? Pytam z ciekawości bo jednak była to osoba z która warto było zamienić słowo a i po drodze mi było z nią ze względu na wspólną i szczególną sympatię do wiadomego kierowcy. Mówiła przecież że nie zniknie sta wraz z końcem kariery Majkela.
26.06.2013 21:51
0
15. adrian1313 - zgadzam się, ale pisząc o " dużej skali " miałam na myśli konsekwencje działań Mercedesa - skierowanie sprawy do Trybunału Międzynarodowego i ukaranie zespołu. W przypadku Red Bulla - ekipa musiała jednie wycofać wprowadzone do bolidu zmiany. Nie było tutaj podstaw do wymierzenia większej kary. To jest ta różnica między działaniami Mercedesa i RB.
26.06.2013 22:22
0
16. luka55 - źle Mercedesowi nie życzę, ale bym nie chciała, aby przez ich testy stacił Lotus. Który od początku był " nastawiony " na dobrą współpracę z oponami. Można nawet powiedzieć, że była to największa zaleta ich bolidu. Teraz, przez dodatkowe testy Mercedesa, Lotus może zostać " w tyle ", co nie wydaje mi się sprawiedliwe, wobec tych, którzy włożyli dużo pracy, aby zrozumieć opony Pirelli. Niestety wpisów @ Marti nie widzę na tym forum już od początku sezonu. Była kilka razy " wywoływana ", ale się nie odezwała. Więc nie wiem, co myśleć o jej " zniknięciu " ... Tak jak piszesz, obiecała nie odchodzić po zakończeniu kariery Waszego idola ... Jednak z drugiej strony, nie była zadowolona z coraz gorszego poziomu tego forum ... Chociaż nie wydaje mi się, aby odeszła bez pożegnania. Więc, szczerze nie wiem co myśleć i również mam nadzieję, że się jeszcze odezwie.
26.06.2013 23:12
0
@17. elin - ok, jest bardzo dużo racji w Twoich argumentach, zresztą na chłodno wszystko piszę się lepiej. Strasznie nie podoba mi się nagonka na Mercedesy, że kara za mała i że zyskali nie wiadomo ile na tych testach. Stąd mój waleczny charakter w powyższych postach. Na szczęście osoby wypowiadające się pod tym akurat postem, robię to na tyle kulturalnie i logicznie argumentując, że miałem okazję spojrzeć na to "trzeźwym okiem". Fajnie, że są jeszcze takie osoby na tym forum, dziękuję wam :)
27.06.2013 00:07
0
19. adrian1313 - również dziękuję i cieszę się, że doszliśmy do porozumienia :-). Jak wspomniałam wyżej - do Mercedesa nic nie mam, Red Bullowi też nie kibicuję. Ale bym nie chciała, aby dzięki prywatnym testom z Pirelli, Mercedes zyskał przewagę nad innymi zespołami. Zwłaszcza nie nad Lotusem i Force India, które ciężko pracowały nad dobrą współpracą ich bolidów z oponami. A jakie korzyści i czy w ogóle jakieś, Mercedes odniesie z tym testów - przekonamy się w najbliższych wyścigach.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się