WIADOMOŚCI

Simon buduje silnik F1 dla Hondy?
Simon buduje silnik F1 dla Hondy?
Gilles Simon, słynny specjalista od silników F1, który niegdyś współpracował z zespołem Ferrari być może pracuje nad nowym silnikiem V6 turbo od Hondy.
baner_rbr_v3.jpg
Powyższa informacja nie jest potwierdzona przez żadne oficjalne źródło, jednak wiele wskazuje na to, że nowe zasady obowiązujące wF1 od sezonu 2014 mogą skusić część producentów do powrotu do sportu.

„Dlatego utracimy kilku z naszych dotychczasowych klientów w przyszłości” mówił cytowany przez serwis motorsport-total.com szef Renault Sport, Jean-Michel Jalinier.

Honda wycofała się z F1 wraz z końcem sezonu 2008, odsprzedając za symboliczne euro fabrykę w Brackley Rossowi Brawnowi, który w sezonie 2009 sięgnął po oba tytuły mistrzowskie i sprzedał zespół Mercedesowi.

Simon z koli po współpracy z Ferrari był odpowiedzialny za regulaminy dotyczące nowych silników w FIA, jednak w ubiegłym roku rozpoczął współpracę z PURE, firmą Craiga Pollocka, który chciał budować silniki V6 dla F1.

Projekt nie wyszedł, a według plotek talent Gillesa Simona nie marnuje się, gdyż ten może już pracować nad projektem silnika F1 dla Hondy, o której powrocie do F1 w mediach także zaczęto spekulować.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

10 KOMENTARZY
avatar
reXio

26.02.2013 09:21

0

Ja bym widzial dumne Powered by HONDA na McLarenach. Kiedys byli niezwyciezeni.


avatar
Krokiet

26.02.2013 11:14

0

@1 a może "Made in Japan" :D A sam Simon pracując wcześniej nad regulaminami do silników może wiedzieć ciut więcej co nie zostało"doprecyzowane" w tych regulaminach i jak obejść to czy tamto, żeby "jego" V6 była lepsza od pozostałych:)


avatar
6q47

26.02.2013 11:23

0

1. reXio Faktycznie. V12 w MP4/6 pozwolił np. zwycieżyć A.Sennie Podzcas GP Belgii w 1991 roku. Czas: 1:27.17,669 Średnia: 209,883 km/h Kibice: 90 tyś. Pogoda: słoneczna, 25 stopni C. Po GP Węgier zastosowali nowe rozwiązania odchodząc od konserwatywnej konstrukcji silnika. Komputer sterował długoscią rur ssawnych w zakresie 25mm. Ayrton pochwalił zmiany w oddawaniu mocy - stało się to bardziej równomierne. Tak na marginesie Renault swoje V10 też intensywnie rozwijał swój silnik - skupili się na wałku rozrządu i różnych długościach układu wydechowego. Ciekawostka - litr paliwa stosowanego w McLarenie kosztował w onym czasie 150DM.


avatar
mazur81

26.02.2013 12:25

0

@ 3.6q47 a u nasz narzekają, że paliwo drogie... :D Swoją drogą ciekawe ile teraz kosztuje litr paliwa w F1


avatar
6q47

26.02.2013 15:18

0

4. mazur81 Mówi się, że obecne paliwo dla bolidó F1 nie odbiega zbytnio od wersji "premium"... czyli przekracza 7,00 zł/litr o ileś tam procent:)) Walczą nie tyle o octany, co o wagę litra paliwa. Przepisy zmieniły się w bardziej zrozumiałe dla ludzi... blokując niestety mysl inżyniuerską w bardziej kreatywej wersji, a nie w wersji "cwaniackiej".


avatar
6q47

26.02.2013 15:20

0

* sorki za babole literowe...


avatar
6q47

26.02.2013 15:22

0

*zezwalajac na wersję cwaniacką


avatar
PiotrasLc

26.02.2013 16:49

0

Fajnie by było gdyby Honda wróciła do F1 najpierw z silnikami a potem moze z własnym zespołem


avatar
Skoczek130

28.02.2013 14:51

0

Nie wrócą jako zespół, a to dlatego, że taką mają politykę. Inwestują w ekologię, a F1 nie jest w symbiozie z tym pojęciem. Poza doświadczenie, jakie posiedli, raczej nie skłoni ich do powrotu. Jako dostawca - owszem, ale jako zespół - nie łudźmy się. ;)


avatar
bedes1999.99

08.03.2013 23:29

0

Już się nie mogę doczekać


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu