Ekipa Lotusa dzisiaj poinformowała o utworzeniu nowego, wzorem czołowych zespołów F1, juniorskiego programu rozwoju kierowców.
Ekipa z Enstone wybrała siódemkę kandydatów, którą będzie wspierać we wszystkich obszarach niezbędnych do poprawnego rozwijania umiejętności wyścigowych.Wybrańcy reprezentują różne narodowości i różne kategorie wyścigowe, rozpoczynając od najniższej, serii kartingowej KF, poprzez Formułę Renault 2.0 po World Series by Renault.
Szczęśliwa siódemka składa się z: Marco Sorensena (22 lata, Dania, FR 3.5), Marlona Stockingera (21 lat, Filipiny, FR 3.5), Alexa Fontana (20 lat, Szwajcaria, GP3), Oscara Tunjo (17 lat, Kolumbia, Eurocup FR 2.0), Estebana Ocona (16 lat, Francja, Eurocup FR 2.0), Alexandra Albona (16 lat, Tajlandia, Eurocup FR 2.0) oraz Doriana Boccolacciego (14 lat, Francja, karting w kategorii KF).
„Juniorski zespół Lotus F1 kontynuuje naszą poprzednią inicjatywę w postaci i-Race Professional i bazuje na niej tak, aby być bardziej związanym z zespołem Formuły 1 i nieść ze sobą wszelkie korzyści płynące z takiego połączenia” mówił szef zespołu Lotus, Erick Boullier. „Ogłosiliśmy siedmiu, niezwykle utalentowanych kierowców, z których wielu będzie uczestniczyć przeciwko sobie w seriach wyścigowych.”
„Oferujemy im pełny, przynoszący ogromne korzyści reżim treningowy, który powinien pomóc im rozwijać się i spisywać na najwyższym poziomie. Sport motorowy może zrażać do siebie młodych kierowców, a w szczególności wszystko to co dzieje się poza torem, więc liczymy, że będziemy mogli dać naszym kierowcom możliwe najlepsze przygotowanie dla ich przyszłych karier.”
15.02.2013 20:05
0
22 lata i jeszcze junior? Hmm, w tym wieku powinien być ukształtowanym zawodnikiem walczącym o miejsce w F1. Wielkiej kariery mu nie wróżę, no chyba że ma gruby portfel... Druga sprawa... te akademie są jakieś takie nijakie... niby powstają w szczytnym celu, niby coś tam dają ale tak naprawdę to dostarczają do F1 zawodników odstających od reszty o 2 klasy. Lepiej zostawić poranne piątkowe sesje treningowe dla juniorów, wprowadzić odpowiednie zmiany w regulaminie wymuszające na zespołach taki obowiązek i problem ciężkiej aklimatyzacji w F1 znika.
15.02.2013 21:27
0
Co tam robi Stockinger i Fontana, to nie wiem... ;) Albon był juniorem Red Bulla - ciekawe, czemu przeszedł pod skrzydła Lotusa. ;) Powinni wziąć pod skrzydła Mitcha Evansa tudzież Kevina Korjusa. Kierowcy na miarę zawodników F1 i to przez duże "Z". :))
15.02.2013 21:28
0
@sliwa007 - popieram. :)
15.02.2013 22:35
0
Ch... z nimi, i tak jeźdzć będą Ci ze sponsorem, HE HE.
15.02.2013 23:24
0
@ 4 Ziel5950 Sad but true :/
16.02.2013 10:06
0
Kempa007. Przepraszam, że nie na temat:-) Do pierwszego GP pozostały 4 tygodnie. Czy jest szansa na zmianę zasad typowania i przyznawania punktów za poprawne wskazanie pozycji kierowcy w wyścigu? Przyznam, że dotychczasowe zasady są... dość specyficznie logiczne. Typowanie i punktacja castrola wydaja się być dobrym wzorem do naśladowania. Pozdrawiam:-)
16.02.2013 10:52
0
poki co sa dobre, bo jak do tej pory a minelo juz kilka ladnych lat w sezonie tylko raz zdarzylo sie, ze wygrala ta sama osoba dwa razy i raz tylko ktos ustrzelil maxa. Czemu punktacja sie nie podoba?
16.02.2013 11:02
0
Nieco zbyt skomplikowany wydaje się być mechanizm zliczania punktów. Moja propozycja. Trafiasz pozycję kierowcy - 10pkt, przestrzelasz o jedną pozycję - 5pkt, premia za wytypowanie zwycięzcy wyścigu - powiedzmy 15 pkt i wystarczy. Proste i przejrzyste:-) Nie bierz tego do siebie, to tylko taka moja drobna propozycja:-) Pozdrawiam raz jeszcze:-))
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się