Zespół Red Bulla nie ma łatwego życia. Zdobywając trzy tytuły z rzędu jest na świeczniku wszystkich i przykuwa uwagę jak nigdy.
Tydzień temu w Austin uważni obserwatorzy zauważyli dziwnie wyginający się podczas pit stopu nos w bolidzie Vettela, co później FIA uznała za normalny objaw. Po GP Brazylii w internecie krążą już filmy wyraźnie pokazujące, że trzykrotny mistrz świata dopuścił się nielegalnego manewru wyprzedzania przy żółtych flagach.
Powyżej zamieściliśmy film pokazujący przewinienie Sebastiana Vettela z GP Brazylii. Na zapisie wideo wyraźnie widać, że Niemiec rozpoczął i zakończył manewr wyprzedzania jeszcze przed minięciem tablicy świetlnej, dającej zielony sygnał, oznaczający czysty tor. Sprawa jest sporna, ale jak się można spodziewać włoskie i hiszpańskie media mocno nagłaśniają temat.
„To pokazuje, że Vettel powinien zostać ukarany” pisze hiszpański El Mundo, dodając, że ekipa Ferrari ma teraz czas do 30 listopada, aby złożyć protest w tej kwestii.
Włoski Corriere dello Sport cytował jednak rzecznika prasowego zespołu, Luca Colajanniego, który stwierdził, że jego zespół nie zamierza w tej sprawie protestować.
28.11.2012 13:39
0
34. IROE30 Jakoś nie zauważyłam żeby Alonso stracił duże poparcie wśród fanów F1, wręcz przeciwnie na większości stronach internetowych, również zagranicznych to Vettel traci poparcie i większość zgadza się z tym, że Vettel nie zasłużył na MŚ. Z tym GP Włoch trochę przesadziłeś, ale to twoje zdanie. Pozdrawiam
28.11.2012 13:59
0
36. To proste, w UK i GER faworyzuja VET a SPA, ITA i POL miedzy innymi to ALO jest bohaterem, biorac pod uwage pare ALO-VET. Pozdrawiam.
28.11.2012 14:06
0
Bylo minelo i nic nie odwroca. Gdyby odezwali sie podczas wyscigu to moze byc cos wskurali, ale teraz to musztarda po obiedzie. :) nie zawsze najlepszy wygrywa ;) takie jest zycie :)))
28.11.2012 14:39
0
www.youtube.com/watch?v=eTz9amkBf6c
28.11.2012 14:51
0
11. Kamil-F1 BRAVO POWIEDZIAŁEŚ GŁOŚNO CO JA WIEM OD DAWNA YES YES YES!!!!!!!!!!!!!!!!!!
28.11.2012 14:57
0
40. Martina twój infantylny komentarz jest kolejnym z serii zaniżających poziom dyskusji, a dodatkowo przez takie jak ty "ekspertki" nikt nie bierze na poważnie dziewczyn, które interesują się F1, ale na prawdę się interesują a nie wykrzykują "yes yes yes"
28.11.2012 15:30
0
Gdyby to nie był ostatni wyścig sezonu to pewnie dostał by kare. 20 sekund, 5 miejsc albo wymyślili by coś innego. Ale w takiej sytuacji to jest trochę kicha. Jakoś nie wyobrażam sobie aby zabrali mu teraz tytuł. 34. IROE30 nie zgodzę się, że vet jechał normalnie
28.11.2012 15:37
0
Trzeba by to obejrzeć to w fullhd , ale według mnie w momencie mijania była już zielona flaga , więc nie widzę problemu. Ale jeśli się mylę to kara powinna być . A tytuł należy się Alonso. I wcale mnie nie zdziwiło gdyby Ferrrari zaczęło się dopominać , bo jest o co.
28.11.2012 15:40
0
24. Śmieszna sprawa, bo El Mundo to gazeta katalońska(z zapędami na brukowiec swoją drogą). I nie chcę nic mówić, ale niemieckie, czy polskie gazety piszą tak samo, gdy Polak przegrywa. Jak jeździł Kubica to szukali spisku Niemców, natomiast "rewelacje" o przeciwnikach drukują dosyć często np. W auto motor und sport :).
28.11.2012 17:02
0
35@FAster92 Tak,ogladalem na sky i nawet w trakcie wyscigu przerwali,aby pokazac powtorke z onboardu Vettela.Ewidentnie,czarno na bialym.Kobayashi wyprzedzony na zoltych flagach.
28.11.2012 17:07
0
Nawet jeśli w tym momencie Vettel dostałby karę to taki tytuł zdobyty przez Alonso jest nic nie warty. W wyścigu obyło się bez kary, no to już tak powinno zostać. Nie zawsze lepszy jest na pierwszym miejscu.
28.11.2012 17:08
0
ani jeden z Was nie napisal ze: zolta flaga byla w sektorze pierwszym, tam gdzie oranzada wyprzedzal, zielone swiatlo bylo zapalone dla sektora drugiego
28.11.2012 17:13
0
46. Jahar popieram, i sie powtorze....f1 to tez ,,drukarnia,, czy tego chcemy czy nie. niech tam sobie drukuja:) tylko sprawy rodzinne i praca moze mnie odsunac od TV w czasie GP
28.11.2012 17:26
0
Nie mialem okazji obejrzec analizy na sky po wyscigu.Zrobilem to teraz.Pozostawiam bez komentarza.Po prostu polecam do obejrzenia kazdemu.Nie faworyzuje.Sezon sie skonczyl i nie ma co mieszac.@48Tutankhamun U mnie praca przegrywa rywalizacje z GP:)
28.11.2012 17:27
0
spoko, niech sobie dają tytuły dla Vettelka, przecież wiadomo, że "dziadek" Bernie - obok Helmuta największy fan Vettela na świecie - nie skrzywdzi swojego pupila :) w niedzielę już było wiadomo, że Vet mógł wyprzedzać przy żółtych ale nic z tym nie zrobiono - więc tym bardziej nic sie teraz nei stanei już z tym... dla mnie ten tytuł VET będzie tak samo bezwartościowy jak tytuł Schumachera z 1994 roku... no ale dzieciaki bedą miały podnietę z "wielkiego miszcza" który w tym sezonie popełnił więcej błędów niż Alonso przez całą karierę w F1... szkoda, że mamy nową świętą krowę w F1, która żółtym flagom i sędziom przy kolizjach nie musi się kłaniać - a do tego jest przepuszczana przez 1/4 stawki (nie licząc outsiderów, którzy nie stanowią żadnego oporu dla bolidu Red Bulla) a potem są zachwyty jak to wielki "miszcz" się przebijał przez stawkę - wyprzeczając przy żółtych i będąc przepuszczanym przez niektórych "rywali-przyjaciół" nie odmawiam Vettelowi talentu i super bryki bo choćby na tym wideo powyżej widac, że jest fantastycznym kierowcą - dla mnie w Top3 obecnych driverów - ale niestety te jego tegoroczne zwycięstwo jest dla mnie bardzo wątpliwe by nie powiedzieć "farciarskie"... choć i tak wolę mistrza Vettela z 2012 - szybkiego i dojrzałego - niż dzieciaka popełniającego masę błędów z 2010...
28.11.2012 17:30
0
Jak ktos już tu wklejał linka do profilu Gutkowskiego gdzie jest filmik od prostej startowej gdzie jest wyraźna żółta flaga, co więcej żółta dioda świeci mu się przy kierownicy co też widać, a gaśnie zaraz po minięciu zielonej flagi. Po prostu stewardzi mu pomogli zdobyć tytuł.
28.11.2012 17:32
0
"24. IROE30 2012-11-28 11:31:58 (Host: *.19-2.cable.virginmedia.com) Pedaly hiszpanskie nie daruja, i nie moga pogodzic sie ze Seb jest szybszy niz ich pupilek, to samo jak Real przegrywa z Barca to wina sedziego. Vettel wyprzedza na zielonym nie zapominajcie hiszpanscy fachowcy ze wyprzedzenie liczy sie wtedy gdy mija sie cala dlugoscia auta co ewidentnie na filmie widac ze w momencie gdy mryga juz zielone a Vet ma po prawej auto STR. Panowie z Fiata nie beda protestowac bo wiedza ze by sie tylko osmieszyli. LOL." Proszę adminów o temperowanie takich wypowiedzi!
28.11.2012 17:33
0
50. devious 2012-11-28 17:27:42 (Host: *.ip.netia.com.pl) Już myślałem, że nie znajdę tutaj normalnych ludzi. Dzięki Devious!
28.11.2012 17:38
0
Całą sprawe na Twiterze skomentował już Alonso - "Cudów nie ma. Ja swoje cuda robię w zgodzie z przepisami". cud rozumieniu Alonso to to jak VET szybko przedarł się z końca stawki na P6 (8 okrążeń) te slowa oznaczają chyba że protest chyba będzie, ALO wię że VET wyprzedzął niezgodnie z przepisami. A i zeby była pełna jasność, śedziowie po wyścigu zajmwoali się wyprzedzanie Kobayashego, a nie Vergne'a, wiec nie mówcie ze sprawa jest skończona bo sedziowie już podjęli decyzji - oni ją podjęli tylko w przyapdku wyprzedzania KOB. 43 Zielona flaga była dla sektora 2, a VET wyprzedzał w sektorze 1 gdzie była zółta flaga. Strefa zółta trwa aż do momentu PRZEJECHANIA za sygnalizacje strefy zielonej, a nie że jestesmy w strefie zółtej i patrzymy " o tam sie świeci 50m dalej zielone, no to wyprzedzamy" tak nie wolno, bo nadal jesteśmy w zasięgu flagi zółtej, dopiero po przejechaniu ZA zielona flagi można wyprzedzać, a nie przed nimi.
28.11.2012 18:12
0
Masa musiał się popłakać żeby alfonso miał 2 miejsce taki z niego mistrz że nie mógł sam wygrać.Nie mogę tego czytać,debile.
28.11.2012 18:52
0
Aby go ukarać to ktoś musiałby złożyć taki wniosek. Ferrari tego nie zrobi, bo się uniesie honorem, a inne ekipy mają to już gdzieś. A chyba nikt nie wierzy, że ToroRosso złoży skargę bo Vettel wyminął ich zawodnika:))) przy żółtej. Ferrari po raz kolejny się sfrajerowało - trzeba było złożyć apelację tuż po wyścigu i mogliby mieć Alonso jako mistrza. Teraz to już po wszystkim.
28.11.2012 18:52
0
Słuchajcie, miałem iść na wakacje jak zrobili sobie kierowcy od komentowanie tutaj ale nie mogę, bo trzeba coś sprostować. Vettel wygrał zasłużenie. Poszukajcie sobie na YT i innych stronach jak tą powyższą sytuację oraz Kamui rozgryzają na części pierwsze i fani Alonso i fani Vettela. Otóż, na tym powyższym filmiku po lewej stronie w 14-15sek gościu macha zieloną flagą. Więc wyprzedzanie prawidłowe. Na nim słabo widać ale poszukajcie sobie ten moment na innych ujęciach na YT. A sytuacja z Kamui - Vettel wyprzedził przy światłach żółto-czerwonych. Więc manewr też prawidłowy. Pozdrawiam. Bez odbioru do marca 2013 :)
28.11.2012 18:57
0
Dyskusja trochę bez sensu bo fani Wentyla będą ględzić swoje, a fani Fernando swoje. Protest myślę niepotrzebny, kto odbierze tytuł tydzień po zakończeniu sezonu? Wszyscy widzieli jak było - to wystarczy. Szkoda tylko, że sędziowie jacyś ślepi. Czyżby ślepota selektywna...
28.11.2012 18:59
0
tu macie gifa s7. directupload. net/images/121128/xq7wq2yp. gif
28.11.2012 19:37
0
57, hmmmmm, a może ten gościu był podstawiony? hehe ;]
28.11.2012 19:43
0
Wyprzedzanie jak najbardziej prawidłowe kolo macha zieloną flagą
28.11.2012 19:47
0
Bez względu na to kto komu kibicuje - nikt i tak nie chciałby takiego tytułu - oddanego pod stołem, tydzień po wyścigu. Moment minął, stało się to, co się stało. Kibicuję ALO od zawsze i smutno było, że znów bez tytułu, ale teraz to już liczy się kolejny sezon, to co będzie. A Vettel.. no cóż, jeżeli satysfakcjonują go wygrane w takim stylu, owiane wątpliwościami i nie do końca jednoznaczne to powodzenia. Za parę lat dorośnie, wejdzie do kółka z dorosłymi facetami, zrozumie i do końca życia będzie czuł smak obciachu 2012
28.11.2012 19:53
0
Dla mnie sprawa zamknięta, był na to czas podczas trwania wyścigu. Jeśli ktokolwiek zasługuję na karę to tylko stewardzi, a takie rozstrzyganie po wyścigu przypomina mi niedawne wybory na ukrainie. Sezon się skończył dyplomy rozdane koniec tematu. PS do wszystkich komentujących używających określeń typu nieudacznik, debile, pedały itp. wobec innych ludzi, swoim zachowaniem pokazujecie że w zasadzie określacie bardziej siebie niż innych i przyjdzie czas (a przyjdzie) że w prawdziwym życiu redbull wcale nie dodaje skrzydeł. Ale chyba o tym już wiecie kiedy próbujecie wejść do Media Markt a nie chcą was wpuścić .
28.11.2012 20:31
0
Żenujący poziom dyskusji! Wyzwiska i obelgi! Wy Pedały, Wy Żydy to takie Polskie. WYPIERDALAĆ NA STADION PO PUSTYCH ŁBACH PAŁAMI SIĘ NAPIERDALAĆ, A NIE POSTY PŁODZIĆ!!! Oczywiście Vettelowi nikt nie odbierze mistrzostwa, ale nie zasłużył na ten tytuł. Owszem jest bardzo szybkim kierowcą, ale ma problemy jak nie startuje z pierwszej lini. Brak mu dojrzałości i opanowania. Mogę spokojnie wymienić co najmniej czterech lepszych kierowców. Jeszcze takie małe pytanie do miłośników Vettela. Jak to jest, że na kwalifikacjach popełnia dwa duże błędy na okrążeniu, a i tak wykręca najlepszy czas. ODP: Bo mu bolid na to pozwala. PS. Najbardziej mi się podobało jak po wyścigu Vettel olał Szumiego. Michael chyba myślał, że go Paluch za to wyprzedzanie po stópkach będzie całował, a tu dupa.
28.11.2012 20:38
0
@56 Wydaje mi się, że niekoniecznie chodzi tutaj o honor. I tak wiadomo, jak skończyłaby się ta sytuacja, gdyby Vettel dostał karę w czasie wyścigu. Nawet, jakby spadł na ósme miejsce, to zespół zastosował by Team Order i Vettel i tak zostałby mistrzem. Może dlatego ferrari nie chce wnosić protestu. Oni tyle razy wykorzystywali w tym sezonie TO, że może właśnie w tym widzą niesprawiedliwość. Ale być może chodzi o coś innego. W każdym razie cieszę sie, że nie kibicowałam ani jednemu ani drugiemu. Rozumiem fanów Alonso, że są zdenerwowani tym, że Vettel nie został ukarany. I rozumiałabym fanów Vettela, którzy byliby wkurzeni, gdyby ich zawodnik został pozbawiony możliwości zastosowania TO, podczas gdy Alonso tyle razy z niego korzystał. Jest to dość ciężka sytuacja do rozstrzygnięcia. Cieszę sie, że mój kierowca zdobył trzecie miejsce, bardzo szczęśliwe, ale zasłużone i że nie muszę się zastanawiać, czy wolałabym tytuł oddany kilka dni po wyścigu czy tytuł nie do końca sprawiedliwy.
28.11.2012 20:38
0
54: nic dodać 57: to już jest po wyprzedzeniu Vergne'a Moim zdaniem Ferrari protestu nie zgłosi, pytaniem jest co w takiej sytuacji powie F1 Management Team - taka sytuacja uderza przede wszystkim w sędziów.
28.11.2012 20:43
0
@65 Celna uwaga. Alonso i tak by przegrał.
28.11.2012 21:02
0
wątpię żeby FIA cokolwiek "zrobiła" w tej kwestii...
28.11.2012 21:11
0
@66 Jesteś ślepy ? :) Przecież napisałem, że przed manewrem machali mu flagą zieloną a po wyprzedzeniu widać zielone światło. Czy to wszystkim trzeba tłumaczyć na kartę z kredkami :P?
28.11.2012 21:23
0
@69.viggen - Popieram. T samo napisałam rano, najpierw była flaga, potem światło. Ale większość przecież i tak będzie widziała tylko światło i kreowała własną rzeczywistość. I ty do marca chcesz tak to grono zostawić? ;) Pozdrawiam
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się