WIADOMOŚCI

Rusza drugi dzień testów w Magny-Cours
Rusza drugi dzień testów w Magny-Cours
Rusza drugi dzień testów młodych kierowców w Magny-Cours. Podobnie jak wczoraj mimo zachmurzenia, pogoda nie powinny pokrzyżować planów testowych trzech ekip.
baner_rbr_v3.jpg
Zgodnie z zapowiedzią w Ferrari pojawi się dzisiaj Davide Rigon, bolid Force India poprowadzi Jules Bianchi, który wczoraj sprawdzał F2012 wraz z ekipą z Maranello.

Mercedes będzie kontynuował pracę z Samem Birdem. Ekipa Rossa Brawna jest pod szczególną obserwacją, podczas gdy reszta testujących sprawdzała wczoraj głównie nowe konfiguracje przedniego skrzydła, Mercedes testował dość obszerny pakiet nowych poprawek. Wśród nich znalazł się nowy układ wydechowy wykorzystujący efekt Coandy a także poprawiony system podwójnego DRS (już nazywany przez niektórych potrójnym systemem DRS) wzorowany na pomyśle Lotusa.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

6 KOMENTARZY
avatar
Haziaj

12.09.2012 09:39

0

Ciekawa sprawa z tym efektem Coandy. W ogóle można zaobserwować sporą ilość rozwiązań z lotnictwa w F1. Co prawda lotnictwo już praktycznie odeszło od efektu Coandy jednak w formule ma się całkiem dobrze. Nie ma się co jednak oszukiwać, wszak jak powiedział Mike Gascoyne (szef techniczny Caterhama) - obecnie aerodynamika i fizyka cieczy to 80 do 90% skuteczności aut F1. A wszystko w sumie zaczęło się na przełomie lat 80 i 90 kiedy to zespoły masowo zaczęły zatrudniać aerodynamików i fizyków od przepływu cieczy.


avatar
Haziaj

12.09.2012 09:41

0

Ups, widac strona nie honoruje kodowania polskich znakow Windows Phone :(


avatar
6q47

12.09.2012 16:48

0

Ciekawa sprawa z tym efektem Coandy. W ogóle można zaobserwować sporą ilość rozwiązań z lotnictwa w F1. Co prawda lotnictwo już praktycznie odeszło od efektu Coandy jednak w formule ma się całkiem dobrze. Nie ma się coi jednak oszukiwać, wszak jak powiedziałMike Gascoyne (szef techniczny Caterhama) - obecnie aerodynamika i fizyka cieczy to 80 do 90% skutecznosci auta F1. A wszystko w sumie zaczeło się na przełomie lat 80 i 90 kiedy to zespoły masowo zaczeły zatrudniać aerodynamików i fizyków przepływu cieczy. Tłumaczenie dla Tych, którzy wrócą zmęczeni ze szkoły:) Luknij w ustawienia - może jest jakaś opcja w ustawieniach odpowiednia dla tej stronki:)


avatar
6q47

12.09.2012 16:51

0

sorki za błędy w tłumaczeniu... a próby możesz przeprowadzić na jakimś archiwalnym artykule w stylu - raz, raz, raz... jak mnie słychać?:)) Pozdr.


avatar
Haziaj

12.09.2012 17:39

0

Dziękuję 6q47. Teraz piszę z innej przeglądarki i zobaczymy czy to jej wina. Chyba miałem region przeglądarki ustawiony na nie polski ;)


avatar
saint77

12.09.2012 21:53

0

@5. Haziaj: zmień kodowanie czcionki w ustawieniach przeglądarki.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu