WIADOMOŚCI

FIA nie zmienia zdania w kwestii F-duct Mercedesa
FIA nie zmienia zdania w kwestii F-duct Mercedesa
Przed wyścigiem o GP Malezji, FIA nie zmieniła zdania w kwestii legalności systemu F-duct sprzężonego z systemem DRS zainstalowanym w bolidach Mercedesa.
baner_rbr_v3.jpg
Innowacyjne podejście ekipy Rossa Brawna wzbudziło spore niezadowolenie głównie dwóch ekip- Lotusa oraz Red Bulla, które w Australii wstrzymały się ze złożeniem oficjalnego protestu, domagając się od FIA jasnego określenia legalności systemu.

W Malezji ciało zarządzające Formułą 1 potwierdziło swoje wcześniejsze stanowisko i uznało system F-duct Mercedesa za zgodny z przepisami.

Na chwilę obecną nie wiadomo jak zareagują zespoły, które mogą albo złożyć oficjalny protest, albo zakasać rękawy i próbować „skopiować” rozwiązanie Mercedesa.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

23 KOMENTARZY
avatar
dagon

22.03.2012 11:41

0

"Przed wyścigiem o GP Malezji, FIA nie zmieniła zdania w kwestii legalności systemu F-duct sprzężonego z systemem DRS zainstalowanym w bolidach Mercedesa." - FIA sobie jaja robi po prostu:)


avatar
kamikadze07

22.03.2012 11:57

0

W kwalifikacjach znów będą mocni:-) ale w wyścigu to różnie może być:-)


avatar
majkeljot

22.03.2012 12:03

0

To nie jaja, to po prostu trio Todt, Braun, Schumacher


avatar
dagon

22.03.2012 12:08

0

3. majkeljot Cos w tym na pewno jest. W koncu w historii F1 ta trojka namieszala juz niezle w jej kartach:). Chodzi mi ogolnie o podejscie, ze dzis JESZCZE to jest legalne. Moze jak sie okaze, ze merc oprocz kwalifikacji poprawi tempo bo tor bedzie mu sprzyjal, to bedzie nacisk na nielegalnosc systemu.


avatar
sliwa007

22.03.2012 12:12

0

1. dagon a dlaczego FIA ma zmieniać zdanie? Jest legalny i to wszystko. Red Bull i reszta niech bierze przykład z McLarena i działa w fabrykach a nie w padoku. Najbardziej drażni mnie obłuda Red Bulla, sami mają bolid na granicy legalności a innych oskarżają... Brawo dla Mercedesa, taka właśnie jest dzisiejsza F1...


avatar
dagon

22.03.2012 12:19

0

5. sliwa007 Nie chodzi mi o to, ze maja zmienic. Chodzi mi o to wlasnie, ze skoro juz ustalili, ze system jest legalny, to po co tego typu wypowiedzi: "Przed wyścigiem o GP Malezji, FIA nie zmieniła zdania w kwestii legalności systemu F-duct sprzężonego z systemem DRS zainstalowanym w bolidach Mercedesa.". Sam z mam cicha nadzieje, ze system pomoze Szumiemu chociaz wskoczyc na pudlo:) Czekam na to juz 3 sezon:) F1 ogladam od 92:)


avatar
sliwa007

22.03.2012 12:46

0

6. dagon zespoły z Red Bullem i Lotusem na czele zrobiły spore zamieszanie, domagając się między innymi ponownego badania bolidów Mercedesa w celu określenia legalności tego rozwiązania. FIA musiała więc wydać jakiś komunikat... podtrzymali swoje stanowisko i jest OK.


avatar
intertip

22.03.2012 13:18

0

Po uzgodnieniu z władzami Po i PSL i oczywiście z Panią ministro :) Schumacher musi jeździć do 67 roku życia


avatar
ULTR93

22.03.2012 14:40

0

Jeżeli system jest legalny to po co składać pozew? Po prostu Lotus i puszki nie wiedzą w jaki sposób to skopiować. Najwidoczniej Newey i Allison starzeją się i już nie są tacy pomysłowi i kreatywni.


avatar
belzebub

22.03.2012 15:05

0

9. ULTR93 Dokładnie, myślę bardzo podobnie, RBR pozbawione w tym sezonie dmuchanego dyfuzora, czyli jak widać, swojej największej broni zeszłego sezonu, czuje się mniej konkurencyjne. Najwidoczniej w tym sezonie Newey nie był w stanie nic ciekawego wymyślić, to samo z Lotusem, gdzie po beznadziejnym zeszłym sezonie, w tym liczyli na to, że będą w stanie walczyć bez problemu z Mercem, a tu zonk. Teraz pozostaje pytanie, czy ten protest tych dwóch teamów znaczy brak możliwości skopiowania wynalazku Brawna jest ze względu na koszty, czy z innych przyczyn? Inna sprawa, to nadal nie wiadomo, jak i czy w ogóle Merc będzie konkurencyjny w wyścigu w porównaniu do RBR czy Lotusa?


avatar
xdomino996

22.03.2012 15:17

0

10. belzebub@ Lotusowi się nie dziwie .bo podczas przerwy zimowej spytali się czy mogą zrobić aktywne zawieszenie w bolidach, FIA się nie zgodziła ,a znając życie gdyby Lotus nic nie mówił to dziś byłby to najszybszy team .więc oni mają powody. Co innego Red Bull który ciągle sam coś ukrywa i bulwersuje się jak ktoś ma coś innowacyjnego...


avatar
ULTR93

22.03.2012 15:30

0

@ 11. xdomino996 Lotus najszybszy? Wytłumacz mi co w twoim rozumieniu znaczy najszybszy? Tylko proste, na których jest osiągana jest najwyższa prędkość? Otóż kolego porównaj czasy przejazdów całego okrążenia z czasami maksymalnych prędkości. Zauważysz, że Red Bull nie świecił najszybszym bolidem pod tym kątem, a mimo tego wygrał prawie wszystkie rundy kwalifikacyjne ubiegłego sezonu ( z wyjątkiem rundy w Abu Zabi, którą wygrał Hamilton), ponieważ był najszybszy na całym okrążeniu. Teraz odpowiedz sobie sam na pytanie... Co to Red Bulla to wydaje mi się, że tęsknią za kwalifikacjami z tamtego sezonu i chcą przeszkodzić innym, lecz raczej się to nie uda. Nawet żeby te dwa teamy zyskały coś na tej skardze to nie zapominajmy, że jest jeszcze McLaren, który zaczyna jeździć tak jakbym chciał. Stawiam na nich od 1997r. i jeszcze nigdy nie byłem tak pewien, że wygrają pkt konstruktorów i pkt kierowców.


avatar
xdomino996

22.03.2012 16:15

0

@12. ULTR93 najszybszy chodzi mi o czas okrążenia i nie mów że nie w Australii Romain stracił 0.4 do Lewisa ,a tyle na luzie by dawało aktywne zawieszenie. Co do prędkości to nie musisz mi tego tłumaczyć bo to wiem . Aerodynamika w F1 jest na 1 miejscu i na razie nie zapowiada się że to się zmieni, ale V-max nigdy nie będzie w niej przeszkadzał szczególnie jeżeli uda się wycisnąć 5 km/h przy takiej samej aerodynamice. Co tu wiecej mówić identyczna sytuacja z Mercedesem , mają kanał F który daje im według plotek koło 10 km/h (w co wątpię) ale jężeli tyle daje to nie zauważysz tego na tabeli z v-max ,bo w Australii prędkość maksymalną mieli na równi z McL. Mercedes wykorzystuje to pod aerodynamikę co jest jedynym dobrym sposobem ,bo z prędkością nie ma też co przesadzać bo w końcu nic ona nie daje, a w F1 aerodynamiki nigdy za dużo nie będzie (nie mówię tutaj o Monzy i Spa gdzie wymagają one v-max'a ,ale jak pokazał RB w 2011 wcale to nie jest takie oczywiste)


avatar
xdomino996

22.03.2012 16:17

0

,bo z prędkością nie ma też co przesadzać bo w końcu nic ona nie daje. Chodziło o to że w końcu ona nic nie da jak się przesadzi"


avatar
Wiatrrr

22.03.2012 17:19

0

Wszyscy mówią o wielkim tempie Lotusa ale Kimi dostał się do 10 trochę tylnymi drzwiami. Nie możemy o nich nic powiedziec. Szkoda, że Grosjean tak szybko odpadł byśmy wiedzieli więcej


avatar
booweek

22.03.2012 17:39

0

F-duct Mercedesa jest zbyt ofensywny jesli chodzi o strukture aerodynamiki względem przedniego skrzydła - poza tym wszystko jest w porządku. Powinni zmniejszyc ilość wytwarzanych drobinek powietrza i żaden team nie przyczepilby sie do niczego.


avatar
Grzesiek 12.

22.03.2012 18:26

0

Stary układ z czasów Ferrari ... ma się dobrze , coraz lepiej :// Ale tym razem cały ten system to i tak za mało .... Trzeba jeszcze coś dołożyć :)


avatar
Wiatrrr

22.03.2012 18:44

0

tak układy, podstępy, takie to polskie . . . Płaczcie dalej, że oszukują z F-ductem, ale jak rok w rok Red Bull naginał przepisy gdzie byliście. Taka jest F1 co nie jest zakazane jest dozwolone. Red Bull teraz główni przeciwnicy, ale o dmuchanych dyfuzorach już zapomnieli.


avatar
Grzesiek 12.

22.03.2012 19:28

0

18 . - Skoro dla ciebie F1 jest czysta jak łza ..., to gratuluję beztroskiego życia . Gdzie byłem ? Przeczytaj moje komentarze to zobaczysz ..... Piszesz że co nie jest zakazane jest dozwolone ... Tylko dlaczego pewne " nowinki aero " były dozwolone tylko jeden sezon i nagle przestały być dozwolone ? Sam sobie odpowiedz na to pytanie .


avatar
Jahar

22.03.2012 20:17

0

A moim zdaniem ten system wcale taki rewelacyjny nie jest. Co z tego że w Q są szybcy skoro ich tempo wyścigowe na tym traci. Poza tym inne zespoły będą szybsi w Q tylko jeszcze trochę.


avatar
xdomino996

22.03.2012 20:25

0

@20. Jahar No i na tym polega "geniusz" tego projektu ma on dawać powera na Q ,sądzę że jak to wszyscy skopiują to Merceedes spadnie na 4-5 zespól w stawce. Mam nadzieje że Lotus szybko to wprowadzi bo w 2010 roku czekanie na F-Duct do Spa było trochę denerwujące :(


avatar
dexter

23.03.2012 07:56

0

Skrzydlo Mercedesa posiada otwor, ktory jest normalnie zamkniety. Jednakze, gdy DRS zostaje aktywowany, powietrze przeplywa przez otwor z tylu do przedniego skrzydla co daje im wieksza predkosc na prostej. Wlasciwie taki system przed sezonem byl zabroniony. Moznaby pomyslec, ze ten system jest dodatkowo przez kierowce obslugiwany. Jesli jest legalny, to trzeba sie teraz na to przygotowac ze inne zespoly zaczna go kopiowac.


avatar
brooda2

23.03.2012 09:42

0

No to będzie wyścig konstruktorów który szybciej to skopiuje zaczyna być ciekawie wyścig zbrojeń trwa.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu