WIADOMOŚCI

TVP, Polsat i TVN walczą o Kubicę
TVP, Polsat i TVN walczą o Kubicę
Licencja na relacje z Formuły 1 będzie prawdopodobnie najdroższym zakupem w historii polskiej telewizji.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Wciąż nie wiadomo, która polska telewizja będzie transmitować rywalizację w przyszłym roku z wyścigów Formuły 1. Jak się dowiedział "Super Express", do walki o Roberta Kubicę stanęły wszystkie liczące się stacje: Polsat, TVN i TVP.

- To będzie wyjątkowo zacięta rywalizacja. Może paść rekord wysokości licencji na polskim rynku - ocenia "off record", zastrzegając anonimowość, jeden z graczy zaangażowanych w negocjacje.

Do tej pory absolutny rekord na polskim rynku telewizyjnym ustanowił Polsat, płacąc 18 milionów dolarów za prawa do relacji z piłkarskich mistrzostw świata w Korei i Japonii.

Znawcy szacują, że zakup licencji z F1 na polski rynek może kosztować nawet powyżej 10 milionów euro za 3 sezony.

- Tak. Startujemy do wielkiej gry o Formułę 1. Mamy opcję pierwokupu, liczymy się z tym, że suma, którą trzeba będzie zapłacić, będzie olbrzymia - twierdzi szef sportu w Polsacie Marian Kmita.

Robert Korzeniowski (kierujący sportem w TVP) jest bardzo lakoniczny, ale też potwierdza, że telewizja publiczna jest zainteresowana relacjami z F1. - Będziemy się starać o licencję. Więcej nie mogę powiedzieć. Jako nadawca publiczny musimy jednak pamiętać, że wydajemy publiczne pieniądze - mówi "Super Expressowi".

- Nie mogę ani potwierdzić, ani zaprzeczyć - odpowiada Andrzej Sołtysik, rzecznik prasowy TVN.

- Jeśli ITI (właściciel TVN i nowej stacji nSport) myśli poważnie o sporcie, a inwestycja w nSport na to wskazuje, musi zaoferować klientom coś atrakcyjnego. A na razie ma słaby produkt, właściwie tylko Ligę Mistrzów - oceniają eksperci z branży.

Do rywalizacji nie mogą się włączyć działające na polskim rynku Eurosport, Canal Plus i SportKlub. Formuła 1 musi być pokazywana w otwartej telewizji.

- To będzie wielka inwestycja, a ryzyko najwyższe z możliwych. Ten kto wygra, musi tylko się modlić, żeby Bóg zachował Kubicę w zdrowiu i formie. Bez niego zainteresowanie Formułą 1 spadnie tak samo jak w Niemczech po wycofaniu się Michaela Schumachera i trudno będzie marzyć o zwrocie nakładów - mówi Marian Kmita.

A pomyśleć, że do tego roku Formuła 1 nic w Polsce nie kosztowała. Za licencję na relacje w TV 4 zapłacili sponsorzy (Allianz, BMW i Orlen).

Źródło: Super Express

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

63 KOMENTARZY
avatar
Kubik

24.10.2006 16:10

0

Niech spadają, najpierw nikt tego za darmo nie chciał, teraz wielkie halo, najgorsze jest to, że w żadnej otwartej stacji nie ma dobry komentatorów, więc wszędzie gdzie trafi będzie padaka, czuję, że i tak TVN i TVP będą chcieli upychać to w swoich pseudo kanałach sportowych i będa się pokrętnie z tego tłumaczyć


avatar
godzil1

24.10.2006 16:16

0

Proszę Pana Boga, aby została w TV4. A czy to m0żliwe?


avatar
Piotras_23

24.10.2006 16:36

0

nie jest to mozliwe bo TV4 ma przekaz kodowany i nadaje tylko cyfrowo i nie mozna odebrac tego kanału na zwykłej antenie. A takie sa zasady Berni Eclersona aby F1 była transmitowana musi byc ogólnie dostepna dla wszystkich!!!!!!!


avatar

24.10.2006 16:58

0

Szczególnie w płatnym polsacie sport .... bzdury


avatar
Wilu

24.10.2006 17:26

0

Już zaczynam się zastanawiać kto bedzie komentowal F1, pewnie Ci sami specy co skoki naraciarskie i piłke nożną. Pewnie Pan Szaranowicz, Szpakowski i Borek :D :D :D


avatar
Piotrek15

24.10.2006 17:30

0

Formuła 1 musi być pokazywana w otwartej telewizji-to dlaczego stara sie o prawa do transmisji canal+??


avatar
koks1tp

24.10.2006 17:53

0

jaka telewizja by tego nie transmitowała to i tak bedzie do bani bo to zawiedzie komentator to kamera. moje zdanie jest takie zeby najlepiej zostało tak jak jest. no ale zapewne sie nie da wiec ......... powodzenia zycze tylko smiac bede jesli Polsat stwierdzi ze ich niestac na takie przedsiewziecie... najlepiej bedzie jesli wygra TVP każdy bedzie mógł ogladac jesli tylko bedzie miał ochote. a jak to bedzie to sie okaze zapewne juz nie długo. !!


avatar

24.10.2006 18:12

0

Skoro wykupienie transmisji jest ryzykiem,to najprawdopodobniej wykupi ją TVP. Bo i tak wydadzą publiczne pieniądze więc nic nie ryzykują.Boje sie tylko o komentatorów.


avatar
rosa14

24.10.2006 18:33

0

prosze zeby nie polsat bo nie mam:( cos gdzie mozna dobrze ogladac szkoda ze eurosport tego nie moze miec


avatar
AndrzejOpolski

24.10.2006 18:56

0

koks1tp ma rację. Każdy ma dostęp do TVP i to jest argument "za" aby TVP transmitowała F1.


avatar

24.10.2006 19:33

0

do Piotras_23 nie masz racji TV4 jest dostępna na "normalnej" antenie, już drugi rok dzięki temu mogłem oglądać F1, ja jestem za TVP.


avatar

24.10.2006 19:33

0

niech się odwalą od formuły oby została w TV4 lubię w jaki sposób ją relacjonują i ich komentatorów!


avatar
damian19901

24.10.2006 19:34

0

zgadzam się z koks1tp. najlepiej będzie jak transmitować to będzie TVP. Każdy ma dostęp. Oby tylko nie TVN, ale może też byc TV4. Nie było tak źle :)


avatar
sekol17

24.10.2006 20:06

0

a wszystko jedno kto wygra wążne żeby byli ci sami komentatorzy... ci co byli w TV4 mi pasowali... Chołek tesz nieźle sobie radził...


avatar
jan5

24.10.2006 20:11

0

Kurna 4 wprowadziła F1 do polskiej telewizji i tak ma zostać. Wcześniej wszystko trzeba było po angielsku. Może Skubis i Borowczyk się mylą i walą czasami teksty że majtki spadają. Ale napewno znają sie 15000 razy lepiej niż szpakowski, szaranowicz, ivanow, borek itd. Ja też się modle aby Formuła zostyała w TV4. Na tch stacja już nie będzie mowy o innych zawodnikach tylko o Kubicy. Ja cisze się że mamay kubice ale kibicuje od 4 lat Alonso.A tak na marginesie nie wyobrażam sobie komentarza 'Kubica ależ kapitalnie' czy "Kubica leć po złoto"


avatar
jan5

24.10.2006 20:19

0

Kurna 4 wprowadziła F1 do polskiej telewizji i tak ma zostać. Wcześniej wszystko trzeba było po angielsku. Może Skubis i Borowczyk się mylą i walą czasami teksty że majtki spadają. Ale napewno znają sie 15000 razy lepiej niż szpakowski, szaranowicz, ivanow, borek itd. Ja też się modle aby Formuła zostyała w TV4. Na tch stacja już nie będzie mowy o innych zawodnikach tylko o Kubicy. Ja cisze się że mamay kubice ale kibicuje od 4 lat Alonso.A tak na marginesie nie wyobrażam sobie komentarza 'Kubica ależ kapitalnie' czy "Kubica leć po złoto"


avatar
jan5

24.10.2006 20:20

0

Niech każdy kto jest za TV4 niech wejdzie na ich stronę weźmie se e-maila do nich i wyśle w nim żeby walczyli o F1


avatar
pawełek

24.10.2006 20:21

0

Ja też bym chciał aby Formuła1 pozostała w tv4.Borowczyk i Skubis to komentowali najlepiej!!!!!


avatar

24.10.2006 20:40

0

Borowczyk i Skubis są extra


avatar

24.10.2006 20:52

0

nie zostanie w tv4 albo niech chociąż zostaną ci komentatorzy


avatar
pmozuch

24.10.2006 21:01

0

Dla mnie jest obojetnie w jakiej stacji tylko zeby komentatorzy byli dobrzy.W TV4 byli do bani.


avatar
iRomek

24.10.2006 21:14

0

Może w tv4 są beanadziejni komentatorzy, ale lepsi oni niż szpakowski czy szaranowicz.NIECH ZOSTANIE JAK JEST!


avatar
Jarek F1

24.10.2006 22:09

0

Wiecie co sam nie wiem. Faktycznie uczyć się nowych baranów?? niech sostaną starzy!! POzdro.


avatar
Iva

24.10.2006 22:34

0

Jaka stacja by nie wykupiła praw transmisyjnych, to duet komentatorów chyba zostanie ten sam... przynajmniej mam taką nadzieję, bo mimo wszystko przzwyczaiłam się do ich stylu relacjonowania. Poza tym siedzą w temacie długo, a to ogromny plus.


avatar
AndrzejOpolski

24.10.2006 22:41

0

Tu nie chodzi o baranów, którzy będą komentować F1 lecz o dostępność F1 dla jak najszerszego grona Polaków. Przecież dotychczas F1 plasowała się poniżej 30-go miejsca w rankingu najbardziej popularnych dyscyplin sportowych w naszym kraju. To zgroza !!! Uważam, że TVP ma największy zasięg i przez to najwięcej ludzi może obejżeć wyścigi F1. Myślę, że w redakcji sportowej TVP nie wszyscy to durnie i zrobią wszystko żeby nie spalić tak ciekawego tematu. A gorszym rozwiązaniem od Szpakowskiego czy Szaranowicza byłaby Paulina Chylewska, której zapewne wyścigi F1 kojarzą się z "Rowerem Błażeja" :-)


avatar
Musalla

24.10.2006 23:10

0

Podzielam zdanie Andrzeja i moge tylko dodac ze nasza pasja plasuje sie na ostatnich stonach ogolnopolskich gazet obok nekrologow:))Niech ktos wreszcie otworzy ludziom oczy na ten sport.


avatar
woytek

24.10.2006 23:12

0

jak juz ma byc w polskiej stacji to tylko TVN beda teraz mieli nowy kanal sportowy moze i odpowiednich komentatorow dobiora byle nie tych baranów z TV4(fisiko wedlog nich płakał na podium w Chinach bo schumacher odchodzi) i ta niby gwiazda Hołowczyc daremny w aucie i w telawizji panowie do komentowania trzeba miec talent i wiedze.Na szczescie ja moge oglondac to u fachowcow w RTL ci doprawdy wiedza jak sie robi transmisje z F1 niewspominajac juz o jakosci obrazu.Pozdrawiam na troche nizszych obrotach bo sezon za nami.


avatar
woytek

24.10.2006 23:12

0

jak juz ma byc w polskiej stacji to tylko TVN beda teraz mieli nowy kanal sportowy moze i odpowiednich komentatorow dobiora byle nie tych baranów z TV4(fisiko wedlog nich płakał na podium w Chinach bo schumacher odchodzi) i ta niby gwiazda Hołowczyc daremny w aucie i w telawizji panowie do komentowania trzeba miec talent i wiedze.Na szczescie ja moge oglondac to u fachowcow w RTL ci doprawdy wiedza jak sie robi transmisje z F1 niewspominajac juz o jakosci obrazu.Pozdrawiam na troche nizszych obrotach bo sezon za nami.


avatar
woytek

24.10.2006 23:16

0

sorry ze mi sie test podwoił racja Musalla w naszym zdziadzialym kraju prawdziwy sport ma male szanse w mediach wazniejsze sa te pierdy polityczne


avatar

25.10.2006 09:40

0

Grzegorz.F1 tylko w TV4,Jezeli kupi TVN to bedziemy mieli min.10 REKLAM w czasie wyscigu.Dlatego WOYTEK ogladaj TANIEC Z GWIAZDAMI.


avatar

25.10.2006 09:42

0

Grzegorz.F1 tylko w TV4,Jezeli kupi TVN to bedziemy mieli min.10 REKLAM w czasie wyscigu.Dlatego WOYTEK ogladaj TANIEC Z GWIAZDAMI.


avatar
eastpawello

25.10.2006 11:14

0

Transmisje powinny byc tak gdzie są !! czyli w TV 4 i koniec. To my widzowie o tym decydujemy w końcu !!!


avatar

25.10.2006 11:51

0

Całe szczęście że jest prykas na transmisje w telewizji otwartej. Nie wyobrażam sobie abym muisiał zakupić dekoder tvn lub polsatu. Z innymi dyscyplinami też tak powinno być!


avatar

25.10.2006 11:59

0

Niech nas Opatrzność broni przed transmisją w Poshicie. Pokaża start, ze dwa kółka w połowie wyścigu i na koniec ze trzy okrążenia. Resztę transmisji zasłonią reklamy... Inna sprawa, że w publicznej wszelkie wyniki, pozycje, czasy itp będą przez 90% czasu transmisji zasłonięte propozycjami Idiotele...


avatar
Niels

25.10.2006 12:20

0

Niech nas Opatrzność broni przed transmisją w Poshicie. Pokaża start, ze dwa kółka w połowie wyścigu i na koniec ze trzy okrążenia. Resztę transmisji zasłonią reklamy... Inna sprawa, że w publicznej wszelkie wyniki, pozycje, czasy itp będą przez 90% czasu transmisji zasłonięte propozycjami Idiotele...


avatar
Niels

25.10.2006 12:49

0

Niech nas Opatrzność broni przed transmisją w Poshicie. Pokaża start, ze dwa kółka w połowie wyścigu i na koniec ze trzy okrążenia. Resztę transmisji zasłonią reklamy... Inna sprawa, że w publicznej wszelkie wyniki, pozycje, czasy itp będą przez 90% czasu transmisji zasłonięte propozycjami Idiotele...


avatar

25.10.2006 13:23

0

f1 w Polsce najpierw emitował canal+ na 7 lub 8 kanałach ("+F1") jednocześnie. Jestem za pozostawieniem transmisji wyścigów w TV4 z dotychczasowymi komentatorami. MeM


avatar
acid

25.10.2006 13:56

0

ależ dyskusja!!!! a i tak wygrają pieniądze, niestety


avatar
Piotrek15

25.10.2006 15:00

0

a gdzie na necie mozna ogladac F1??


avatar
Viper

25.10.2006 15:52

0

No ja chce zeby F1 dalej bylo w tv4!!Przyzwyczailem sie juz do Borowczyka i Skubisa i niech tak zostanie...


avatar
jan5

25.10.2006 17:48

0

Formuła jest na 30 miejscu bo ludzi nudzi oglądanie 50-70 kółek. Teraz wszyscy chcą oglądać kubice. Chociaż nie znają się na tym sporcie. Zaczyna mnie to wk***** ja oglądam formułkę o 4 lat i byłem jedynym obserwatorem w okolicy. A teraz słyszę głupuie wymądrzanie typu 500km/h w zakręt, schumacher to najlepszy "francuski" kierowca, czy BMW jest najlepsze bo mój tata ma. Ci ludzie i tak nie widzą nigdy całego wyścigu tylko początek bądz koniec. Polacy są dobźi w szachy dlaczego nikt nie ogląda szachów..............?


avatar
jan5

25.10.2006 17:50

0

A co do momentatorów to przecież ten młody łebek coraz częściej komentuje. On przecież nie robi tego żle tylko że sepleni.


avatar
jan5

25.10.2006 17:50

0

komentatorów=momentatorów


avatar

25.10.2006 18:19

0

no cóż... tv4 radziła sobie nieźle, jak na wiedzę komentatorów. zgadzam się że powinna zostać w 4, za nimi przemawia doświadczenie, a po za tym teraz będą się starać jeszcze bardziej. tylko błagam, niech wreszcie nie strzelaja tylu gaf. pozdrawiam wszystkich maniaków, ja jestem z f1 od 8 lat, dobry przekaz ma itv, to angielska stacja, ale nasi nie byli tacy źli...


avatar
adacho

25.10.2006 19:02

0

A mi to tam obojętnie, choć wolałbym, żeby to już tvn zajął się emitowaniem formuły, niż polsat. Mi to obojętne, bo oglądam zawsze na niemieckim RTL. Tam są lepsi komentatorzy i kropka, chociaż reklamy denerwują trochę :D


avatar
SKAlpel

26.10.2006 00:28

0

i F1 skonczy na POlsacie Sport... a ja bede ogladal na czeskiej telewizji Nova... a bylo tak pieknie... :/


avatar

26.10.2006 10:33

0

rtl i nie trzeba komentarzy słuchac ,tyle z mojej strony


avatar
Jozoll

26.10.2006 15:35

0

Ja wydałem "wielkie pieniądze" i sobie Polsat Cyfrowy sprawiłem a teraz sie okazuje, że będe mial F1 na tvn albo tvp. No i załamka


avatar
senninha94

26.10.2006 16:28

0

a ja czuję, że dzięki sejm niedługo uchwali ustawę, która da prawo do transmisji F1 telewizji Trwam.. choć Robert ma jakiś takiś żydowski nos :-D. A tak poważnie to byle by to nie była jakaś kodowana stacja, bo na prawdę przypadkiem mam TV4. Choć kwestia reklam akurat w F1 to koszmar, w końcu nigdy nie wiadomo kiedy sie coś zdarzy w przeciagu tych około100minut.. więc niech będzie TVP a komentatorzy jacyś się znajdą.. zresztą dla prawdziwych fanów najlepszym komentarzem jest dzwięk 8cylindrów i 18tys obrotów.reszta wiadomości to net


avatar

26.10.2006 17:12

0

Jak ja się cieszę, że nie mam telewizora. Normalnie olewam temat i wam też to polecam :)


avatar

26.10.2006 17:13

0

Jak ja się cieszę, że nie mam telewizora. Normalnie olewam temat i wam też to polecam :)


avatar
Smola

26.10.2006 19:07

0

Ja jestem zwolennikiem pozostawienia transmisji F1dla TV4. Moim zdaniem bylo wporzadku. Chociaz niekiedy mnie bardzo wkurzali swoimi awariami... kiedys chcialem sobie zobaczyc wyscig... a tam jakas reka normalnie tylko :-/ Chyba sie im obraz kopnal. Ale przede wszystkim nie bylo reklam. Mysle, ze nie bedzie dobrym rozwiazaniem, aby Formula1 byla transmitowana na TVP1, TVP2. Wyobrazacie sobie Szaranowicza, Babiarza itd, komentujacych F1?? Ja tego zupelnie nie widze. Moze Skubis i "banda" niekiedy dowala haslem... ale na 100% maj wieksza wiedze na temat tego sportu. Pozdrowka


avatar
PONTI-DRACRAVEN

26.10.2006 19:41

0

Przez te dwa czy trzy lata F1 w TV4 Borowczyk i Skubis wyrobili sie w komentowaniu i sa naprawde dobrzy w tym co robia. Jesli dostanie prawa TVP to jedyny plus bo jak w TV4 nie bedzie reklam a jesli Polsat lub TVN to prawdopodobnie z 90 minut wysciugu zobaczymy poczatek 10 min, środek 10 min i koniec 10 min reszte czasu to reklamy beda, niech zostanie tam gdzie jest.


avatar
PONTI-DRACRAVEN

26.10.2006 19:42

0

Piotras 23 nie wiem o czym ty piszesz ja odbieram na zwyklej antenie tv4 bez problemu??!!


avatar

27.10.2006 09:10

0

Ja powiem w ten sposob. Transmisje F! najbardziej mi sie podobaly jakies 6 lat temu i wczesniej, kiedy pokazywala je C+ w tzw. multisygnale - bylo 7 roznych kanalow z transmisja F1 (5 z toru, 1 z pit`ow i 1 z czasami - te co sa na livetimming, a komentrarz na roznych kanalach byl inny (przez kogos innego). Teraz to najlepiej by bylo TV4, ewtualnie TVP, bo jak zobacze na Polsacie czy TVN reklamy podczas wyscigu to chyba wyjde z siebie. A co do tego co niektorzy gadaja takie bzdury o f1 to racja, ja ogladam te wyscigi od przeszlo 8 lat i wypowiedzi co po niektoruch sa zalosne. Pozdrawiam


avatar
jarx

27.10.2006 09:31

0

Ja powiem w ten sposob. Transmisje F! najbardziej mi sie podobaly jakies 6 lat temu i wczesniej, kiedy pokazywala je C+ w tzw. multisygnale - bylo 7 roznych kanalow z transmisja F1 (5 z toru, 1 z pit`ow i 1 z czasami - te co sa na livetimming, a komentrarz na roznych kanalach byl inny (przez kogos innego). Teraz to najlepiej by bylo TV4, ewtualnie TVP, bo jak zobacze na Polsacie czy TVN reklamy podczas wyscigu to chyba wyjde z siebie. A co do tego co niektorzy gadaja takie bzdury o f1 to racja, ja ogladam te wyscigi od przeszlo 8 lat i wypowiedzi co po niektoruch sa zalosne. Pozdrawiam


avatar

27.10.2006 12:24

0

A ja tam sie nie martwie bo ja co roku jestem zawsze na czterech grand prix i wszystko mam na żywo czego i wam życze!


avatar

27.10.2006 19:32

0

jeśli ten przetarg wygra TVP i do komentowania zaproszą Pana Szaranowicza, to się powieszę. proszę, niech sobie komentuje futbol i takie tam ALE NIE F1!!!!!!! to byłoby straszne. podobnie w tvn - tam w ogóle nie ma żadnego komentatora sportowego. najlepiej, aby przetarg wygrał polsat - TV4 należy do polsatu, więc może zaproszą do komentowania A. Skubisa i spólkę. a jak nie - to i tak polsat wydaje mi się najodpowiedzniejszy


avatar
660765873

27.10.2006 23:22

0

Oglądam F1 od kilkunastu lat, zaczynałem na RTL-u, z niemieckim komentarzem, potem był krótki okres na Canal+,ostatnio na TV4 z polskim komentarzem- i to jest najlepsze a komentarze niektórych kibiców o prowadzących są żałosne. Chciłbym aby polska telewizja transmitowała nadal F1-nie ważne która, ale najlepiej gdyby to była tvn-owska nowa telewizja -n- wysokiej rozdzielczości. Pozdrowienia dla p.Roberta Kubicy, dla komentatorów, dla redaktorów serwisu F1 i dla kibiców.


avatar
Blaz

29.10.2006 11:32

0

lubie oglądać wyścigi w TV4 choć chłopaki popełniają błędy gdyż nie patrzą na livetiming. a co do praw Polsat ma prawo pierwokupu i mam nadzieję że tak sie to skończy przynajmniej komentatorzy sie nie zmienią bo na innych kanałach będzie poracha. najbardziej pamiętam jak wiścigi były na TVP uuuu lata temu komentowali je Borowczyk i stary Zientarski. Ale marze o poziomie RTLu z wywiadami na żywo itd. Pozdr.


avatar

03.12.2006 19:30

0

pawel ja ogladam od 2 lat ijestem za tym zeby borowczyk zostal i skubis bo to oni tylko do tego sie nadaj nie widze nikogo inego do komentowania oni tym zyja tak jak prawdziwy kibic i wescie teraz sobie wyobrascie np komentatora // Babiaza:) albo innego to byla by porazka .pozdrowionka


avatar

03.12.2006 19:32

0

pawel ja ogladam od 2 lat ijestem za tym zeby borowczyk zostal i skubis bo to oni tylko do tego sie nadaj nie widze nikogo inego do komentowania oni tym zyja tak jak prawdziwy kibic i wescie teraz sobie wyobrascie np komentatora // Babiaza:) albo innego to byla by porazka .pozdrowionka


avatar
roli 1974

07.06.2008 14:16

0

niech wygra ten kto pokarze wszystko a nie tylko kwalifikacje i finał ale całą otoczkę F1


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu