Firma PURE, należąca do Craiga Pollocka, nawiązała ekskluzywną współpracę z Toyotą. Na mocy podpisanej umowy, PURE będzie mogło korzystać z zaplecza technicznego TMG w Kolonii.
Firma PURE ma być dostawcą nowych jednostek napędowych V6 turbo dla F1, które będą obowiązywały od sezonu 2014. Do tej pory wszelkie działania PURE odbywały się we Francji.„Sytuacja wygląda tak, że podpisaliśmy ekskluzywną umowę z TMG” mówił Pollock w wywiadzie dla Autosportu. „Została ona podpisana już jakiś czas temu, nie ma ku temu wątpliwości, a Toyota aktualnie przygotowuje biuro, które jest połączone z zapleczem testowym i montażowym silników.”
„Będziemy mogli w zasadzie dostarczyć części, które aktualnie wytwarzamy do naszej linii montażowej, więc prototyp będzie stworzony w budynkach Toyoty, które staną się zapleczem PURE.”
Zdaniem Pollocka za takim rozwiązaniem problemu stały korzyści ekonomiczne a także cenny czas.
„Powód takiego ruchu jest bardzo prosty. Przyglądaliśmy się oczywiście możliwości stworzenia naszego własnego zaplecza i konstrukcji naszych własnych hamowni. Jest jednak czynnik kosztowy i czynnik czasu.”
„Największym problemem w rzeczywistości jest czynnik czasu, ponieważ wybudowanie wszystkiego na taką skalę wraz z hamownią zabrałoby przynamniej półtora roku zanim zostanie uruchomione i wykalibrowane.”
„Uważam, że Toyota posiada najlepsze hamowanie w świecie silników Formuły 1. Wszystko jest na czasie i w wystarczającej ilości, że dla mnie logicznym było podążanie tą drogą, ponieważ powinniśmy być gotowi do testów na hamowni pod koniec lipca.”
PURE będzie jednak cały czas korzystać także ze swojego zaplecza we Francji.
07.03.2012 13:13
0
Pan Pollock to faktycze jest bogatym pasjonatem motorsportu. Trudno jest mi zrozumiec, taką drogą inwestycje aby zaopatrzyc w jednostki napedowe dwa najslabsze teamy- HRT i Marussia. Na dodatek to zespoly ktore lada dzien moga opuscic F1 z powodow finansowych. Krucha inwestycja.
07.03.2012 14:05
0
1. melo moze wie cos czego my nie wiemy teraz, a moze liczy ze jego dzielo bedzie na tyle dobre, ze czolowe ekipy takze sie do niego o nie zwroca.
07.03.2012 14:06
0
nie potrafie sobie jakos wyobrazic Ferrari pracujacego nad jednostka 1,6 V6 :/
07.03.2012 15:02
0
@ 3. kempa007 ja tak samo. Swego czasu był tutaj artykuł o jednostkach i pod artykułem pisałem, że preferowałbym jednostki V8, ale zaraz wszyscy na mnie skoczyli, że ekologia, mało technologii itd. Ja ciągle pozostaje przy swoim zdaniu. Jednostki V8 i koniec.
07.03.2012 15:26
0
PURE - czyt. pire od ziemniaków ?? :):) pozdro . 10 dni moi drodzy 10 dni!!
07.03.2012 15:28
0
Ferrari produkowało już silniki V6 i to z dobrym skutkiem. Kiedyś takie silniki otrzymywało np. Ferrari Dino, a później Lancia Stratos, która z powodzeniem rywalizowała w rajdach.
07.03.2012 16:28
0
przecież bardzo podobne silniki (1.5 V6) były już w F1 więc o co ten krzyk
07.03.2012 17:10
0
ja jestem za silnikami od Deawoo np. Matiza albo Lanosa ;)
07.03.2012 17:53
0
a ja podtrzymuję swoje zdanie dotyczące silników : V10 rządzi
07.03.2012 22:34
0
proponuję 1.6 TDI z VW ... tylko że ma 4 cylindry :(
08.03.2012 04:46
0
A co Wy się tak do tej pojemności przyczepiliście? Zobaczcie jakie moce i momenty obrotowe będą miały te silniki. W cywilnych samochodach się czegoś takiego nie spotyka.
09.03.2012 11:14
0
@7. rokosowski - dokładnie :) , żeby było śmkieszniej na początku lat 80tych Ferrari testowało 4-o cylindrową turbodoładowaną jednostkę 1,5l - podobną do M12/13 od BMW... była testowana w latach 1983-84. (link dla niedowiarków: ht tp:/ / gurneyflap. com/Resources/CYL177.jpg ) Zdecydowali się jednak na Turbo V6 (oczywiście też 1,5l), a dzisiaj wielki szum wszyscy robią o 1,6l z turbo :). A trzeba przypomnieć, że na początku lat 60tych był okres gdzie F1 jeździła nawet z 1,5l pojemności bez turbo :P...i jakoś to formuły nie zabiło ;). @3. kempa007 ,4. ULTR93 - żeby pomóc waszej wyobraźni ;) ... ht tp :// gurneyflap. com /Resources/tn_Ferrari-033E-1988_03. jpg ht tp :// gurneyflap. com/Resources/tn_Ferrari-021-1980_04. jpg Co do PURE to mają szansę po czasie zrobić ekspansję do środka stawki o ile ich jednostki okażą się wystarczająco dobre. Zaplecze Toyoty daje olbrzymie możliwości. Głównie takie zespoły jak Williams czy FI czy Sauber mogą spojrzeć na takiego dostatwce w perspektywie czasu. Pozdro
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się