WIADOMOŚCI

Szykują się zmiany dotyczące neutralizacji?
Szykują się zmiany dotyczące neutralizacji?
Wygląda na to, że w przyszłym roku FIA wprowadzi kolejne zmiany w przepisach dotyczących samochodu bezpieczeństwa.
baner_rbr_v3.jpg
Według doniesień Auto Motor und Sport, FIA będzie chciała ponownie umożliwić zdublowanym kierowcom wyprzedzenie samochodu bezpieczeństwa podczas neutralizacji i zajęcie im pozycji z tyłu stawki.

Gdy wprowadzano regułę uniemożlwiającą tego manewru zdublowanym zawodnikom zespoły narzekały, że formowania stawki trwa zbyt długo. W tym sezonie kilka razy maruderzy znajdujący się pomiędzy kierowcami czołówki uniemożliwili nawiązanie emocjonującej, bezpośredniej walki w kluczowych częściach wyścigów i także pojawiły się słowa krytyki nowej reguły.

„Obie procedury mają swoje zalety i wady” mówił menadżer zespołu Sauber, Beat Zehnder.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

14 KOMENTARZY
avatar
Grzesiek 12.

03.11.2011 10:13

0

Co rok zmiany ... A i tak wszystko wychodzi na ..... , czyli jak zwykle - kreatorzy od siedmiu boleści ...:////


avatar
Święty

03.11.2011 10:44

0

Tak odcinając się od powyższego to zastanawiam się, czy przez tyle lat rozwoju F1, wprowadzenia różnych systemów, gpsów itp itd nie znaleziono lepszego sposobu na zachowanie bezpieczeństwa i możliwości posprzątania toru podczas jakiejs kraksy. Nie wiem - na myśl przychodzi mi np. ogranicznik prędkości podobny jaki jest w alei serwisowej, tylko nieco mniej niz 100 na godzine. Bo z jednej strony pojawienie sie SC sprawia, ze wyscig jest ciekawy bo zaczyna sie de facto od poczatku, ale z drugiej strony jednak niweluje przewage jaka sie ewentualnie zdobylo i sprawia ze wyniki nie odzwierciedlaja calego wyscigu. Ale to tylko takie luzne dywagacje.


avatar
Qbus81

03.11.2011 10:59

0

a pozwolić dublowanym nie oddawać pozycji :) to dopiero będzie jatka - w końcu na tabeli wyników lepiej wygląga +1:24:897 niż + 1 LAP


avatar
kaniuss

03.11.2011 15:20

0

Jestem zdania, ze po drugim dublu, dublowany powinnien zjechać do boksu. Taki np. Virgin to podczas wyścigu może dostać oczopląsu od tego ciągłego świecenia niebieskiej flagi. A już reguła 107 % to w ogóle parodia... jeszcze ani razu nie zadziałała. Albo się ją przestrzega , albo niech ją wywalą z regulaminu.


avatar
Krzysiek97

03.11.2011 16:01

0

Wszyscy powinni się zatrzymać tam gdzie byli i był by sprawiedliwy restart :)


avatar
Zirdiel

03.11.2011 16:11

0

@4 No coś ty raz dla "szpanu" na GP Australii przestrzegali regułę 107% ! :P :P


avatar
dnb

03.11.2011 16:23

0

No nareszcie ktoś w końcu pomyślał tylko szkoda, że tak późno.


avatar
FAster92

03.11.2011 16:55

0

Teraz sie zorientowali jak juz jest koniec sezonu... dobrze, że sie ten przepis zmieni !


avatar
wheelman

03.11.2011 17:28

0

@2. Święty To nie takie proste, bolid musi trzymać temperature. Co do różnic czasowych, jedyna metoda to chyba puszczanie wszystkich po kolei z alei serwisowej. Już sobie wyobrażam ile by to wprowadziło kontrowersji. Poza tym jak wypuścić w ten sposób kierowców których różniło 0,5 sekundy? No i w końcu jak zmierzyć dokładnie moment różnice między kierowcami w chwili gdy pojawia się SC? Wg. mnie nierealne, niewykonalne i niepotrzebne.


avatar
sebikos

03.11.2011 18:21

0

9. wheelman - ja też odstawiam zdanie 2. Świętego, zaznaczając, że ograniczenie dotyczyło by tylko sektora który jest sprzątany, ewentualnie na granicy dwóch sektorów, musieli by jechać 100 przez dwa sektory, a w trzecim nie se grzeje opony i hamulce ile chce. Pozdro


avatar
zu7

03.11.2011 18:25

0

Jest proste rozwiązanie. Zamiast kazać zdublowanym gnać do przodu wystarczyłoby żeby się spuścili na koniec stawki i tam ustawili we właściwej kolejności. A to jedno kółko sztucznie zostałoby im doliczone. Takie coś można by zrobić szybko, sprawnie i niczego nie zaburzałoby.


avatar
sebikos

03.11.2011 19:00

0

11. zu7 - świetny pomysł, wykluczające problemy wcześniejszych pomysłów. To proste - przy formowaniu się stawki zdublowany otrzymuje niebieską flagę i musi przepuścić. Wyślij ten pomysł do FIA


avatar
pawel123

04.11.2011 09:17

0

Albo wszyscy "po wypadku" zjezdzaja do boksow i wypuszczani są w kolejności sprzed wypadku. Oczywiście pierwszy rusza SC :)


avatar
pawel123

04.11.2011 09:27

0

9. wheelman dopiero zobaczylem twoj wpis, sorki za powtorzenie pomyslu co do roznic czasowych - roznice nie maja juz znaczenia bo po to jest "neutralizacja"; odstepy czasowe niech bedą "bezpieczne"; pomysl z boksami ma tylko ustawic kierowcow we wlasciwej kolejnosci... a opony i hamulce wszystkim wystygna po rowno :)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu