WIADOMOŚCI

Pirelli potwierdza opony na najbliższe trzy wyścigi
Pirelli potwierdza opony na najbliższe trzy wyścigi
Firma Pirelli poinformowała o wyborze mieszanek na kolejne wyścigi. Oprócz znanego już wyboru miękkiego i twardego ogumienia na najbliższy wyścig o GP Wielkiej Brytanii, który odbędzie się na szybkim torze Silverstone, włoski producent ogumienia podał swój wybór na kolejne dwa wyścigi.
baner_rbr_v3.jpg
Na Grand Prix w Niemczech i na Węgrzech dostawca opon dla F1 postanowił ponownie wybrać dwie mieszanki nie różniące się o więcej niż jeden stopień twardości.

W połowie lipca na torze Nurburgring, kierowcy otrzymają miękką i średnią mieszankę, a pod koniec lipca na Węgrzech super-miękką i miękką.

„Nasz wybór podyktowany jest maksymalizacją do osiągnięcia różnych strategii i odpowiednim kompromisem pomiędzy osiągami i żywotnością” mówił Paul Hembery z Pirelli. „Na Silverstone, potwierdzamy decyzję, którą podjęliśmy kilka tygodni temu, po tym jak po raz kolejny konsultowaliśmy ją ze wszystkimi zespołami, a na kolejne dwa wyścigi wybraliśmy to co naszym zdaniem będzie najlepszym rozwiązaniem, bazując na informacjach, które do tej pory zebraliśmy.”

„Tak jak to miało miejsce do tej pory, uważamy, że będziemy mieli do czynienia z dość zróżnicowanymi strategiami w następnych trzech wyścigach, ale na wszystkie te wyścigi ciężko jest przewidzieć jak wiele wymagały będą pit stopów: ostatecznie zależy to od strategii i siły poszczególnych bolidów i zespołów.”

Opony Pirelli na kolejne trzy wyścigi
GP Wielkiej Brytanii: miękka i twarda
GP Niemiec: miękka i średnia
GP Węgier: super-miękka i miękka

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

15 KOMENTARZY
avatar
Pawekn

29.06.2011 18:02

0

Czyli Ferrari nie będzie szczęśliwe w Wielkiej Brytanii. No i dobrze.


avatar
Vertash

29.06.2011 18:21

0

Interesujące rozwiązanie wzięli na Węgry.


avatar
robocop45

29.06.2011 18:53

0

A ja stawiam że Alonso wygra na silverston bo objedzie Vettela na starcie, może to dziwne ale mam takie przeczucie ; ] a renówka już z nawet ma problem wejsc do q3....


avatar
robocop45

29.06.2011 18:53

0

silverstone*


avatar
Pawekn

29.06.2011 19:06

0

Renault powinno zmienić Heidfelda na Sennę lub Grosjeana, bo i tak wyników nie będzie i tak, a w ten sposób młodzi by nabrali doświadczenia.


avatar
sydemon

29.06.2011 19:32

0

3. robocop45 Zrobił to w Barcelonie i jak się to skończyło?? Dla przypomnienia - były tam te same opony, które mają być w Anglii.


avatar
athelas

29.06.2011 20:33

0

3. Co z tego jak na twardych straci sekundę na okrążeniu? To nie jest niewykluczone, jak w Barcelonie. Węgry dobra decyzja, tor wymaga docisku i nie osiąga się na nim dużych szybkości, więc te mieszanki sprawdzą się. W Niemczech też powinno być OK. Silverstone... Na tym torze jedzie się niesamowicie szybko, supermiękka nie dałaby rady, a średnia przy miękkiej miałaby małą różnicę.


avatar
Sasilton

29.06.2011 22:16

0

Renówki na silverstone nie wejdą do Q3 zobaczycie ;p


avatar
Morves

29.06.2011 23:12

0

#7 "Węgry (...) tor wymaga docisku i nie osiąga się na nim dużych szybkości" Mówimy o innych torach? Zagraj sobie w jakąkolwiek symulację z dobrym modem SPA może...


avatar
athelas

30.06.2011 00:58

0

9. Chyba mówimy o innych torach... Ja przynajmniej mówię o torze, na którym odbywa się GP Węgier, czyli Hungaroringu. Jeden z najbardziej technicznych torów F1, jest właściwie tylko jedna dłuższa prosta (start-meta), Prędkość maksymalna to (wg Red Bull Racing) 315 km/h, ale to tylko jeden punkt toru. Dla porównania Silverstone, które też raczej wymaga docisku ma pr. maksymalną "tylko" 300 km/h, ale średnio na okrążeniu jedzie się 235 km/h przy 200km/h na Hungaroringu (podzieliłem sobie odległość okrążenia przez czas zdobywcy PP w GP 2010 i przeliczyłem na km/h, dane orientacyjne, ale dobrze pokazują, który tor jest szybszy). I nie wiem jak ty, ale ja w rFactorze, czy w tej pół arcade'owej grze od Codemasters zawsze na Hungaroringu używam set-upów z dużą siłą docisku aerodynamicznego...


avatar
FAster92

30.06.2011 10:27

0

Dobrze, że Pirelli wybrało na GP Węgier super-miękką i miękka mieszankę . Liczę również na świetną postawę SF na tym torze ! Tak jak było w zeszłym roku ;) Do zobaczenia na Hungaroringu !


avatar
Skoczek130

01.07.2011 13:48

0

Tak dla przypomniena użytkownikom tu aktywnym - nie ma już zespołu RENAULT. Jest LOTUS, który używa tych jednostek. Francuski koncern tylko w taki sposób jest związany z ekipą. Spedali swoje i tak mniejszościowe udziały Lotusowi, który również odkupił trochę od Genii Capital - drugiego właściciela! Lotus GP to ekipa należąca do Protonu (do którego należy ów marka) i Genii Capital! ;)


avatar
Skoczek130

01.07.2011 13:49

0

***Sprzedali


avatar
athelas

01.07.2011 23:25

0

@Skoczek mylisz się. Grupa Lotus NIE JEST UDZIAŁOWCEM TEAMU LOTUS RENAULT GP. 100% udziałów posiada Genii Capital! Lotus to sponsor tytularny, pełni nie ważniejszą funkcję niz Vodafone dla McL czy Marlboro dla Ferrari... Ponieważ mamy 2 Lotusy, Lotus Renault GP pozostało domyślnie teamem Renault. właściwie wszystko zostało jak w Renault od strony sportowej, zmieniły się tylko nazwy i umowy (choć praktycznie ciągle jest to stare Renault).


avatar
Skoczek130

02.07.2011 12:39

0

@athelas - tak, niedawno się o tym dowiedziałem i miałem sprostowac. Na Wikipedii jest o tym wzmianka. Przepraszam za wprowadzenie w błąd niewtajemniczonych. Mam jednak rację, iż Renault jest TYLKO dostawcą jednostek. Do nich nic już nie należy (znaczy się koncernu). pzdr ;]


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu