WIADOMOŚCI

Pirelli: dwa albo trzy postoje na każdym wyścigu
Pirelli: dwa albo trzy postoje na każdym wyścigu
Firma, Pirelli- nowy dostawca ogumienia dla zespołów F1, uważa że rozpoczynające się już jutro testy pod Barceloną będą najbardziej obiektywne pod kątem oceny nowych opon. W Montmelo powinno się wyjaśnić ile tak naprawdę postojów będą potrzebować kierowcy, aby ukończyć dystans wyścigu. Zdaniem Paula Hemberego, dyrektora ds. sportów motorowych Pirelli będą to dwa albo trzy zjazdy.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Ekipy mają za sobą już testy wszelkich możliwych mieszanek na suchą jak i mokrą nawierzchnię toru, a podczas ostatnich grupowych testów Pirelli dostarczy im twardą i miękką oponę, które zostały wybrane na pierwsze trzy wyścigi sezonu.

„Po ogłoszeniu mieszanek na początek roku, większość zespołów będzie koncentrowało się na testowaniu twardych i miękkich opon PZero” mówił Paul Hembery.

„Spodziewamy się, że ekipy będą koncentrowały się na dłuższych przejazdach i symulacjach wyścigowych, co powinno potwierdzić wyniki, które wcześniej ekstrapolowaliśmy z naszych danych testowych: dwa lub czasem trzy postoje na każdym wyścigu.”

Część kierowców dość mocno skrytykowała Pirelli za dostarczenie tak szybko zużywających się opon, sugerując że będą one pomagały mniejszym zespołom i spowolnią F1. Mimo to Paul Hembery wierzy, że w normlanych warunkach wyścigowych sytuacja na torze powinna być nieco lepsza niż w trakcie zimowych testów.

„Nasz ostatni test w Barcelonie odbył się przy temperaturze zaledwie 6 stopni rano, co nie pomagało nagumować toru i zebrać informacji potrzebnych do opracowania strategii na cały sezon.”

„Liczymy na to, że zastaniemy cieplejsze warunki w tym tygodniu, mimo że mało prawdopodobne jest uzyskanie temperatur, jakie będziemy mieli podczas pierwszego wyścigu sezonu w Australii.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

18 KOMENTARZY
avatar
Grzesiek 12.

07.03.2011 13:49

0

Jak rzeczywiście będzie dwa lub trzy pity w wyścigu , to będzie optymalnie ;)) Chociaż po tym co mówią kierowcy .... , ciężko jest mi w to dzisiaj uwierzyć ...


avatar
Grzesiek 12.

07.03.2011 13:50

0

Jak rzeczywiście BĘDĄ ....


avatar
belzebub

07.03.2011 14:23

0

Zwłaszcza biorąc pod uwagę Montreal, jeśli tam w zeszłym roku błyskawicznie "szły" Bridgestony to jak sobie poradzą Pirellki, ja stawiam na minimum 5 pit stopów.


avatar
faV

07.03.2011 14:59

0

przynajmniej coś się będzie działo w procesji;d


avatar
atomic

07.03.2011 15:30

0

ja mam nadzieje ,że najszybszy bolid w tym roku będzie potrzebował 2 pit więcej niż reszta


avatar
piotrek74

07.03.2011 16:32

0

ciekawi mnie jak będzie różnica czasowa między gumkami .


avatar
tomboj960

07.03.2011 17:00

0

No to Hamilton musi uważać bo w zeszłym sezonie chyba pamiętacie sami jak było ;))


avatar
6q47

07.03.2011 17:03

0

@atomic wedle twoich słów muszą mieć "odlotowy" KERS i regulację tylnego skrzydła dającą conajmniej 30km/h różnicy przed i po... inaczej przepadną:)


avatar
mariusz-f1

07.03.2011 17:13

0

2-3 postoje byłyby w sam raz. Oby tylko nie było takich cyrków, jak ostatnio w Kanadzie.


avatar
dawid98718

07.03.2011 18:11

0

to bedzie ciekawiej bo od kąd nie ma tankowanie to zrobiło sie trochę nudno


avatar
Gosu

07.03.2011 20:15

0

9. mariusz-f1 2-3 postoje to optymistyczna wersja producenta. Zjazdów będzie bankowo więcej. Ja się tym wcale nie martwię, mechanicy i stratedzy zapewne tak :)


avatar
bartek1515

07.03.2011 20:33

0

To wkońcu doprowadzi do tego, że kierowca nie będzie miał wpływu na pozycję w wyścigu, bo wszystko rozegra się w aleji serwisowej... Jeśli będzie tak jak przewidują to będzie mała faworyzacja tych co oszczędzają opony np. Button. Hamilton jeździ agresywnie, gdyby w jednym bolidzie puścić wszystkich kierowców podejrzewam, że miałby jeden z najlepszych czasów. Właśnie dlatego, ze ma taki styl jazdy a nie inny. No ale wszystko okaże się na GP Australii.. Mam nadzieję, że to wszystko jest tak rozegrane, aby F1 było faktycznie mistrzostwami KIEROWCÓW a nie ich mechaników... Pozdro dla fanów


avatar
Peti_bis

07.03.2011 21:04

0

Ciekawe co tam słychać u .................. ?


avatar
mariusz-f1

07.03.2011 21:07

0

11.Gosu - Czy ja wiem, że czym więcej postojów, to będzie ciekawiej ? Na pewno będzie większy..... chaos, to pewne ;-) I nie wiem, może się mylę. Ale jeśli ma być tak, jak ostatnio w Kanadzie, to ja jestem na "nie" Pozdrawiam


avatar
mariusz-f1

07.03.2011 21:08

0

13.Peti_bis - No właśnie....


avatar
gregn

07.03.2011 22:36

0

Może być tak że dotychczasowe 80% bolid / 20% kierowca zmieni się na 80% bolid / 15% serwis opon / 5% kierowca. W tym układzie będzie miało tylko sens zatrudniać kierowców którzy przyciągną reklamodawców lub przyjdą z własną kasą.


avatar
kaniuss

08.03.2011 12:29

0

Borowczyk zgłupieje i będzie totalne bzdury gadał .....


avatar
frogiszcze

08.03.2011 22:11

0

17. trafne:)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się

DO

GP Chin

21.03 - 23.03

ZOSTAŁO

cn
Czy Andrea Kimi Antonelli wywalczy podium w sezonie 2025?
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu