WIADOMOŚCI

Hamilton: Formuła 1 zdaje się być wolniejsza
Hamilton: Formuła 1 zdaje się być wolniejsza
Na trzy tygodnie przed inauguracyjnym wyścigiem 62. sezonu Formuły 1, Lewis Hamilton przyznał, że liczne zmiany w tegorocznych regulaminach - a przede wszystkim nowy dostawca opon, firma Pirelli - sprawiły, że Formuła 1 staje się coraz wolniejsza.
baner_rbr_v3.jpg
„Na dystansie wyścigowym samochody są wolniejsze” - stwierdził kierowca McLarena w rozmowie z brytyjskim The Guardian. „W zeszłym roku musieliśmy dbać o opony przy większym obciążeniu paliwem – teraz jest jeszcze wolniej. Niedawno wykonałem przejazd, którego tempo było niesamowicie niskie. Mówiąc szczerze, po prostu brakowało emocji”.

„Za pierwszym razem – nie sądzę abym naciskał szczególnie mocno – opony zużyły się do samego włókna w przeciągu dziewięciu okrążeń. Podczas kolejnego przejazdu musiałem przystopować. To było prawie jak pokonywanie okrążenia wyjazdowego, a udało się przejechać 15 czy 16 okrążeń na miękkiej mieszance”.

Hamilton uważa, że szereg zmian w regulaminach jeszcze bardziej zbliży rywalizującą stawkę – zdaniem 26-latka, walka nie będzie się jednak toczyć na poziomie porównywalnym z minionymi sezonami.

„W roku 2007 i 2008 zespoły były bardzo szybkie, a wzajemna presja była na czele stawki ogromna. Teraz samochody zostały trochę spowolnione – szanse są być może bardziej wyrównane”.

Mistrz świata z 2008 roku - którego styl jazdy raczej nie sprzyja oszczędzaniu opon – przyznał również, że właśnie umiejętność zarządzania ogumieniem będzie w tym roku kluczowa.

„Przez lata trzeba zmieniać własny styl i dostosowywać się, utrzymując jednocześnie ważny element jakim jest prędkość i agresja. Teraz najważniejsze będzie dbanie o opony”.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

53 KOMENTARZY
avatar
saint77

05.03.2011 20:00

0

Czyli Button ma szanse na powtórkę mistrza:) Może przecież przejechać cały wyścig na jednej mieszance i jeszcze ja wykorzysta w następnym GP na treningach:)))


avatar
unieski

05.03.2011 20:17

0

Regulamin mu na to nie pozwoli ;)


avatar
grzegorz0812

05.03.2011 20:20

0

2. unieski 2011-03-05 20:17:01 (Host: *.neoplus.adsl.tpnet.pl) Regulamin mu na to nie pozwoli ;) ale nie będzie musiał tracić czasu na 3 lub 4 zjazdy na pit lane.


avatar
Knight Rider

05.03.2011 20:44

0

przynajmniej wyścigi będą dłuższe i nie będzie powtórki z GP Włoch gdy wyścig trwał zaledwie 1h i 10 min.


avatar
Flaczek

05.03.2011 21:00

0

@Knight Rider To może powinni jechać na hulajnogach, to wtedy wyścig trwałby 2 dni (wtedy byś się dopiero cieszył)... F1 to ma byc królowa sportów motorowych, a nie wyścigi ślimaków...;/


avatar
roberttc

05.03.2011 21:15

0

no to ładnie się zapowiada...co oni z tej F1 robią? kierowca zamiast cisnąć będzie liczył kółka


avatar
Sasilton

05.03.2011 21:25

0

każdy woli chyba kierowców agresywnych na torze tak jak Lewis Schumi Vettel Alonso czy Kubica którzy sporo wyprzedzają i formule 1 sie super ogląda w tym sezonie może być troche nudno fakt będą częste zjazdy ale może być mniej wyprzedzeń bo żeby utrzymać sie za kims trzeba przycisnąć i wchodzić w zakręty agresywniej niż kierowca przed nami teraz może sie to nie opłacać bo sie okaże ze pojedziemy 2 takie okr i potem juz nie damy rady sie za nim utrzymać bo opony są w gorszym stanie


avatar
Sasilton

05.03.2011 21:29

0

te opony chyba tak pracują jak kiedys opony kwalifikacyjne z tą różnicą ze mają gorszą przyczepność ;/


avatar
wojsku

05.03.2011 21:44

0

Nie ma co się spinać na tę chwile co do opon. pirelli z Pzero jeszcze nie odkryło wszystkich kart - na pewno wsłuchuje się w uwagi [pytanie czy w uwagi Berniego czy team'ów i kierowców]. Jeżeli opony nadal bedą krótkotrwałe to niestety będa promować bardziej bolidy niż kierowców.


avatar
pypcioman

05.03.2011 22:07

0

@5 Flaczek od tego jest Le Mans ;) też są 2 dni (razem z kwalifikacjami) a nie jeżdżą na hulajnogach. A wracając do tematu, 16 okrążeń na jednych gumach to jak dla mnie trochę mało. Nie chce oglądać sytuacji gdzie zawodnik aby opóźnić pit ryzykuje wybuch opony i ew. wyjazd SC i neutralizacje.


avatar
rewol

05.03.2011 22:14

0

W tamtym sezonie biadolenie było, że będą wyścigi karawan zatankowanych po sam korek, w tym biadolenie jest, że opony krótkotrwałe a tak naprawdę nikt nie wie jak będą się toczyły wyścigi. Ja myślę, że będzie wiele emocji i uważam, że różnorodne zmiany wprowadzane co roku dostarczają wiele niewiadomych i przez to jest ciekawie. Może tak być, że w następnym sezonie wprowadzą jakieś inne zmiany, które znów przyśpieszą bolidy.


avatar
noke54

05.03.2011 22:29

0

Ciekawe jak w tym roku wypadnie GP Singapuru. W zeszłym sezonie wygranie wyścigu zajęło Alonso 1h57m53,579, czyli jeszcze trochę ponad 2 minuty i mamy regulaminowe 2h. Może w tym roku kierowcy nie przejadą całego dystansu.


avatar
bartek1515

05.03.2011 22:52

0

To są mistrzostwa świata dla kierowców a nie dla tego kto ostrożniej jeździ... taka polityka doprowadzi do tego że w f1 kierowca nie będzie odgrywał większej roli... takie rzeczy powinny być ograniczane, o zwycięstwie powinny decydować umiejętności kierowcy bo chyba po to ta seria wyścigowa była stworzona? żeby wyłonić najlepszego kierowcę z tłumów a nie takiego co potrafi się najlepiej dostosować do wymysłów berniego...


avatar
Sasilton

06.03.2011 00:47

0

kierowce oraz zespół :) teraz wygra ten któremu opona nie strzeli a trzeli na pewno i to nie raz


avatar
Tukan

06.03.2011 00:51

0

WRESZCIE KTOŚ TO ZAUWAŻYŁ! Brawo Hamilton (nie sądziłem, że to kiedykolwiek napisze) Formuła już nigdy nie będzie tak szybka jak w czasach V10, V12. Za taką sytuację możemy podziękować ekologii i modzie na obcinanie kosztów w F1. Nikt o zdrowych zmysłach nie będzie już wysilać silników, bo w końcu muszą wytrzymać 5 GP (kiedyś pracowały góra 400km i wszyscy byli zadowoleni), skrzynia tak samo, opony zaraz jeszcze bardziej ograniczą, na paliwo też coś znajdą.


avatar
Tukan

06.03.2011 00:57

0

Główną myślą konstruktorów nie będzie (nie jest?) już myśl "Jak wycisnąć jeszcze 0.1s?" tylko myśl "Jak zrobić ten element żeby wytrzymał 2 GP więcej?". Smutne.


avatar
Sasilton

06.03.2011 05:36

0

Lewis tez napisał ze przejchał 16okr na tepie porównywalnym do okr wyjazdowego a na takim okr jedzie sie z 10-15s wolniej wiec bez paliwa robią czas 1.30 z paliwem 1.37 a Lewis robił czasy pewnie w okolicach 1.45 by te opony tyle wytrzymały wie ktoś może czyjestjescze ten zapis ze po kwalifikacjach w Q3 jedzie sie na oponach na któym zrobiło sie najlepszy czas?Bo jak tak edzie to sie okaże ze czołowa 10 zjedzie w ciągu 5okr a opony na początku zużywają sie najbardziej bo tor jest tak bardzo nagumowany i bolid waży najwięcej


avatar
GaRRnek

06.03.2011 07:48

0

mniej wazne w tym momencie czy HAM zużywa opony szybciej czy nie na 100% racji, będzie więcej przypadkowości, błędów w boksach a przecież najważniejszy jest bolid, kierowca i prędkość!


avatar
bartek1515

06.03.2011 09:00

0

przypadkowość to większa ciekawość wyścigów a przecież o to rozchodzi się berniemu... im bardziej ciekawe tym więcej kasy za bilety, transmisje itp szkoda że kibice nie mają głosu w takiej sprawie...


avatar
mattimek

06.03.2011 09:11

0

Formuła 1 ma coraz mniej wspólnego ze sportem. Robi się z tego po prostu show. Pomysły berniego typu: "sztuczny deszcz" wywrócą tabele z punktami do góry nogami, a mistrzem zostanie Glock.


avatar
Oskar9

06.03.2011 09:48

0

Whitmarsh broni Pirelli „Narzekamy na wysokie zużycie, ale nikt nie mówi o ich świetnej przyczepności kiedy są świeże” - powiedział Whitmarsh. - „Zużycie może być wysokie, ponieważ przyczepność świeżego ogumienia jest wysoka. Kierowcy i zespoły powinny być ostrożniejsi w swoich wypowiedziach" - cytuje słowa Whitmarsha holenderski serwis internetowy f1today.nl. „Łatwo jest wsiąść do samochodu i narzekać, ale chcemy więcej pit-stopów i samochodów walczących ze swoimi oponami na rożnych etapach wyścigu. To przecież część widowiska!” „Bridgestone zawsze było świetnym partnerem, ale z mojej pozycji w FOTA słyszałem w ostatnich latach naciski na stworzenie bardziej ryzykownych opon. Teraz jednak, publicznie krytykujemy zużycie tych opon." „Praca dostawcy opon jest niewdzięczna, ponieważ wysokie zużycie było tym, o co proszono, by poprawić widowisko” – zakończył Brytyjczyk.


avatar
miki26

06.03.2011 10:24

0

15. Tukan 2011-03-06 00:51:00 (Host: *.neoplus.adsl.tpnet.pl) I co z tego, ze jest wolniejsza? Te kilka sekund na okrazeniu robi ci taka roznice? Ty chyba na codzien jezdzisz bolidem i jestes Top-kierowca, ze czujesz ta roznice... Co z tego, ze czas przejazdu okrazenia jest wolniejszy, ale dzieki tym zmianom F1 zyskuje na arakcyjnosci. Chyba nie powiesz, ze ubiegly sezon byl nudny? Bo mi sie wydaje,ze byl najciekawszy i najbardzej emocjonujacy z wszystkich. Jak widac takich jak ty jest wielu, ktorzy w zyciu nie siedzieli i nie beda siedziec w bolidzie a zarazem czuc tej predkosci tak jak Hamilton, ale beda marudzic i wymadrzac sie, ze F1 jast wolniejsza bo czas okrazenia spada a tego, ze wiecej sie dzieje na torze juz nie widzicie? Bo co, wazniejszym jest to, ze silniki byly inne? Ze V10, V12? Ze czas przejechanego okrazenia jest o kilka sekund wolniejszy? Kogo obchodza te liczby? Czytasz je i dostajesz orgazmu? Wazne jest widowisko i to zeby wyscigi byly ciekawe, zeby duzo dzialo sie na torze a nie podniecanie sie liczbami. Takie twoje podejscie zwiemy "konserwatywnym"....hmm szkoda, ze stary dziad Bernie ma wieksza wole dazenia do nowoczesnosci nizeli wiekszosc mlodych ludzi. Oczywiscie niezawsze pomysly Berniego sa super, ale prawda jest, ze ma on wiecej pomyslowosci i charyzmy od wielu mlodach ludzi myslacych twoimi kategoriami. Dzieki takim jak ty swiat by sie nie rozwijal, tylko stal w miejscu albo nawet cofal. A jak ci sie nie podoba to nie patrz! Nikt cie do tego nie zmusza i jak ci F1 smierdzi i jest dla ciebie za wolna to ogladaj sobie wyscigi samochodow odrzutowych na slonym jeziorze! Pozdrawiam.


avatar
Skoczek130

06.03.2011 10:35

0

Lata 2007-2008 były absolutną dominacją Ferrari i McLarena i cieszę się, że to minęło. Teraz stawka jest wyrównana i teraz na prawdę jest ciekawie. ;)


avatar
dryndol

06.03.2011 10:46

0

no pewnie ze wyrównana... w zeszlym sezonie vetel cisnął z webberem a reszta sie nie liczyła. Moze alonso probowal nawiązać walke jedynie. W tym roku jak będzie. nie podejrzewam zeby różnica w kwalifikacjach między 1-szym a 10-tym mieściła sie w 0,2 sek bo wtedy jedynie bym uważał ze stawak jest wyrównana. Oczywiście nie wspominam o pozostalych 14-stu nawet bo tam już będą znacznie większe różnice...;]


avatar
jenks

06.03.2011 11:00

0

7-kubica agresywny na torze?w którym wyścigu


avatar
fanAlonso=pziom

06.03.2011 11:05

0

22 akurat tak się składa że F1 się cofa skoro były V12 potem V10 teraz V8 a za 2 lata jakieś g.... silniki muszą wytrzymac coraz więcej wyscigów tak samo skrzynia wszystkie nowe rozwiązania typu dyfuzory i f - ducty zostają zbanowane tory to lotniska i jest ich coraz więcej kosztem torów klasyków poza tym sezon F1 nie zawsze będzie emocjonujący zapowiedzi są zawsze szumne ale potem różnie wychodzi na dobry sezon składa się wiele czynników nie tylko zmiany regulaminowe które też są chore co rok zmiany bo im wyprzedzania za mało dajcie 5 lat z takim samym regulaminem to zobaczymy co i jak jak dla mnie w F1 nie chodzi o wyprzedzanie ale o rywalizację najlepszych z najlepszych kierowców


avatar
fanAlonso=pziom

06.03.2011 11:07

0

25 singapur monaco nie w każdym wyścigu mu na to pozwalał bolid czasem lepsza od agresji jest zimna głowa i kalkulacja


avatar
sly1234

06.03.2011 12:33

0

przyjdzie taki dzień, gdzie wszystko się załamie. jeżeli teamy płacą tak ogromne pieniądze, aby zaistnieć w F1 gdzie stary pryk tak bardzo im przeszkadza. Jeżeli w F1 nie będzie jakiegoś wspólnego języka, gdzie Świat F1 zacznie słuchać się również kibiców, to za parę lat może z F1 zostać tylko nazwa, a wszystko co związane z F1 pozostanie tylko w naszych wspomnieniach.


avatar
dawid199422222

06.03.2011 12:48

0

Ja jestem za wydłużeniem dystansu wyścigu do 400 km i usunięciem limitu długości wyścigu pod wzgl. czasu


avatar
Patrick99

06.03.2011 13:19

0

Tesknie coraz bardziej za F1 z lat '90 :((( Istny zywiol :)))) Dobrze ze temu staremu prykowi nie odalo sie wprowadzic ograniczen budzetowych w 2008 r. bo ogladalibysmy teraz wycig żółwiów !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


avatar
AndrzejOpolski

06.03.2011 15:37

0

F1 za chwilę będzie skrótem od "Flinstonów" a publika na trybunach i przed TV gromkim okrzykiem "Yaba Daba Du" nagrodzi kierowcę o najmocniejszych girach i najmniej zdartych piętach.


avatar
D.S.

06.03.2011 16:41

0

Jaki wplyw opony Pirelli beda mialy na F1, przekonamy sie wszyscy w trakcie sezonu. Maruderzy zawsze marudzili, jak nie na szybkie zuzywanie, to na zly dobor mieszanki. Powod do zrzedzenia zawsze sie znajdzie. Jednego mozemy byc pewni, Pirelli zrobilo takie opony, jakich zarzyczyl sobie odbiorca.


avatar
leo_

06.03.2011 18:02

0

Opony , oponami, ale chyba prawdą jest, że w tym sezonie bolidy będą wolniejsze. W każdym razie mnie się też tak wydaje. Tyle że moim zdaniem, nie tylko opony są tego przyczyną. W sezonie 2010 tempo kwalifikacyjne było lepsze niż w latach poprzednich (pomijając rok 2004), średnio tak gdzieś o te kilka dziesiątych sekundy/okr. Teraz, odwrotnie, może być gorsze o tyle samo.


avatar
leo_

06.03.2011 18:04

0

cd 33.- Czyli nawet gorsze niż w 2008-2009.


avatar
miki26

06.03.2011 18:30

0

26. fanAlonso=pziom 2011-03-06 11:05:34 (Host: *.internetdsl.tpnet.pl) No to czym dla ciebie jest rywalizacja? Z toba to nawet nie warto dyskutowac bo nawet nie rozumiesz slowa "rywalizacja". Twoim zdaniem powinni jechach po kwalifikacjach poprostu od startu do mety? Zalosny jestes a widze, ze o technice nie masz zielonego pojecia. Jestes nastepnym dla ktorego licza sie liczby a nie widowisko. Ty tez nie musisz ogladac F1 jak ci sie nie podoba i jezeli uwazasz, ze sie cofa. Nikt cie do tego nie zmusza. A jesli tez jestes konserwatysta to nic tu po tobie w naszym tzw: "swiecie komputerow", takze zapraszam do ogladania Arhiwum F1 i do podniecania sie stara technologia i przeszloscia.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu