WIADOMOŚCI

Pietrow chce wymazać złe wspomnienia
Pietrow chce wymazać złe wspomnienia
Dwie ostatnie rundy mistrzostw nie układały się po myśli Witalija Pietrowa. Rosjanin dwukrotnie zakończył swój udział w wyścigu rozbiciem R30 na barierach, więc tym razem liczy na wymazanie złych wspomnień z Japonii i Korei.
baner_rbr_v3.jpg
Witalij, jak podchodzisz do zbliżającego się wyścigu na Interlagos?
„Gdy ma się za sobą wyścigi tak trudne, jak w Japonii i Korei, z niecierpliwością czeka się na powrót za kierownicę, który pozwoli wymazać złe wspomnienia. Naprawdę nie mogę doczekać się Interlagos. Niełatwo jednak odgadnąć, czego możemy się spodziewać, ponieważ nigdy wcześniej nie byłem w Brazylii, co stanowi dla mnie kolejne wyzwanie. To znany obiekt, ponieważ rozegranych zostało tu tak wiele wspaniałych wyścigów, zwłaszcza w kilku ostatnich latach, kiedy losy mistrzostw ważone były właśnie tutaj. Pamiętam oglądanie tych wyścigów w telewizji, więc doświadczenie tego na żywo będzie wspaniałe”.

Co sądzisz o konfiguracji toru?
„Okrążenie nie jest zbyt długie – tylko niewiele ponad 4 kilometry, jest ono jednak zróżnicowane pod kątem występujących zakrętów. Jest również trochę pofalowane, myślę więc, że znajdowanie granic w niektórych zakrętach będzie bardzo ciekawe. Jest tu również długa prosta, które zapewnia dobre możliwości wyprzedzania przed pierwszą szykaną. Kanał F zdecydowanie jest więc tutaj ważny”.

Czy przygotowywałeś się do wyścigu w wyjątkowy sposób?
„Po wyścigu w Korei od razu udałem się do Enstone aby spotkać się z inżynierami i porozmawiać o Brazylii. Zespół dysponuje ogromem informacji z ubiegłego roku, które są przydatne w nauce nowego obiektu, ponieważ widać aktualnie wrzucony bieg, punkty hamowania, linię jazdy, a to pomaga w zrozumieniu okrążenia. Pracowałem również na symulatorze, który pomógł mi w nauce Interlagos. Potrzeba zaledwie godziny by dość dobrze zapoznać się z torem i nabrać pewności siebie aby zacząć naciskać”.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

50 KOMENTARZY
avatar
dziarmol@biss

01.11.2010 13:46

0

Nie ma jak fachowe wyjaśnienie meandrów wyścigowych ;-)) Brawo Witalij, tym wywiadem masz zaklepane miejsce w Geni ;-))


avatar
blent86

01.11.2010 13:47

0

tylko ostrożnie naciskaj bo skończysz jak w Korei czy Japonii:p


avatar
mnich85

01.11.2010 13:47

0

jestem ciekaw ile nasz bohater ma na koncie rozbitych wirtualnych wersji R30..:)


avatar
mariusz199734

01.11.2010 13:56

0

ach nasz sąsiedzie : d


avatar
renault-rk

01.11.2010 14:08

0

na symulatorze hahha:) brawo Witalij fochowe wyjasnienia ale... ...skonczy sie na bandzie jak zawsze ciekawi mnie jak wytłumacza pozostawienie pietrowa?


avatar
RentonB

01.11.2010 14:17

0

@3 Zadnej, ma pelna kontrole trakcji.


avatar
xdomino996

01.11.2010 14:21

0

Ludzie spokojnie przeciez bez błędów sie nie da uczyć ;p


avatar
xdomino996

01.11.2010 14:23

0

6. i wspomaganie kierowania na wysoko jak w rfactor


avatar
piotrek74

01.11.2010 14:35

0

obyś na żywo uczestniczył w tym wyścigu do KOŃCA---tyko tego Ci życzę


avatar
kumahara

01.11.2010 14:49

0

Witia, Ty już lepiej nic nie mów, tylko zacznij jeździć w końcu albo zmień profesję!


avatar
dafxf

01.11.2010 15:04

0

hej czytaliscie......Vitia potrzebuje TYLKO 1(jednej) godz zeby DOBRZE poznac tor i poszedl na piwo. To jest szybko uczacy sie chlop..............tak jak napisalem CHLOP wiec do PLUGA a nie do bolidu


avatar
mazur81

01.11.2010 15:28

0

Proponuje zakłady: ile okrążeń w wyścigu tym razem przejedzie Witia. A może już w qualach pojedzie zobaczyć z czego wykonane są bandy w Brazylii i czy są odpowiednio wytrzymałe aby zamortyzować uderzenie bolidu :D Ja obstawiam że przedzwoni podczas II treningu


avatar
Ataru

01.11.2010 15:37

0

Pietrow to jest po prostu moj idol, zeby zachowywac tak dobre samopoczucie w takiej sytuacji - gratulacje! Choc wie, ze co nie zrobi to go Renia-Gienia zatrudni, wiec w sumie po co sie stresowac? :)


avatar
fankaVettela

01.11.2010 15:49

0

Już dalibyście spokój z tą szyderą... ja obstawiam że Witalij dwa ostatnie wyścigi przejedzie czysto i jeszcze jakieś punkty złapie. A teraz czas na naukę nowego obiektu :P


avatar
Iamer

01.11.2010 16:02

0

14. fankaVettela. Wicia kiedy uczy śie nowego obiektu prawie zawsze rozwala bolid


avatar
Ataru

01.11.2010 16:05

0

14. fankaVettela, oj mnie sie nie czepiaj, polowe sezonu go bronilem, kolejna czesc tlumaczylem, ale teraz juz nie pozostalo mi nic innego jak z niego kpic ;-)


avatar
konradosf1

01.11.2010 16:34

0

Pietrow zostanie chyba że błyśnie Alieszyn na testach. Ale ciekawi mnie jak pojedzie w Brazylii


avatar
Konik_mekr

01.11.2010 16:43

0

Vitalij oglądał GP Brazylii na żywo w telewizji, teraz mam wrażenie, że będzie oglądał na żywo z paddocku po jakiejś efektownej kraksie, do której dojdzie "bo on wciąż zdobywa doświadczenie" i z której "na szczęście wyjdzie cało".


avatar
blackacre

01.11.2010 17:09

0

Gdyby Vettel czy inny kierowca pretendent do tytułu mistrzowskiego podśmiewał się z Witalija to bym zrozumiał, choć nie pochwalał takiego zachowania. Ale gdy robi to szeregowy kibic który zna F1 z TV, to jest wprost obrzydliwe. Może Witia zostanie na na następny sezon, a może nie. Ale nie zapominajcie że jest w F1 czołówka profesjonalnych kierowców wyścigowych, i nawet początkujący w F1 nie raz musieli się wykazać w innych wyścigach. Jeżeli PET wypadł z toru to nie dlatego, że chciał się przeturlać ze startu do mety, ale że walczył w wyścigu ryzykując zdrowie i życie. Ja kibicuję Robertowi i jestem dumny, że ma znacznie lepsze wyniki niż PET w takim samym bolidzie. Ale jeżeli PET jest taki słaby jak piszecie to znaczy, że osiągnięcia Kubicy nic nie znaczą. Czy o to wam chodzi w tych żartach ? pozdrawiam fanke Vettela :)


avatar
kierowca

01.11.2010 17:14

0

@19 o czym Ty piszesz ? to nie te czasy ze do F1 trafiali najlepsi, teraz wystarczy zalatwic sponsora z paroma milionami dolców i hulaj dusza !!!!!!


avatar
Ataru

01.11.2010 17:31

0

19. blackacre, czyli z nikogo nie mozna sie podsmiewac, no tak, juz widze jak do kazdego kierowcy i generalnie do kazdego czlowieka odnosisz sie zawsze z glebokim szacunkiem. Jesli tak - czapki z glow, ale jesli jest inaczej, to nie racz pouczac innych przy tym ;-)


avatar
cellam

01.11.2010 17:36

0

@19 po 1 my oceniamy Roberta nie na tle pietrowa a na przykład butona pietrow na tle Kobayashiego a nie kubicy wiekrzosć broni pietrowa a cześc pisze że kubek jest cienki nie patrzycie obiektywnie ja mam wrażenie że jak by pietrow wystartował w RBR to by poleciał a jeżeli kubek jest tak słaby to reno ma najleprzy bolid w stawce a pietrow w takiej sytuacji to sam nie wiem jaki jest poprosze tych speców co f1 oglądają od 1970r a nie jak ja od 3 lat niech mi wytłumaczą. A co do @12 na yutube poszukaj czemu shumacher nigdy nie dorówna sennie http://www. youtube.com/watch?v= MAAbvJGa5mg&feature= related


avatar
cellam

01.11.2010 17:40

0

nie to żebym sie shmiego czepiał bo pokazał że jest miszczem tylko ciebie


avatar
fan_od1989r

01.11.2010 18:21

0

cellam dlaczego szumi nie dorówna Sennie 1. Senna był w stanie w czasie wyścigu zatrzymać bolid i pobiec pomóc innemu kierowcy który miał wypadek 2. Senna większość swoich dochodów przekazywał na cele charytatywne (biedota, slamsy) 3. Senna i Prost wprowadzili ostrą jazdę (Szumi ciągnął ten styl dalej) 4. Senna na torze był radykalny - liczyło się tylko zwycięstwo 5. Senna jeździł bolidami o mocy 1200KM i skrzyni manualnej - wskaż jakiegokolwiek kierowce który byłby wstanie takim czymś przejechać cały wyścig (w dzisiejszych czasach) A poza tym - były to inne czasy, inne bolidy, inna mentalność kierowców. Jeżeli ktoś kiedykolwiek nie by zapytał kto jest najlepszym kierowcą wszech czasów F1 to zawsze powiem że AYRTON SENNA, Szumi może i jest wielokrotnym mistrzem F1 ale to że się zostało mistrzem nie zawsze oznacza że jest się najlepszym kierowcą biorąc i oceniając kogoś bierzmy nie tylko jego osiągnięcia w F1 ale także poza nią


avatar
mark.

01.11.2010 18:33

0

@24. fan_od1989r jeśli czytujesz TOP GEAR, to ostatnio było (wrześniowy nr) o tym jak za kierownicą bolidu Senny posadzili Hamiltona i chłopak dał rade, więc nie gadaj że współcześni kierowcy by nie potrafili, choć faktem jest że nie wszyscy.... np. Witia :D


avatar
fan_od1989r

01.11.2010 18:49

0

mark oglądam TOP GEAR (swoją drogą najlepszy program motoryzacyjny) - dobrze dwa kółka to nie to samo co 60-70 kółeczek, ale przyznasz że Hamilton sam jest pełen podziwu i szacunku dla tych którzy wtedy tymi bolidami jeździli.


avatar
mark.

01.11.2010 19:09

0

@26. fan_od1989r tak, sam to mówił... dziwił się że ramiona tak wystają z kokpitu :D TOP GEAR to najlepszy program motoryzacyjny i wydają najlepszą gazetę w Polsce ;]


avatar
cellam

01.11.2010 19:13

0

@24 napisałem niżej że shumi pokazał że jest miszczem i jego sie nie czepiam wiem że niektuży by woleli jak by kubica debiutując zaczynał w McLarenie ale rodowut polski i tacy rodacy jak my nie ułatwiają sprawy dlatego nasi najlepsi sportowcy uciekają za granicę i sam fakt że polak jeździ w F1 to jest sukces na miarę tytułu MŚ tym bardziej że zawdzięcza to samemu sobie i pisanie że jest cienki to nie na miejscu jest. mogę się mylić ale nie napisałeś na moje pytanie jak jesteś takim znawcą to napisz jeżeli przyjmiemy że Kubica jest cienki to gdzie w tym układzie jest witia i bolid Reno a na przykład FI czy Mercedes? Bo chciałbym zrozumieć czemu kierowca który jest przed shumacherem jest cienki


avatar
dziarmol@biss

01.11.2010 19:17

0

27. mark.Najlepszą gazetą motoryzacyjną w Polsce jest Autogiełda dolnośląska ;-)) A nie jakieś top Gear ! ;-))


avatar
dziarmol@biss

01.11.2010 19:39

0

19. Być kibicem sportów w ogóle to znaczy wyrażać swoje zdanie na temat sportu któremu akurat kibicujemy, czy to w obrębie rodziny czy też przyjaciół znajomych czy też na forum. Człowiek jest tak właśnie skonstruowany ;-)) Ocenia to czemu się przypatruje. Na tej podstawie wyrabia sobie zdanie... Wobec powyższego nie rozumiem Twojego oburzenia ;-)) skoro widzisz łamagę który pretenduje do bycia mistrzem (wszak to jest celem wszystkich kierowców nieprawdaż?) a który nie potrafi nawet dojechać do mety bez rozwałki to czy my kibice nie mamy prawa do wyrażenia swoich opinii? Pytanie nasuwa się samo, co on tam u diaska robi??? Czy jest tam dlatego że jest taki dobry? (fakty temu przeczą) czy też znalazł się tam z innego powodu?? Nie on pierwszy jest w F1 pierwszakiem, ale tylko on ma z tym problem (o Nakajimie czy Piquecie nawet nie wspomnę)


avatar
grzegorz0812

01.11.2010 19:55

0

cytat "myślę więc, że znajdowanie granic w niektórych zakrętach będzie bardzo ciekawe." no pomału daje do zrozumienia że może się zdarzyć.a swoją drogą mam nadzieje że regularnie zmieniają mu monocok lub chociaż często prześwietlają ( wiecie zmęczenie materiału )


avatar
Ananas

01.11.2010 20:02

0

Witalij Pietrow na tle Roberta Kubicy: Miejsca kierowców w wyścigach tego sezonu Kubica: 11, 2, 4, 5, 8, 3, 6, 7, 5, NS, 7, NS, 3, 8, 7, NS, 5 Pietrow: NS, NS, NS, 7, 11, 13, 15, 17, 14, 13, 10, 5, 9, 13, 11, NS, NS


avatar
cyk

01.11.2010 20:02

0

28. cellam Ty takie jaj sobie robisz i tam piszesz czy masz z 10 lat :)???


avatar
Zgred Zen

01.11.2010 20:57

0

32. Ananas Wychodzi na to ,ze Robert i Petrov nie ukończą wyścigu w GP Brazylia ale za to w Abu Zabi będzie pierwszy czyli w ostatnim będziemy świadkami"rzezi pretendentów" do tytułu.Emocje gwarantowane.


avatar
franko

01.11.2010 21:13

0

1godzina żeby dobrze poznać tor... Forfiter normalnie....


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu