Kovalainen: Hamowanie kluczem do dobrego okrążenia
Cel czołowego w tym roku debiutanta wśród konstruktorów – zespołu Lotus – pozostaje niezmieniony. Doświadczeni kierowcy podkreślają znaczenie hamulców na kanadyjskim obiekcie oraz pokładają nadzieje w T127, który zdaje się według nich być pod tym względem udaną konstrukcją.„Naprawdę nie mogę doczekać się Kanady. Montreal to wspaniałe miasto, a wszyscy kochają fakt, że u progu ich drzwi odbywa się wyścig. To imponujące, jak całe miejsce staje się prawie festiwalem – niektóre ulice są zamykane ze względu na imprezy i inne wydarzenia, a wszyscy cieszą się całym wyścigiem. Zważywszy na fakt, że tor właściwie położony jest w mieście, trudno uciec przed hałasem i wydarzeniami, jednak mnie się podoba”.
„Sam tor stanowi wyzwanie dla samochodów i kierowców. Hamowanie jest bardzo ważne ze względu na długie proste, a tor jest drugim pod względem obciążenia hamulców obiektem w całym sezonie – ich chłodzenie i właściwie dobieranie punktów hamowania jest priorytetem i kluczem do dobrego okrążenie. Zawsze sporo dzieje się podczas hamowania, zobaczymy więc jak poradzimy sobie w wyścigu. Również odpowiednie atakowanie krawężników jest istotne, warto więc ustawić pod nie samochód i na tym skupimy się w piątek”.
Jarno Trulli
„Kanada jest dla mnie dziwna, mimo że ją kocham – tor, ludzi i miasto – wyścig nigdy nie odwzajemnił mojego uczucia! To wielkie wyzwanie, a ja zawsze dobrze sobie radziłem, nigdy nie miałem jednak szczęścia, więc może zmieni się to w tym roku”.
„Ponieważ tor jest tymczasowy, czeka nas wiele wyzwań. Ściany stanowią nieustanne zagrożenie i bardzo ważne jest unikanie błędów. Trzeba czuć się pewnie w bolidzie, a odpowiednie ustawienia dadzą szansę na walkę, cały czas należy jednak pozostać bezbłędnym, inaczej można się sparzyć. Tor jest również bardzo szybki i wymagający dla hamulców, więc ich chłodzenie i stabilność podczas hamowania są ważne. Wydaje mi się, że jesteśmy całkiem nieźli w obu kwestiach, powinno być więc w porządku. Nasz bolid spisuje się coraz lepiej podczas ostatnich kilku wyścigów, zobaczymy więc co stanie się na miejscu. Wydaje mi się jednak, że będziemy kontynuować oddalanie się od nowych zespołów i zbliżanie do rywali z przodu”.
komentarze
1. atomic
dobrze gada
2. konradj@
Heiki nic odkrywczego nie powiedział...
3. xdomino996
A więc Renault moze być wysoko z tego co wynika musi być słaby docisk i dobre hamulce to coś dla Renault . Ciekawe jak sobie Red Bull poradzi z hamulcami
4. Vinc
Jakiś nowy system, to hamowanie kluczem. Na F-duct ich nie stać, to dadzą chłopu klucz, żeby nim dohamowywał.
5. wham16
czesc czy ktos moglby mi powiedziec skad w 2005 roku w kwalifikacjach do gp australii byly czasy powyzej 3min!?
6. Gwyn_Bleidd
#5
moze z powodu deszczu...?
7. gobl
#5 tu masz wyniki
ww w.newsonf1.c om/2005/races/australia/main.htm
8. sieku
RB może mieć większe problemy na kontynuacje swojej dominacji może macki i Roberto będa w stanie ich łyknąć. Co do lotusa to są najlepsi z nowych zespołów i na tyle ich jedynie jest stać.
9. pawel1x4
dlaczego na tej stronie nie ma filmików ani dobrych fotek ?
jak na v10 naprzyklad?
10. Renault R30 F1
9. Kieruj to pytanie do kepmy a nie do nas ale popieram cie..
11. dziarmol@biss
Ja tam nie wiem ale wydaje mi się że w tym Lotusie to "bida" aż piszczy ;-)) Żeby ich nie było stać na porządne hamulce? Normalnie wstyd... żeby hamować kluczami ...no no
12. saint77
Ciekawe, czy oba RBR dojadą do mety:)
Skoro tak obciążone są hamulce na tym torze, to może i skończyć się to na bandzie, czego im nie życzę, zwłaszcza Webberowi.
13. koal007
Lotusy do boju. Może przeskoczycie w końcu Saubery. Byłaby niezła kaszanka. Ten team ładnie idzie naprzód, choć przyliczają też niezłe wpadki. Ale w kanadzie może być nieźle, bo mają doświadczonych kierowców.
14. lechu55
Powodzenia Lotus. Zycze wam doscigniecia Saubera
15. Slavregas
@5. lol żenada..........
16. Ataru
Widze te Wasze zachwyty nad Lotusami to sie nieco dziwie. Progres rzeczywiscie jest spory, ALE oba bolidy nie dojezdzaja poki co do mety, moi drodzy :D
17. karlito
To Czerwone Krowy mają problem, a zwłaszcza Vet.
18. Ananas
Pojedynki kierowców w jednym zespole
Trulli - Kovalainen
Kwalifikacje
4 - 3
Wyścigi
3 - 4
19. mac7
Jak nie zachamuje to ściana mistrzów czeka ;)
20. Jaro75
A że Robert lubi dohamowania i bolid chyba też... Nie zapeszamy,nie nie :))
21. Wiater
A może wyprzedzą jakiś bolid ze starej gwardii?? Np STR albo Liuzziego?
22. wham16
Mam nadzieje ze Robert wygra w kanadzie i pokaze temu zarazumialemu vettelowi kto jest the best!
23. Micro55
Bardzo bym chcial zeby Lotus zaczął wchodzić do Q2.Spodobał mi się ten team.
24. koal007
@16 Wiadomo, że wejść od 0 do F1 nie jest łatwo, ale można jeśli się ma trochę samozaparcia. Udowodnili to chłopaki z F I i za to ich lubię. Lotus ma kasę. Zatrudnił świetnych kierowców, którzy się dobrze bawią. Lotus podkupuje zaplecze od innych ekip, bo GP USA zbliża się wielkimi krokami. Na pewno będą lepsi z każdym wyścigiem. Czy będą wystarczająco dobrzy na F1 - czas pokaże.
25. dzdzownica
Karlito, wszystkiego najlepszego z okazji imienin :D. A Koval na pewno wniesie wiele dobrego do rozwoju Lotusa. Może nie był nr w mcl ale głowe na karku to on ma.
26. karlito
a dziękować :)) , zgadzam się z Twoją opinią . pewnie w MCL miał podobnie jak Kubica w BMW. Lewis miał pierwszeństwo tak jak Nikt Ha Ha Haidfeld wieksze wsparcie w zespole.
27. matito
ale i tak w jego teamie nie wróże dobrego miejsca. to świetny kierowca jeździł w McLarenie i nie było źle ale jego obecny team to połączenie szybkiego kierowcy z wolnym bolidem
28. atomic
224 że co? że FI weszło do f1 od zera , kolo nie fantazjuj
29. M@teuka
@5 to dlatego ze w 2005 roku były 2 indywidualne sesje kwalifikacyjne i sumowało sie czasy pozdro..
30. hotshots
a ja wam powiem ,że na tym polu, co się taki blondyn pokazał się z ekipą, to moje kozy nieźle popasają.....sympatyczny młody człowiek... ja w jego wieku Syrenką "popylałem" na jedynej PL autostradzie [made in III raich]
31. JelczGP C317
@11 dobre to było hehe :D
32. gryzipiorek
11. dziarmol@biss - faktycznie - maja rację. Tor jest dziwny - bo tymczasowy - a jak wiadomo w Polsce najtrwalsze są rozwiązania tymczasowe. Dlatego RK tak dobrze czuje się w Kanadzie.
Co gorsza będą ścigali się "w drzwiach".
"Hamowanie kluczem" jest - jak napisałeś - i jeszcze skupią się na atakowaniu biednych krawężników.
Ściany są zagrożeniem i można się sparzyć. Może gorące są...
Jarno zakochał się - bez wzajemności.
Ale będzie kontynuował oddalanie i zbliżanie. Tylko przed hałasem biedny nie może uciec.
A to wszystko F1 jest....?
33. JelczGP C317
@ 32 oni nie tylko skupią sie na zaatakowaniu krawężników (może mają na myśli policjantów;D), Koval w piątek chce też ustawić pod krawężnikiem samochód - no wyczyn godny kierowcy F1 ;))
34. gryzipiorek
33. JelczGP C317 - trawersując znany slogan reklamowy powinni dodać - :"nie wiadomo dokąd jedziemy, ale na mecie na pewno będziemy przed 16,00".
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz