McLaren zwraca uwagę na degradację opon
Zespół McLaren plasował się w dzisiejszych treningach w ścisłej czołówce, jednak obaj kierowcy teamu z Woking nie są do końca zadowoleni jeszcze ze swoich ustawień i zwracają szczególną uwagę na degradację opon w upalnym klimacie.„Ponownie na torze. Było bardzo gorąco więc degradacja obu mieszanek była całkiem spora. Uważam jednak, że z degradacją jesteśmy w stanie sobie poradzić; trzeba dostosować pod nią swój styl jazdy i kontrolować ją po każdym okrążeniu. Nadal ciężko jest określić czas okrążenia, gdy jedzie się na długim przejeździe. Im mniej naciska się na początku przejazdu, tym więcej można później pod jego koniec naciskać. Teraz jest jednak ciężko to zrozumieć dokładnie, ale staramy się.”
„Nowa część toru wydaje się bardzo nierówna i zdradliwa- ale wszyscy jedziemy na jednym wózku. Nasz bolid wydaje się bardzo ociężały z pełnym zbiornikiem paliwa, nie chce zatrzymać się podczas hamowania- ale na szybkich zakrętach wydaje się dobrze zbalansowany. Zdradliwe jest wyhamowanie auta: nie zatrzymuje się tak dobrze jak na pustym zbiorniku.”
„Ogólnie dzisiejszy dzień nie wydaje się taki zły. Nadal nie mamy pełnego obrazu sytuacji gdzie znajdują się poszczególne ekipy, ponieważ każdy jeździł z inna ilością paliwa. Dlatego pozycje w dzisiejszych wynikach nie oddają prawdziwej formy poszczególnych ekip.”
Jenson Button
„Dzisiejszy dzień potwierdził nam, że dbanie o tylne opony tutaj jest bardzo trudne, zwłaszcza na miękkiej mieszance. Okazuje się, że jedzie się przez większość przejazdu z nadsterownością.”
„Nowa cześć toru jest bardzo nierówna. Zakręty 6 i 7 są w szczególności wyjątkowo trudne, gdyż staramy się tam maksymalnie opóźnić hamowanie, a gdy tak się robi bolid uderza o ziemię, w ogóle auto wszędzie tam podskakuje do tego stopnia, że nie wiadomo gdzie się jedzie. Trzeba więc hamować nieco wcześniej i bardziej delikatnie, tak aby przód nie nurkował w tej części zakrętu, a to stawia nas w lepszej pozycji do następnego zakrętu.”
„Nadal pracujemy nad naszymi ustawieniami- a tego nie dało się robić w drugiej sesji gdyż cały czas pracuje się z oponami, a na torze był duży ruch. Wiemy gdzie znajduje się bolid i wiemy gdzie chcemy być, mamy więc robotę do wykonania, aby poprawić się przed jutrzejszym dniem.”
„Sądzę, że wykonaliśmy dobrą pracę dzisiaj. Możemy być w miarę zadowoleni z osiągów bolidu, mimo że wiemy że są obszary, nad którymi musimy popracować. Podstawa pracuje dobrze, ale nie mamy jeszcze odpowiedniego balansu.”
komentarze
1. Droit
Button i Hamilton dublet!
2. Gwyn_Bleidd
beda mocni
3. Szybszy
No nie wiem. Inne zespoły jakoś nie narzekają tak na degradacje opon. Może i mają szybki bolid ale oponki też ważna spawa. Bardzie widzę Merola na na podium.
4. Bsyri
taaaaa dublet w 2 10-tce
cieniutko widze mc
5. aees
oj lułis nie narzekaj, przecież sam mówiłeś ze rozgrzewka nawet nie jest potrzebna!
6. murmunder
zaczynam doceniać Reno
7. brusss_2008
hamilton nie wie gdzie się znajduja w stawce a button wie, ciekawe ;)
8. motyl1604
jak czytam = – Robert zrobił dzisiaj wszystko, czego od niego oczekiwaliśmy – dodał Permane. – Witalij zaliczył solidny pierwszy dzień treningów w czasie weekendu F1. Przez obie sesje jeździliśmy z różnym obciążeniem paliwem, przygotowując się do kwalifikacji i wyścigu. Oba rodzaje opon spisują się tak, jak tego oczekiwaliśmy i są podobne do zeszłorocznych. Supermiękka mieszanka spisuje się bardzo dobrze...." To jakoś mi lepiej :)))
9. padre
Może przez ten nowatorski system przepływu powietrza tył auta jest dużo bardziej dociążony i przez to opony bardziej się zużywają??? Nie znam się i nie jestem ekspertem,ale inne teamy aż tak nie narzekają na zużycie....
10. saimon500
Tak na prawdę to nic nie wiadomo do końca rano ferrari w południe mercedes wydaje się że ładunek paliwa ma tak kolosalne znaczenie że na razie to jest wielka niewiadoma kto jest gdzie z czołówki.
11. kuba1808
Jej, te ostatnie godziny wydają się być dłuższe od ostatnich 3 miesięcy! :))
12. Dagmara_W
mclaren bedzie mocny.. no i maja wkoncu dwoch mistrzow.. hamilton zawsze mial problem z oponami.. musza przystosowac swoj styl jazdy do panujacych warunkow
13. lechu55
10. saimon500- zgadzam sie z tobą w 100%
14. motyl1604
proponuje pooglądać te zdjęcia. Jeśli MCL testuje superobieg powietrza to co testuje Robert? McLaren ma jeden wlot na monocoku Pietrov dwa a Robert trzy !!! Może te wloty jakoś zasilają w powietrze dyfuzor "przybijając" go do toru? h t tp://ww w.moto rsp ort-total.com/f1/bilder/zoom.php?c=10 01bah&d=2&b=1268403154&sort=1 ht t p://w w w.mo t orsport-total.co m/f1/bilder/zoom.php?c=10 01bah&d=2&b=1268390481&sort=1 ht t p://w w w.mo tor sport-total.com/f1/bilder/zoom.php?c=10 01bah&d=2&b=12684 03144&sort=1
15. el_diablo
@ 14chłodzenie dodatkowe albo chłodzenie kabiny. Nie siej fermentu pod kazdym tematem
16. motyl1604
@15 chłodzenie dodatkowe? A czego? To odpowiedz mi na proste pytanie fermentacyjne jak chłodzi sie Red Bull, Mercedes Ferrari i inni? Będę wdzięczny za sugestie.
17. BMWbmw
a może doprowadzenie powietrza pod dyfuzor ?
18. marcin20
No właśnie kluczem dobór opon. Po wypowiedziach Hamiltona MCLAREN WCALE NIE MUSI BYĆ TAKI DOBRY.
19. nolte
Schemat wypowiedzi Hamiltona:
1. sukcesy - podmiot: JA
2. problemy- podmiot: MY
3. porażki: - podmiot: BEZOSOBOWO (np. Nadal ciężko jest określić czas okrążenia, gdy jedzie się na długim przejeździe)
20. nolte
Na tym tle Button - cały czas MY
21. szerter
@14. motyl1604 - widzisz tu jakieś otwory, bo może to ja źle widzę?
v10 . pl/archi wum/f1/aktualnosci/wys cigi/201003_ bahrajn/1/renault%20bah rain%20trening.jpg
22. fullbzikaaa
Łatwo powiedzieć, że trzeba dostosować styl jazdy tak, żeby mniej zużywały się opony. Pewnie wszyscy użytkownicy tego portalu jeżdżą samochodem i mają już swoje doświadczenie. Czy jest możliwe, żeby zmienić swoje nawyki jazdy z dnia na dzień? W przypadku Hamiltona, to mowa jest o zmianie o 180 stopni. Macki mogą teraz żałować, że Kovala wygonili, bo gość nie jest strasznie szybki, ale oszczędzać kapcie potrafi. Druga sprawa, to przeraża mnie wypowiedź o tym, że autko przy hamowaniu zachowuje się jak rozpędzony pociąg. Powinni zamontować podobnie jak w pociągu hamulec bezpieczeństwa. Ewentualnie hamulec szynowy, tak jak jest w tramwajach. Tramwajka przy użyciu tego hampelka staje prawie dęba. Może nie jest to, nowoczesne rozwiązanie ale bardzo skuteczne.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz