komentarze
  • 1. BMWbmw
    • 2010-03-12 10:41:50
    • Blokada
    • *.centertel.pl

    szkoda że wszystkie silniki nie mają takiej samej mocy...

  • 2. Niespokojny
    • 2010-03-12 10:49:36
    • *.tvgawex.pl

    Jak w ogóle można zamrażać rozwój??? !!! Rozumiem pewne ograniczenia- pojemność , obroty... i jak widać zostały zastosowane różne temperatury zamrażania!

  • 3. HornetFire
    • 2010-03-12 10:51:57
    • *.expro.com.pl

    jestem ciekaw ile mozna jeszcze wyciagnac z 1 litra pojemnosci...??700 -800 KM z 2,4 litra pojemności silnika wolnossacego... masakraaaaaaaaa!!!!

  • 4. h4n5
    • 2010-03-12 10:55:18
    • *.abg.com.pl

    Jak posmarują, jak McLaren z tymi "kanałami chłodzącymi" to i wniosek przejdzie ;)

  • 5. Kimi Rajdkoniem
    • 2010-03-12 10:55:20
    • *.warszawa.supermedia.pl

    Dobrze, że są różnice w bolidach: silnikach, aero itd

  • 6. dryden
    • 2010-03-12 11:03:31
    • *.btk.net.pl

    ...ja w mojej robocie dbam i zajmuje się silnikiem,który ma 62.000 KW,dwie potężne turbiny,jest sterowany elektronicznie i jest 2-suwem.Jednak technologia w F1 zawsze wprowadza mnie w technologiczny zachwyt.Pozdrawiam fanów.

  • 7. Jacu
    • 2010-03-12 11:10:24
    • *.142.202.118

    @ 3. HornetFire - kiedys BMW podawalo ze przy obecnych prepisach ale bez zamrazania rozwoju mogliby maksymalnie dojsc do ok. 900KM. Pozniej juz materialy na bloki - stopy aluminium (mocno zblizone do tych stosowanych w silnikach seryjnych - regulacje FIA) nie dalyby juz rady wytrzymac obciazen. Ale ogolne zamrozenie rozwoju nie pozwoli na sprawdzenie tych obliczen :/.

  • 8. Kimi Rajdkoniem
    • 2010-03-12 11:24:44
    • *.warszawa.supermedia.pl

    6. dryden: pracujesz na statku czy co?

  • 9. numenore
    • 2010-03-12 11:27:56
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ahh... minęły czasy nieograniczonego rozwoju, kiedy silniki miały po 1000KM i więcej, 12 cylindrów, dwie skrętne osie (chociaż to już przesada). A z drugiej strony, gdyby całkowicie wyrównać osiągi to liczyły by się tylko umiejętności kierowców - też byłoby fajnie.
    6. dryden - pracujesz może na jakimś statku?
    pozdr.

  • 10. malanchia89
    • 2010-03-12 11:38:10
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ciekawe czy w razie zgody FIA zastosowali by je jeszcze w tym sezonie... Jak myślicie?

  • 11. piotrek74
    • 2010-03-12 11:57:10
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    chyba FIA odmówiło Renówce i dlatego jeżdżą po MCL

  • 12. Pocisk
    • 2010-03-12 12:21:48
    • *.mofnet.gov.pl

    Z tego co pamietam w poprzednim sezonie Renówka, za zgodą pozostałych ekip, też dysponowała "doładowaną" o kilka KM, jednostką napędową. Jednak na przełomie sezonu, widać było braki w mocy silnika i jego niezawodności (RBR).

    Osobiście uważam że FIA powinno pozwolić Renault na podkręcenie motoru o te 30 KM i ponowne "zamrozenie" tej konstrukcji.

  • 13. dryden
    • 2010-03-12 13:45:06
    • *.btk.net.pl

    @8,@9, tak dokładnie jestem szefem siłowni okrętowej na statku,dokładnie na kontenerowcu.pozdrawiam serdecznie :)

  • 14. leo_
    • 2010-03-12 13:47:05
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie za bardzo rozumiem, w tamtym roku poprawiali moc i teraz znowu. Czy to znaczy, że innym bolidom przybywa mocy bez poprawiania silnika? Bo Renault jakoś nie, i z każdym rokiem muszą prosić FIA o oficjalną modernizację silnika. Bo zamrożenie rozwoju silnika, to oznacza chyba, że silnik jest taki sam jak w poprzednim roku, o ile FIA nie pozwoli na jego modyfikację. No ale dlaczego innym przybywa mocy? O co tu chodzi?

  • 15. Voight
    • 2010-03-12 13:58:17
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Po pierwsze rozwój silnika nie jest zamrożony i nigdy nie był. Warunek jest taki że można modyfikować silnik by był wytrzymalszy, a że przy okazji przybędzie parę koni to nie zaszkodzi

  • 16. kempa007
    • 2010-03-12 14:07:26
    • *.chello.pl

    15. Voight prace nad rozwojem sa zamrozone. Dozwolone sa modyfikacje okreslonych jego czesci wymienionych w regulaminie.

  • 17. rafnetpc
    • 2010-03-12 14:13:23
    • *.111.178.26.static.crowley.pl

    Czy ktoś wie gdzie można znaleźć w sieci pelną wersję regulaminu F1 po POLSKU najlepiej ??

  • 18. Budyn_F1
    • 2010-03-12 14:57:56
    • *.chello.pl

    Kazdy silnik powinien byc takie sam.

  • 19. Dagmara_W
    • 2010-03-12 16:42:12
    • *.146.182.175.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    jesli mieci sie to w regulaminie to nie powinno byc problemu... niezawodnosc jest waznym elementem a mamy nadal ograniczenie w jednostkach a jednak vettel mial w tamtym roku duzy problem z sinikami i to tez krzyzuje plany w dojsciu do mistrzowstwa.. wiadomo ze kazdy silnik powinien byc taki sam ale rzaden koncern nie produkuje sinila na takiej samej bazie wiec wiadomo ze sie beda roznic chyba ze jeszcz dojdzie do tego ze bedzie jeden dostawca tak jak w oponach

  • 20. marcin20
    • 2010-03-12 19:02:54
    • *.static.sitel.net.pl

    Widać, że ludzie tam myślą.

  • 21. astrostar
    • 2010-03-12 21:00:51
    • *.pl

    Średnica wlotu powietrza i limit ilości paliwa na wyścig by wystarczyły. Inne regulaminowe ograniczenia nie są potrzebne. A resztę to niech sobie inżynierowie kombinują. IMO.

  • 22. matito
    • 2010-03-13 11:42:44
    • *.adsl.inetia.pl

    30 km/h to dużo

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo