Renault miało problem ze skrzynią biegów
Zespół Renault dzisiaj rano stracił sporo czasu ze względu na problem techniczny ze skrzynią biegów. Robert Kubica zdołał jednak po południu wykonać kilka dłuższych przejazdów. Polak sprawdzał także nowe części, w tym także nowe przednie skrzydło.„Nasz ostatni dzień testów przyjmujemy z mieszanymi odczuciami, gdyż mieliśmy problem ze skrzynią biegów na okrążeniu instalacyjnym, co ograniczyło nasze przejazdy” mówił główny inżynier Renault F1, Alan Permane. „Udało nam się wyjechać na tor tuż przed przerwą obiadową i sprawdzaliśmy nowe części aerodynamiczne, a także pracowaliśmy nad poprawą ustawień. Po południu próbowaliśmy przejechać dystans wyścigu i mimo że został on przerwany udało nam się przejechać wymaganą liczbę okrążeń. Kończąc dzień powróciliśmy do pracy nad ustawieniami.”
Pierwszy weekend wyścigowy w Bahrajnie rozpocznie się już 12 marca.
komentarze
1. RoninRonin
Pierwszy powiem, że trzeba czekać 12 dni. ;-)
2. maxis12
A ja potwierdzam twoje slowa
3. Konik_mekr
Fajnie, 12 dni wolnego od F1, uporządkuję sobie życie;)
4. Tomasz.Urbaniak
12 dni niepewności Mam nadzieję że wszystko się dobrze ułoży dla Roberta.
5. Motylos
ht tp://cdn.gal lery.auto sport.com/pict ure_free.php/dir/2010febtest5/im age/su_jm1028fe82-2 - POLECAM
6. lechu55
Troche szkoda tych awarii i usterek, bo przez nie starcili w Barcelonie troche czasu ale nie ma sie co martwic. Zobaczymy co będzie w Bahrajnie:) Trzymam kciuki za Renault
7. blackjack7
a wszyscy myśleli, że mocno pracują nad dostosowaniem setupu do nowych części...
8. jar188
Myślę ,że jak będą tuż za "czwórką" to będzie to dobra pozycja wyjściowa do dalszej części sezonu. Same Renault podkreślało wielokrotnie jakie są ich cele na ten sezon a i zamieszenie wokół ich przejęcia tez z pewnością nie pomagało w rozwoju bolidu. Testy oczywiście za wiele nam nie mówią ale patrząc się tylko na długie przejazdy to tragedii chyba nie ma, czyli na plus:)
Na początek sezonu szykują spory pakiet nowych części a na czerwiec już R30B. no i bardziej elastyczne podejście do rozwiązywania problemów Renault w przeciwieństwie do BMW wróży, że będzie co najmniej dobrze, oby :)
9. zzz
Po testach niewiele wiadomo. Nowe regulaminy na pewno nie preferują najszybszego okrążenia, ale równe, wysokie tempo przy zmniejszającym się obciążeniu bolidu. Jak się do tego mają najlepsze czasy okrążeń przy małym obciążeniu? Czy ktoś to wie? Optymizm Kubicy może coś sugerować, ale wszyscy są optymistami, a Rernault przez nikogo nie jest widziane w czołówce.
10. Grapuś
To drugie miejsce w testach w Jerez nie wzięło się z byle niczego rozwijają bolid :)
11. andrzejgti
Awaria po jeździe Pietrova jak i w piątek. W Bahrajnie Robert będzie miał swój bolid i niebędzie żadnych problemów.
12. jarik 75
mieszane odczucia ciekawe do czego się odnosił, do tej skrzyni czy całego dnia.Myśle że w tym roku trzeba mieć bolid który właśnie ciągnie lepiej na dużym obcionżeniu ,inaczej nie wejdziesz do q1 a start ze środka to wiadomo a na tle tego reno chyba nieżle.
13. jarik 75
do q3 sorki
14. murmunder
12. jarik 75
Wiesz co ci powiem do Q1 nie trzeba wchodzic bo wszyscy od Q1 zaczynają.
Po drugie wszyscy bedą kwalifikacje jechać na oparach
15. dejo555
superek fotka renault
http:/ /motorsport. nextgen- auto. com/gallery/pictures /2010 /f1/test-catalunya-28fev/12 1wri.jp g
(usuncie spacje)
16. riqoor
W Barcelonie padł mit o niezawodności Renault. Teraz czekamy na kolejny cios poniżej pasa.
17. east
Z tą niezawodnością byłbym ostrożny. Reno pod względem przejechanych okrążeń na test plasuje się na siódmym miejscu /79 okrążeń średnio/. Dla porównania Ferrari 111. Nie śledziłem awaryjności poszczególnych ekip, ale jakoś ferrari i nie wpadało w ucho. Nie po raz pierwszy wypowiadam tu swoją opinię, oddającą moje zdumienie tym co wyprawia Reno. I mam nadzieję, że oszczędzają paliwo, bo posag Pietrow'a jeszcze nie wpłynął do Enstone.
Na szczęście nas wszystkich, to tylko moje gdybania i mogę /o bym/ się mylić co do kondycji Reno.
Reasumując: Reno nie wygląda źle, ale chyba nie zdążyli nam się do końca zaprezentować /możliwy wynik w dwóch kierunkach/.
18. kaczka1
robert i tak bedzie najlepszy
19. murmunder
jezeli chodzi o najlepsze wyniki zespołow podczas tych testów w barcelonie to Reno jest tylko przed dwoma zespołami. Nowymi. Nie jest dobrze.
20. yaneq
to przednie skrzydelko moze i lepiej sie spisze... ale dotkniecie kola innego bolidu spowoduje znaczne zniszczenia. boczne sekcje skrzydla bardzo delikatne, jest tam przeswit...
21. leo_
Zgadza się , Renault przestało być niezawodne (do Barcelony było), chyba że jest tak jak pisze 11. , że Petrov psuje (żart). Wydaje się, że przez tę awarię nie zdążyli sprawdzić tempa kwalifikacyjnego, ale wydaje się, że mniej więcej wiedzą gdzie są. A jak w Bahrajnie wprowadzą jeszcze ten nowy dyfuzor, to o ho, ho .... Będzie się działo .
22. sielski
hmmm... stonowane wypowiedzi ... moim zdaniem ukrywaja potencjał .... trzeba poczekac i zobaczymy podczas pierwszego wyscigu!!!!!
23. pawel3012
Nie mogę się już doczekać. Pierwsze testy były świetne dla Renault, ale teraz już jest trochę gorzej. Nie ma co się martwić, to pewnie przejściowe ;)
24. jarik 75
19 To wyjaśni mi proszę bo już nie wiem .myślałem ze q1 q2 na pełnym a ostatnia 10 na pustym i tankowanie na wyscig bez zmiany poon
25. chlebekf1
przeciez wprowadzaja nowe czesci nie tylko areo ale także mechaniczne wiec nowe czesci nie zawsze sa pewne i mogo sie popsuc i ot cala historia awarii
26. Dagmara_W
no to ja sie w te 12 dni naucze do matury bo potem juz nie bedzie na to czasu i mysli kraza gdzie indziej:D. niech rozwiaza teraz usterki, przynjuamniej moze dzieki temu nie beda ich one nekac podczs sezonu . Poazdrawiam
27. matibak
Ciekawe, że nic nie powiedzieli o tym czy się sprawdziły nowe części.. czekamy zatem do Bahrajnu:-)
28. Nokiae6520
Miejmy tylko nadzieję że rzeczywiście nie zdążyli przeprowadzić symulacji kwalifikacji.
29. Nokiae6520
czasy hamiltona
57 1:27.624 +0.09
58 1:26.770 -0.854
59 1:26.306 -0.464
60 1:26.266 -0.04
61 1:26.062 -0.204
62 1:26.480 +0.418
63 1:25.975 -0.505
64 1:25.871 -0.104
65 1:25.958 +0.087
66 1:25.877 -0.081
67 1:25.675 -0.202
68 1:25.458 -0.217
69 1:25.545 +0.087
70 1:25.554 +0.009
71 1:25.220 -0.334
72 1:28.679 +3.459
73 1:25.279 -3.4
74 1:25.123 -0.156
75 1:24.908 -0.215
czasy kubicy
56 1:26.723
57 1:25.935 -0.788
58 1:25.727 -0.208
59 1:25.965 +0.238
60 1:25.767 -0.198
61 1:26.143 +0.376
62 1:27.748 +1.605
63 1:26.186 -1.562
64 1:25.858 -0.328
65 1:25.686 -0.172
66 1:25.847 +0.161
67 1:25.669 -0.178
68 1:25.944 +0.275
70 1:25.459 -0.485
71 1:25.660 +0.201
72 1:25.506 -0.154
73 1:25.481 -0.025
74 1:26.929 +1.448
Myślę że mc jest niewiele przed reno
30. Kojag
24 wszystko na oparach. Jaki byłby sens jechania zatankowanym bolidem przez Q1 i Q2???
31. Nokiae6520
tempo wyścigowe mają bardzo zbliżone
32. cyk
27. matibak tego raczej nie powiedzą bo po co??? Co maja rozpowiadać że jakieś zmiany dały im 0,5 sek i Merc znow pożyczy ich rozwiązanie :P
33. thomasone
Przepraszam z gory za slabe tlumaczenie ;tekst z soboty z oficjalnej strony renaultF1 ,(google slabo tlumacza francuzki:)
Robert Kubica z powrotem na miejjscu obciążony pracą. Będzie to test jutro nowej aerodynamiki, w tym nowe skrzydło. Zmiany te nie są ostateczne i nowe, wykonane na Bahrajnie.
Robert, po czterech tygodniach testów zimowych, jakie są twoje odczucia?
"Czuję się dobrze i jestem w pełni zintegrowane w ramach zespołu. Pierwszy test w Walencji został pierwszy etap nauczania. Było dużo zrozumieć i nauczyć się, zwłaszcza na zachowanie samochodu i systemy budowane. Następnie zespół ciężko pracował na dokonaniem niezbędnych zmian w czasie testu Jerez i przez które moglibyśmy samochód dobrze wyważony i byliśmy bardzo konkurencyjne. W ostatnich testach w Barcelonie były nieco trudniejsze i straciliśmy dużo naszego cennego czasu toczenia. Jednakże, z pracy w Jerez, jestem przekonany, i uważam, że nauczyliśmy się wystarczająco od samochodów będą gotowe do Bahrajnu.
Jak oceniasz , gdy samochód jest zatankowany benzyną?
"To zależy od warunków i rodzaju opon, które wykorzystujemy. Co będzie w tym roku ważne jest to, że samochód jest dobrze zrównoważone przez cały wyścig, w porównaniu do zmiany masy ciała (masa paliwa). Musimy zatem znaleźć najlepszy kompromis na rzecz rozwoju, aby zmaksymalizować wydajność samochodu.
Jakie są cele na ostatni dzień jazdy w niedzielę?
"Nowe, w tym nowe przednie skrzydło, powinni przybyć na torze, aby można było je przetestować jutro. Nie są to rozwiązania, których używamy w Bahrajnie, ale zmiany te powinny dać dobry pomysł skuteczności tych usprawnień, będziemy wiedzieć, czy dają nam przewagę mamy nadzieję. To będzie interesujące zobaczyć, czy prognozy tunelu aerodynamicznym są sprawdzone na torze. "
Myślisz, że wiesz, gdzie stoimy w porównaniu do innych zespołów?
"Jest bardzo trudno wyciągnąć jakiekolwiek wnioski, ponieważ rzeczy ciągle się zmieniają. Nie wiemy, jakie inne zespoły lub na jakim etapie rozwoju się znajdują. Dodatkowo, każda drużyna przyniosą nowe osiągnięcia w pierwszym wyścigu sezonu. Jak już mówiłem, nasza wydajność w Jerez był bardzo zachęcające, ale wciąż musimy znaleźć więcej przyczepności. Dlatego mierzy wpływ nowych części jutro i da nam lepszą ogólną widoczność przed Bahrajnie. "
[Po rozmowie Renault F1 Team]
34. marcin20
Żeby tylko nie było żadnych awarii w czasie wyścigów.
35. doogee
19. marmunder, ty się powinieneś nazywać maruder. Ja rozumiem wolność słowa ale z takimi tekstami nie powinieneś wyjeżdżać w miejscu, gdzie ludzie chcą podyskutować rzeczowo. W taki sposób to ty sobie komentuj na wiadomych portalach
36. leo_
33. thomasone- dzięki za wywiad. Dla mnie jest dość jasne-W Renault są dobre przeczucia, i mimo że nie zdążyli zrobić przejazdu kwalifikacyjnego (awaria) , to wiedzą, że jest nieźle na pustym baku (dobry wynik Kubicy w Jarez i niezły Petrova wczoraj na mokrym torze). Dziś również się okazało, że tempo wyścigowe jest b dobre, co potwierdził Kubica w w/w wywiadzie, jak i sądząc po wynikach z dzisiejszych testów, bo: Kubica zaczął swój najdłuższy stint zrobił na 42 okrążeniach. To miał być ten przejazd, wspominany przez Roberta, symulujący cały wyścig (został przerwany chyba czerwoną flagą) , więc zakładam, że początek tego stintu był na pełnym baku (prawdopodobnie około 165 kg paliwa, stosunkowo mało - bo renault jest oszczędne). Czas mierzony gdzieś od 4 kółka, na tym kółku ok 1.26.7. A dla porównania, pierwsze czasy Hamiltona, też ponad 40 kółek (między 54 a 98 okr), wynosiły ok. 1.27.5 (też zakładam , że jeździł od pełnego baku)- a różnica duża , i to na korzyść Renault,. Uważam więc że jest bardzo dobrze.
37. michalde
mam nadzieję, że auto będzie bezwaryjne, oby takie sytuacje się już nie zdarzały trzymam kciuki za Roberta. ale nie możemy się nastwiać na dobre wyniki po kolejnych wymianach części, bo może nie wypaść. Renault ma jeszcze 12 dni (właściwie 11) na poprawki, jeśli będą utrzymywać dobre tempo, jeszt szansa na wysoką czołówkę
38. lechart
Dobrze, że awaria wystąpiła w czasie testów, a nie w trakcie wyścigu. Może coś "nakombinowali" nowego w tej skrzyni. Do dziś była niezawodna.
39. Koyot.
29. Nokiae6520
dobre porownanie ale jak sie porowna z innymi nawet z ferari to reno nie wypada strasznie zle.
40. luka55
Ja mysle ze reno bedzie sredniakiem nic wiecej ( oczywiscie moge sie mylic) z jakimis przeblyskami w niektorych wyscigach za sprawa Kubicy . Nic wiecej sie po nich nie spodziewam
41. Koyot.
ale przeciez samo reno mowi ze nie walczy o tytul. bedzie sie starac ale o tytul raczej nie powalczy ja widze go na 4-5 -pozycji
42. MQual
"i starając się poprawić nieco bolid.” to tylko testy wiec czasy nic nie mowia nam, mysle ze bedzie dobrze te slowa mowia ze wcale nie szukali duzo zmian w ustawieniach wiec bolid jedzie dobrze.
43. atomic
renault tłumaczy sie tak jak wiekszość kupujących te samochody w salonach w naszym pięknym kraju
44. Raczej27
podobno mają mieć jakiś nowy super extremalny dyfuzor na bahrajn - tak głosi confidential-renault
45. Adrian5
ZAL WAS !
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz