Brawn: Zespół może być jeszcze mocniejszy
Ross Brawn jest przekonany, że jego zespół może być jeszcze mocniejszy niż w tym sezonie. Wszystko dzięki temu, że prace nad samochodem rozpoczęły się dużo wcześniej.Ross Brawn jest przekonany, że drugi sezon współpracy z Mercedesem może pozwolić zespołowi na powtórzenie tegorocznego sukcesu i walkę o kolejny tytuł mistrzowski.
"Najważniejsze dla nas jest to, że to drugi rok pracy z Mercedesem. Powinniśmy mieć dużo lepszą instalację, gdyż mieliśmy szansę na wczesne rozpoczęcie prac i posiadanie wydechu, który potrzebujemy, projektu skrzyni biegów właściwego dla silnika, projektu nadwozia dokładnie dla silnika, właściwych chłodnic... i wszystkich tych rzeczy."
"Oczywiście mieliśmy dobry start do instalacji silnika w samochodzie, wiec sprawy jak układ chłodzenia i airbox zostały rozwinięte trochę lepiej w nowym samochodzie."
"Zużycie paliwa będzie kluczowe, więc wydajność w tych obszarach i utrzymanie podstawowej wagi na minimum będzie kluczowe."
Ross Brawn powiedział, że jego ekipa jest zdeterminowana, by pozostać w czołówce w przyszłym roku i to było powodem straty przewagi nad Red Bullem w drugiej połowie obecnego sezonu.
"Staraliśmy się znaleźć równowagę pomiędzy tym co robimy w tym roku i tym, co robimy na przyszły. Aerodynamicy przechodzili regularnie przez swój program i zadecydowaliśmy w połowie roku, że tylko tydzień będziemy poświęcać tegorocznemu programowi, a przez resztę czasu skupimy się na nowym roku."
"Potrzebowaliśmy skupić się na przyszłorocznym samochodzie. W przyszłym roku nie będzie tankowania, podwozie się zmieni, tak jak opony i jest wiele pracy. Nie chcemy być cudem jednego sezonu, więc musieliśmy się upewnić, że możemy osiągnąć równowagę pomiędzy tegorocznym i przyszłorocznym samochodem."
komentarze
1. Franek123
Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na to ,że Brawn bedzie sie liczył w walce o mistrzostwo również w 2010r.a gadanie niektórych,że spadną na sam dół są bezpodstawne,Ross zrobił z tego zespołu mistrza i tak samo może być w 2010.Ale jeśli Renault zapowiada walke o 3 miejsce w konstruktorach to Robert powalczy o majstra,bo skoro BMW zajeło 3 miejsce w 2008 a Robert walczył do przedostatniego wyscigu o mistrzostwo to i tym razem bedzie podobnie tylko z tym,że Renault bedzie go w tym dopingować a nie tak jak BMW.
2. Gosu
Wszystko jest możliwe, ale nie będą mieli takiej przewagi jak na początku ubiegłego już sezonu. Nikt nie zwątpił w geniusz Rosa, więc liczę, że będą w stanie walczyć z Ferrari i McL.
3. slamark
Może sobie bajki opowiadać , że będą szybsi. Tak naprawdę duże znaczenie ma dostawca opon a tego narazie zdaje się , że nie ma. Wszyscy mówią , że będą szybsi. Czas pokaże.
4. Master666
Również uważam, że będą mocni, nawet jestem tego pewien. Sam silnik Mercedesa daje im duży punkt na starcie.
Ciekawa jest ostatnia wypowiedź Whitmarsha:
"Zespół pracował niezmiernie ciężko przez cały rok, aby ulepszyć bolid MP4-24, który na początku roku był jednym z wolniejszych aut, ale zakończył sezon z dwoma znakomitymi zwycięstwami. Punktem kulminacyjnym było zdobycie w tak dominującym stylu pole position w Abu Dabi - silniki Mercedes-Benz były doskonałe przez cały rok. Być może ważniejsze jest to, że wyniki prac nad bolidem MP4-25 są bardzo zachęcające - już teraz wiemy, że jest szybszy od modelu MP4-24, a ponadto mamy wszelkie powody, aby być pewnym siebie co do możliwości rozwoju i znacznej poprawy pomiędzy dniem dzisiejszym a początkiem sezonu 2010".
Napawa mnie to dużym optymizmem, ale jak będzie, los pokaże...
5. walerus
Najgorsze jest to że ja Rosowi wierzę....
6. Budda89
2. A to Ferrari i McLaren mają w regulaminie przyznaną walke o mistrzostwo? WOW! Żeby nie było zdziwienia jak zrobią złomy. Szczególnie ci "południowcy" z Maranello. Bordello Bum Bum!
7. Orlo
@Master666, jeździsz na co dzień Mercedesem że tak się zawsze rozpływasz nad cudownością ich silników?...A co Brawn GP to pewnie będą bardzo mocni, chociaż naprawdę bym się nie zmartwił gdyby jednak okazało się że za rok nie jest już tak różowo:-) No i mam nadzieję że przemalują bolid, bo tegoroczne barwy były tragiczne...
8. piotrek74
prawdopodobnie Ross znalazł już nową---- LUKĘ ----w regulaminie
9. Master666
7. Orlo - strzał w '10' :-) Miałem przyjemność jazdy na różnych silnikach i ten w moim klasyku 300CE naprawdę jest rewelacyjny. Wysoka kultura pracy, niezawodność oraz moc to główne jego zalety. Spalanie? No cóż, decydując się na 3-litrową jednostkę napędową trzeba się liczyć, że nie będzie zbyt niskie. Osobiście poniżej 12l/100km nie potrafię zejść ;-) A żeby auto zapewniło frajdę z jazdy trzeba liczyć się z 15l/100km. Jeździłem też nową C-klasą AMG i jestem wprost wniebowzięty jakie arcydzieło potrafią zrobić w AMG. Dla porównania dane mi było jeździć S4 i M5, które moim zdaniem nieco odstają od C63 AMG.
10. piotrek74
9. Master666> a celownik przydaje się ........
11. Orlo
@Master666, "mamy Cię":P. A tak poza tym, wiesz, to że jeżdżę Renault z beznadziejnym silnikiem nie oznacza wcale że zespół ten w następnym sezonie skazany jest na obstawianie tyłów. Myślę że Kimi mógłby powiedzieć wiele "ciepłych" słów o "doskonałości" silników Mercedesa w F1. Chyba wiesz do czego pije...:P Także nie można porównywać jakości silników z normalnych aut do tych z F1.
PS. Czytałem gdzieś że na pytanie: "czy jesteś zadowolony ze swojego samochodu?" - najmniej odpowiedzi twierdzących udzielili właściciele Mercedesów...:P
12. Master666
11. Orlo - wiadomo, technologia z aut seryjnych jest zupełnie inna niż ta w bolidach F1. Ale sami obserwatorzy F1, znawcy i śledczy, ludzie siedzący w Formule 1 i nią żyjący, wypowiadają się w samych superlatywach o silnikach z logiem trójramiennej gwiazdy. Ja również podzielam ich zdanie. Oczywiście myślę tu o silnikach, które przygotowywał Mercedes od roku 2007. Te wcześniejsze nie grzeszyły niezawodnością i mocą niestety :-P Sam Kimi, że tak powiem, stał się ich największą ofiarą. Ale co było a nie jest, nie pisze się w rejestr ;-) Na dzień dzisiejszy moim zdaniem silnik Mercedes-Benz jest najlepszy spośród silników występujących w F1. I tak jak mówię to nie jest tylko moje zdanie :-) A wracając do seryjnych aut Mercedesa, tak jak powiedziałem mnie jeszcze nie zawiodły, cieszę się z ich komfortu i osiągów. Może przyjdzie kiedyś czas, że zmienię zdanie, ale jak na razie nie mogę tego zrobić, gdyż naprawdę jestem zadowolony z tych aut. Jak na razie lepszymi nie jeździłem, a wierz mi, że trochę ich było ;-)
13. Voight
Szczerze to wątpię by Brawn się liczył w walce o tytuły. I ci co sądzą że nie ma ku temu przesłanek chyba celowo ignorują fakt że autorem ich sukcesu jest Honda i Mercedes. Hondy już nie ma natomiast silniki Merca nie dość że zostaną zdławione to stosunkowo dużo palą.
14. Jacu
7. Orlo - jak napisal Master666 silniki Mercedesa uchodza na dzien dzisiejszy za najlepszy motor w F1. Nieoficjalnie mowilo sie o przewadze do 25 KM nad reszta przy wysokim poziomie niezawodnosci. Sami kierowcy Brawna sie rozplywali w opiniach po pierwszych jazdach nad moca i charakterystyka w porownaniu do bylych jedostek Hondy. W dobie zamrozonego rozwoju daje to dobra baze i stanowi swietny prognostyk na przyszly sezon. Chociaz pociesze cie ze silniki Renault skoleji uchodza za najbardziej oszczedne co moze miec kluczowe znaczenie w 2010 roku. Najgorzej na ta chwile zapwowiada sie kwestia silnikowa w Ferrari - ale tu spowrotem sciagnieto Luca Marmoriniego wiec powinno byc good - i u Cosworth'a, ktory w dobie ostatnich startow byl bardzo paliwozerny. Oczywiscie nikt nie wie jak naprawde bedzie bo w F1 nikt nie zasypuje gruszek w popiele ;). pozdro
15. kacperboss
Widać, że Ross świetnie ułożył ten zespół... Wszystko działa jak w szwajcarskim zegarku.
Uważam jednak, że w przyszłym sezonie BGP nie zdeklasuje rywali, nie będzie takiego K.O jak w tym roku :D
Stawiam, że to McL będzie wiódł prym, za nimi będą RBR, BGP i Ferrari.
16. pawel3012
Spekulować każdy może a i tak nie będzie wiadomo teraz czy będą wygrywać czy nie. Dużo mówiło się też o BMW przed sezonem że wcześniej zaczęli testy i będą walczyć o czołowe lokaty a wyszło jak wyszło.
17. matito
super
18. ekimmu
@16 - dokładnie, wszystko to czyste spekulacje. Co do Renault i Roberta to mam spore obawy co do ich formy, przez ostatnie sezony było krucho...
19. Ajek
13@Voight - autorem sukcesu w byłej hondzie jest właśnie Ross Brawn - przecież pracował nad modelem na 2009r. od początku 2008 roku właśnie On, więc myślę, że Brown w 2010r. będzie mocny. Jednak trzeba wziąć pod uwagę tegoroczną przewagę na początku sezonu związaną z podwójnymi dyfuzorami. jak będzie - kto to wie?
20. jar188
Bardzo istotne jest kto został w GP Brawn z Hondy (bo to jednak ekipa Hondy budowała zwycięski bolid),czy udało się Rossowi na ciężkie czasy zatrzymać najlepszych inżynierów.
Dyskusja o silnikach jest dziwna, bo co roku po kilku wygranych z rzędu mówi się o przewadze silników drużyny która akurat jest na topie, by za kilka wyścigów lub w następnym sezonie twierdzić coś innego.
21. Myntel
Jestem przekonany na 73% że BRAWN GP nie będzie się liczyć w sezonie 2010 ... Uzyskali przewagę przez to ze Honda zbudowała znakomity bolid Ross dołożył tylko dyfuzor ... W przyszłym sezonie moim zdaniem siły będą się rozkładać tak ...
1. Ferrari
2. McLaren
3. Red Bull
4. Renault
5. Williams
6. (Sauber?).
7 Brawn GP
8. Force India
9. Toro Rosso
10. USGP
11. Campos
12. Manor
22. Myntel
Master666- :) Chociaż ja specjalnie nie lubię Mercedesów ... to przyznać muszę że silniki mają znakomite w samochodach seryjnych jak i F1. MB C63 AMG nie miałem przyjemności jeździć ale M5 i Audi S6 Tak ... I narazie nic oprócz M5 do mnie nie przemawia ... Ale na to jeszcze troszkę muszę nazbierać ... muszę obejść się pięcioletnia trójka 3.0d ..
23. gryzipiorek
Prawdę mówiąc siła mercedesa tkwi właśnie w silnikach. Obecnie są praktycznie bezawaryjne i to daje sukcesy na torze.
Ale kilka lat temu to Renault miało świetny silnik - ze startu - nawet z dalszej linii Alonso natychmiast przebijał się na wysokie pozycje. Start mieli chyba najlepszy w stawce.
Co do GP Brawn - moim zdaniem odnieśli spektakularny sukces w minionym sezonie - żadne ekstra tunele aerodynamiczne, żadne najszybsze komputery analizujące ustawienia bolidu (jak w BMW) - tylko po prostu świetny konstruktor z wyczuciem. Nawet kształt bolidu odbiegał od pozostałych.
Ale w przyszłym roku niekoniecznie muszą brylować - od połowy sezonu raczej dostali lekkiej zadyszki. Dalej będę utrzymywał, że przy 19 wyścigach w sezonie to RB i Vettel byliby mistrzami. Ale w 2010 liczyć się w stawce na pewno będą.
24. Konik_mekr
Ross liczy, że to, że budują bolid pod silnik mercedesa, zapewni im zwycięstwo - a może właśnie ten samochód był tak szybki dzięki konstrukcji pod silnik hondy? Może te naprędce dokonane modyfikacje zrobiły coś, o czym panowie inżynierowie nie mieli pojęcia?:D Coś, czego się nie da odtworzyć w pełni racjonalnym procesem..:D
25. Jacu
23. gryzipiorek - fakt renowka miala siwetny silnik do momentu kiedy Flavio zbyt doslownie, uczciwe - hmm jakie to groteskowe po aferze Singapurskiej ;) - wzial do siebie zamrozenie rozwoju silnikow. Co do startow niegdysiejszych Renault to poza refleksem Fernando i silnikiem, decydowal slynny i genialny Lunch Control, ktory pozniej zostal zakazany. Swiadczy to jednak o duzym potencjale Renault.
24. Konik_mekr - tu akurat chyba chodzi o swietna interpretacje przepisow i podwojny dyfuzor, a dostosowanie wszystkiego pod silnik Mercedesa bylo raczej klopotem niz droga do znalezienia przypadkowo Swietego Grala mechaniki czy aerodynamiki ;). W tym roku juz na pewno nie beda miec takiej przewagi na starcie ale wydaje mi sie ze beda silni majac wiecej czasu na dopracowanie wszystkiego i budowanie od poczatku bolidu wokol instalacji merca. Ross to nie czlowiek, ktory liczy na przypadki - swietenie wie, w ktorym kierunku isc. Nawet walka o sukces w tym roku byla zrobiona w sposob minimalistyczny co bylo widac w drugiej czesci sezonu. Niby zaczeli odstawac ale jak trzeba bylo zrobic progres to ten progres od razu niemal uzyskiwano. Nie ma powodow zeby nie wierzyc w BrawnGP chociaz konkurencja moze byc naprawde silna.
26. RoninRonin
21 myntel - nie przepowiadasz przypadkiem kursów giełdowych z tygodniowym wyprzedzeniem ? chętnie skorzystam .
27. modafi
@24. Konik_mekr jednym słowem, prowizorki są najlepsze :-)
28. sauron szuapa
...a może w przyszłym sezonie najzwyczajniej w świecie to "łącznik fotela z kierownicą" będzie odgrywał większą rolę? mam taką nadzieję.
29. Raven89
Nie wiem skąd u Was tyle wątpliwości w formę teamu Rossa Brawna.Nie mamy jeszcze nowego roku a już skreśla się Brawn GP - chcę tylko przypomnieć,że to samo było przed startem tego sezonu.Wszyscy byli święcie przekonani,że świetna jazda na testach to tylko chwyt marketingowy - mała grupka osób,w tym ja ostrzegała,że Barichello i Button mogą być sprawcami wielkiej sensacji.Okazało się,że mniejszość miała rację i na koniec sezonu Brawn zdobył dwa tytuły mistrzowskie.Jeżeli Ross mówi,że przyszłoroczny bolid będzie idealnie zgrany z silnikiem i skrzynią,to oznacza to,że znowu będą walczyć o mistrzostwo.
30. Hamilton_Mistrz
Franek 123 przed sezonem wszyscy zapowiadają walkę
31. dick777
Brawn GP na pewno będzie mocny, ale nie będzie też dominował, jak w tym roku. Nie zapominajcie, że cztery najsilniejsze zespoły nie liczyły się tylko dlatego, że wpakowały się w KERS, który pogrzebał ich szanse. Dzięki KERS-owi te cztery zespoły wiedzą już jednak, czego wystrzegać się przy konstruowaniu bolidu na rok 2010. Pozostałe zespoły, które nie bawiły się KERS-em, nie mają tej wiedzy i mogą wpakować się w przetestowane już przez McLarena, Ferrari, Renault i BMW/Quadback rozwiązania, które popsują osiągi ich bolidów (podkreślam: mogą, co nie znaczy, że tak się stanie). Wszak najlepiej uczymy się na własnych błędach.
32. gryzipiorek
25. Jacu Kurcze, skąd u Was taka wiedza na temat np. Lunch Control lub innych szczegółowych informacji na temat Formuły 1 ?.Po raz kolejny jestem zaszokowany.. Niemniej, przyjemnie jest porozmawiać z dobrze doinformowanymi "specami"..
Wracając do startów Renault z minionych sezonów - można było być pewnym, że jesli Alonso staruje z 4 pozycji, to na pierwszym zakręcie będzie 1-2. To było kapitalne... I absolutnie nieporównywalne z zastosowaniem KERSu.
Tak na marginesie - KERS to raczej "wynalazek" ustawiany pod fabryczne teamy, które konstruują samochody osobowe z napędem hybrydowym i nie radzą sobie zbyt specjalnie - poza nielicznymi wyjątkami. Na szczęście KERS to już historia - mam nadzieję.
Zobaczymy, kto będzie dostawcą opon w przyszłym sezonie - to może być decydujące. Jeśli nie wolno tankować - niektóre teamy mogą decydować się na jazdę bez zmiany opon, albo zrobią to na 1 okrążenie przed metą. Nie wiadomo tylko, czy przepisy im na to pozwolą - to znaczy czy będzie konieczność stosowania 2 różnych mieszanek w trakcie wyścigu.
Oj, będzie ciekawie..
33. pjc
@21. Myntel a Lotus? Ich nie bierzesz pod uwagę:)
Szczerze mówiąc będę mile zaskoczony jeśli BGP 002 będzie plasował się w czołówce wyścigów w 2010r.
34. Orlo
@gryzipiorek, w przyszłym sezonie dostawcą opon ma być przecież dalej Bridgestone. A z tym pomysłem na zmianę opon na 1 okrążenie przed metą to gratuluje Ci geniuszu strategicznego...
35. Myntel
@33. pjc Oj gdzieś umknął mojej uwadze ... Ale plasuje ich między Amerykanami a Camposem
@26. RoninRonin na 63% Żaden Problem ;)
36. Jacu
32. gryzipiorek - :) wbrew pozorom bardzo wiele wartosciowych informacji mozna pozyskac samemu jesli tylko odpowiednio mocno sie chce ;). Info mozna czerpac z netu - chociaz trzeba wiedziec gdzie ;), prasy - lepiej z zagranicznej - chociaz nie tylko - oraz z calej gamy ciekawych ksiazek. Niestety polskie Empiki i inne sklepiki (sie zarymowalo) to jeszcze ciemnogrod pod tym wzgledem. Dla przykladu np.w Anglii wychodza ciekawe gazetki jak np.:Race Engine Technology, F1Race Technology idt.itp. Ale nawet na rodzimym bardzo skromnym poletku mozna znalesc ciekawe pozycje ksiazkowe - goraco polecam chociazby: "Formula 1 - Legenda i Rzeczywistość" Niny Lengyel czy "Samochody na torach wyścigowych świata" Stanisław Brzosko. Obie pozycje sa z dawnych lat ale swietnie sie je czyta - przeciwienstwo pieknie wyilustrowanych ale skromnych w tresc dzisiejszych pozycji - i mozna sie naprawde duzo dowiedziec o dawnych wyscigach, ktore byly nie mniej pasjonujace co dzisiejsze. Kazdy szanujacy sie fan F1 czy sportow motorwych powinien to przeczytac ;).Dodam ze sa dostepne na Allegro i kosztuja grosze.
Co do KERS to masz racje w takiej formie jak zalozyl sobie Max Mosley to bezsensownie drogie i nie wiele wnoszace rozwiazanie w F1, jednak gdyby dac wieksza swobode konstrukcyjna to juz mozna by polemizowac. Wystarczy spojrzec na atomowe starty Hamiltona - co najmniej tak dobre jak te Alonso w renowce z LC. ;).
Jesli chodzi o opony to bedzie nadal koniecznosc stosowania dwoch roznych mieszanek. Pozatym dawniej byl rowniez zakaz tankowania i juz na przelomie lat 70/80tych oplacalo sie zjezdzac na wymiany opon wiec tu sie nic nie zmienilo ;). Bedzie podobnie jak w dzisiejszych DTM-ach. Zakaz tankowania jednak wniesie mila rzecz - w kwalifikacjach wszyscy beda jezdzic z taka sama iloscia paliwa - czyli na oparach - i na PP bedzie najszybszy a nie najlzejszy bolid/kierowca. Bedzie ciekawie :). Pozdrowko.
37. Budda89
25. Renault miało w tamtych latach przewage dzięki Mass Damperom a nie Lunch Control.
38. gryzipiorek
34 Orlo . - Z tym pomysłem na zmianę opon pod koniec wyścigu oczywiście przefajnowałem. Ale mam wrażenie, że niektóre słabsze teamy będą kombinowały.. Jeśli pasuje im jakaś mieszanka - będą jechali do oporu, a wymienia ja na koniec wyścigu.
Niestety nie wiem, jak to wyglądało w latach 70/80. Kompletnie nie interesowałem się F1 - z powodu dostępności informacji również. Wtedy miałem inne bardzo ciekawe "zajęcia" - głównie praktyczno-gimnastyczno-odchudzające. Durne lata... ale nie żałuję.
36. Jacu - dzięki za informacje. Nadal utrzymuję, że macie ogromna wiedzę na temat F1 - ja mogę tylko o tym pomarzyć - a moje "baby" i tak maja mnie za dziwaka. Ale przy Was może się czegoś nauczę.. Im więcej, tym lepiej.
27 Budda89 - no proszę - znowu coś nowego. W życiu nie słyszałem o Lunch Control lub Mass Damperom.. Co to za patenty ?. I dlaczego to "cudo" zakazali ?
39. Budda89
38. Dlaczego zakazali? Bo to się nie podobało Ferrari które nie miało tego patentu w bolidach i przegrywało... W F1 są równi i równiejsi.
40. dziarmol@biss
znam właściciela MERCEDES,E 400 CDI V8 który zrobił chyba więcej km na lawecie niż na własnych kołach, właśnie z powodu tego cudownego silnika ;-)) Ale przecież liczy się prestiż oraz lans ;-))
41. Jacu
@37. Budda89 - chodzilo o przewage na starcie (taki byl temat dyskusji :P) a to dawal lepszy system Lunch Control (automatyczny start) w renowkach niz u konkurentow bo oczywiscie wszyscy uzywali LC. Mass Dampery nie mialy nic wspolnego ze startem ;), a w innej postaci wykorzystuje je dzisiaj chociazby McLaren jako amortyzatory typu "J" (bezwladnosciowe) i z tego powodu moga tak gleboko najezdzac na tarki bez zbytniej utraty stabilnosci.
@38. gryzipiorek - wiedza to nie wszystko - zreszta wiedze to maja dopiero ludzie z zaplecza F1 a nie my ;) - licza sie tez trafne spostrzezenia i ogolnie milosc do tego sportu - a to ma wiekszosc z nas na forum - inaczej by nas tu nie bylo ;))). Pozdro
P.S Mass Dampery - najprosciej mowiac to rodzaj amortyzatora wykorzystujacego bezwadnosc masowa ciezarka (ruch wahliwy) lub krazka (w ruchu wirowym - moment zyroskopowy) wprawianych przez poruszajace sie zawieszenie do stabilizacji pojazdu.
42. Master666
40. dziarmol@biss - o ile się orientuję jest to silnik diesla, a my mówimy o jednostkach benzynowych, nie wspominając już o motorach AMG ;-) Osobiście nie mam doświadczenia z dieslami w Mercedesach.
43. dziarmol@biss
42. Master666- tak diesel , ale mi chodziło ogólnie o wyrób Mercedesa oraz o jakość jaka płynie z tej firmy ;-))
44. gryzipiorek
41 Jacu - Dziękuję za wyjaśnienia. To się nazywa kompetentna odpowiedz i jednak ogromny zakres wiedzy !.
Co do miłości - preferencje z biegiem lat zmieniają się. Teraz preferuję raczej F1, choć jestem kompletnym laikiem w tej dziedzinie. Ale uwielbiam oglądać same wyścigi - w sobotę i niedzielę nic nie może i nie jest w stanie mi w tym przeszkodzić...
Pozdro
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz