Brawn: Będziemy konkurencyjni w 2010
Ross Brawn jest przekonany, że jego zespół będzie konkurencyjny w przyszłym sezonie. Brytyjczyk przyznał, że już poczyniono znaczące postępy w pracach nad przyszłorocznym samochodem."Cóż, mamy bardzo dobry silnik, co jest ważne. Przyszłoroczne regulacje są tak naprawdę przedłużeniem obecnych. Nie będzie tankowania i będą trochę inne opony, ale nie są one dramatycznie inne."
"Widziałem nowy samochód, poczynione postępy, szczególnie w kwestii aerodynamiki. Dlatego też sądzę, że będziemy konkurencyjni. Nikt jednak nie wie, gdzie dokładnie będziemy w stawce."
Zdaniem Rossa Brawna w obecnym sezonie zespół skorzystał z udanego początku sezonu, jednak wraz z rozwojem samochodów przez rywali, BGP001 stawał się coraz mniej konkurencyjny.
"Kilka kompromisów, na które musieliśmy pójść by zamontować silnik (Mercedesa), które nie były widoczne w pierwszej części sezonu, teraz nam przeszkadzają. Nasz samochód jest zbyt ciężki, środek ciężkości jest zbyt wysoko, a to rzeczy, które nie są dobre w tym samochodzie, a które będą poprawione w przyszłorocznym."
"Nie możesz umieścić silnika w samochodzie w sześć tygodni bez kompromisów, gdy normalnie zajmuje to sześć miesięcy" - dodał.
komentarze
1. ris
Jeśli się potwierdzą informacje o przenosinach Mercedesa z McLarena Do BGP to w F1 pojawi się wielki potentat na długie lata. Ciekawe co na to Maranello ?
2. Bartec
I to jest rzeczowa wypowiedź na temat własnego bolidu. Brak samozachwytu, za to konkrety. Brawna doceniam właśnie za tę rzeczowość i szacunek dla innych. Informacji o dyfuzorach nie zataił dla siebie, przez cały sezon mówił że inne teamy dogonią prędzej czy później BGP i miał rację. Uważam że w tym sezonie to on jest zwycięzcą a jego kierowcy wykonali po prostu świetnie swoją robotę. Nie umniejszając ich zasług Ross to dla mnie nr 1 w tym sezonie. Tak po cichu żałuję, że nie tutaj wylądował nasz Robert.
3. lechart
Mercedes to firma o bardzo, bardzo długoletniej tradycji. Nie ma dobrej jazdy, bez gwiazdy..........;))) Ale Renault to też historia motoryzacji. Myślę. że Robert Kubica będzie konkurencyjny i "gwiazda" mu nie przeszkodzi. O ile się nie mylę, to silniki Mercedesa spalają więcej paliwa niż Renault,a to może być najważniejsze w roku 2010.
4. Pablo850520
wydaje mi się, że pomimo poprawek na przyszły sezon to jednak McL i Ferrari będą tymi, którzy będą dominować. Mam nadzieję, że również Renówka się włączy do wyścigu po mistrza, ale jestem tylko amatorem, więc to tylko moja własna refleksja niekoniecznie poparta cennymi faktami.
5. radosny
Brawn GP zdobył mistrzostwo dzięki oszustwu z dyfuzorami. Czy Ros był tego świadomym uczestnikiem czy tylko przypadkiem znalazł się po właściwej stronie konfliktu FIA-SF to można się tylko domyślać ale fakt pozostaje faktem. Jak czytam jaki to on jest rzeczowy, pełen szacunku, jaką super robotę wykonał i jaki jest genialny to robi mi się dziwnie...
6. strong1
@ris W Maranello podkupią wtedy Newaya:). A tak naprawdę to w Red Bullu na brak kasy zdaje się,że również nie narzekają,węc marazie nie ma takiej opcji.Horner już się chwali tym,że będą jeszcze mocniejsi niż w tym sezonie,a przecież mogli wygrać nawet majstra. Jakieś dwie ekipy z wielkiej czwórki odejdą z pustymi rękoma,więc może takie teksty są jednak przedwczesne. Lody BGP w walce o najwższe laury będą zależały właśnie od zaangażowania Merca Jedno jest pewne czeka Nas frapujący sezon,a Roberta niesłychanie ciężkie zadanie,żeby mieścić się regularnie w punktach.
7. david9
Ja bym nie był taki pewny tego McLarena i Ferrari. KERS który w tej chwili daje im pewn przewage zniknie z F1 więc inżynierowie będa mieli kolejny problem jak poprawić aerodynamike żeby odzyskac to, co straca wraz z odejściem tego systemu. Brawn i RedBull były bardzo szybkie dzieki świetnej aerodynamice i jeśli będa kontynuować prace w dobrym kierunku nadal mogą sie liczyć w walce.
8. krz08
ciekawy będzie przyszły sezon
9. strong1
Edycja: "Losy Brawn GP".
10. strong1
Tak w ogóle ze względu na niezbyt udaczne kierownictwo i inne czynniki osobiście uważam,że Ferrari będzie miało z potencjalnej top "4" największe problemy. Muszą zlikwidować problem nienasyconego silnika,no i jeszcze okiełznać kierowców,
11. Bartec
@radosny - dyfuzory nie były oszustwem, nie godziły w przepisy choć były kontrowersyjne, ale jak ktoś wierzy w spiskową teorię dziejów i w to że team BrawnGP ma jakieś wyjątkowe układy w F1 (wynikało by z tego większe niż Ferrari, Mclaren czy Renault) to chyba nie ma o czym mówić. Teraz to nie się robi dziwnie
12. radosny
11. Bartec - jeśli coś jest kontrowersyjne to się to wyjaśnia. Na pewno wszyscy wielokrotnie konsultowali się w sprawie jednoznacznej wykładni przepisów, mieli na to czas bo Ross jak sam stwierdził informował, że zamierza zastosować takie rozwiązanie. Najwyraźniej wyniki konsultacji były różne dla różnych ekip bo jakimś cudem zrobili różne bolidy. Dla mnie to oszustwo a Ty nazywaj sobie to jak chcesz.
13. ris
6. strong1 - no ostatnio pisałem o tym, ze Christian Horner się chwalił, iż w przyszłym sezonie będą bardzo silni.Adrian Newey już pewnie coś wykąbinował.
Kilka zespołów ma chrapkę na mistrza w przyszłym sezonie więc będzie ciekawie ale to jeszcze ładnych pięć miesięcy ;-((((
14. ris
5. radosny - zbyt radośnie napisałeś komentarz. Nikt nie zarzucił BGP oszustwa więc nijak sie ma twoja wypowiedź do faktów...
15. Bartec
Wg mnie sprawa dyfuzorów została ostatecznie zamknięta z korzyścią dla Brawna. Co do konsultacji innych teamów to przyjmuję, że kiedy BGP wpadło na ten pomysł, część ekip miało już gotowe plany modelu na przyszły rok, skupiły się na KERSie i zbagatelizowały kwestię dyfuzorów. Potem kiedy okazało się co dają, rozpętała się wojna o decyzję która miała zaważyć i zaważyła na zwycięstwie w tym sezonie.
Szanuję twoją opinię bo każdy ma prawo do swojej, wg mnie Brawn zaryzykował i zyskał, "z fortuną tak to zwykle bywa, kto nie naraża nigdy się na szwank ten głównej stawki nie wygrywa."
16. fullbzikaaa
7. david9 O ile wiem, to KERS ma być obowiązkowy w przyszłym sezonie. Chyba, że jakąś wiadomość przegapiłem międzyczasie.
17. radosny
Bartec na prawdę dziwię się, że nie dostrzegasz związku pomiędzy nagłym błyśnięciem Brawn GP i porażce dotychczasowych liderów w świetle późniejszych zdarzeń jakie miały miejsce czyli konfliktu o ograniczenia kosztów, zmiany przepisów itd. Każdy ma prawo do własnego zdania, nawet takiego, że Alonso wygrał GP Singapuru2008 przez czysty przypadek.
18. ris
Jean Todt -szefem FIA ;-)
19. ris
17. radosny - ja bym to skomentował tak ; Każdy czyta jak umie ;-) Skoro Ross umiał przeczytać przpisy dot. budowy bolidu a inni nie to ich problem. Woleli sie skupić na KERS-ie i to było przyczyną porażki dotychczasowych liderów.
20. lotec ac
"Brawn GP zdobył mistrzostwo dzięki oszustwu z dyfuzorami."
najbardziej oszykaną osobą zdajesz się być ty prawda liczyłeś na 17m ferrarki prawdka? kers miał być obowiązkowy, teaz go nie będzie nawet williams wrca do fota, no i dobrze że brawn odebrał im zwycięstwo, po co w stawce zespoły które nic nie robią
"Woleli sie skupić na KERS-ie i to było przyczyną porażki dotychczasowych liderów. "
właśnie tak głupie bmw stwierdziło że kers będzie ważniejszy niż aerodynamika, ćwiki jakich mało...
21. robtusiek
5. radosny i 11. Bartec nie wyciągajcie tego tematu znów na wokandę, bo na tym forum już tyle o tym się opisaliśmy że nie jedną książkę by napisał. Ten sezon to historia i trzeba przyznać że Ross Brawn oraz jego cała ekipa zrobiła kawał dobrej roboty i nie roztrząsajmy tematu czy to był "fair" czy "nie fair". Myślę że w przyszłym sezonie też będą mocni, ale już ta walka będzie równorzędna z
Mc Laren-em i Ferrari ewentualnie Red Bull.
22. lotec ac
wg mnie nie fair w na przełomie tych sezonów gra mcl blokując możliwość pozyskania 4. odbiorcy silnika merca w roli RBR,, mam nadzieję że oprócz bolidu jednostka napędowa będzie konkurencyjna, jak nie to d*pa
23. Bartec
Robtusiek - wcale nie zamierzałem tej kwestii roztrząsać czego dowodzi mój pierwszy post w tym temacie, zgadzam się że ten temat przebrzmiał i nie ma sensu do niego wracać. Zgadzam się też że ekipa BGP odwaliła w tym sezonie kawał dobrej roboty i miała stosunkowo mało wpadek. Zostałem jednak potraktowany jako jakiś bezkrytyczny fan Brawna (dodatkowo przedstawianego jako oszust)więc odpowiedziałem na krytykę. W tym temacie powiedziałem co miałem do powiedzenia i nie zamierzam do tego wracać. Co do przyszłego sezonu mam wątpliwości co do skoku formy Ferrari, no chyba że popracują nad zużyciem paliwa, wierzę jednak że Maranello i tym razem stanie na wysokości zadania.
24. Tutankhamun
mhmmm, teraz bedzie poczworny dyfuzor i oczywiscie FIA bedzie gupa palic...hyhy taki dziolk, a tak na powaznie to przyszly sezon jest jak film z 24-ma oscarami, oj bedzie sie dzialo. (moze z 26-ma, ale watpie)
25. mario547
Silniki Renault spalają mniej paliwa od Ferrari, Toyoty a znacznie mniej od BMW, nie wiem jak Mercedes pali
26. strong1
13 ris to sorry-wiedziałem,że dzwonią w którymś kościele,ale nie wiedziałem,że to Twoja świątynia:)
No tak ta zima będzie trudniejsza,bo w tamtym roku w święta człowiek oko mógł nacieszyć pierwszą częścią sezonu zwłaszcza,a i wyścigi dużo mniej przewidywalne.Choć ja tam sobie poradzę-przejdę na tryb zimowy-kibiowania pewnemu wąsaczowi z Wisły:) Pzdr..
27. L00Kass
Gdzie indziej wyczytałem, że cały team woła o swoje, Ross i managerzy uspokoili, że po Abu Dhabi zostaną rozwiązane wszelkie spory dot. $$. Brawn raczej nie puści Jensona, gdy w grze chodzi jedynie o 5 baniek. Merc znów widzi niemca z kołem w McLarenie.
28. L00Kass
aaj, nie ta notka, sorry.
BTW; będzie kasa, będą konkurencyjni.
29. Gosu
Bankowo top 3 będą. nie brakuje tam kasiory, fachowców i kierowców.
Końcówka sezonu z lekką zadyszką, ale widać, że wiedzą gdzie tkwi problem i dążą do rozwiązania go.
30. walerus
byleby byli.....
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz