Renault: Wina wymaga kary
Szef operacyjny Renault Patrick Pelata powiedział, że Flavio Briatore i Pat Symonds ponieśli konsekwencje za zachowanie zespołu w Grand Prix Singapuru 2008."Będziemy wiedzieć więcej na temat szczegółów po poniedziałku z FIA. W tej chwili mamy założenia, ale jasne jest, że była wina."
Renault ogłosiło wczoraj, że nie zamierza spierać się ze Światową Radą Sportów Motorowych w sprawie ustawiania wyników wyścigu.
Pelata przyznał, że afera była ciosem dla francuskiego producenta, jednakże zasugerował, że akcje Briatore i Symondsa nie powinny wpłynąć na resztę ekipy.
"Tak, nie podoba nam się to, ale nie chcemy by wina dwóch ludzi wpływała na pracę firmy i całego zespołu Formuły 1."
komentarze
1. morek154
podobno massa tez podał do sądu briatore ze rzekomo przez singapur nie zdobył MS, massa jest smieszny chce zdobyc tytuł poza torem. Prawda jest taka ze to hamiltonowi bardziej nalezał się tytuł MS bo równiez popełniał błędy ale mial tez bardzo dobre wyscigi. Massa mial szanse na MS bo poprostu miał najszybszy bolid. Massa nie zdobył punktów w singapurze bo odjechał z węzem tankującym i powninien dostać za to kare + za to ze był obsługiwany poza stanowiskiem + za spowodowanie wypadku sutila, piquet narazil zycie swoje a massa naraził zycie szyjeś, a fia tak samo sprzyjała masie jak sprzyjała hamiltonowi w 2007. Za to specjlane uderzenie w hamiltona na fuji powinien miec odebrane wszystkie punkty bo sprawa był prosta, hamilton gonil liderów i pewnie zająłby 4-5 miejsce w tym wyscigu co pozowliłoby mu uciec bardziej w punktach to massa w niego uderzył
2. redux
@ morek154 - Wiesz na co zasługuje Twój wywód? Na "no comment".
3. Voight
No comments
4. zyga
:)
5. Pawel_sl
No comment + pisz bardziej po polsku :-x
6. redux
Pawel_sl - Przepraszam :) Za bardzo się udzielam na zagranicznych stronach o F1 i potem mi się wszystko kiełbasi a czasem jest mi nawet łatwiej napisać coś z angielskim wtrętem, bo krócej i celniej.
7. redux
O kurza twarz to chyba nie do mnie ;) Ale już mi zwracano uwagę, że za bardzo angielskim jadę, to jestem przeczulony ;)
8. Qbus81
wszak po polsku będzie tylko 4 literki więcej :)
9. kacperboss
Wina wymaga kary!! <- Dokladnie tak!!
Najodpowiedniejsza karą dla takiego występku będzie dyskwalifikacja zespołu Renault na przynajmniej 1 sezon =]
10. D4ViD
Jak Briatore przekazał Piquetowi że ma się rozbić ??????????????????????
11. radosny
zobaczymy jaki wyrok usłyszy Alonso.
12. MaCieQ
1.morek154 - widać że jesteś fanem HAmiltona i go wspierasz ale tym postem przeginasz człowieku...
13. bladehorn
Ustalili to ponoć wcześniej, tak czytałem. Piquet wiedział jaka jest sytuacja na torze i zrobił to co mu kazali zrobić jeszcze przed wyścigiem. Tak poza tym to powinien się na to nie zgodzić. Może i by go za to wyrzucili z Renault, ale jak można pracować w teamie, gdzie dzieją się takie rzeczy.
Morek154 - Massa był lepszym kierowcą w poprzednim sezonie. Niestety nie zawsze lepszy zwycięża. I pamiętaj, że wyrwanie węża najbardziej chyba zaszkodziło samemu Felippe, więc o jakiej karze Ty mówisz? No i czy nie sądzisz, że Massa naprawdę ma prawo być zły na Briatore?
14. Czarna.
1. morek154 ...masz coś do Massy .?i nazwiska pisze się z dużej litery.
15. jawiemwszystko
morek - już kiedyś coś pisałem w związku z klawiszem Shift, zapomniałeś?
16. Czarna.
Istnieje jeszcze taki klawisz jak Caps Lock.
17. morek154
bladehorn mysle ze to w stylu ferrari takie posyłanie do sądu, jesli massa był lepszy kierowcą to powiedz w których wyscigach i dlaczego. Nie jestem za hamiltonem tylko za właśnie renault, to ze nie lubie massy to inna sprawa. Faktycznie to jest bardzo bezpieczne jak koles obsługujący swiatełka daje znak do odjazdu podczas tankowania a potem massa zatrzymuje sie przy wyjezdzie z węzem z którego cały czas cieknie beznyna, jesli wąż był cały czas w baku to nie było zadnego zabiezpieczenia i gdyby był jakis zapłon to ogien dostałby sie do baku i cały bolid by rozje...... na kawałki. Nie mówiąc już o tym że mechanicy nie moga obsługiwać bolidu poza stanowiskiem, wiec teoretycznie massa powinien przejechać całe okrązenie albo to zatrzymanie powinno oznaczac wycofanie z wyscigu. Oczywiscie zespół nie dostal zadnej kary, a juz np. taki weber kiedy został zle wypuszczony wporst pod kola hedifleda dostał kare.
18. morek154
jawiemwszystko Shift, tak mam nawet skrót na pulpicie
19. kaaarol
Scenariusz jak z jakiegoś filmu
A najbardziej to szkoda samego Renault.
20. strong1
2,5 oikrążenia na Hungaroringu do końca i nie byłoby żadnej rozmowy,nie byłaby nikomu potrzebna.Wszystko byłoby pozamiatane. Już i tak wiadomo,że sytuacja w klasyfikacji generalnej się nie zmieni,ale nie zaszkodzi ukarać winnego z powództwa w ten czy inny sposób w ramach zadośćuczynienia.
21. redux
18. morek154 - jeżeli już chcesz się pienić, to bądź chociaż sprawiedliwy i sprawdź najpierw jak to było z tą karą dla Massy ok? Bo o ile mnie pamięć nie myli otrzymał karę przejazdu przez pit lane i to za coś co było raczej winą teamu niż jego własną.
22. Kimi Rajdkoniem
A co w takim razie sądzicie o Alonso? Wiedział o całej historii czy zrobili mu "niespodziankę"?
23. morek154
redux nie było zadnej kary, massa zjechał 1 lub 2 okrązenia później znowu na tankowanie bo ten wąz został wyrwany podczas tankowania i nie mówcie ze to jest normalna sytuacja ze koles jedzie i zotawia sciezke benzyny przez pit lane
24. wit74
22. Kimi Rajdkoniem Alonso na bank wiedział o całej sprawie, pewnie nawet wcześniej niż Piqet. Nie sądzicie że przejście Alonso do Ferrari w tym sezonie było pewne do czasu wypłynięcia afery? Wydaje mi się że od tamtego czasu kierownictwo Ferrari przystopowało z transferem Alonso do swojego zespołu.
25. redlum
Alonso na bank wiedział co się będzie działo - nie wierze w to że o tak po prostu zgodził się na strategię wystartowania z końcowych pozycji z bardzo małą ilością paliwa
26. walerus
Myjemy rączki - i z jednej strony żal ich....
27. adiś
Ludzie o czym wy gadacie???Massa wygral wiecej wyscigow jak Hamilton po pierwsze,gdyby nie awaria na Wegrzech bylby mistrzem po drugie,a po trzecie,ktos zarzucal Schumiemu,czy Massie ze mieli najlepszy Bolid powiem tak,"F1 to taki sport,w ktorym takie auta sie buduje,konstruje ktore daja przewage nad konkurentami,i pozwalaja zwyciezac"Alain Prost w 93 roku wypowiedzial te slowa.Przeciez na tym to polega,kazdy zespol stara sie budowac takie auta by dawaly przewage,i odnosily sukcesy.daltego takie aluzje ze ktos mial lepszy bolid,szybszy i dlatego wygrywa sa zenujace.A na koniec to witam wszystkich,jestem tu nowy,ale F 1 ogladam od 87 roku.
28. redux
23. morek154 - sorry gregory ale kara była, bo mnie się chciało sprawdzić. Massa przejechał ją prawie natychmiast mniej więcej 4-5 okrążeń po wypadku. A poza tym sytuacja nie jest normalna, ale chyba nie chcesz mi wmówić, że Ferrari zaplanowało wyrwanie węża do paliwa i ruinę wyścigu Massy tak jak Renault rozbicie Piqueta?
29. djpinzone
morek154- jak myślisz dlaczego wąż do tankowania został urwany na wysokości zaworu łączącego z dystrybutorem ? Bo dystrybutora za sobą nie pociągnął jak sam widziałeś.Jeżeli Ci nie wiadomo to przy dystrybutorze znajduje sie zawór bezpieczeństwa łączący z wężem do tankowania w momencie zerwania zawór blokuje dopływ paliwa ,podobnie jest na stacjach paliw ,a dokładnie przy dystrybutorach z gazem LPG .Więc pisanie o tym jakie to było wielkie niebezpieczeństwo jest trochę przesadą. Nad mienie jeszcze tylko, że technologia w F1 jest troskę wyższa jak na stacjach paliw ;-) a na stacjach tez zdarzają się takie wypadki. Pozdrawiam
30. tomtom1976
No tak. Znowu "swiete" Ferrari.
31. hot dog
1. morek154 po polsku bez komentarza.
32. black knight
morek... Massa dostał karę, mam to GP na dysku - widzę, że świetnie sprawdziłeś. Nawet gdyby nie dostał kary, to punktów by nie zdobył :P Zacznij się jeszcze rzucać, bo Kubica byłby przecież trzeci w generalce :P
33. bladehorn
Nawet gdyby nastąpił zapłon, ogień nie dostałby się do baku - nie jest to w ogóle możliwe. Massa dostał zasłużoną karę przejazdu przez Pit Stop. Gdyby nie "dziwny wyścig" w Brazylii i wyprzedzanie na ostatnim zakręcie i gdyby nie awaria na Węgrzech i przede wszystkim gdyby nie wypadek Piqueta, Massa byłby mistrzem świata. Wiem, że to puste gdybanie, bo gdyby coś potoczyło się inaczej, Hamilton mógłby zapewnić sobie zwycięstwo we wcześniejszych wyścigach lub wygrać większą ich ilość. Ogólnie chodzi mi o to, że Massa ma prawo być zły, mieć pretensje, podawać do sądu i inne takie, gdyż wielmożny Flavio, odebrał mu tytuł, poprzez oszustwo. Każdy by się wkurzył ^^
34. morek154
djpinzone wąz został urwany w takim miejscu w jakim było najłatwiej i chyba był przypadek tez w tamtym roku gdzie wąż odpadł zaraz w tym miejscu gdzie trzymają mechanicy. Co z tego ze dopływa paliwa został odcięty jak w węzu było jeszcze paliwo, jesli koncówka weża była we wlocie baku to był on normlanie otwarty bo niby jak miał się zamknąć jak był w nim koncówka węża.
35. morek154
hot dog takie dowcipne komentarze swiadczą tylko o twojej pomysłowości
36. morek154
bladehorn to jak massa zasługiwał na MS swiadczy wyscig o gp chin, zamiast gonić hamiltona to wlókł się daleko za nim, nawet raikonnen który go przepuscił musiał sporo zwolnić.
37. morek154
black knight tylko ze kubica do wypadku jechał za raikonnenm na 4 pozycji wiec raikonnen miałby o jeden punkt wiecej
38. adiś
Czlowieku,tys sie czepil GP Chin jak g... okretu.A Wegry?A Brazylia??? i wiele innych wyscigow gdzie Hamillton tracil po sekunde na kolku???czemu jednego wyscigu sie czepiles???Nie pochwalam ze niby wystapil do sadu,w co osobiscie nie wierze,ale popatrz na caly sezon,kto byl szybszy i wygral wiecej wyscigow.
39. redux
35. morek154 - teraz już trollujesz chłopie. Nie było kary a była, nawet nie chciało się sprawdzić. Porównanie tych dwóch wypadków jest w ogóle z powietrza wzięte. A Raikkonen to miałby może i punkt więcej, tylko wylądował na ścianie, jeśli i tego nie pamiętasz.
40. black knight
37. morek154 ale Raikkonen się rozbił xD
Chyba, że zakładasz całkiem inny bieg wydarzeń, gdyby nie doszło do wypadku Massy i ustawki wyścigu? Jaki miał związek Raikkonen i jego wypadek z ustawką wyścigu? xD
41. redux
40. black knight - w ogóle odtwórzmy ten wyścig okrążenie po okrążeniu pod hasłem "Co by było gdyby Renault nie dopuściło się oszustwa" ;)
42. black knight
...myśle, że BMW wznowiłoby rozwój bolidu i Kubica byłby mistrzem świata... spokojnie może iśc do sądu ;)
Przypomnę Ci morek, że RAI rozbił się 4 okr przed metą, a wyścig oglądałeś rok temu i go komentujesz :PP
43. morek154
redux jesli massa byłby mistrzem swiata gdyby nie piquet to raikonnen pewnie by się nie rozbił gdyby nie piquet bo nie muisałby jechać za coulthardem czy kims tam.
44. ris
Dyskutujecie właściwie o niczym, co by było gdyby .... O mistrza się walczy przez cały sezon. Nikt nie zmieni wyników i basta :-)
45. redux
43. morek154 - w takim razie Raikkonen ma święte prawo pozwać Renault. A co!
44. ris - wiesz takie zapasiki w błocie se tu urządzamy. Wszystko dla sportu ;)
46. morek154
adiś dobrze massa wygrał 6 razy a hamilton 5 razy ale tylko na papierze bo to hamilton wygrał 6 razy a massa 5. Massa dostał jedno zwyciestwo gratis bo przypomne tutaj wyscig na spa. Hamiltonowi najpierw powiedzieli ze zrobił prawidłowo a nagle po wyscigu im sie odmieniło (Charliemu W), mógł powiedziec wtedy ze to nie było prawidłowe i zeby hamilton drugi raz oddał prowadzenie. Przypominasz wegry i brazylie, a ja przypomne silverstoone gdzie massa tracił po 3 sekundy na okrązeniu, hockenheim gdzie hamiltona przepusciłi jeszcze raz spa gdzie massa tracił już 20 sekund do lidera ale i tak wygrał
47. morek154
redux w takim razie jak pozywam ciebie
48. Jacobek
@ 36. morek154 Hahaha , ten komentarz mnie rozbawił. Ciekawe jak Felippe miał dogonić Hamiltonka, skoro ten miał dużo szybszy bolid na GP Chin ,,, Ogólnie zaprzeczasz sobie i jak możesz mówić (w odniesieniu do poprzdnich postów) że "massa miał szybszy bolid a mimo to nie wygrał mistrzostw". Przecież każdy głupi widizał jaka była sytuacja w 2008, raz mclareny były szybsze raz ferrari , jest pół na pół więc raczej nie tymi kategoriami oceniać ... Poza tym uczepiłeś się singapuru i końcówki sezonu. Patrząc na cały sezon obydwaj popełniali masę błędów i naprawdę bezsensowne jest twoje spojrzenie. Obaj zasłużyli na tytuł w tym samym stopniu pozdro ( tak po za tym to myśle że Renault samo w sobie nie powinno dostać kary, bowiem jest to sprawa trzech panów tylko i wyłącznie. Ale kto wie , może sie myle... )
49. elin
Nie ma sensu gdybać, co by było gdyby ... - nie będzie zmian w wynikach z zeszłego sezonu. Mosley już wypowiedział się w tym temacie, tłumacząc, że po 30 listopada ubiegłego roku, rezultaty mistrzostw świata 2008r. stały się nieodwracalne.
Co do Alonso, to prawdopodobnie nigdy się nie dowiemy, czy brał udział w planowaniu " crash - gate ", ale coś podejrzewać musiał ... Startował z 15 pozycji, na ulicznym torze z małą ilością paliwa. Taka strategia w normalnych warunkach, jest wręcz nielogiczna - niewielka możliwość wyprzedzenia innych bolidów i szybki ponowny zjazd do alei serwisowej ... Przecież, to oznacza zero szans na " przebicie się " do przodu stawki. Dodatkowo, wspominali o tym choćby Massa i Rosberg, większość osób na padoku coś podejrzewała już po wyścigu. Więc niemożliwe, że Fernando ( jak to obecnie twierdzi ) był cały czas niczego nieświadomy.
50. ris
redux - a to sorry ale ktom wygrywa bo nie łapię :-) ;-) :-)
51. morek154
i właściwie to najbardziej zyskał kubica na wypadku piqueta tylko tego nie wykorzystał, gdyby kubica zjechał do boksu od razu jak by sie rozbił piquet kiedy wiadomo juz było ze skonczy mu sie paliwo to byłby po zjezdzie SC na czele i mógby troche odjechać a po zjezdzie na kare wyjechałby przed alonso i rosbergiem zaraz za chyba fisichellą, trulim i kims tam jeszcze kto mialby dopiero zjezdzac na swoj pierwszy pitstop i maiłby czysta droge do wygranej (jesli nie wyprzedziłby go alonso i rosberg) wiec ja bym kubice pozwał bo to on miał szanse najwiecej zyskać
52. morek154
Jacobek to jesli tak samo zasugiwali na mistrza to w czym problem, gdybys napsiał ze to massa lepiej jezdził i powienien być MS to sensowne byłoby to gadanie ze gdyby nie singapur to massa byłby MS
53. redux
47. morek154 - Ha! Za co? Za to, że mi się chciało znaleźć karę, co do której twierdziłeś uparcie, że nie miała miejsca? :D A co do mistrzostwa Hamiltona to może pogadamy jeszcze o Kanadzie lub Japonii na ten przykład? Żaden z nich nie ustrzegł się błędów, ale oszustwo Renault miało całkiem realny wpływ na wynik singapurskiego wyścigu, więc choć FIA nie zmieni wyników, mogą się pojawić całkiem poważne prawne roszczenia i nikogo to nie zdziwi.
54. black knight
BMW miało mylące informacje na temat rozbicia się piqueta w tamtym wyścigu... "no piquet-crash expecting during the race"
55. redux
50. ris - morek przegrywa, bo nie łapie, że praktycznie nikt nie traktuje go poważnie ;)
56. morek154
Jacobek i nie koniecznie mówisz prawde z tym podziałem na szybszy bolid w zależności od wyscigu bo mclaren dogonił ferrari dopiero w gp kanady ze wzgledu na konfiguracje toru potem we francji znowu mclaren nie mial szans i dopiero równa walka zaczęła się od kąd mclaren zaczął cos tam kombinować z silnikami czyli do gp niemiec można powiedzieć ze wymieniali się
57. black knight
sry expected
58. Jacobek
@ 52. hehehe, no to ja powinienem sie ciebie zapytać w czym problem, bo ty zacząłeś tą dyskusje, a ja mówie że masz bezsensowne argumenty i że ta dyskusja jest bez sensu ... "gdyby nie singapur" ? to było do mnie?, ja nic nie gdybałem ;]
59. morek154
Jacobek co do gp chin to może hamilton miał szybszy bolid od massy ale dlaczego raikonnen był tez sporo szybyszy
60. redux
57. black knight - to było następne oszustwo Renault jak sądzę? Cwani.
61. black knight
Podpisali porozumienie z McLarenem przecież... pakt o nieagresji Briatore - Dennis
62. morek154
ja mam dokument na potwierdzenie ze piquet miał sie rozbić w tym wyscigu sam z siebie
63. morek154
co do strategii alonso to wiele razy mial taką strategie startując nawet dalej np francja i niemcy.
64. redux
62. morek154 - dzięks! Ale widzieliśmy już całą teczkę, nie tylko jeden dokument.
65. morek154
64.redux &62. morek154 to wyszstko było na dyskietce z pegazusa ktora wypadła piquetowi z głowy, doszedłem takze do wniosku ze renault uzywali kodów
66. black knight
taaa... a ja po kilku piwach mam czasy gorsze o 4 sekundy w symulatorze...
67. ris
55. redux - aha to dobrze że mi powiedziałeś - bo dalej nie łapię ;-) :-)
68. redux
67. ris - no problem. My też już nie ;)
69. ris
Jeszcze jedna sprawa jest do wyjaśnienia podejrzany prawdopodobnie - deszcz. Miejsce - tot Interlagos. Po zmianie opon spowodowanej mokrą nawierzchnią toru rozgorzała walka między Hamiltonem a jadącym za nim na szóstym miejscu Sebastianem Vettelem, walka o „złoty” punkcik . Dość niespodziewanie w potyczkę tę wmieszał się niejaki Kubica, wyprzedził obydwu kierowców, którzy mieli o jedno kółko więcej. W efekcie tego zamieszania, Vettelowi udało się wyprzedzić Hamiltona. Wtedy niejaki Timo Glock nie zmienił opon kiedy zaczął padać deszcz, co uniemożliwiło mu szybką jazdę w wyniku czego Hamilton zdołał go wyprzedzić na ostatnim zakręcie i punkcik został zdobyty :-)
70. black knight
Nie przypominaj, bo mi się niedobrze robi ;]
71. ris
black knight - hehehee :-)
72. morek154
dlatego pozwałbym kubice
73. ris
Dobre :-)
74. redux
Nie. Należy pozwać opony Glocka.
75. ris
Ale, które opony z paskiem czy bez ? :-)
76. redux
Na wszelki wypadek wszystkie + koce grzewcze.
77. ris
Koce są niewinne - nie były na torze :-)
78. redux
Ale są blisko z oponami - mogły być uczestnikami spisku.
79. ris
W takim razie trzeba to zbadać :-)
80. morek154
ja tam nie używam koców
81. morek154
wole kubraki
82. cornybogus
zespół reno powinien się sam wycofać
83. morek154
na wszystkich podrzędnych portalach pisze ze kubica stracił szanse na 3 miejsce w generalce przez wyscig w singapurze denewuje mnie to bardzo na sport pe el jest w nagłowku napisane ze "...zagroził zawodnikom i robertowi kubicy" albo tez tam pisze " pechowców był też walczący o podium MŚ Robert Kubica. Na mecie był czwarty" chodzi o kubice i gp singapuru (pewnie to chodziło klasyfikacje sezonu 08 ale ja jestem głupi i teraz myśle ze kubica był czwarty w singapurze)
84. redux
83. morek154 - zaprawdę powiadam ci nie czytaj bzdur na polskich podrzędnych portalach, albowiem przychodzisz tu następnie i szerzysz ich głupie a podstępne oszczerstwa. Ucz się języków obcych plemion, by korzystać z ich wiedzy. Ewentualnie korzystaj z translatora :P
85. pees
Ale macie problem, jakby to miało zmienić wasze życie ...
86. dziarmol@biss
A dla wszystkich opluwających Alonso mała niespodzianka ;-)) >>http: // f1. sport .pl/Artykul.82+M5944991403a.0.html << (usunąć spacj)
87. kacperboss
To pewne ze alonso wiedział o wszystkim... ale na pewno uda mu sie wykręcić jakoś z kary :/
88. Marti
@86. dziarmol - Alonso - najbardziej czysty i nieskazitelny kierowca F1, po prostu ideał, nigdy nie miał do czynienia z żadną aferą, nigdy nie posiadał i nie wymieniał się mailami, które zawierały tajne dane o zespole konkurenta, nigdy nie profitował z żadnego zmanipulowanego wyścigu. Czyścioszek i świętoszek.
Powiadam Ci, przyjdzie kryska i na tego Matyska, jeśli nie teraz, to w przyszłości. Przypomnisz sobie moje słowa :-)
89. GKT
Pomijając kwestię kto wpadł na pomysł tej kombinacji - każdy przynajmniej raz w życiu wpada na głupi pomysł - nie wyobrażam sobie, aby można ten pomysł zrealizować bez wiedzy i akceptacji dwóch osób w zespole: szefa Briatore oraz nie kwestionowanego pierwszego kierowcy zespołu Alonso, który na dodatek miał być tu głównym beneficjentem. Jednak, jak wiedzą prawnicy, co innego mieć przekonanie, że Alonso wiedział, a co innego udowodnić to....
90. GKT
Dodam jeszcze, że na miejscu "czerwonych" do Ferrari wziąłbym Roberta zamiast Alonso, obok którego ciągle pojawia się jakaś afera.
91. lukasz1
GKT Kubica w Ferrari :) Jeśli już to Alonso, ewentualnie Vettel!!!
92. michalde
niech wykluczą zespół z wyników w grand prix singapuru (przez co alonso straciłby zwycięstwo, a ustawią wynik wyścigowy, jaki był przed zjazdem alonso do boksów na pierwsze tankowanie; czyli pokrzywdzony massa, który miał pecha, hamilton, raikkonen, kubica, vettel, glock, kovalainnen, ósmy zdajesie rosberg
93. dziarmol@biss
88. Marti. ;-))
A swoją drogą skoro FIA miała(ma) tak mocne dowody na Briatore oraz Symondsa to i na Alonso by pewnie też znaleźli, a skoro oczyszczają Fernando z zarzutów to co?? nadal winien??. I że nawiążę do tych słynnych już maili to po raz enty tłumaczę, czymś innym jest czytać kradzione informacje, dane itd. a czymś zgoła innym jest owe dane wykradać. A z tego co wiem (być może się mylę) Alonso owe kradzione dane otrzymał od pracowników Mclarena nieprawdaż?? I tak na koniec czemu przy okazji nie obwinisz Hamiltona który też te nieszczęsne dane miał czytał korzystał ??
94. Marti
93. dziarmol - Alonso to obecnie najlepszy kierowca w stawce, więc jest im jeszcze potrzebny w F1 (kasa dziarmol, kasa :))
Po raz enty napiszę: Hamilton w przeciwieństwie do Alonso nie prowadził korespondencji z Coughlanem i de la Rosą. Tematem maili (jak wiesz) były wykradzione dane.
Zgodnie z Twoim myśleniem ten, który ukradł coś, czego nie powinien, jest winny, a ten drugi, któremu złodziej przekazał ukradzioną rzecz, nie jest już winny. Co za swoista filozofia.
95. dziarmol@biss
Masz rację że tymi mailami też sobie pobrudził "łapki"lecz z drugiej strony nie można stawiać go na równi z tymi głównymi macherami . Takie jest moje zdanie.. ;-))
96. kacperboss
@94
Czy Alonso jest najlepszym kierowcą w stawce? Tu by można długo polemizować...
Myślę, że trafniej można byłoby to określić: jest jednym z najlepszych kierowców w stawce. Massa, Kubica, Hamilton, Kimi... ci kierowcy na pewno nie ustępują umiejętnościami Alonso.
97. Voight
@94. Marti muszę sprawić Ci przykrość ;]
25 March 2007 13.02*
From: Pedro de la Rosa
To: Fernando Alonso
All the information from Ferrari is very reliable. It comes from Nigel Stepney, their former chief mechanic – I don’t know what post he holds now. He’s the same person who told us in Australia that Kimi was stopping in lap 18.
He’s very friendly with Mike Coughlan, our Chief Designer, and he told him that.
I agree 100% that we must test the [tyre gas] thing very soon.
98. Voight
źle przeczytałem :P. Zwracam honor. ale mail się przyda dla niedowiarków
99. Marti
Voight - szkoda fatygi, niedowiarkowie i tak niedowierzą ;-)
Notabene Alonso jednak zostanie przesłuchany w związku z "aferą singapurską", pewnie bedzie powtarzał jak mantrę "nie mam z tym nic wspólnego", "nic nie wiedziałem", "nic nie słyszałem", "nic nie podejrzewałem", hehehe ;-)
100. walerus
Alonso jest brudny 100.
101. Marti
walerus - a jednak stwiedzili, że jeszcze jest za mało brudny, musi się jeszcze bardziej poplamić, aby pójść do prania hehe :D ;-)
102. Skoczek130
No i dostali jak najbardziej zasłużoną! Kara w zawieszeniu jest najlepszą, jaka może być, gdyż głównymi winowajcami są szefowie (czyt. Briatore, Saymonds), a nie sam zespół.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz