komentarze
  • 7. lpiernik
    • 2009-06-22 08:55:36
    • *.adsl.inetia.pl

    Ja tam widzę jedno zagrożenie - o regulaminie będą decydowały zespoły, które będą później rywalizować. Siłą rzeczy każdy będzie starał się naciągnąć regulamin pod siebie. Teraz mają wspólnego wroga - FIA, ale kiedy ten wróg będzie na łopatkach to chyba zaczną się kłócić między sobą niestety. Mam nadzieję, że tak się nie stanie, ale zagrożenie jest...

  • 8. skidmarks
    • 2009-06-22 09:00:53
    • *.polkowice.vectranet.pl

    A co z ciuchami z logo F1 FIA. Trochę lipa bo nieaktualne .
    Ale współczuję tym co tym handlują bo będą duże zniżki.

  • 9. maxi
    • 2009-06-22 09:02:38
    • *.60.classcom.pl

    weźcie jeszcze jedno pod uwagę! jeśli nowa seria nie będzie rozgrywana pod egidą FIA, to np: wszyscy sędziowie i kierowcy (!!!) w niej występujący, stracą licencje wydane przez FIA właśnie !!! nie będą mogli legalnie nigdzie indziej wystąpić, no chyba że będzie inaczej miejmy nadzieję

  • 10. skidmarks
    • 2009-06-22 09:17:59
    • *.polkowice.vectranet.pl

    Przecież licencja FIA jest potrzebna do ścigania się w tworach FIA

  • 11. maxi
    • 2009-06-22 09:29:23
    • *.60.classcom.pl

    skidmarks- nie zapomnij że kierowcy z F1 (obecnej) startują też czasem w rajdach (KUB, RAI) czy innych wyścigach np. Le Mans (BOU), tak było w Polsce, jak PZMłot, zagroził cofnięciem licencji kierowcom startującym w Kryterium Kamionki

  • 12. orinocoPL
    • 2009-06-22 09:40:30
    • *.152.211.123

    Max, Max... nieladnie. Nie dosc, ze jestes bydlak to jeszcze klamca.

    Wypowiedz Briatore swiadczy o tym, ze FOTA byla przygotowana na rozlam i, ze nie za

  • 13. orinocoPL
    • 2009-06-22 09:42:20
    • *.152.211.123

    Urwalo mi tekst.

    Wypowiedz Briatore swiadczy o tym, ze FOTA byla przygotowana na rozlam i, ze nie zamierza ustapic. No to sie upiorny duecik doczekal...

  • 14. Jacu
    • 2009-06-22 09:53:17
    • *.142.202.118

    Bernie z Maxem juz chyba maja braz w gaciach bo nowa formula przejmie paleczke pierszenstwa w swiadku sportow motorowych i pomimo nazwy to ona bedzie spadkobierca tradycji F1, a co za tym idzie odbierze rzesze fanow i grube milony euro geriatrykom. Mam nadzieje ze regulamin techniczny w nowej serii powroci do wiekszej swobody technicznej.

  • 15. Ra-v
    • 2009-06-22 10:04:19
    • *.adsl.inetia.pl

    I bardzo dobrze, ze tak sie dzieje, mi wisi jak bedzie sie owa seria nazywala, wazne zeby jasny regulamin przywrocil formule sprzed lat.

  • 16. kacperboss
    • 2009-06-22 10:19:47
    • *.sta.asta-net.com.pl

    Ciekawi mnie kilka rzeczy, np. czy zablokują rozwój silników, czy wrócą do poprzedniego wyglądu bolidów... a poza tym jest 8 zespołów czyli 16 aut... trochę za mało nie? Chyba, że zgłoszą się inne zespoły, ale z tym wg mnie może być ciężko. Jest jeszcze jedno wyjście - każdy z teamow wystawia po 3 bolidy. To są jednak duże koszta, więc może być problem.

  • 17. Kadet
    • 2009-06-22 10:21:35
    • *.multimo.gtsenergis.pl

    Jestem za Nową Formułą - będzie zgodna z duchem F1, a jak jeszcze będzie tańsza dla kibiców, to już kompletna radocha. Pierwszy rok będzie oczywiście trudny, ale w kolejnych mechanizm zostanie już odpowiednio nasmarowany.
    Sama zaś nazwa F1 zostanie za grosze odkupiona od Berniego :> No może dadzą mu 10% udziałów w NF1 na otarcie łez :>>>
    To co mnie najbardziej ciekawi, to jakie znajdą rozwiązanie na bezstronne sędziowanie i rozstrzyganie sporów.
    Trzymam kciuki :D

  • 18. Kadet
    • 2009-06-22 10:24:03
    • *.multimo.gtsenergis.pl

    16. @kacperboss - nie buj nic - po to inne zespoły wycofały swoje aplikacje z FIA-F1, żeby złożyć je w NF1 - będzie więcej chętnych niż miejsc - swoją drogą ciekawe ile tych miejsc?

  • 19. jar188
    • 2009-06-22 10:37:29
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Teraz dopiero zaczną się prawdziwe negocjacje.
    Max i Berni w końcu dostrzegli, że groźba utowrzenia konkurencyjnej serii wyścigowej przez FOTA jest jak najbardziej realna.
    Ten pierwszy zaczyna wymiękać i chce negocjować dalej,nie straszy już sądami. Berni natomiast w obawie o utratę wielomilionowych wpływów z praw jakie posiada przebąkuje o tym ,że nie może im (FOTA) pozwolić na zorganizowanie konkurencyjnej serii - czytaj, wszystkie chwyty dozwolne.
    Tak więc gra zaczyna się od nowa, tak jakby.
    O tory nie ma się co obawiać, bo nowa seria z pewnością pobierając niższe opłaty od właścicieli znajdzie wielu chętnych. Sponosrzy, też nie problem. Stacje telewizyjne, jest ich tyle , że zawsze jakś inna będzie pokazywać wyścigi.
    Oczywiście jak wspominał Ross Brawn podział pieniędzy z praw do transmisji będzie musiał być taki żeby wspierać w większym stopniu mniejsze zespoły, nie jak jest teraz, a wtedy z przyciągnięciem nowych zespołów nie będzie żadnego problemu.
    Oczywiście nikt z nas nie wie jak skonstruowane są wszsytkie umowy soponsorskie i ze stacjami telewizyjnymi (podobno włoskia stacja ma zapisy o transmisji z F1 ale tylko z Ferrari w stawce, kolejny cios dla Berniego) więc tu może być jeszcze tylko problem stojący na drodze do utworzenia nowej serii wyścigowej. Ale w końcu FOTA chyba jest dobrze w tym wszystkim zorientowana i wiedzą co robią, no chyba , że to jest z ich strony jakiś kosmiczny blef.

  • 20. niza
    • 2009-06-22 10:41:02
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Do tej pory sądziłam, że się dogadają, ale jak widzę, zespoły FOTA już się szykują na nową serię. A więc trochę pofantazjuję:
    Max doskonale wie, że grunt już mu się pali pod stopami. Wczoraj już nawet powiedział, że nie chce wchodzić na drogę sądową z FOTA. On dobrze wie, że dla niego odejście tych ośmiu zespołów równa się klęska. Bernie nie jest głupi i widzi co się szykuje, ludziska popierają w 90% FOTA więc nowa seria będzie dochodowa i to bardzo. Już Ecclestone zaczyna popierać te osiem zespołów, a Maxiu ratuje się jak się da i grozi, że na posadkę Berniego czyhają inni (Briatore?).
    Kilka miesięcy później: Nowa seria jest już prawie gotowa, tylko skończyć ten sezon i można się zabierać za ostatnie przygotowania. Tory już wybrane, kalendarz ustalony, nawet pojawiło się kilka nowych zespołów. Ale zaraz, zaraz, jaka jest nazwa tej serii? Formuła 1? Jak to? A tak to.... Bernie poszedł za starą FOTA i im sprzedał nazwę F1, mając nadal większość udziałów. W FIA dzieję się rewolucja, po takim przebiegu zdarzeń Max traci swoją posadkę, wywalają go na zbity pysk.
    Stara F1 upadła, ale powstała nowa, gdzie regulamin ustalają ekipy a rządy sprawują wszyscy razem. Czasami dochodzi do kłótni ale trzymają się razem, czy skończy się to heppy endem? To pokaże czas....

  • 21. Cwirs
    • 2009-06-22 10:48:53
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dla mnie bomba, Mosley i Ecclestone niech teraz sobie ogladaja puste trybuny, ew moga wziasc jakies syrenki z ulicy

  • 22. nico64
    • 2009-06-22 11:28:34
    • *.k69.webspeed.dk

    Jestem pewien że nowa seria wyścigowa przyciągnie rzeszę kibiców i sponsorów bo to są producenci i chcą inwestować swoje pieniądze w rozwój sportów samochodowych i reklamę swoich produktów,nie chcą być ograniczani bo to ma być sport na najwyższym poziomie,jestem prawie pewien że już w pierwszym sezonie zainteresowanie będzie większe niż F1 i na pewno dotychczasowa F1 stanie się serią niszową albo skansenem wyścigowym.Ja osobiście chcę oglądać wszystko co najlepsze a producenci dają tą gwarancję mam cichą nadzieję że włączą się do wyścigów inni znaczący producenci aut.A za najgorsze wprowadzone przez FIA przepisy,uważam wprowadzenie przepisu o przejechaniu całego wyścigu na jednym ogumieniu który w następnym sezonie został zniesiony ,bo wyścig opierał się o oszczędzanie opon podczas wyścigu czyli o jazdę dla wapniaków bo tacy są szefowie FIA.

  • 23. Kornik
    • 2009-06-22 11:28:34
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    20.niza Dokładnie ja też tak to widze. Bernie na pewno wymięknie i pójdzie za nową serią, zgodzi sie na ich regulamin aby tylko kasa dalej płynęła i na początku będzie siedział z podkulonym ogonem. Pan Maxiu już jest spalony i nawet jak teraz ulegnie to i tak zespoły sie od niego odwrócą bo wiedzą że temat regulaminu i kłótnie i tak znowu powrócą. Zycze powodzenia FOTA i bardzo sie ciesze że wróci Montreal i Suzuka. Wkońcu też pojawią sie nowe tory a kibice w 90% pójdą za nową serią.

  • 24. Antoni
    • 2009-06-22 12:12:14
    • *.adsl.inetia.pl

    No to ustalamy nowe:
    Nazwa: FOTA ONE
    Wyścigi rozgrywamy systemem sobota i niedziela (lub piątek i niedziela - np. M.Carlo). Jak już przylecieliśmy do Australii (Japonii, Ameryki płd. etc) to możemy więcej pojeździć na full. Losowanie zamiast kwalifikacji (losują kierowcy) na każdy wyścig osobno.
    Inny system kwalifikacji, to taki gdzie kierowcy startują z przeciwległych punktów toru, na dwa okrążenia w systemie pucharowym: wygrany przechodzi dalej. To już byłby mały wyścig, ale jaki!
    Nie tankujemy w czasie wyścigu. Jeździmy nie 300km tylko 100 mil.
    Opony od dowolnego producenta zmieniamy kiedy chcemy i ile chcemy.
    Punktacja obejmuje pierwszych 20 zawodników (niech walczą do końca – niech będzie ważne, że się przyjechało na 12. miejscu, a nie na 18.) z mocno zróżnicowaną ilością przyznawanych punktów.
    Na początek tyle.
    PS
    Kiedy Berni odwróci się od Maxa?

  • 25. Dr Prozac
    • 2009-06-22 12:49:46
    • *.ipartners.pl

    Ja widzę to tak: FOTA pokazała ze ma jaja, zaś jeśli chodzi o dziadków to widać ze im mięknie przysłowiowa rura. Rozłam w F1 oznacza definitywny koniec kariery Mosleya i utratę przez niego stołka w FIA. Ecclestone za duza kasę robi na tym biznesie żeby mu się taki rozłam i konkurencja w postaci nowej serii z takimi teamami jak Ferrari czy McLaren opłaciła. Pytanie czy FOTA postanowiła odejść z F1 i stworzyć własne mistrzostwa bez względu na okoliczności czy dopuszczają możliwość dojścia do kompromisu na satysfakcjonujących ich warunkach. Ta druga możliwość jest bardziej prawdopodobna. Tak więc zgadzam się z tym, że rozpoczęła się druga tura negocjacji a pozycja FOTA jest znacznie silniejsza.
    Mosley w obliczu klęski będzie prawdopodobnie szedł na daleko idące ustępstwa (lub być może zupełnie skapituluje w zamian za coś, co mu pozwoli wyjść jako tako z twarzą). Ecclestone będzie dążył do kompromisu (takiego który mu pozwoli zarobić najwięcej, bo każdy chyba wie jak chytry na $ jest ten pan).
    Jeśli dojdzie do rozłamu to nowa seria powinna odnieść sukces - o ile nie dojdzie do dużych komplikacji organizacyjnych lub prawnych. Tory z pewnością znajdą, kibiców również (szczególnie jesli bilety będą tańsze), z transmisją telewizyjną problemów również być nie powinno (Eurosport ostatnio sporo sportów motorowych pokazuje). Mosley straci swój stołek. Ecclestone straci sporą część przychodów (oczywiście nowa F1 będzie zarabiała, ale mając silną konkurencję znacznie mniej). Najprawdopodobniej dosyć szybko dojdzie do połączenia obu serii a zespoły i kierowcy będą mieli znacznie więcej do powiedzenia w sprawie organizacji całego cyklu i ustalania regulaminów. Jeśli nowa seria odniesie sukces to całkiem prawdopodobne że będą mieli decydujący głos. Szef FOM będzie dążył do takiego właśnie scenariuszu - połączenia "starej" i "nowej" Formuły 1. Jeśli chodzi o sprzedanie praw komercyjnych to na przeszkodzie mogą stanąć porozumienia prawne z FIA jak również chciwość niezatapialnego dotychczas Berniego. Mosley wyleci z FIA i będziemy mieli nowego prezesa który będzie chciał wypracować kompromis. Z Mosleyem zespoły zapewne rozmawiać nie będa chciały (i wcale im się nie dziwie).
    Dla mnie idealnym rozwiązaniem byłoby pożegnanie się Mosleya z FIA a Berniego z FOM i Formuła 1 zarządzana (przynajmniej od storny regulaminów) w dużej mierze przez podmioty najistotniejsze - FOTA i stowarzyszenie kierowców. Tylko czy taki scenariusz jest w ogóle możliwy bez rozpadu F1?

  • 26. walerus
    • 2009-06-22 13:08:11
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    dobrze to wygląda - byleby polsat się też spisał....

  • 27. Skoczek130
    • 2009-06-22 15:42:13
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ja nadal wierzę, że dojdą do porozumienia, ale niestety czytając takie wywiady iskierka nadziei jest coraz słabsza. Max i Bernie to dwie siebie warte osoby, które swoimi chorymi i starymi umysłami doprowadzili już niemal do rozłamu tak pięknego sportu.

  • 28. Skoczek130
    • 2009-06-22 15:43:07
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jeśli na prawdę do tego dojdzie, wątpię by najlepsza seria na świecie stała na tym samym poziomie. To już niestety nie będzie to samo!

  • 29. stanley-ss
    • 2009-06-22 15:53:20
    • *.133.164.214

    tu juz nie chodzi o eurosport w Polsce polsat mial szczescie ze wykupil transmisje z f1 na najblizsze lata zanim jeszcze Robert zaczal jezdzic. Teraz NSport , TVP i Polsat daliby sie pociac zeby miec transmisje z wyscigow nowej serii z Kubicą. Podobnie jest w innych krajach. Hamilton tak samo jak Kubica jest w f1 od niedawna Brytyjskie stacje Tv podobnie jak w polsce bilyby sie zeby miec mozliwosc pokazywania Hamiltona.

  • 30. stanley-ss
    • 2009-06-22 16:04:40
    • *.133.164.214

    Wydaje mi sie ze nowa seria sie uda. Podejzewam ze jest wiele osob i firm ktore mimo ze bardzo chcialy nie mialy mozliwosci zaistniec w F1 rzadzonej przez 2 Dziadkow i teraz zrobia wszystko aby nowa seria sie udala.
    Właściciele torów - bez problemow przyjma nowa serie jeszcze beda mniej placic
    Stacje TV - jeszcze wiecej zaplaca za transmisje
    Kibice - Pojda za swoimi idolami patrz. Kubica, Masa itp
    Sponsorzy - Ida za widzem a wiec za kibicami a kibice za idolami i markami
    Organizacje imprez - mozna zlecic jakiejs firmie od tych spraw

    Pozatym FOTA moze zrobic z regulaminem co zechce i uszyc go tak zeby bylo jeszcze wiecej kasy - a tam gdzie scigaja sie najlepsi z najlepszych jest i bedzie najwieksza kasa i wszystkie firmy i organizacje zrobią wszystko aby uczknac choc kawalek z tego tortu.
    Takze nie przejmowalbym sie tym ze cos bedzie kulec wrecz przeciwnie bedzie od razu lepiej, nowsza jakosc ma to do siebie ze nie jest obarczona starymi umowami zasadami itd.

  • 31. Dr Prozac
    • 2009-06-22 16:25:22
    • *.ipartners.pl

    Swoja droga to mam nadzieje ze jesli Eurosport bedzie transmitował nową serię to nie będzie wyścigu przerywał reklamami tak jak to robi z innymi wyścigami.

  • 32. renault f1
    • 2009-06-22 16:26:51
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Sami wywołali tą wojne między FOTA a FIA yo niech teraz żałują!!!! Dobrze im tak!!
    30. stanley-ss Oczywiście!!

  • 33. Yotomeczek
    • 2009-06-22 20:20:27
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Może nowa formuła ruszy w HD - bo F1 w rozdzialce sprzed dziesięcioleci to obciach :)

  • 34. obi216
    • 2009-06-22 20:46:35
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    28. Skoczek130 - masz rację ! To już nie będzie to samo . To będzie coś lepszego :-) Przynajmniej mam taką nadzieję. A choćby z racji , iż ustanawianie przepisów ma być wspólne , a nie dyktatorskie.......i wypaczone :)

  • 35. kumahara
    • 2009-06-22 21:12:08
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    obi216, oczywiście, że będzie lepsze, jestem o tym przekonany, to będzie to o co wszystkim chodzi oprócz dwóch tetryków i ich poparciuchów. pozdro :-)

  • 36. walerus
    • 2009-06-23 13:21:47
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    I będzie więcej kasy na inwestycje dla zespołów - bo sobie rozdzielą kasę bez zbędnych pośredników chodzących na 5 nogach......

  • 37. jarosdzi
    • 2009-06-24 11:10:11
    • *.acn.waw.pl

    24.Antoni - punktacja może być podobna do tej, np., ze skoków narciarskich. Podoba mi się takie podejście do zagadnienia.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo