BMW po kwalifikacjach w Barcelonie
Nowy pakiet aerodynamiczny zespołu BMW Sauber z pewnością przyczynił się do poprawy formy stajni Roberta Kubicy. Mimo to, żaden z kierowców nie był w stanie wykorzystać jego pełnego potencjału. Bolid Heidfelda nie był dobrze przygotowany do sesji po wypadku do jakiego doszło podczas porannego treningu, a Robert Kubica nie był w stanie poprawić swojego czasu w Q3 po błędzie zespołu podczas mocowania kół. Polak ostatecznie zakończył sesję kwalifikacyjną na 10 pozycji.„Kwalifikacje rozpoczęły się bardzo dobrze dla mnie. Wykonałem dwa solidne przejazdy w Q1, a potem doskonały w Q2. Czas był na tyle dobry, że można było podjąć pewne ryzyko. Wykonałem jedynie jeden przejazd, aby zaoszczędzić opony. To opłaciło się, a to jest jasny wskaźnik, że zrobiliśmy postęp z osiągami bolidu. Niestety potem w Q3 miałem mocną podsterowność zaraz od początku decydującego przejazdu. Było oczywiste, że coś było nie tak i wróciłem do boksów. Rozczarowujące jest to, że problem ten utrudnił mi wykorzystanie pełnego potencjału bolidu.”
Nick Heidfeld
„To dobra wiadomość, że nasz bolid ogólnie się poprawił z nowym pakietem aerodynamicznym, więc jeszcze bardziej szkoda, że nie mogłem w pełni go wykorzystać. Po tym jak wyjechałem po za tor na zakręcie numer 12 i uderzyłem w bandę w porannym treningu, nie byłem w stanie wykonać żadnego przejazdu, aby przygotować się do kwalifikacji. Prognoza wyścigu jest ciężka, a wyprzedzanie w Barcelonie nie jest łatwe, ale nadal mam nadzieję na punkty.”
Mario Theissen, szef zespołu
„Dzisiaj osiągi bolidu pokazały trend wzrostowy, na który liczyliśmy. Robert musiał wykonać jedynie jeden przejazd w Q2, aby dostać się do czołowej dziesiątki. Potem jednak, podczas zmiany opon na rozstrzygający przejazd, zespół popełnił błąd. Nick minął się z Q3 o ułamek sekundy. Oczywiście fakt, że wyleciał z toru rano i stracił cenny czas w przygotowaniu bolidu odegrał tutaj rolę.”
Willy Rampf, koordynator techniczny
„Nowy pakiet aerodynamiczny z pewnością udowodnił, że jest krokiem do przodu. Jak duży jest to krok w porównaniu o konkurencji musimy teraz dokładnie sprawdzić. W przypadku Roberta byliśmy w stanie zaryzykować w Q2, gdy zostawiliśmy go w garażu po zaledwie jednym przejeździe, aby zaoszczędzić opony i udało się. W Q3 musiał jednak przerwać swój ostatni przejazd ponieważ popełniliśmy błąd podczas zmiany opon. Nick niestety o ułamek sekundy minął się z czołowa dziesiątką. W jutrzejszym wyścigu powinniśmy być w stanie zdobyć jakieś punkty.”
komentarze
1. orinocoPL
he he he dobry tytul :)))))))))))))))))
2. Ra-v
hehe odwrotnie koła załozyli tego jeszcze nie bylo...
3. daniel.dk
"Nowy pakiet aerodynamiczny z pewnością udowodnił, że jest korkiem" <- maly blad w pisowni
4. jawiemwszystko
co za kretyni :(
5. freeqstyler
"BMW po piątkowych treningach w Barcelonie", błąd udokumentowany!
Co do formy BMW, cieszę się, że moje nadzieje się spełniły. BMW faktycznie wraca powoli na swoje miejsce, i nie jest to miejsce w ogonie jakby chcieli niektórzy :)
6. jawiemwszystko
ci z BMW
7. orinocoPL
choc nie mam nic przeciwko pierwszym punktom dla Roberta-typowanie pójdzie sie kochac ale co tam.
8. orinocoPL
5-tak tak, wiem o czym mówisz-on wrócil...
9. kempa007
:-)
10. kondzio
"W Q3 musiał jednak przerwać swój ostatni przejazd ponieważ popełniliśmy błąd podczas zmiany opon" Swoi go sabotują!
11. freeqstyler
@kempa007: po błędach wnioskuję że piątek był udany ;) A z kołami to faktycznie niezłe jaja.
12. orinocoPL
10-kondzio, uwazaj, dwa lata temu na samo wspomnienie o tym ze bmw traktuje nierówno kierowców na forum lataly teksty "JESTES Z ONETU-APAGE SATANAS!!!". z sabotazem pewnie bedzie podobnie ;)
13. RoninRonin
kubica nie powiedział nic .... rozumiem go ;-)))
14. orinocoPL
kempa 007- ;)
15. RoninRonin
kubica nie powiedział nic .... rozumiem go ;-))) Powinni im wszystkim zagrozić rozstrzelaniem bez sądu, chodzili by jak zegarki, jak to Niemce.
16. orinocoPL
ale na stronie gownej nadal jest piatek :p
17. orinocoPL
sorry-glównej
18. radzix
co oni zrobili z tymi kołami??
19. Kaka200
Pomylili opony, ale z przodu (lewa, prawa strona).
20. astrostar
to sliki więc chyba lewa na prawą nie powinna mieć znaczenie a więc przednie na tył mu założyli a tylne na przód ???
21. astrostar
pewnie tylne na przód a przednie na tył i inne ciśnienie miał niż być powinno
22. Wini
Ktoś wie, czy już są dobrze założone, czy będą po starcie zmieniane?
23. Skoczek130
No mam nadzieje, że będzie już tylko lepiej. Robert pokazał klasę w qualu. Nick niestety rozbił bolid, co tylko pomogło w niedostaniu się do Q3. Szkoda, że ekipa popełniła błąd z trzeciej czasówce, ale i tak jestem dobrej myśli. Liczę na pierwsze punkty w sezonie dla Roberta!!!
24. marrkj
mi się wydaje że jedna opona z przodu była używana z q jak oglądałem wyglądała na przetartą a reszta była ok
25. pesymista
A ja jestem mile zaskoczony postawą bmw, mimo wszystko. Zrobili wyraźny postęp, a pech Roberta na końcówce- no cóż, kub ma go co wyścig, więc się przyzwyczaiłem. Ten człowiek po prostu nie urodził się pod szczęśliwą gwiazdą. A w garażu bmw pokazywali dzisiaj nawet Riedla, Saubera i jakiegoś jeszcze kumpla Maria ;) Najważniejsze podczas tego wyścigu będzie, aby rob nie zgubił przedniego skrzydła i dojechał do mety, a będę usatysfakcjonowany. Panowie trzeba się cieszyć, że bmw widzimy znowu w pierwszej 10. Pozdrawiam
26. nowyziomal
KOV tez o ułamek sekundy minął się z czołowa 15tką haha ale oni pi.....a głupoty
27. hot dog
po raz kolejny brak slow jezeli chodzi o kolejne bledy zespolu mogla byc duzo lepsza pozycja szkoda....
28. Dr Prozac
Hmm możecie wyjaśnić o co chodzi z tymi oponami? Jak to mu je odwrotnie założyli? O_O
29. SFR
prawdopodobnie lewa strona była już po jednym Qualu a prawa była nie używana ... nie powiedzą tego offen...... norma .Ale na 100% nie jestem pewien , a dokładnie osoba która tam jest i mi relacjonuje ...:)
Pozdro
30. ninja016
jeszcze troche a zapomną dokręcic kola i robert bedzie mial problem bo nawet kola zaczna go same wyprzedzac przez ten nieszczesny zespol i bolid
31. saint77
Świetny komentarz Roberta odnośnie Q3: " nie wiadomo czy się śmiać, czy płakać..."
Czuję, że jutro będzie wyjątkowo ciekawie. Chyba jednak Robert nie ma zbyt wiele paliwa jak sugerowano tuż po zakończeniu Q w odniesieniu do jego czasu.
Winą były opony.... ale jaja:))
32. ris
Mam pytanie to kto tam pracuje, ze ciągle się mylą i popełniają błędy??????
33. krystianxp
szkoda tej pomylki w q3 ale jest wyrazny postep i jest dobrze
34. szarlej85
Robert po kwalifikacjach powiedział:
"Nie wiadomo, czy się śmiać, czy płakać. Opony zostały dobrze zamontowane, ale koła już nie. Niestety, efekt był taki, jaki był. Nie powinno się to zdarzać, ale jak widać nikt nie jest doskonały. Miałem już gorsze przygody, na przykład niedokręcone koła."
niewiarygodne ale wychodzi na to że faktycznie lewą opone zamontowali z prawej i prawą z lewej...
mimo wszystko cieszy wyraźny postęp w osiągach i liczę na to, że Robert jeszcze w tym wyścigu powalczy...
35. shad2pl
Ok jakiś progres jest. Jutro Robert 7-6 na mecie.
Hej kempa007, fajna jest nowa czcionka ale powinieneś jeszcze zwęzić prawą kolumnę. Wystarczyłaby szerokość tego banneru reklamowego, a czytałoby się lepiej i szybciej.
W ogóle cała strona mogłaby być szersza, większość ludzi posiada już panoramiczne monitory.
Pozdrawiam.
36. smus80
panowie oczym tu piszemy bład przy zmianie opon ?niema nic gorszego jak błedy w taktyce to co dziś BMW pokazało to już jest nie planowane ale ich słaby punkt. BMW miał zawsze dobry przejazd przez pit stop -krótkie tankowanie i bezbłędna ,zmiana opon coś tu niegra to nietylko sabotarz ... morze chodzi o Nika ?
37. smus80
on zawsze był numerem jeden w BMW a kuba jak wypadnie tak jest czemu nasz niejest nr 1?
38. Dr Prozac
Dobrze ze mu tylnych opon na przód nie założyli i na odwrót. Choć wtedy bolid stałby się nadsterowny .
39. Oskar9191
Moim zdaniem w BMW naprawde sie postarali. Mam nadzieje ze Kubica zdobedzie pierwsze punkty w sezonie ;- ) wkoncu juz raz pecha miał wiec na ten weekend wystarczy klopotow:D
40. Milten
a Robert mowil zeby zmieniac opony z garazu.
41. dadowski
Panowi opony zostały założone poprawnie na ostatni przejazd natomiast pomylone zostały koła. Całe szczęście, że ten błąd nie skończył się dla Kubicy spotkaniem z bandą. Budujący jest fakt, że auto zaczyna jeździć oraz że drugi raz nie popełnią takiego błędu.
42. smus80
jutro od czwórki do szóstki mam nadzieje taką ,bo bolid na 10 a kuba na piątym.JEST LEPSZY NIŻ BMW i jego bolid mimo że na jednym dyfuzoże!!!!!!!!!!!pozdro!!
43. Dr Prozac
To w ogole możliwe zeby założyć lewe koło na prawe a prawe na lewe? Nie wydaje mi się to możliwe. Felgi nie są symetryczne. Tylnych na przód nie założyli ponieważ, o ile to w ogóle fizycznie wykonalne to efektem byłaby nadsterowność (opony na tył są szersze ergo większa przyczepności niż normalnie z przodu, mniejsza z tyłu w takiej pomylonej konfiguracji).
Prawdopodobna wydaje się opcja ze na tył założyli świeże, na przód zużyte.
44. Seveir
BMW się poprawiło. Jestem usatysfakcjonowany :)
45. Kimli
Jest dobrze. Zrobili spory postep. Blad jest jednorazowy i wiecej takiego nie popelnia. A tak propo to z tego co wiem to opony na przod i tyl sa tej samej szerokosci, tylko roznia sie cisnieniem najwyzej , wiec nie wiem co oni pochrzanili.
46. lakik
@Astrostar Tu nie chodziło o opony lecz o koła t ao już napewno ma znaczneie .
47. northwind
Szkoda mi Roberta, ale nic POLACY tez w Niemczech odwalają najgorsza robotę :). Myślę że należy być dobrej myśli w następnej części sezonu. Pierwsze pkt i dalej już pójdzie.
48. Dr Prozac
Opony z przodu i z tyłu nie są takiej samej szerokości. Wystarczy przypatrzeć się na zdjęciach ;) Z tąd też wynika problem z balansem po wprowadzeniu slicków- przednie opony zyskały więcej powierzchni (proporcjonalnie oczywiście) po zlikwidowaniu rowków niż tylne.
49. Dr Prozac
Sorry za podwójny komentarz, ale postanowiłem od razu rozwiać ewentualne wątpliwości - pisząc o problemach z balansem chodziło mi o te problemy przez które Bridgestone chce zwęszyć przednie opony lub poszerzyć tylne.
50. Budyn_F1
Ja mysle ze zdobeda kilka punktow.
51. kamil7671
43. Dr Prozac- oczywiscie nie masz racji:) patrzec na zdjecia to kazdy moze, ale przeczytaj konkretne o oponach w F1, sa tej samej szerokosci. Blad BMW zeby tak prosto wytlumaczyc polegal na tym ,ze zamiast zalozyc opony przednie z nazwa Bridgestone na zewnatrz, to oni zalozyli opony z nazwa Bridgestone do wewnatrz, konkretnie podobno prawa przednia opone, lewa przednia byla OK. W samochodach drogowych zakladamy zwykle tak, zeby bierznik byl odpowiednio dopasowany, a strona nie ma dla nas znaczenia, w F1 nie ma bieznika, ale strona ma znaczenie...a na zdjeciach to opona moze wygladac gigantycznie, albo bardzo malutko, wszystko zalezy od PERSPEKTYWY:)
52. Miro66
Czy ktoś pokusi się o listę wpadek BMW Sauber dotyczących Roberta ? Dorzuci do tego jego pech, awarie itd ? Lista z pewnością będzie długa i pewnie mogłaby być zapisana w Księdze Rekordów Guinessa. To już naprawdę jest pusty śmiech...
53. Miro66
Jestem jakoś przekonany, że Robert albo jutro nie ukończy albo będzie daleko, bo awaria, zła strategia, błąd zespołu, ktoś mu wjedzie, albo on komuś, a może po prostu już mu się nie będzie chciało...
54. obi216
KABARETON jeszcze się nie skończył.......Zatem czekamy na ciąg dalszy ; /
Jakoś trudno mi w to uwierzyć , iż "niefortunna " zamiana opon , była akurat przypadkowa ! Coś mi się zdaje , że komuś w teamie , bardzo nie po nosie krytyczne usposobienie Roberta ............
55. walerus
ciężko wyrokować - ale nadzieja na punkty jest....
56. dziarmol@biss
54. obi216- jednak zmory wracają, smród niesie na kilometr z okładem,( z Hinwil) ale co tam przecież BMW to "młody" zespół ciągle się uczą :-) pozdrawiam
57. rozaldo
@ 51, wyobrażam sobie, że sami opon na felgi nie nakładają tylko dostają gotowe od producenta. Ponieważ nie da się założyć felgi drugą stroną, to jednak nie do końca zgodne z prawdą jest co napisałeś albo nie rozumiem ;P Podali by jakiś oficjalny komunikat, a tak to fani siedzą i się głowią ;P ale tak to już jest z BMW - nigdy nic nie wiadomo do końca
pozdrawiam
58. obi216
Masz rację @walerus - Robert będzie walczył........Zatem szansa jest :)
@dziarmol@biss - Nieprawda ! Zmory wcale nie wróciły ;).............One po prostu nie odeszły ;/...........Pozdrówka dla obu :)
59. Dr Prozac
51. kamil7671 : chyba jednak sie mylisz ;)
http://www. f1technical .net/features/10862
"The size of a dry front Formula One tyre is 270/55 R13, whilst a rear is 325/45 R13, but what do these measurements actually mean? The first measurement (for example, 270) relates to the tread width in millimetres, the second measurement (for example, 55) relates to the aspect ratio of the height to the width, whilst the final measurement (for example, 13) relates to the rim diameter in inches
The tyre sizes are determined by the regulations, and as with most single seater racing cars the front tyre is smaller than the rear.
The traction demands of a Formula One car with their high power engines mean a wider rear tyre is desirable and in Formula One’s past we have even seen far wider rear tyres because of traction and cornering requirements.."
Po przejściu na slicki rozmiary sie nie zmieniły. Gdyby były równej wielkości to nie byłoby potrzeby zmiany rozmiaru po zlikwidowaniu rowków - zarówno z tyłu jak i z przodu powierzchnia powiększyłaby się w równym stopniu.
Jesli chodzi o odwrotnie założone opony na felgi to w sumie ciekawe - slicki przecież nie są oponami kierunkowymi, wydawałoby się ze nie powinno być różnicy ;) Choć może sama ich budowa wcale nie jest symetryczna, mimo ze brak bierznika na symetrie by wskazywał,
60. dziarmol@biss
57. rozaldo -Sugerujesz że nikt w tej firmie nie sprawdza jakości otrzymanego towaru (czyt. opon) ?
61. marcinnn
smus80: polski trudna język...
62. leo_
No , moim zdaniem to jest jak piszą, Pomylili lewą stronę z prawą, i już. 51.kamil-jak przełożą lewą na prawą, to napis będzie cały czas na zewnątrz. Felgi chyba nie są symetryczne, jak zresztą w normalnych autach. Wyobraź sobie, że przekładasz w swoim poldku oponę lewą na prawą, i co?, zewnątrzna strona jest dalej stroną zewnątrzną. Może problem polega na tym, że sama opona jednak nie jest do końca symetryczna, a może jest to kwestia zdarcia już uzywanych przecież opon? (wtedy stają się one niesymetryczne po ich pierwszym użyciu).
63. radosny
Robert zażyczył sobie zmiany opon w boxie a nie na zewnątrz i cały niemiecki plan się zawalił.
64. jaros69
Robert chciał by mu zmienili koła w garażu, w zaciszu wnętrza, bo widział jak przed kamerami trzęsą się ręce mechaników ?! No nie pamiętam by inny team zrobił coś podobnego - ten numer z zamianą opon - SZACUN. Chociaż nie przebije wyrywania przewodu tankującego paliwo np. przez Ferrari.
65. rozaldo
60 dziarmol, nie chodzi o to, że jakby sami zakładali opony na felgi to by było bardziej prawdopodobne to co pisał 51 kamil, o tym napisie
66. iza81
"Nie wiadomo czy śmiać się czy płakać..." - te słowa są najlepszym komentarzem Roberta do zaistniałej sytuacji. Kompletna amatorszczyzna.
67. kamil7671
62. leo_i wlasnie mnie nie zrozumiales:) ciezko to wytlumaczyc na forum, prosciej pokazujac i tyle:)
68. amkomac
Oglądałęm dziś powtórkę z kwalifikacji. Pokazali ostatni Roberta Pit-stopw Q3. Serwismeni założyli mu prawy przód używany.
69. Dr Prozac
No tak, teraz sobie przypominam ze ten lewy (po prawej telewizora, ale to lewa opona była) miał ślady użycia. Ale myślałem ze być może zabrakło im nowych kompletów, albo takie przetarte opony lepiej się sprawują.
Czyli to potwierdza moją teorię o założeniu zużytych opon. No cóż, błędy się zdarzają..
BTW felgi z przodu i z tyłu też mają różne wymiary, wiec założenie kól z tyłu na przód tez by było niemożliwe raczej, nawet jeśli mechanik by nie zauważył ze ta opona która zakłada jest zbyt szeroka ;)
70. Jawa50
jest spoko z formą samochodu kubicy
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz