WYNIKI Sakhir [ 18 lutego 2009 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | T.Glock | Toyota | 1:32.492 | 132 |
2 | F.Massa | Ferrari | 1:32.917 | 105 |
3 | N.Heidfeld | BMW Sauber | 1:32.993 | 82 |
Trzeci dzień testów w Bahrajnie - Glock najszybszy
W trzecim dniu drugiego tygodnia testów na torze w Bahrajnie najszybszym zawodnikiem dnia był Timo Glock, który dzisiaj przejechał 132 okrążenia. Najlepszy wynik Niemca wyniósł 1:32,492.Dzisiaj w Bahrajnie było nieco chłodniej za sprawą silnych podmuchów wiatru, mimo to wszystkie zespoły były w stanie przejechać sporo kilometrów.
Za kierownicę Ferrari F60 powrócił dzisiaj Felipe Massa. Bolid Brazylijczyka rano odmówił posłuszeństwa. Jak się okazało awarii uległa skrzynia biegów zainstalowana w F60. Po sprawnej wymianie elementu zespół był w stanie powrócić do pracy na torze.
Trzeci, ostatni czas dnia należał dzisiaj do Nicka Heidfelda. Niemiec pracował nad rozwojem F1.09, wypróbował kilka różnych ustawień oraz wykonał kilka symulacji startów. Podczas gdy rano bolid F1.09 sprawował się bez zarzutów, po południu Heidfeld dwukrotnie zmuszony został do zatrzymania się na torze z powodu awarii mechanicznej.
„Oczywiście to kosztowało nas sporo czasu” mówił po testach Heidfeld. „Ale mimo to udało mi się przejechać 444 kilometry, a my poczyniliśmy dobry postęp w rozwoju auta. Nadal uczymy się nowego bolidu i już zidentyfikowaliśmy kilka obszarów, w których możemy go poprawić.”
Jutro na torze w Bahrajnie odbędzie się ostatni dzień testów. Za kierownicą BMW Sauber zasiądzie ponownie Nick Heidfeld, Toyotę testował będzie Timo Glock, a Ferrari Felipe Massa.
komentarze
1. totalfun
Jestem zaskoczony formą Toyoty. Biorąc pod uwagę wyniki ze wszystkich testów zrobili na prawdę dobry bolid. Po za tym różnice czasowe są bardzo małe i może w końcu zdarzy się sezon, w którym to właśnie umiejętności poszczególnych kierowców będą miały kluczową rolę. Marzy mi się aby o tytuł łeb w łeb walczyły 4 zespoły.... I wcale nie jest powiedziane, że nie wygra np. Glock ;)
2. URAN
@totalfun - to prawda, że Toyota nie odstaje od Ferrari i BMW w testach. Ale wyciąganie dalej idących wniosków jest, IMHO, wróżeniem z fusów. Nie wiadomo co i kto akurat testuje. Poczekajmy na testy w Europie, z udziałem większej ilości zespołów. Wtedy będzie można nieco pospekulować, ale to i takbędą tylko domysły. Nikt nie chce przedwcześnie ujawnić prawdziwego potencjału i posiadanych rezerw. I nic w tym dziwnego. Pozdrawiam
3. malin1987
Dokładnie te czasy nadal nic nie mówią. Jednak tak jak totalfun chciałbym by paru kierowcy walczyło łeb w łeb. Idealna sytuacja dla mnie by była równa walka McLarena, Ferrari, BMW i Renault oraz od czasu do czasu wtrącenie się Toyoty, czy Reb Bulla.
4. Cezus
BMW niech sie zastanowi czy jest sens do Australii jechac :P
5. bycki
Testy to testy - mówią tyle samo co treningi przed każdym GP (czyli niewiele). Trzeba poczekać do GP Australii. Ja stawiam, że początek sezonu będzie należał jednak do BMW (albo inaczej - chciałbym żeby tak było).
6. pesymista
Hm zaskakuje mnie ta awaryjność Bmw. Prawie codziennie zmagają się z jakimiś problemami. Ale w sumie to i lepiej, że teraz auto się psuje niż na GP ;)
7. vodafix
no hei daje dupy
8. Budyn_F1
Jak Nick testuje bolid to wszystko sie psuje juz Klien lepiej testowal od niego.
9. hipcio
kto w ogóle Heidfelda wpuścił na tor? tylko wszystko psuje. skład BMW powinien wyglądać: Kubica i Klien.
10. leo_
Te awarie BMW to jakby wynikają z tego, że Heidfeld sie dopiero uczy bolidu.
11. TOTTI
Heidfeld daje znowu dupy. Massa o prawie 0,7 sek gorzej niz wczoraj Raikkonen i nawet sesji nie wygral na torze na ktorym wygral ostatnie dwa wyscigi rozgrywane w tym Sakhirze. Massa jest gorszy od Kimiego zawsze tak bylo i bedzie a ostatni rok nie zmienia mojej opinii. I co ten Heidfeld robi z tym biednym BMW ze sie ciagle psuje a dzis juz dwa razy, juz wolalem jak Nakajima wjezdzal w dupe innym kierowcom.
12. mirekmiras
hipcio, na tor wpuścił go dr Mario Theissen ;)
13. Avellana
TOTTI- a nie pomyslałeś że Massa mógł testować coś innego co nie pozwolilo mu osiągnąć dobrego wyniku? a poza tym co daje wygranie sesji? bo jak dla mnie to jest mało istotne tak samo jak czasy które ustanawiają kierowcy, a porównywanie ich jest totalną głupotą
14. tt16
Nie podobaja mi sie te awarie BMW.:/ Oby w wyscigach nie bylo podobnych sytuacji.:)
15. Avellana
czepiacie się Heidfelda że ,,psuje'' bolid a jak Kubicy zapsuje sie bolid to nie nagadujecie na niego tylko piszecie, że jaki on jest biedny
16. Ra-v
Ludzie przeciez Nick nie psuje tego bolidu specjalnie! ani tez awarie nie wynikaja z jego poziomu umiejetnosci, takie rzeczy sie zdarzaja i tyle... wolicie zeby bolid sie psuł podczas wyscigu ? bo ja wole jak teraz wyjda wszystkie niedociagniecia w bolidzie... Wszyscy maja jeszcze rezerwy jesli chodzi o osiagi - pytanie tylko jak duze. Pamietacie jak bylo rok temu?? w symulacjach BMW wydawalo sie byc super szybkie a na testach okazalo sie jednak ze mieli rozne problemy np balanas na dohamowaniach itp. ale wlasnie dzieki testom to poprawili i na poczatku sezonu byli nawet momentami szybsi od McLaren'a i ja wierze ze i tym razem tak bedzie bo Marian i cała reszta to konkretni kolesie i wiedza co robią wiec nie biadolcie poki nie ma o czym. Pzdr.
17. PrymusF1
Mam pytanie nie dotyczące testów ale GP Australi na innych stronkach piszę, że GP jest o 7:00 !!!!
18. hipcio
według nieoficjalnych źródeł (moich własnych) nie ma instrukcji obsługi bolidu po niemiecku - chłopak musi się męczyć po angielsku.
19. hipcio
mirekmiras przecież to oczywiste.
20. Mailand
Nick testuje - coś się psuje:)
Klien nie miał tyle awarii:)
Nick jest słaby i tyle nie patrzcie na czasy:)
21. Skoczek130
Trochę niepokoją mnie te awarię BMW Sauber i Ferrari. Mam nadzieje, że jednak niepotrzebnie. Lepiej przed startem sezonu, niż w trakcie. Oby jutro pogoda ponownie dopisała!!!
22. hipcio
no, czemu nic nie piszecie. nudzi mi się poczytał bym coś sobie.
23. hipcio
dobra spadam, jutro będę o 10.00.
24. Ra-v
@hipcio tak czytam Twoje "komentarze" juz od jakiegos czasu i dochodze do wniosku ze bardzo Ci sie nudzi... wez pisz jak masz cos konkretnego do napisania a nie spamujesz ciągle... to portal o F1 a nie GG.
25. ferrarimarlboro
TOTTI- widze że ty to znawca jesteś skoro porównujesz kierowców tym jaki czas wykręcili na testach.
Zrozum wreszcie że każdy testuje co innego. pozdro
26. hipcio
Ra-v wiem, to portal o F1 a nie GG, a słyszałeś o polskiej piosence o F1?
27. ferrarimarlboro
hipcio- była chyba w ostatnim F1 Racing :P
28. hipcio
no! nie nasz się zagiąć
29. hipcio
Ra-v masz racje trochę się zagalopowałem.
30. Dagmara_W
niech juz te awarie beda teraz i znajda przyczyne niz w sezonie.. ta ich niezawodnosc byla naprawde swietna i mam nadzieje ze to im nie umknie
31. Rapidoo
Bardzo dobrze że mają pogodę i tak długo testują , niech nawijają te kilometry, Był to bardzo dobry pomysł żeby tam jechać i w takich temperaturach testować w jakich przyjdzie im się ścigać w sezonie - usterki są nawet mile widziane powiedział bym przy nowych konstrukcjach.
32. pawelpaciorek
tak czytam te komentarze i się zastanawiam czy niektórzy to przeczytali artykuł czy tylko na czasy spojrzeli? A nie zastanowiło Was to, ze w stawce jest tylko 3 kierowców, tak się spuszczacie na te wyniki :D
Napisali, ze HEI testował różne ustawienia, jedne lepsze, drugie gorsze, szukają, uczą sie, raaany...
dystans, dystans!!
33. robtusiek
Patrzymy na czasy, ktore nic nie mowia i nawet nic w tej chwili nie znacza, ja bym proponowal zwrocic uwage na niezawodnosc! Popatrzcie na TOYOTE jak na razie rewelka, a niezawodnosc moze byc kluczowa na poczatku sezonu, poniewaz jest tyle zmian (jezeli chodzi o bolid) wprowadzonych w tym sezonie ze w pierwszych GP bedzie odgrywac role takze owa niezawodnosc. Jezeli BMW i FERRARI mysla byc mocni to musza wyeliminowac usterki. Powodzenia.
34. david9
Testy testami wiadomo niema sie co specjalnie skupiac na tym ale mimo wszystko jakis mały pogląd co do mozliwosci poszczególnych zespołów powoli sie rysuje. Widze ze kazdy z tego forum slepo wierzy w BMW oby sie tylko nierozczarowali jak niezobacza BMW na 1 czy 2 stopniu podium.
35. walerus
Timo się zagalopował....
36. sivshy
Usterki zawsze na początku są, nie da się zrobić czegoś w pełni niezawodnego od razu, wady zawsze wychodzą w trakcie testów. Trochę programuję, i wiem z doświadczenia, że nie da się napisać od razu programu pozbawionego bugów. Z budową bolidów na pewno sytuacja musi być analogiczna. Dlatego w tej chwili po to są testy, aby naprawić "niedoróbki", które z pewnością każdy bolid miał. Nie da się, budując coś od podstaw, uniknąć błędów konstrukcyjnych. Niestety... Grunt to zdążyć z poprawieniem wszystkiego do marca...
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz