BMW jest dobrze przygotowane
Obaj kierowcy zespołu BMW Sauber nie mieli problemów technicznych w dzisiejszych treningach na nowym torze ulicznym w Walencji. Zarówno Robert Kubica, jak i Nick Heidfeld z powodzeniem ukończyli prace nad rozwojem miękkiej i super-miekkiej mieszanki opon i widzą miejsce na dalsze poprawki przed startem GP Europy.„Podczas pierwszego treningu skupiliśmy się na zapoznaniu się z torem. Nawierzchnia była nadal bardzo brudna rano, więc musieliśmy poczekać aż tor nabierze trochę przyczepności. W drugim treningu warunki były lepsze, mimo iż nadal było całkiem ślisko, a naszym głównym celem była praca nad oponami i podstawowymi ustawieniami. Mimo to, warunki na torze zmieniały się co pół godziny. Z tego powodu ciężko jest przewidzieć co będzie jutro. Musimy teraz przeanalizować dane.”
Nick Heidfeld
„Naprawdę lubię nowy tor uliczny w Walencji, gdyż wykonano tutaj dobrą robotę jeżeli chodzi o jego układ. Oczywiście na początku tor był bardzo brudny, ale warunki są takie same dla wszystkich. Nie mieliśmy problemów technicznych, a ja byłem w stanie przeprowadzić porównanie opon jak to planowaliśmy. Nie jestem jeszcze zadowolony z czasów okrążeń, więc teraz powinniśmy spojrzeć na dane i dowiedzieć się jak możemy je poprawić.”
Willy Rampf, dyrektor techniczny
„Mimo iż jest to nowy tor, nie było żadnych niespodzianek dla nas jeżeli chodzi o ustawienia bolidu. Tor jest taki jak się spodziewaliśmy, a my jesteśmy dobrze przygotowani. Jak zwykle w piątek koncentrowaliśmy się na porównaniu opon i przygotowaniu do wyścigu. Byliśmy w stanie ukończyć program bez problemów technicznych. Ponieważ nie mamy żadnych wcześniejszych informacji z tego toru, do których moglibyśmy się odnieść musimy przeanalizować wszystkie dane. Szczególną uwagę powinniśmy zwrócić na porównaniu czasów poszczególnych sektorów, tak aby móc wprowadzić odpowiednie zmiany w ustawieniach na resztę weekendu.”
komentarze
1. karolVTEC
Zawsze tak gadają... oby wkońcu było dobrze... :]
2. Dissident
Poczekajmy zobaczymy ;>
3. arek25
hmm... skoro BMW porownywalo opony, to jest duze prawdopodobienstwo, ze jechali zatankowanymi bolidami, miejmy nadzieje ze w ten weekend BMW bedzie szybkie
4. Dagmara_W
no nie narzekaja tzn e chyba żle nie będzie , ale poczekajmy do jutra. wazne ze bolidy są niezawdone.. pozatym było widać zę kubica ma recepte na 2 i 3 sektor wiec zobaczymy.. jeszcze godzina treningu przed qual. oby tylko zodbył punkty i to będzie duża radośc.. trzymam mocno kciuki i BMW do boju, pokażcie że potraficie się podnieść!!
5. faral3
niepokoją mnie te analizy danych.ostatnio to oznacza że coś jest nie tak.mam nadzieje że jutro i w niedziele będzie ok.
6. Qbus81
eee... Kubica zawsze gada o analizie danych. Będzie dobrze! Jutro obstawiam drugą, w najgorszym wypadku trzecią linię :)
7. BaRTUZI
z tego co pamiętam to ten mały lujek Ramp miał odejść ze swojego stanowiska a on dalej nalewa te dwoje wypociny....?Ktoś wie dlaczego jeszcze pisatuje to stanowisko? Come on Robert!!!!!!!!!!!!!!
8. BaRTUZI
Rampf oczywiście
9. Piotre_k
Ja mam dla Nicka sposób na poprawę czasów okrążeń, i to bez analizy danych: trzeba szybciej jechać! A poważnie to forma Nicka jest niepokojąca. Dziś między nim a Robertem była przepaść. Mam nadzieję, że jutro się poprawi.
10. tofik150
ja myśłe ze nie ma co patrzeć na wyniki piątkowych treningów bo większość zespołów skupia się na jak najlepszym ustawieniu bolidu. więcej moze pokazać nam sobotni trening i q.
11. hotshots
Piotre_k
spx - nick ma jak często widać w testach/treningach mniejszy "dar" przekazywania info o bolidzie i komunikacja między mechanikami jest gorsza niż Kubka - da sobie radę chociaż to "rzemieślnik", a nie "fighter" toru
12. leblon1
Problem stary jak świat ! Te maszyny nie mają czadu.W żadnym z 3 sektorów nie ma śladu
BMW, natomiast jutro będziemy mieli " wyniki
ekspertów z bawarii' byle dobre. Nick pojedzie
na 1pitstop i będzie liczyć na szczęście , a
w Roberta mam wielką wiarę , że da radę.
Nie widzę nigdzie inż.Kukuryku , ale ten
smutas Rampf kręci się wszędzie byle
daleko od opon!!!
13. hot dog
2008-08-22 20:58:00 leblon1 W rzadko ktorym GP jest slad BMW w ktorym z sektorow. Liczy sie rowne, szybkie tempo we wszystkich trzech a nie rekord w jednym z nich.
14. sivshy
Jeśli Heidfeld nie wejdzie do Q3, to na pewno pojedzie na jeden pitstop i będzie liczył na SC.
15. sivshy
ja zauważyłem że Williams zawsze mówi że tor im pasuje, BMW że muszą przeanalizować dane, Force India że robią postępy, bo tracą już tylko 2 sekundy do liderów. Ja bym nie traktował ich wypowiedzi poważnie, bo to tylko PR
16. leblon1
uzyskanie maksymalnej szybkości mierzonej na określonym odcinku obojętnie w jakim sektorze
tak naprawdę świadczy o faktyczej mocy danego
bolidu. Natomiast czas sektora to pochodna mocy
umiejętności kierowcy , ustawienia bolidu. areo
dynamiki, doboru opon i.t.d. Te 3 ostatnie elementy
to tak do końca nie zależą od Roberta on tylko
podpowiada , a helmuty i inż Kukuryku decyduje.
O mocy już nie wspomnę za cienkie muskułki.
Robert tylko dzięki swoim umiejętnościom jest
tak wysoko , to bardzo dobrze widzą inni
zwłaszcza starzy weterani torów.
17. tremam
dzisiaj w studiu polsatu myslalem że maurycy przywali zientarskiemu :) zientarski kipiał z podniecenia ze vetel i burdas :) są tak wysoko, gadał tak jakby pierwszy raz oglądał f1.... a maurycy mu tłumaczy że te pozycje w tej fazie łikendu GP nic nie znaczą, a zientek swoje... borowczyk też po raz 150 użył swojego ulubionego słowa: sensacyjny :)... a żaden z osłów ani przez chwile nie powiedział słowa o tym że Robert w ostatniej części 2 treningu wyjechał dotankowanym na maxa bolidem, zrobił kółko z fajnym czasem i pozostał juz na torze do końca sesji... podniecali sie tylko walką innych chłopaków na pustych zbiornikach o nic nie znaczące 1 miejsce w treningu... a o tym że robert testuje własnie zachowanie bolidu na miękich gumach z dotankowanym bolidem ani słowa.... kogo obchodzi że baton zajął 3 miejsce w treningu jak jutro w kwalach nie wejdzie do Q2... chyba tylko zientarskiego ... pozdrawiam
18. woosterr
a wiecie ze Hamiltonowi... ;)
19. sivshy
Kubica wygrał trening. Dobrze zapowiadają się kwalifikacje :)
20. sivshy
Raczej nie jechał na takich oparach jak STR, bo odstawiłby ich trochę bardziej, więc jestem dobrej myśli.
21. Kojo
BaRTUZI Rampf odchodzi ze stanowiska Dyrektora Technicznego, ale dopiero w listopadzie i do końca sezonu będzie ta funkcje pełnił, a w przyszłym sezonie zajmie sie konstruowaniem bolidów i na tym będzie polegało głównie jego zadanie.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz