komentarze
  • 30. vernisage
    • 2008-07-24 14:56:21
    • *.50.32.210

    Zamiast KERS powinni wejść w silniki hybrydowe, to by dopiero przyspieszyło technologię ekologiczną i zmniejszyło koszty aut cywilnych zaopatrzonych w takie silniki.
    Co do wypowiedzi Marka Webbera to nie inni mają problemy tylko konkretnie Red Bull gdzie ewakuowali całą fabrykę z powodu wycieku chemikalii podczas prac nad KERS ;).

  • 31. lukasz11
    • 2008-07-24 15:00:54
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    wedlog mnie o to chodzi zeby nad tym pracowac i stworzyc cos naprawde porzadnego i wypracowac sobie dzieki temu przewage. jesli sie nie myle takie unowoczesnienia sa potrzebne. kto wie moze akurat force india albo williams albo jeszcze jakis inny zespol zrobi cos porzadnego da im to szanse podniesc swoj poziom

  • 32. gigi
    • 2008-07-24 15:00:57
    • *.krak.tke.pl

    F1 to nie ekomaraton !!!!

  • 33. Salvatore
    • 2008-07-24 15:01:15
    • *.wlb.vectranet.pl

    mają zmiejszać koszty w F1 a tu wymyślają takie udziwnienia jak KERS to jeszcze bardziej powiększy różnice między fabrycznymi a prywatnymi zespołami

  • 34. lukasz11
    • 2008-07-24 15:02:42
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    *wedlug:P mały byczek

  • 35. Salvatore
    • 2008-07-24 15:04:55
    • *.wlb.vectranet.pl

    F1 to powinny być wyścigi z krwi i kości a nie poligon doświadczalny dla producentów i dbanie o ekologie

  • 36. pz0
    • 2008-07-24 15:10:29
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    ekologia to tylko takie naciąganie ideałów dla jakichś własnych celów. Żeby było całkiem ekologicznie to powinni chyba z trampka zapierniczać, a może właśnie na tym kiedyś się skończy?

  • 37. darecky3
    • 2008-07-24 15:30:13
    • *.range81-154.btcentralplus.com

    Nie wiem skad wam sie bierze caly czas waga 40 kg. Regulacje FIA chociaz twardych jeszcze w tym zakresie nie ma ogranicza system KERS do 26 kg. Ale nawet jesli mialby wazyc 40 kg to waga ta zostanie zredukowana masa paliwa bo spadnie jego zuzycie. Problem nie polega na tym zeby udziwnic konstrukcje i kazdy ma wprowadzic ten system lecz mowa tu o systemie dopuszczalnym w uzyciu a to juz zasadnicza roznica. Stajnie doskonale zdaja sobie sprawe z korzysci takiego rozwiazania i kto go urzyje w przyszlym sezonie moze miec szanse realne na tytul MS. I jak wiemy wszyscy nad nim pracuja. Najmniej danych w tym temacie zdradza Ferrari I McLaren. Wcale nie byloby dla mnie dziwne, gdyby juz "za rekawem" cos mieli. pozdrawiam

  • 38. KateO254
    • 2008-07-24 16:24:20
    • *.177.199.227

    KERS to jest hybryda. Jak dla mnie KERS na pewno będzie od 2009r. Wydaje mi się aby przesunąć wejście KERS do 2010r. potrzebna będzie zgoda wszystkich zespołów co wydaje się mało prawdopodobne. BMW powinno zdążyć. Co do bezpieczeństwa to na pewno z czasem będzie lepiej. Odłożenie wejścia na 2010 nie wiele pomoże. Dopiero warunki wyścigowe pokażą niedoskonałości i pozwolą na ich eliminację. Biorąc pod uwagę że bolidy F1 mają zapas masy, wydaje mi się żę KERS pozwoli zwiększyć osiągi, i na pewno uatrakcyjni wyścigi. Już nie mogę się doczekać przyszłego sezonu :) slicki + dopalacz kers + mniejszy wpływ areo = dużo wyprzedzania :)

  • 39. Shallan
    • 2008-07-24 16:58:50
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Większość przepisów/regulacji obowiązujących na tej planecie pisana jest krwią. Mam nadzieję, że nie będzie tak w przypadku KERS. Nauka poszła do przodu, ale wszystkiego przewidzieć się nie da

  • 40. aihad
    • 2008-07-24 21:09:10
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    moje zdanie jest takie, aby do f1 powrocily silniki v 10, i bardziej skupiono sie na ekologicznych paliwach, niz na tym systemie ktory ma dawac pare koni wiecej, wkoncy to ma byc najszybsza
    seria wyscigowa, prawda??

  • 41. piotrek74
    • 2008-07-24 21:45:10
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    przeciwnicy KERS którzy boją się o wypadki niech lepiej odłączą sobie prąd bo też jest niebezpieczny-bez obrazy .A ja mam nadzieję że ta technologia przyczyni się do poprawy akumulatorów które bardzo się nie zmieniły od wielu lat

  • 42. jar188
    • 2008-07-24 21:51:08
    • *.acn.waw.pl

    aihad, paliwo ekologiczne okazuje się nie być wcale takie ekologiczne, a konkretnie chodzi o uprawy pod te paliwa (dotyczy paliw robionych np z palm), sporo się ostatnio o tym mówi i psze.Lepszym rozwiązeniem może by były silniki wodorowe.

  • 43. Voight
    • 2008-07-24 23:32:38
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Wodór to ślepa uliczka w motoryzacji. Jest za drogi w produkcji. Koszta technologii też są zbyt wielkie. Trzeba przecież zrobić też silnik na wodór

  • 44. natleniony
    • 2008-07-25 08:41:34
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Voight, pz0 - czytając Wasze utarczki dotyczące czasów okrążeń myślę, że zabrnęliście za daleko... kers nie służy bezpośrednio do wyśrubowania czasu 1 okrążenia, ale jedynie do jednostkowego przyśpieszenia podczas rozpoczynania manewru wyprzedzania. a propos podobno dzięki kers zniknie wreszcie tzw. "kolejka Trullego" hehe pozdro.

  • 45. jar188
    • 2008-07-25 09:25:46
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Voight,nie dokońca masz rację bo w USA i w Japoni sprzedają (na razie po kilkanaście sztuk) pierwsze samochody "seryjne" na wodór. Problemem są stacje. Wynalezienie tańszej technologi jest tylko kwestią czasu jak w większości przypadków, trochę czasu trzeba. Natomiast w F1 tych problemów nie powinno być bo kasę mają a stacje nie są im potrzebne.

  • 46. pz0
    • 2008-07-25 09:27:25
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Ja tylko nie lubię jak mi ktoś ciemnotę wciska, więc postanowiłem wyłożyć Voight czarno na białym, że te kilkadziesiąt koników więcej może mieć kapitalne znaczenie. Co do ''kolejki Trullego'' to myślę że tak łatwo nie zniknie, bo taki Trulli będzie miał również przycisk ''nitro''. Co do wodoru to nie musi to być ślepa uliczka. Technologia droga, lecz nikt nie powiedział że nie stanieje. Czy kilka lat temu gdy wchodziło DVD ktoś myślał że będzie miał w domu kino domowe. Zapewne niewielu, bo było drogie. W tej chwili to już niewielki wysiłek finansowy. Te 100 lat temu ciekawe jak wielu myślało że będzie miało w domu samochód (chyba nikt nie wiedział że mogą być samochody które mają 100KM, teraz to żaden wynik)? Technologia się rozwija, koszty maleją.

  • 47. $herman
    • 2008-07-25 11:50:45
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Powinni opóźnić stosowanie KERS jeśli jest faktycznie niebezpieczny.

  • 48. Voight
    • 2008-07-25 12:22:47
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Skoro 200 koników (na stałe) niewiele zdziałało to te chwilowe 80 tym bardziej nic nie da. W przypadku monzy to jest 1,5s ale trzeba wziąć jeszcze poprawke na brak ograniczenia obrotów do 19,000 rpm brak reguły z silnikami wytrzymującymi 2 wyścigi i poziomem aero. Ile wtedy zostanie z tych 1,5s? To właśnie na Monzy ustanowiono wtedy rekord prędkości i średniej prędkości. Pz0 nie myl pojęć.

  • 49. pz0
    • 2008-07-25 12:45:25
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Czegoś tu nie kumam. Skoro już teraz jest oczywiste że to nic nie da, to dlaczego te głąby z teamów pakują takie pieniądze w rozwój bezużytecznego systemu? Szczerze, to sam nie wiem ile to będzie warte, ale może się opłacić

  • 50. kisiel81
    • 2008-07-25 12:52:46
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Powinni dać sobie siana z KERS.
    W ogóle powinni uszczuplić bolid z wszelkiego rodzaju nowinek technicznych.
    Za kilkanaście lat jeśli F1 przetrwa to chyba kierowcy nie będą potrzebni. Będą się ścigały zaprogramowane roboty...żarcik...normalnie jak wyścig zbrojeń.
    MNIEJ ELEKTRONIKI A WYŚCIGI BĘDĄ CIEKAWSZE!!!!!!!!

  • 51. natleniony
    • 2008-07-25 12:59:14
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Voight cytuję: "Skoro 200 koników (na stałe) niewiele zdziałało to te chwilowe 80 tym bardziej nic nie da" a ja z uporem maniaka twierdzę, że da. Wytłumaczę na laleczkach: 2 auta mające 700 KM jadące za sobą na prostej nic nie zyskują. Ich prędkości są porównywalne, ale dadaj jadącemu z tyłu 80 KM i zobaczysz efekty (to zresztą widać np w A1GP). I powtórzę: nie ważne ile koni i jaki czas okrążenia, ważne żeby była różnica w mocy i prędkości chwilowej np przy wyprzedzaniu! pozdro

  • 52. coboss
    • 2008-07-25 13:14:51
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    dadza sobie rade :) ze spokojem najwazniejsze aby baterie byly robione z materialow jak kaski kierowcow i w tedy nawet uderzenie ich nie zniszczy, resza jest do zrobienia w koncu zatrudniaja najlepszych maniakow na swiecie nie doceniacie ich :) ja nie mowie ze zdaza na 1 gp jak nie zdaza to nie, ale przepisy sie nie zmienia wygra team ktory wprowadzi to jako pierwszy :)

  • 53. coboss
    • 2008-07-25 13:15:11
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ps. to ma dzialac na zasadzie nosa? xD niezle :)))

  • 54. Voight
    • 2008-07-25 13:53:00
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Śmiem twierdzić, że ten system znowu zatrze różnice w umiejętności kierowców. Może i bedzie wyprzedzanie ale bedzie to tak jakby hamilton wyprzedzał sutila. Taki chwilowy "kop" mocy to nic innego jak zabijanie wyścigów. Powoli robi się z F1 champcar. Jeszcze troche i nie bedzie można blokować jak tam

  • 55. skejl
    • 2008-07-25 14:30:52
    • *.68.91.7.mielec91.tnp.pl

    Liczy się nie tylko zysk na okrążeniu, ale też możliwość wyboru, w której chwili chcesz z dodatkowej mocy skorzystać. Nie musisz z niej korzystać przy każdym wyjściu z zakrętu, jak masz szybki bolid, to możesz sobie uzbierać energii i wykorzystać dopałkę w dogodnym do wyprzedzania momencie.

  • 56. EKop
    • 2008-07-25 18:48:36
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Myślę, że KERS będzie głównie wykorzystywany do oszczędności paliwa (zwiększenie dystansu między tankowaniami aż do wytrzymałości gum). Zwiększenie mocy niewiele da bo rośnie masa. Przy większej mocy większe wały, koła zębate itp. Ze wzoru na energię kinetyczną Ek=m*v^2/2 wynika że prędkości nie opłaca się zwiększać. Dochodzi jeszcze opór powietrza też ^2. Przy założeniu że sprawność KERS będzie ~20%, a energii za zmianę prędkości zużywa się ~60% (pozostałe to opory tarci, powietrza i sprawność) daje to 20%*60%=12%. Dodając do strat masę KERS może być 10%. Przy 70 okrążeniach - daje 8 okrążeń. Myślę że 1/3 pójdzie na wzrost mocy (krótszy rozbieg-przyspieszenie) co da setne najwyżej dziesiąte części sek na okrążenie. 2/3 na dłuższe odstępu między pitami. Jeśli ktoś ma ściślejsze dane lub przypuszczenia proszę o poprawki (np. sprawności KERS, % energi na jazdę).

  • 57. sivshy
    • 2008-07-26 01:07:07
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    FIA jest dziwne. Najpierw zabrania używania kontroli trakcji, aby więcej zależało od umiejętności kierowcy, potem wprowadzają KERS, który z kolei sprawi, że to bolid będzie miał większy wpływ na wyniki wyścigów. Mimo wszystko, chciałbym zobaczyć, jak wyglądałyby wyścigi z KERS-em. Napewno byłyby bardziej urozmaicone i atrakcyjne.

  • 58. WRC_fan
    • 2008-07-26 16:21:36
    • *.cable.ubr08.smal.blueyonder.co.uk

    Ciekaw jestem kwalifikacji z KERSem. Podejrzewam, że moment i miejsce użycia "dopalacza" w danym miejscu na torze będzie również kluczowa więc nie do końca to tak z tym zamazaniem umiejętności kierowcy. No ale jeszcze za wrześnie, żeby cokolwiek insynuować. Poczekajmy na pierwszy wyścig z KERSem i wtedy powinno wszystko się wyjaśnić. Co do tego, że KERS nie jest potrzebny albo nietrafny czy te 80KM nic nie da to się nie zgadzam. Jak ktoś wyżej napisał - gdyby tak nie było, to teamy nie inwestowałyby w to siana. Może po prostu my wszystkiego nie wiemy? :) Poczekamy zobaczymy. Pozdrawiam

  • 59. pz0
    • 2008-07-28 10:42:44
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Wypowiedź Nicka - ''Jestem spokojny o to, że w przyszłości system ten będzie bezpieczny. Mając na uwadze sprawną pracę podobnych systemów w samochodach drogowych sądzę, że i nam powinno się udać.''

  • 60. renault f1
    • 2008-07-29 08:14:15
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dpść że kers wejdzie , to jak bolidy będą wyglądać!!! O BOŻE!!! JAK INDY CAR


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo