DO
GP Australii
06.03 - 08.03
ZOSTAŁO
POPRZEDNI WYŚCIG 
GP Abu Zabi
-
Verstappen wygrał finał sezonu, ale to Norris został mistrzem świata!
-
Verstappen nie powtórzył wyczynu Schumachera
-
Norris przeszedł do historii F1
-
Ferrari dobrze rozegrało dzisiejszy wyścig, ale na podium zabrakło tempa
-
Alpine w męczarniach zakończyło bardzo kiepski sezon
-
Aston Martin utrzymał 7. miejsce w klasyfikacji konstruktorów
-
Znakomity występ Ocona, Bearman dostał karę za jazdę slalomem na prostej w samej końcówce
-
Cichy wyścig Williamsa na zakończenie najlepszego sezonu ekipy od 2017
-
Kiepski koniec udanego sezonu dla Racing Bulls
-
Mercedes bez podium na zakończenie sezonu, ale z wicemistrzostwem
-
Hulkenberg przebił się z końca stawki do punktowanej dziesiątki, ostatni wyścig Saubera w F1

Ostatnia aktywność
25.07.2008 18:48
0
Myślę, że KERS będzie głównie wykorzystywany do oszczędności paliwa (zwiększenie dystansu między tankowaniami aż do wytrzymałości gum). Zwiększenie mocy niewiele da bo rośnie masa. Przy większej mocy większe wały, koła zębate itp. Ze wzoru na energię kinetyczną Ek=m*v^2/2 wynika że prędkości nie opłaca się zwiększać. Dochodzi jeszcze opór powietrza też ^2. Przy założeniu że sprawność KERS będzie ~20%, a energii za zmianę prędkości zużywa się ~60% (pozostałe to opory tarci, powietrza i sprawność) daje to 20%*60%=12%. Dodając do strat masę KERS może być 10%. Przy 70 okrążeniach - daje 8 okrążeń. Myślę że 1/3 pójdzie na wzrost mocy (krótszy rozbieg-przyspieszenie) co da setne najwyżej dziesiąte części sek na okrążenie. 2/3 na dłuższe odstępu między pitami. Jeśli ktoś ma ściślejsze dane lub przypuszczenia proszę o poprawki (np. sprawności KERS, % energi na jazdę).
Przejdź do wpisu Czy system KERS pojawi się w 2009 roku?