DO
GP Monako
23.05 - 25.05
ZOSTAŁO
POPRZEDNI WYŚCIG 
GP Emilii-Romanii
-
Verstappen sięgnął po spokojne zwycięstwo w interesującym Grand Prix Emilii-Romanii
-
Norris: Red Bull miał nieco lepsze tempo od nas
-
Verstappen w idealny sposób uczcił 400. wyścig Red Bulla w F1
-
Mercedes znowu walczył z przegrzewaniem ogumienia
-
Hadjar wywozi z Imoli kolejne dwa punkty
-
Ferrari bez podium, ale dało odrobinę radości swoim kibicom
-
Kierowcy Williamsa potwierdzają świetną formę zespołu w tym sezonie
-
Bardzo solidny występ Nico Hulkenberga
-
Gasly niezadowolony ze swojego wyścigu: Popełniłem kosztowny błąd
-
Alonso znowu bez punktów
-
Tym razem to Haas zepsuł wyścig Bearmanowi
Ostatnia aktywność
25.07.2008 18:48
0
Myślę, że KERS będzie głównie wykorzystywany do oszczędności paliwa (zwiększenie dystansu między tankowaniami aż do wytrzymałości gum). Zwiększenie mocy niewiele da bo rośnie masa. Przy większej mocy większe wały, koła zębate itp. Ze wzoru na energię kinetyczną Ek=m*v^2/2 wynika że prędkości nie opłaca się zwiększać. Dochodzi jeszcze opór powietrza też ^2. Przy założeniu że sprawność KERS będzie ~20%, a energii za zmianę prędkości zużywa się ~60% (pozostałe to opory tarci, powietrza i sprawność) daje to 20%*60%=12%. Dodając do strat masę KERS może być 10%. Przy 70 okrążeniach - daje 8 okrążeń. Myślę że 1/3 pójdzie na wzrost mocy (krótszy rozbieg-przyspieszenie) co da setne najwyżej dziesiąte części sek na okrążenie. 2/3 na dłuższe odstępu między pitami. Jeśli ktoś ma ściślejsze dane lub przypuszczenia proszę o poprawki (np. sprawności KERS, % energi na jazdę).
Przejdź do wpisu Czy system KERS pojawi się w 2009 roku?