FIA odłoży na rok zakaz używania koców grzewczych?
Wprowadzenie proponowanego zakazu korzystania z koców grzewczych, które miało obowiązywać od przyszłego sezonu ma zostać odłożone podczas środowego spotkania Światowej Rady Sportów Motorowych w Paryżu.Techniczna Robocza Grupa F1 w pierwotnej myśli chciała wprowadzić zakaz używania koców grzewczych, aby zwolnić bolidy, ponieważ opony będą operować w niższych temperaturach. W wyniku czego poprawi się poziom bezpieczeństwa.
Na początku czerwca japońska firma Bridgestone odrzuciła prośbę zespołów twierdząc, że wyprodukuje opony które nie będą potrzebować dogrzewania kocami grzewczymi.
W wywiadzie dla Autosportu, dyrektor rozwoju opon firmy Bridgestone - Hirohide Hamashima zarzucił również zespołom używanie argumentów o bezpieczeństwie, aby ukryć prawdziwe powody chęci opóźnienia wprowadzenia tego zakazu.
Jednak kierowca testowy Hondy, Alex Wurz stwierdził, że zespoły nadal będą korzystać z koców grzewczych:
„Kierowcy są zadowoleni, ponieważ w przyszłym roku będą slicki i koce grzewcze.”
„Na 99% jest to ustalone, decyzja (spodziewana) jest w środę.” – dodał Wurz
komentarze
1. HUN
Hirohide Hamashima również widze że widzi teorie spiskowe. Szkoda że nie jest napisane co mógł mieć na myśli
2. niza
może to i dobrze, przecież tyle ma być zmian w przyszłym sezonie. Jak tego zabraknie to się na pewno nic takiego nie stanie
3. Bmw-Sauber_fan
HUN - o jakiej teorii spiskowej ty mowisz??? o tym ze ferrari za wszelka cene musi wygrac??? jak w nastepnym sezonie kubica bedzie w ferrari to juz takich rzeczy widziec nie bedziesz
4. jakub_l
FIA ciągle chce aby F1 wolniej jezdzila. Nie podzielam tego zdania.
5. HUN
Bmw-Sauber_fan: nie ja widze, tylko hirohide, jak z tego artykuu wynika, :) no i skąd wiesz że ja Kibicuje akurat Kubicy, przecież nie mam tego w nicku ;p pozdrawam :)
6. .:mc:.
w woli wyjaśnienia Hamashima twierdził że zespoły będą używać mniejszego ciśnienia w oponach próbując na tym zyskać (szybciej się rozgrzeją i lepiej przylegają do toru), ale obniżając bezpieczeństwo
7. pz0
Ciągle nie rozumiem co da zakaz używania koców grzewczych jeżeli chodzi o bezpieczeństwo. Wolniej będą jeździć? No dobra ale to tylko przez 1 - 2 okrążenia, ale przez ten czas będą się wlekli na torze a to już chyba tak bezpieczne nie jest i przy okazji będą spowalniać innych.
8. .:mc:.
Zmieni się struktura opon, będą zrobione aby działać w niższych temperaturach a to wpłynie na gorszą przyczepność. Btw. kierowcy twierdzili że rozgrzanie tych opon podczas wyścigu nie zajmie im 1-2 okrążeń, a więcej. Nie wiem czy dobrze pamiętam ale chyba ktoś mówił nawet o 7 kółkach
9. pz0
Jeżeli to ma być rzeczywiście te 7 kółek to kwalifikacje mogą się zrobić strasznie ciekawe, zwłaszcza Q3 gdzie jest tylko 10 minut, to może nawet czasu na rozgrzanie nie wystarczyć. Skończyło się robienie okrążeń dla wypalenia paliwa, zacznie się robienie okrążeń dla rozgrzania gumy. Wygląda na to że kto najlepiej i najszybciej rozgrzeje opony wygra kwalifikacje. Teraz cała ta gadka o oszczędnościach wygląda już zupełnie komicznie. Nadal nie kumam po jaką cholerę ten numer z kocami.
10. pz0
Już chyba kumam, znowu zagrywka pod Ferrari.
11. Voight
Ci ludzie są chyba nienormalni. W żadnym innym sporcie nie ma tak potężnych zmian. Wyobraźcie sobie coś takiego w piłce noznej. Formuła 1 umiera. Pytam po co to wszystko? Dojdzie do tego, że bolidy F1 nie będą ani najszybsze, ani najbardziej zaawansowane technicznie a formuła stanie się sportem polegającym na najszybszemu dostosowaniu sie do przepisów. Oni te regulacje to chyba losują jak w totku. Kulka z napisem sliki, moc w dół, aero w dół itp. Strasznie mnie to denerwuje. Jedyne co trzeba zmienic to zarząd i finansowanie zespołów.
12. kasiex78
Wszystko to robione jest po to, aby spowolnić bolidy - "pocięto" opony, żeby nie dawały takiej przyczepności, zabrano im kontrolę trakcji, żeby bolid nie "myślał" zamiast kierowcy. Teraz "zabiorą" koce grzewcze, ale "oddadzą" slicki (dla równowagi). Bridgestone wspomina o nowej mieszance, ale i tak ciekawa jestem, jak będą jeździć bez dogrzewania opon. Przyznam szczerze, że ja też nie bardzo rozumiem zmiany i nie podoba mi się spowalnianie bolidów. Zawsze się obawiam, żeby z tego coś złego na torze nie wynikło (częstsze uślizgi bolidów). Ale jeśli ma to wszystko służyć poprawie bezpieczeństwa kierowców, to jestem za.
13. walerus
Heifeld to by się chyba całkiem rozkleił i zwolnił - jak on już rozgrzanych kocem opon nie umie dogrzać.... ciekawe czy z kobietami też taki skuteczny - w końcu ma dwoje dzieci...?
14. Lizak
dobrze ze beda te koce ja sie ciesze inaczej byloby do d...
15. pz0
walerus, pewnie kobiety to on też rozgrzewa i dogrzewa kocykiem grzewczym, pewnie kiedyś jakiś zginął w garażu BMW albo Williamsa.
16. walerus
i teraz mu brakuje do rozgrzania opon - to wszystko tłumaczy...;-)
17. ronni190
www.ilf1.eev.pl - Liga F1. rFactor mod MMG SE, mało pomocy | zapraszam do miłej zabawy ;]
18. ronni190
www.ilf1.eev.pl - liga F1 na modzie MMG SE, mało pomocy | zapraszam do miłej zabawy ;]
19. dziarmol@biss
Michelin proszę WRACAJ
20. walerus
A był ktośo takim Nicku dziarmol?...;-)
21. champ21
Chcą aby bolidy się zwolnły ale nie zrobią tego, ponieważ niebezpieczeństwo zwiększy się bo kierowcy będą chcieli jak najszybciej dogrzac opony i będzie dużo kraks
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz