komentarze
  • 1. kawabandos
    • 2024-11-08 23:50:10
    • *.pl

    czyli ten projekt to sciema?

  • 2. TomPo
    • 2024-11-09 11:38:20
    • *.keznews.com

    @1 Nie, po prostu gospodarka europejska sie zwija i mozna zakladac ze nie stac ich na wywalanie pieniedzy, jakie zakladali ze beda mogli wywalac jeszcze kilka lat temu, gdy projekt powstawal.
    Tak dalej pojdzie to w F1 nie ostatnie sie zaden europejski zespol, patrzac jak zaorywany jest przemysl motoryzacyjny w Europie.

  • 3. Vendeur
    • 2024-11-09 12:00:52
    • *.icpnet.pl

    @2. TomPo

    Zastanów się może, jaki inny przemysł motoryzacyjny, poza Chińskim, nie jest zaorany...? Nie wpadłeś na to? Europa i USA od zawsze były potentatami w kwestii motoryzacji, a inne rynki nie istniały. Po wejści z przytupem Chin to chyba oczywiste, że przemysł dotychczasowych beneficjentów tego tortu zaczął nieco podupadać...

  • 4. jaromlody
    • 2024-11-09 12:16:35
    • *.warszawa.vectranet.pl

    Niech bardziej cisną w elektromobilność to po 2035 nie będzie na rynku europejskim, większości producentów samochodów. Tylko Europa zakazała produkcji spalinówek po 2035. Reszta świata się cieszy. Nie zdziwię się jak sporą cześć produkcji europejskich marek zostanie przeniesione do krajów gdzie chore przepisy nie będą obowiązywać i silniki spalinowe mają się dobrze.

  • 5. dexter
    • 2024-11-09 13:10:13
    • *.regioit.de

    @kawabandos

    No coz, Audi stoi juz za projektem F1. Niemniej jednak Audi AG jako spolka notowana na gieldzie papierow wartosciowych ostatnio zaprezentowala swoje liczby i powiedzmy, ze nie sa one optymalne (pozytywnie mowiac). W takim przypadku wiele rzeczy staje pod znakiem zapytania.


    Kontekst:

    Zysk operacyjny Audi AG spadl w trzecim kwartale o 91 procent. Wsrod powodow wymienianych jest spadek sprzedazy marki Audi o 16 procent do 407 000 sprzedanych samochodow oraz bardzo wysoka konkurencja cenowa w Europie i Chinach. Tylko dzieki Lamborghini i marce Bentley udalo sie osiagnac czarne liczby. W zwiazku z tym Audi spodziewa sie spadku obrotu koncernu z 70 miliardow do 63 - 68 miliardow euro oraz spadku marzy zysku na 6 do 8 procent.

    W ciagu pierwszych dziewieciu miesiecy marka Audi sprzedala 1,24 mln samochodow, tzn. o 11 proc. mniej niz przed rokiem. Zwlaszcza w USA i Chinach sprzedaz Audi spadla o 8,5 procent do 477.000 samochodow. Sprzedaz luksusowych samochodow Bentley spadla o jedna trzecia w ciagu pierwszych dziewieciu miesiecy, podczas gdy Lamborghini znacznie wzrosla. Pod wzgledem obrotu po 9 miesiacach Audi ma wynik o 8 procent nizszy od poprzedniego, wynoszacego 46,3 miliarda euro. Wynik operacyjny spadl o ponad polowe z 4,6 miliarda do 2,1 miliarda euro i rentownosc sprzedazy spadla o polowe do 4,5 procent. Zysk po opodatkowaniu w pierwszych dziewieciu miesiacach wyniosl zaledwie 2,4 miliarda euro, po 4,5 miliarda euro w roku poprzednim.

    Pod koniec pazdziernika Audi oglosilo, ze z koncem lutego 2025 roku zaprzestanie produkcji samochodow w Brukseli. Fabryka, ktora zatrudnia 3000 osob ma wysokie koszty logistyki, poniewaz w poblizu jest tylko kilku dostawcow. Spolka-matka VW jest w kryzysie i nie chce wprowadzac na rynek nowego modelu dla fabryki w Brukseli. No, ale wedlug VW nadal trwaja rozmowy z potencjalnym inwestorem. Tylko w samych Niemczech Audi zatrudnia okolo 54.000 osob. Firma bedzie trzymac sie gwarancji zatrudnienia do 2029 roku. A wiec: w grupie VW jest wiele znakow zapytania na moscie dowodzeniowym. Obecnie jest wywolany stan SOS.

    I wlasciwie, kiedy przedsiebiorstwo takie jak Grupa VW (drugi co do wielkosci producent samochodow na swiecie) znajduje sie w pozycji pochylnej, to w takim przypadku chodzi o substankcje. I to nie tylko troche: mowa jest o wielu tysiacach pracownikow, o zamykaniu fabryk, o wygasnieciu obowiazujacych od kilkudziesieciu lat umow firmowych itp. I oczywiscie mozna zadac pytanie, jak taka firma moze jeszcze podejmowac sie takiego projektu jak Formula 1? Pomysl Audi na F1 wzial sie stad, ze to nie kosztuje zadnych pieniedzy (ba, my na tym zarobimy!). Kazdy wtajemniczony wiedzial od pierwszego dnia, ze to oczywiscie nonsens - jedyna rzecz, ktora najwyrazniej nie byla jasna dla zarzadu i rady nadzorczej. I bylo wystarczajaco duzo czasu, aby wszystko przygotowac. Jednakze do dzis na przyklad w Hinwil prawie nic sie nie zmienilo. Tam jest nadal stan, w ktorym BMW w 2009 roku sie zatrzymalo: twierdzac, ze Formula 1 nie pasuje do nowoczesnego kierunku firmy. Po prostu wyciagneli wtyczke.

    A dochodzac do Twojego pytania ... A wiec zdrowy rozsadek polaczony z odrobina wyczucia i troche doswiadczenia zawodowego - kiedy to zmiksuje, wychodzi jeden wynik: dla Audi bedzie to bardzo trudne zadanie. Poniewaz problemy w srodowisku, w ktorym to wszystko sie dzieje, sa nadal niezwykle napiete. A sytuacja w Sauber nie poprawi sie w ciagu najblizszych kilku lat, jesli teraz Audi nie wezmie do reki pieniedzy.

  • 6. dexter
    • 2024-11-09 13:24:49
    • *.regioit.de

    Edit: chodzi o substancje.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo