komentarze
  • 1. Raistoppen
    • 2024-11-07 11:51:46
    • *.icpnet.pl

    Dla mnie o wiele więcej sensu ma zmiana opon w trakcie czerwonej flagi niż zakaz zmiany. Wystarczy wyobrazić sobie taki scenariusz: Jestem sobie Norrisem, jadę z przewagą 25 sekund nad Verstappenem, który dopiero co zmienił opony. Wywiesili czerwoną flagę, zjeżdzam do alei serwisowej na starych oponach i nie mogę ich wymienić na nowe, po restarcie zaraz za mną jest cała stawka, a ja po zmianie opon spadam na sam koniec, mimo że przed czerwoną flagą mogłem opony zmienić wyjeżdzając nadal na pierwszym okrążeniu - wypisz wymaluj odwrotna sytuacja, w której Norris mówiłby, że trzeba to zmienić.
    Zresztą skoro czerwona flaga jest niesprawiedliwa, to tak samo zakaz powienien objąć wymianę w przypadku pojawenia się samochodu bezpieczeństwa.
    Najbardziej TEORETYCZNIE sensownym rozwiązaniem byłoby dodanie każdemu z kierowców średniego czasu przejazdu przez aleję (jeśli wymienił opony) do czasu w momencie wywieszenia czerwonej flagi / pojawienia się samochodu bezpieczeństwa i na tej podstawie ustawić kolejność startową.
    Ja osobiście jestem przeciw, bo takie sytuacje dodają nutkę niepewności i ryzyka urozmaicając czasami nudną jazdę jeden za drugim.

  • 2. Raistoppen
    • 2024-11-07 11:54:53
    • *.icpnet.pl

    I idąc dalej, skoro wymiana w trakcie czerwonej flagi jest niesprawiedliwa, to wznowienie wyścigu powinno być z różnicą czasów między zawodnikami, które były przed jej wywieszeniem - przy okazji rozwiązuje to problem zmiany opon.

  • 3. Gumek73
    • 2024-11-07 12:43:52
    • *.icpnet.pl

    Swiat nie jest idealny, czasem zyskuje jeden, czasem ten drugi.
    Tak jak napisali moi przedmówcy, można też zyskać na SC, lub VSC.
    Kontrowersje będą zawsze, zależy jak sie komuś uda.

  • 4. kawabandos
    • 2024-11-07 14:01:49
    • *.pl

    Za duża losowość daje ten przepis, tak samo jak pit stop przy VSC (zależy zwykle od tego, czy przejechałeś zjazd czy nie). Ale jeśli zawsze norris będzie płakał z tego powodu zawsze, to niech zostanie.

  • 5. TomPo
    • 2024-11-07 14:10:51
    • *.keznews.com

    @1
    W punkt. Tu nie ma idealnego rozwiazania i kazdy moze przez czerwona flage stracic czy zyskac, niewazne czy wymiana opon bedzie dozwolona czy nie.

  • 6. Lulu
    • 2024-11-07 16:16:00
    • *.

    Moim zdaniem przy czerwonej fladze powinien obowiązywać zakaz dotykania bolidów przez mechaników i wymiany opon . Nawet nie chodzi o losować czy o to że przez to Max wygrał . Wygrał bo w tym dniu ani on ani jego bolid ( tworzyli symbiozę). Verstappen sprawiał wrażenie że jak by mógł, to rowerem by ich objechał i tak w istocie było.

    Czerwona flaga i naprawa uszkodzeń + wymiana opon daje zbyt wielka manipulacje wyścigiem i to jest źle i niebezpieczne . Nie ma złodzieja, to okazja czyni złodzieja , o ile wiecie o co mi chodzi.

  • 7. TomPo
    • 2024-11-07 16:23:23
    • *.keznews.com

    @6 No tak ale odwroc sytuacje.
    Wszyscy zjechali a Ty jako lider jeszcze nie, a masz 40s przewagi nad wszystkimi, wiec po zminie opon wyjezdzasz przed wszystkimi. Generalnie to wygrana masz juz w kieszeni.
    Ale nagle pstryk i Stroll laduje w bandzie bo jezdzic nie umie.
    Jest zakaz dotykania bolidu, zakaz wymiany opon.
    Wyscig jest wznawiany, Twoja przewaga stopniala do zera, a do tego po wymianie opon na ktora musisz i tak zjechac ladujesz na koncu stawki.
    Chyba jeszcze wieksza patologia niz jest teraz.

  • 8. fistaszeq
    • 2024-11-07 17:25:12
    • *.toya.net.pl

    @7 Strulovich to już po celowym braku startu w Sao paulo mam nadzieję że mu się znudziło

  • 9. kiwiknick
    • 2024-11-07 17:27:50
    • *.

    Ale czerwona flaga podczas kwalilfikacji już była dla McLarena ok.
    ;]

  • 10. seba1b
    • 2024-11-07 18:48:01
    • *.netcity.pl

    Na czerwonej fladze powinni zjeżdżać i ustawiać sie przy wyjeździe z alei w kolejności jaką zajmowali na torze. Całkowity zakaz dotykania samochodów przez mechaników i później przy wznowieniu wypuszczać z alei w odstępach czasowych jakie mieli na torze między sobą.

  • 11. giovanni paolo
    • 2024-11-07 19:59:51
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    10. Cudowny pomysł, wtedy na pewno nikt nie będzie narzekał, że taki system jest po prostu błędy.

  • 12. antonelli-herta
    • 2024-11-07 20:14:36
    • *.waxpol.net

    Usunięty

  • 13. Michael Schumi
    • 2024-11-07 21:33:48
    • *.

    Pit stop przed czerwoną flagą każdy może wykonać, nikt do nikogo nie zmusza. To jest zmienna losowa. Ten przepis zawsze nie będzie się podobał tym, którzy na tym stracili, ale gdy w innym wyścigu odniosą korzyść, no to wtedy ten przepis jest jednak fajny :D

    @9 Dokładnie!

  • 14. kawabandos
    • 2024-11-08 14:47:39
    • *.pl

    ogólnie to zakaz zmiany przy czerwonej fladze też będzie krzywdził. Dlaczego? Bo faworyzowałoby to tak samo tych co zjechali, jak tych co teraz nie zjeżdżają. Już tłumaczę dlaczego. Ci którzy nie zjechali byliby zaraz połknięci, a nawet jeśli nie, to stracili całą przewagę, więc wyjeżdżają po pit stopie na końcu stawki. Sprawiedliwy byłby taki przepis, chociaż być może niepotrzebnie by komplikował wszystko. Mianowicie, że kiedy kierowca pod czerwoną flagę zdecyduje się na pitstop ma doliczone 20s. Ale nie do wyników wyścigu, tylko do wyników zielonej flagi przed nastaniem czerwonej bądź SC, tylko dla ustalenie kolejności. Przykład z ostatniego wyścigu: Ocon jest klasyfikowany na miejscu 4 na restarcie, Ver na 7, Gasly na 8. Najbardziej sprawiedliwa opcja. A dziwne, że nie mówiło się o czerwonych flagach jak benfeicjentem był hamilton na imoli 2021. Gdyby nie czerwona flaga, to hamilton byłby po restarcie ostatni, a nie 8my.

  • 15. bartekk1
    • 2024-11-08 16:42:24
    • *.

    "Ryzyko zyskania niesprawiedliwej przewagi w suchym wyścigu można by było łatwo ograniczyć poprzez zapisanie w regulaminie wymogu, aby podczas przerwy wyścigu można byłoby zmienić ogumienie tylko na takie z jakiego się korzystało do tej pory."- coś takiego miałoby sens, gdyby warunki cały czas były takie same. Ale w sytuacji, kiedy na przykład przed wywieszeniem czerwonej flagi warunki byłyby suche, a po wznowieniu padałby deszcz, kierowcy musieliby być na oponach na tor suchy, podczas gdy warunki byłyby deszczowe, co z kolei mogłoby być niebezpieczne. I oczywiście kierowcy mogliby zjechać do boksu na okrążeniu wyjazdowym (tak było np. na Węgrzech w 2021), ale nie miało by to za dużo sensu

    Krótko mówiąc nie ma idealnego rozwiązania i podczas czerwonej flagi zawsze znajdzie się ktoś kto zyska i ktoś kto straci. Czerwona flaga to zmienna losowa, zespoły muszą wziąć ją pod uwagę w swoich obliczeniach, a kierowcy po prostu się z tym pogodzić.

  • 16. EnderWiggin
    • 2024-11-10 20:13:34
    • *.icpnet.pl

    A co myślicie o tym.
    Zostawić przepis tak jak jest, że podczas czerwonej flagi można zmieniać opony, ale ten zjazd nie jest liczony jako regulaminowa zmiana opon?
    W sensie, w wyścigu kierowca musi przynajmniej raz zmienić opony na inne. Podczas czerwonej flagi mogą taki manewr zrobić i zmienić opony na inne i to już się liczy jako zaliczenie regulaminowej zmiany. A gdyby tak takiej zmiany nie liczyć? Niech kierowca zmieni opony na jakie chce ale nie liczymy tego jako regulaminową zmianę opon na inny rodzaj. Wtedy taki kierowca i tak i tak w trakcie wyścigu musiałby wykonać takową zmianę opon na inne ale już nie miał by starego ogumienia i nie traciłby na rywalizacji startując na starych oponach podczas gdy inni mieliby świeższe i daje też możliwość strategicznego zaplanowania najlepszego momentu na takowy pit stop.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo