Kierowcy Renault przed Grand Prix
Kierowcy zespołu Renault liczą na udany występ w zbliżającym się Grand Prix Kanady. Fernando Alonso przypomina, że wygrał już w Montrealu w 2006 roku, podczas gdy Nelson Piquet stwierdza, że chciałby jak najszybciej nauczyć się kolejnego, nowego dla siebie toru, aby móc być konkurencyjnym przez cały weekend w Kanadzie.Fernando Alonso: Tak, w Montrealu jest zawsze wspaniała atmosfera. Całe miasto jest zaangażowane w Grand Prix, nie ma wątpliwości, że Kanadyjczycy lubią sporty motorowe, w szczególności F1, to powoduje, iż ten wyścig jest bardzo fajny. Wygrałem Grand Prix w 2006 roku, tak więc mam dobre wspomnienia, jestem pewien, że w tym roku będziemy mieli kolejny interesujący wyścig.
Pytanie: Tor w Montrealu jest wymagający dla hamulców. Czy na tym skupisz się pracując nad ustawieniami bolidu?
Fernando Alonso: Oczywiście. Musimy zwrócić szczególną uwagę, na chłodzenie hamulców, będą one bardzo ważne podczas wyścigu. Ale to nie jest coś, czym jestem zmartwiony, będziemy nad tym pracowali w piątek. Ogólnie myślę, że R28 powinien pracować dobrze.
Pytanie: Dla Kanady charakterystyczne są ustawienia z małą siłą docisku. Czy uważasz, że bolid poradzi sobie z taką konfiguracją?
Fernando Alonso: Nie ma powodu, dla którego miałby sobie nie poradzić. Zespół przygotowywał się na ten wyścig od kilku tygodni, włączając w to testy na Paul Ricard. Ostatnio poszliśmy do przodu, staramy się iść dalej tak szybko jak to możliwe. Od czasu Grand Prix Hiszpanii wygląda na to że mamy lepszą prędkość, tak powinno być też w Kanadzie, postaramy się zrobić wszystko, żeby tak było.
Pytanie: Przejechałeś już jedną trzecią swojego pierwszego sezonu w Formule 1, ostatni wyścig w Monako był dla ciebie trudny. Jakie są twoje odczucia?
Nelson Piquet: Monako to był bez wątpienia najtrudniejszy tor w tym roku. Mieliśmy problemy w kwalifikacjach, ale start poszedł dobrze, widzę więc pewne pozytywy. Montreal będzie łatwiejszy, czuję się pewny siebie, mam nadzieję, że uda mi się tam osiągnąć solidny rezultat.
Pytanie: Montreal to tor gdzie stosuje się słaby docisk, to będzie pierwszy raz, kiedy zobaczymy R28 w takim ustawieniu. Jak myślisz, jak będzie zachowywał się bolid?
Nelson Piquet: Szczerze mówiąc ciężko jest powiedzieć. Mam nadzieję, że bolid będzie dobrze się prowadził, że będziemy mogli być konkurencyjni przez cały weekend. Zespół poszedł do przodu od początku tego roku – mieliśmy nowe części w Barcelonie, staramy się iść dalej, ciągle uczyć się bolidu. Musimy ciężko pracować nad ustawieniami bolidu już w piątek, aby mieć dobry początek weekendu.
Pytanie: Przygotowywałeś się do Grand Prix Kanady podczas testów na Paul Ricard, dwa tygodnie temu. Nad czym skupisz się kiedy wyjedziesz na tor w Montrealu?
Nelson Piquet: Padało kiedy przygotowywaliśmy się do Montrealu, nie byliśmy w stanie wykonać tak wielu przejazdów, jak byśmy chcieli. Jedyne co udało nam się zrobić, to poćwiczyć starty. Nie wiem jeszcze, jaki będzie mój program na piątek, ale będę robił wszystko, aby polepszyć bolid, będę pracował z inżynierami alby wejść jak najlepiej w ten weekend, aby osiągać jak najlepsze czasy. Moim priorytetem jest nauczyć się toru tak szybko, jak to będzie możliwe.
komentarze
1. ja2
Noo zobaczymy!!! Mam nadzieje, że dla Renault wyścig okaże się szczęśliwy!!!
2. walerus
wszyscy liczą - tylko nie wszyscy się doliczą....
3. sandacz303
hmmm ... stawiam tak : 5. Alonso 9. Piquet
4. wojtek_g
no faktycznie piquet szybko musi sie uczyc bo do silverstone coraz mniej czasu ;)
5. miniu1991
szkoda mi alonso... taki dobry kierowca zostal wykopany z temu przez zoltodzioba
...
6. kamil767
A ja mam nadzieję, że będzie padać deszcz
7. fisicofan
Jak znam Piqueta Jr. to nie dojedzie do mety po własnym błędzie... ;/ Ten chłopak nie ma charakteru który jest potrzebny w F1 by zaistnieć
8. super600
piqet ma juz policzone dni albo sie jest dobrym albo nie. on nie jest i nie bedzie, renault w tym sezonie tez. kierocy moga sobie gadac ale wszyscy wiemy jak bedzie. a teraz mala zagadka: ciekawe w ktory teamie za rok bedzie jezdzic senna ? cos mi sie wydaje ze moze to byc wlasnie renault .
9. Slavregas
Nelsinho czas najwyższy żeby coś pokazał , zdaje mnie się że nie najlepiej zaadoptował się w całym środowisku F1 . Może się mylę ,ale może Flav poświęca mu mniejszą uwagę, chociaż z drugiej strony jeśli tak jest lub było to ciążyła na nim mniejsza presja , a i tak partolił , teraz wszyscy go naciskają żeby jeździł lepiej , a jest jak wszyscy widzą.
10. Slavregas
super600 Zdaje się że Renault ma miejsce zarezerwowane dla Romana , bo on jest z nimi od kilku lat związany i Francuzi pokładają w nim ogromne nadzieje.
11. super600
Slavregas nie twierdze ze nie to jest zagadka :) ale mysle ze w 2009 bedzie niezla rotacja zobaczymy. medialnie bylo by niezle gdyby mieli rodaka w swoim teamie ale faktem jest ze piquet tam dlugo nie zagosci.
12. Marti
Piquet: >Nie wiem jeszcze, jaki będzie mój program na piątek...> A jaki może być? Jak zwykle bardzo efektowne bączki/piruety :-).
13. obi216
Renault w tym sezonie nie zachwyca - niestety. Sporo jeszcze będą musieli się wspólnie natrudzić ( Alonso i inżynierowie ) , by poprawić bolid na tyle , żeby można było nim walczyć o jako takie punkty. A nie " ochłapy " jak dotychczas . Celowo nie wymieniłem tu Piqueta , gdyż niezbyt mi pasuje na inżyniera za kierownicą , w przeciwieństwie do wielu kierowców w stawce. Jednak to jest moje zdanie i mogę się mylić :) Pozdrówka :-)
14. zula
Nelson do domu!!!
15. arcykarol
jest wielką porażka Renault
16. walerus
Widać po wypoweidzi Piqueta - że on wogóle nie wie o co chodzi - przeczytajcie sobie jeszcze raz - Alonso rzeczowe odpowiedzi, a Piquet już pakuje walizki z napisem F1.......
17. alecc
Tak gadają o tym hamowaniu, czy bolid F1 ma hamulce bębnowe czy tarczowe?
18. radzix
tarczowe
19. FUNIOF1
Alonso jak zwykle w pierwszej 8 a Piqet może pakowac walizki i do domu!
20. rooffi
Nelson może się jeszcze poprawić to zależy od jego umiejętności ale najwięcej znaczy bolid
21. dziarmol@biss
Fernando ach Fernando ty jednak jesteś[ Ktoś<]2008-06-03 10:20:16 alecc tarczowe z włókien węglowych i cholera wie z czego jeszcze dlatego są tak wydajne (ponoc proces produkcji jednej tarczy trwa pół roku)ale mogę się mylic poz.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz