Oficjalnie: Kacper Sztuka w F3 i zespole MP Motorsport!
Dzisiaj ekipa MP Motorsport oficjalnie potwierdziła to, co było zapowiadane od dłuższego czasu. Jej kierowcą w mistrzostwach F3 będzie polski reprezentant, Kacper Sztuka.Wiadomość ta była długo wyczekiwana przez kibiców znad Wisły, natomiast nie stanowi większego zaskoczenia. 17-latek już w październiku odbył obiecujące testy na Imoli z holenderskim zespołem, a po dołączeniu do akademii Red Bulla było już niemal przesądzone, że będzie etatowo startować w F3 w sezonie 2024:
"Jestem niesamowicie szczęśliwy z awansu do F3 z ekipą MP Motorsport. Zespół ma mocną historię w tej serii, co pomoże mi gładko przejść z F4 do F3. Spodobał mi się ten bolid podczas testów na Imoli i nie mogę się doczekać kolejnych prób oraz nadchodzącego sezonu. To będzie ogromne wyzwanie, ale sprostam jemu", powiedział cieszynianin.
Dla Sztuki starty w MP Motorsport będą olbrzymią szansą na pokazanie swoich umiejętności. Jest to bowiem jedna z lepszych ekip F3, która w zeszłym roku zajęła 3. miejsce w klasyfikacji generalnej. W tymże zespole będzie partnerem Tima Tramnitza i kierowcy, jakiego w stosownym czasie ogłoszą Holendrzy.
Poniżej przedstawiamy tegoroczny kalendarz mistrzostw F3, które transmitują F1TV i Viaplay. Pierwszą okazję do pokazania się szerszej publiczności Kacper będzie miał w dniach 11-13 lutego, kiedy odbędą się zimowe testy w Bahrajnie. Co istotne, prawdopodobnie nie będzie jedynym polskim zawodnikiem w tej serii. Wiele wskazuje bowiem na to, że w stawce ponownie znajdzie się Piotr Wiśnicki.
- 2 marca - Bahrajn (Sakhir)
- 24 marca - Australia (Melbourne)
- 19 maja - Włochy (Imola)
- 26 maja - Monako
- 23 czerwca - Hiszpania (Barcelona)
- 30 czerwca - Austria (Spielberg)
- 7 lipca - Wielka Brytania (Silverstone)
- 21 lipca - Węgry (Budapeszt)
- 28 lipca - Belgia (Spa)
- 1 września - Włochy (Monza)
komentarze
1. Addd
W końcu się doczekaliśmy
2. belzebub
@1 Dobra, dobra, nie ma sensu na razie pompować balonika. To jak na razie tylko F3 i dopiero pierwszy sezon. Czy powtórzy sukces z F4 jeszcze nie wiadomo.
3. Raptor Traktor
Powodzenia. Top 10 będzie dobrym wynikiem, tak myślę, i chyba realnym.
4. Addd
@2 Chodziło o to ile czekaliśmy na ogłoszenie, sam podchodzę do tego na spokojnie, bez olbrzymich oczekiwań
5. seba1b
F3 na f1tv pro jest transmitowane?
6. Raptor Traktor
@5 Oczywiście, że tak.
7. NieantyF1
Verstapen w wieku 17 lat już jeździł od roku w F1
8. ewerti
Zgraja marud,
@7 A Ty w wieku 17 lat co robiłeś? Sądząc po zawistnym komentarzu jesteś niezwykle rozwojowym człowiekiem. Buractwo jakie wylałeś w kilku słowach pokazuje żeś jest polonia sovieticus.
@3 Ekspert z internetu przemówił...normalnie chłopak powinien sobie odpuścić bo wielmożny pan powiedział, że top10 to będzie sukces...
Zero radości z sukcesów innych. Polecam samemu coś osiągnąć buce niemyte.
9. Raptor Traktor
@8 Na leczenie się udaj oszołomie.
10. dexter
Witaj ewerti,
dawno nie widzialem Twojego nicka. Mam nadzieje, ze wszystko w porzadku? Fajnie Ci znowu widziec.
Mysle, ze nie chodzi o zero radosci z sukcesu innych, ale bardziej o fakt, ze aktualnie mlodzieniec jest amatorem z perspektywa. W tym miejscu bylo wielu utalentowanych mlodych ludzi. Niemniej jednak czas z pewnoscia pokaze w jakim stopniu wykorzysta swoj potencjal i czy bedzie potrafil zarabiac pieniadze na zycie jako licencjonowany profesjonalny kierowca wyscigowy w sportach motorowych.
Sadze, ze mlody czlowiek powinien byc szczesliwy, ze dostal takie wsparcie i szanse, bo to nastepny krok na drodze, aby zostac profesjonalnym kierowca w przyszlosci. I to nie jest rzecz oczywista w tak elitarnej dziedzinie. W kazdym razie sytuacja w ktorej znajduje sie teraz jest luksusowa dla niego. I sadze, ze RB ma dobre asy w rece i moze w racjonalny sposob zaprezentowac wizje rodzicom czy mlodym ludziom. Istnieje tez ogolna tendencja, ktora jest byc moze nieco bardziej wyrazna niz w innych akademiach. Kadra juniorska moze byc odskocznia do profesjonalnego sportu, ale juniorzy potrzebuja tez czasu na adaptacje. Tacy piloci jak Verstappen, ktorzy przechodza prosto z juniora do pierwszej druzyny Red Bulla i od razu tam jezdza, sa absolutnymi wyjatkami.
Akademia Red Bulla ma swoja historie. Po tym jak Red Bull poczatkowo wyslal dwoch kierowcow do Formuly 1 (Enrique Bernoldi w Arrows 2001 i Christian Klien w Jaguar 2004), projekt nabral rozpedu dopiero od 2005 r. Toro Rosso (obecnie Alpha Tauri) bylo koniem hobbystycznym zmarlego w zeszlym roku zalozyciela firmy Ditricha Mateschitza. On chcial hodowac wlasne gwiazdy, zamiast kupowac je drogo gdzie indziej i do tego potrzebowal centrum szkoleniowego. Od 2006 roku do Formuly 1 dolaczylo 15 kierowcow z lacznej liczby ponad 90 kierowcow (majac na mysli rok 2001). Ci, ktorzy byli dobrzy, mogli przejsc do Red Bulla. Ci, ktorzy nie spelniali wysokich wymagan, byli usuwani, czasem az za szybko. Zespol juniorow wydal na swiat dwoch mistrzow swiata (Sebastian Vettel i Max Verstappen) oraz trzech zwyciezcow Grand Prix (Daniel Ricciardo, Carlos Sainz i Pierre Gasly). Z wyjatkiem Scotta Speed'a wszyscy zdobyli punkty w MS F1. Ale system mial tez slabe strony. Ciagla rotacja (przychodzenie i odchodzenie kierowcow) uniemozliwiala zespolowi ciagly rozwoj. Nigdy nie bylo czegos stalego, na czym mozna by budowac. Zespol Alpha Tauri zawsze musial zalatac dziury i zaczac od nowa.
11. TomPo
Pogratulowac!
@7 sorry ale ten komentarz jest debilny. Widzisz "drobna" roznice pomiedzy polskim kierowca bez pieniedzy, bez znajomosci, bez porzadnego toru w kraju, a Maxem ktorego ojciec scigal sie w F1?
12. TZ4Z
@11 i też pamiętajmy, ze teraz juz w tym wieku nie mozna sie ścigać w F1, trzeba mieć ukończone 18 kat
13. fistaszeq
@10 o kurde, tylko na 1 komentarz się rozpisałeś? niesamowite
14. Frytek
@ 13. fistaszeq
Hehe, to i tak mało, zazwyczaj poprawia kilkoma dodatkowymi komentarzami podobnej długości, albo dłuższymi
15. marcinek99
13,14
Panowie, nie karmcie trolla !
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz