BMW Sauber po Grand Prix Hiszpanii
Hiszpańskie Grand Prix nie ułożyło się do końca pomyślnie dla teamu BMW Sauber. Robert Kubica ukończył wyścig na dobrej, czwartej pozycji zdobywając tym samym pięć punktów. Niestety koledze z zespołu Roberta - Nickowi Heidfeldowi zabrakło trochę szczęścia i jego zjazd do boksu zbiegł się z wyjazdem samochodu bezpieczeństwa na tor, czego skutkiem była kara 10 sekund nałożona na Niemca przez sędziów.„Mieliśmy bardzo dobrą prędkość podczas dzisiejszego wyścigu. Niestety straciłem pozycję na starcie. W każdym razie pod koniec nasza strata do lidera wynosiła tylko pięć sekund. Jeżeli ktoś powiedziałby mi to wczoraj to na pewno bym mu nie uwierzył. Mam nadzieję, że z Heikki jest wszystko w porządku. Kiedy mijałem ten zakręt, widziałem bolid w bardzo nietypowej pozycji. FIA robi bardzo dużo dla zapewnienia bezpieczeństwa w bolidzie, więc powinniśmy im być naprawdę wdzięczni.”
Nick Heidfeld:
„Na starcie udało mi się zyskać dwie pozycje, które chciałem zdobyć. To jest pozytyw szczególnie, ponieważ mieliśmy wcześniej znacznie gorsze starty. W wyścigu byłem piąty, kiedy safety car pojawił się w pechowym momencie i musiałem zjechać do boksu. Dopiero przejechałem linie pit lane, kiedy dostałem sygnał. Chciałem zaoszczędzić paliwo i opóźnić mój pit stop, jednak na końcu to był wybór między jazdą bez paliwa, albo zatrzymaniem się i karą.”
Mario Theissen (szef zespołu):
„Po pierwsze jesteśmy bardzo zadowoleni, iż po takim wypadku Heikkiego Kovalainenena dochodzą do nas sygnały, że jest z nim wszystko w porządku. Robert stracił pozycję na starcie i był blisko Lewisa Hamiltona skręcając w pierwszym zakręcie. Był prawie tak samo blisko Hamiltona, gdy przekraczał linie mety. Nick zdobył na starcie dwie pozycje, więc był na dobrej drodze. Wyjazd samochodu bezpieczeństwa zniszczył naszą strategię. Dosłownie przegapiliśmy fakt, że Nick zjeżdża na pit lane na kilka sekund przed samochodem bezpieczeństwa. W rezultacie musieliśmy zatankować w czasie, gdy safety car był na torze i dostaliśmy 10 sekund kary.”
komentarze
1. gumisss111
Hmm... Robert nic nie mowi o przyczynie slabego startu, ciekaw jestem czy to jego blad czy tez jakies klopoty natury technicznej
2. _Tom3k_
No w studiu była mowa o tym problemie technicznym ;]
3. prolim
Mają dwa tygodnie i muszą popracować nad tym. Heidfeld, gdyby nie ta sytuacja bił by się z Kovalem o 5 pozycję. Cóż, ale BMW dalej jednym punktem przed Mcl.
4. prolim
Tak, ten Zientarski to się zna, jakby ktoś go posłuchał to by pomyślał, że Renault jest murowanym kandydatem do mistrzostwa:D. Może był problem, mają dwa tygodnie na rozwiązanie go, bo z MCL dysponują identycznymi bolidami i właśnie takie niuanse teraz będą decydować kto będzie lepszy.
5. Kadet
Wydawało mi się, że słaby start Alonsa przyhamował Roberta, ale się myliłem - to jednak jakieś niedoskonałości techniczne nie pozwoliły mu na uzyskanie sensownego przyspieszenia. Szkoda. Ale i tak jest nieźle, bo widać, że mogą stawić czoła Makówkom i przy odrobinie szczęścia, to może nawet uzyskają solidne drugie miejsce wśród konstruktorów.
6. Jarek F1
Troszkę szkoda była szansa na pudło ale i tak jest Super! Oby BMW balej sie tak rozwijało a będą mieli monopol na wygrywanie . Pozdro !
7. nowyziomal
Ferrari nie ma aż takiej wielkiej przewagi drugi w stawce jest BMW które jest odrobine szybsze od McLarena wyjątkiem pozostaje start gdzie MCl ma przewagę ze względu ECU które jest ich produkcji przez co maja lekka przewage na starcie, ale mysle że BMW w 2 tyg zmniejszy ten problem.
8. Rapidoo
Robert walczył bardzo dojrzale i tam gdzie mógł bo i tor zbytnio na fantazję nie pozwalał ,ważne że kolekcjonuje punkty i nie ma już pecha, który tym razem przeszedł na Nicka.Co do startu trzeba zauważyć że Maki mają zawsze dobry start choćby ostatnio w Bahrajnie. Robert miałtym razem dobry start (refleks) bez poślizgu ale Maki mają coć lepsze odejście na 2-3 biegu - być może jakiś detal w zawieszeniu nie wiem.
9. PETRONAS ![RK]!
Pragnę zauważyć że w bardziej krętych sektorach BMW dosłownie WYMIATA , jeśli spojrzeć na czekające nas wyścigi w których jest wiele wolnych to uważam że będzie tylko lepiej , widać że szybkie zakręty są bolączką BMW - aż 10 km/h różnicy między Lewisem a Robertem na jednym z zakrętów to naprawde dużo aż dziwne że się Robert tak się za nim utrzymywał , musiał te 10 km/h odrabiać w trzecim sektorze a następne wyścigi są całe jak sektor trzeci ... no może z wyjątkiem kilku...
10. olizet
nie no po prostu Robert ma problemy ze startem bez TC bo to juz 3 z rzedu wyscig kiedy slabo startuje a wiec wedlug mnie bo to nie jest problem techniki ale kwestia czasu po prostu Robert musi sie nauczyc:) ale i tak gratulacje jak najwieksze:)
11. olizet
no no Petronas jak taki sam bedzie problem z predkoscia BMW to az sie boje co bedzie na Monzy:) ale miejmy nadzieje ze sie przystosuja:)
12. eldoc
No, w końcu przydałby się wyścig w którym Robert BEZDYSKUSYJNIE pokazałby swoją moc. Jak na razie, ma szczęście, pech gnębi innych (błąd Massy, kara dla Maków). Dzisiaj dał się objechać tak, jak sam to robił w poprzednich latach, ale trzecie miejsce w kwalifikacji kierowców cieszy.
13. makuj84
Gp Monaco bedzie dla Roberta, wymiecie ich na tym wolnym i technicznym torze.
14. przemo3
ludzie!, przecież 4 miejsce dla roberta to nie jest tak zle. moglo byc lepiej ale jest jak jest i trzeba sie ciezys ze nie bylo gorzej. poza tym to nie wiem czy wiecie ale robert ma 3 miejsce w klasyfikacji ogolnej :):):):):):):) brawo!!!!!!!!!
15. gurka
Robert ma jakiś problem ze startem nie wiem na czym to polega ale to już drugi raz z rzędu w zeszłym sezonie kiedy była kontrola trakcji startował znakomicie później już było gorzej z dotrzymaniem tempa najlepszym w tym roku jest odwrotnie. Dzisiaj w każdym razie wyglądało to nieciekawie Lewis wyskoczył zza niego i wyprzedził jakby to była fura z węglem wydaje mi się że wszystkiego nie można zwalać na elektronikę. zgadzam się z olizet pozdrawiam wszystkich
16. piotrek74
jeśli Robcio lub BMW nie popracują nad startami to mogą pomarzyć o drugim miejscu w konstruktorach poza tym gratulacje
17. piotrek74
a jeszcze jedno dobrze Robert -ciułaj punkciki bo niema poco ryzykować i tak przed Ferrari na razie nie będziecie
18. daniel316
Dobrze było - 4 miejsce to chyba nie ma się Robert czego wstydzić. Pojechał ładny równy yścig i to się liczy!
19. Jacu
nie jest zle.Obawialem sie ze maclaren zrobi spory progres, czy tez ujawni pelnie swych mozliwosci i ze wroci na druga pozycje przed bmw - po nieudanej pierwszej czesci sezonu - ale okazalo sie ze w zasadzie bmw jest juz na rowni z maclarenami. Koniecznie trzeba poprawic start w sauberach. Swoja droga ciesze sie ze heidfeld mial klopoty bo Robert wkoncu wyprzedza go w generalce ;)) a w koncu o to w F1 tez chodzi zeby pokonac "kolege" z teamu.
20. leo_
Z tym startem rzeczywiście coś nie tak. Ja widziałem, że Kubica wystartował szybko i chyba bez bóksowania-ma chłopak refleks. Ale chwilę potem, nie wiem jak wam, ale mnie się wydaje, że koła lekko wtedy zabóksowały. Może to jednak jakieś jaja z tym sprzęgłem. W każdym razie był lekko wkurzony- wyglądało na to , że to chyba jednak kłopoty techniczne. Tym bardziej , że wcześniej mówlili, że do końca jednak problemu nie rozwiązali (przez 3 tygodnie?!). Choć nie wykluczałbym błędu Kubicy. Czekajmy na info od Teissena. A tak poza tym, to coś zrobią z tym startem i za 2 tyg będzie jeszcze lepie.
21. Niespokojny
Było SUPER! BRAWO ROBERT!!! ,szkoda mi tylko Heidfelda,że nie zdobył punktów dla zespołu,mógł być 5-ty,za Kubicą! Dopóki będzie się trzymał za Robertem,to też mu będę kibicował,hahaha ;-)
Jakoś nie mogę uwierzyć w to ,by Kubica nie potrafił startować bez TC! ...raczej kłopoty techniczne!!! :-)
22. mario761
zgadzam sie z leo, nawet ojciec Roberta w polsacie mówił że do końca nie rozwiązali problemu. Robert też przed wyscigiem mówił że obawia się startu. Chyba nie planował specjalnie źle wystartować, dlatego myslę że to nie był bład Roberta. Jeszcze do tego zablokowały go dwa maki po bokach-napewno zaplanowana akcja, bo robart nie mógł (zgodnie z przepisami) zmienić dwa razy toru jazdy podczas próby wyprzedzania. Tak czy owak gdyby nie wyprzedził go Lewis to zrobiłby to Kovalainen
23. norman_69
teraz będzie lepiej ,a dzisiaj było bardzo dobrze!
24. Rk3
czy ktos wie gdzie mozna znalezc komunikaty prasowe bmw?
25. coboss
Jest cos bardzo, niebardzo bo to nie byl pierwszy raz! Kto oglada uwaznie wie ze to juz od ktoregos startu sie tak dzieje w bolidzie Roberta ze startujac BMW jakby nie mialo kopa w pierwszym etapie a pozniej na kolejnych biegach chyba 3-4 cos sie cielo :/ albo po prostu robert musi na prawde solidnie pocwiczyc i przysiedziec nad startami!
26. Maciej86
Wydaje się, że słaby start Roberta jest spowodowany jakimś problemem technicznym. Widać jak Robert rusza równo z Hamiltonem łapiąc nieźle przyczepność. Po chwili jednak Hamilton zaczyna szybko się do Niego zbliżać. Coś tu nie gra ;/
27. kibicowy
Jeszcze rok temu ten cały Tajsen sikałby ze szczęścia z P4 w wyścigu a dziś marudzi jak stara panna........no ale wiem...... jego pupilek znowu był gorszy od Roberta.
28. obi216
Po pierwsze BMW musi porządnie popracować by przygotować bolid do startów. Od kilku sezonów wiadomo , że jak wygrywa sie starty to i zdobywa dobre pozycje i punkty. Jak równiez musi cały zespół trenować te stary - do znudzenia niestety .
29. damiano121092
bmw ma w tym roku slabe przyspieszenie i slabe osiągi na prostych.Jednak jest dobre na kretych cześciach toru.W monaco wygra poniewaz to krety tor.Obawiam sie monzy ;(
30. obi216
Reasumując wyścig bardzo udany dla Roberta > w przeciwieństwie Nicka ( pech ). Z Ferrari nie było walki i jeszcze musimy na tą walkę poczekać. A McLareny nie sa tak stracznie szybkie. Przy odrobinie szczęścia byli dzisiaj do ogrania. Ale co się odwlecze - to nie uciecze he he he
31. norman_69
i tak quick nick pokazał że jest doby ,miał pecha , next time będzie lepiej!!!!!!!!!!!!!
32. kondzio
GP udane dla Roberta średnio dla BMW. W studiu ojciec Roberta mówił, że BMW przez to wspólne ECU nie może napisać dobrego sterownika do sprzęgła i to właśnie sprzęgło jest główną przyczyną słabszych startów. Za to dobre starty Maków są spowodowane nagięciem przez nich przepisów a mianowicie: w tym roku zakazany jest do używania system wspomagający start, ale McL sprytnie to obszedł umieszczając ten system w sterowniku silnika co pozwala im tak perfekcyjnie startować. Przepisy jak zawsze są niedoprecyzowane a i fakt że ECU jest produkowane przez firmę w chodzącą w skład korporacji "maklarena" też nie przemawia za równością dla wszystkich ;)
33. bekkouche
Jacu, radość z porażki innych to zwykłe sk.....stwo, zwłaszcza jeśli to koleś z teamu domyślnego na tym forum idola.
Start zawiódł, kwestia braku doświadczenia(?) Roberta i/lub błędu inżynierów. Heidfeld pech pechów...Nie ma o czym mówić... Dlaczego FIA nie pozwoi na zjazdy do boksów gdy na torze jest SC? Przecież to automatycznie zwiększy widowiskowość F1. Fakt, że loterii też będzie sporo, ale w żadnej amerykańskiej serii publiczność nie narzeka na poziom wrażeń, a od lat słyszy się, że F1 skostniała...Miejmy nadzieję, że 2009 przyniesie zmiany.Tymczasem Kubica trenuje start, a Rampf poprawia ustawienia i w GP Turcji widzimy kolejne podium.
Forza Kubica!!!!!
34. Papri
na starcie widoczne było że Robert mal wolniejszy bolid
35. brkprzemek
W studio mówili że słaby start Kubicy to wina sprzęgła które nie pracuje zbyt dobrze na starcie no i przecież Kubica nie może w wywiadach ciągle narzekac na swój bolid.
36. brkprzemek
Czemu BMW nie może tego naprawic przecież start to najważniejsza częsc wyścigu
37. piotrek74
może ktoś zobaczyć na niemieckich portalach co piszą o starcie BMW ???(do ja tylko polski I to cienko) bo na starcie to wyglądało jakby Robert startował skuterem(marki Romet)
38. czes
czyli co, McLaren znowu oszukuje? moze cos w tym jest, bo daje glowe, ze Robert szybko wystartowal. Ale, skoro poprawili predkosc maksymalna, to naprawia i to. Ciekawe ile innych zespolow ma tez jakies problemy z ECU.
39. ssupras
Przy startach problem techniczny problemem technicznym, ale Heidfeld dobrze startuje, a Kubica cieniutko. Chyba problem jednak leży po stronie kierowcy, przynajmniej częściowo.
40. Rk3
Robert w wywiadzie powiedzial ze reakcja bolidu na starcie byla nadspodziewanie dobra jednak na wyzszych biegach sprzeglo pracowalo z opoznieniem.Wszyscy widzielismy ze Kubica dobrze wystartowal dopiero po kilkudziesieciu metrach Mcl zaczely go dochodzic
41. walerus
gut Mario...
42. Rk3
a poza tym Robert dodal za duzo gazu:)
43. totalfun
Warto dodać do tego dobrego wyścigu, że Robert po 4 GP ma 19 pkt. Czyli praktycznie połowę które zdobył w 2007. A do zakończenie pozostało jeszcze 14 zawodów. Więc jest miodzio ;)
44. danielpele
Do "kibicowego": Jedyni którzy narzekają na P4 to polacy którzy oglądają formułę 1 od roku i myślą że pozjadali wszystkie rozumy, a tak naprawdę na ch..u się znają
45. cubusek1
ten start tak wyglądał jak by Robert ruszył i nagle zahamowal ;/
46. piotruspaw
Bardzo udany wyścig kubicy,pech haidfelda
47. lewusFIA
W tej chwili receptą na najniższy stopień podium dla Roberta i Nicka to być przed Mcl w pierwszym zakręcie po starcie, dalej nie dadzą się im wyprzedzić, poza konkurencją są oba bolidy Ferrari, które nie jechały na maxa i myślę, że jeżdżą wg. konkretnego planu, który z powodzeniem wykonują. McLaren stracił Alonso i razem z nim równorzędność z Ferrari. Nie wyszło tak jak uważali fani McLarena, że po odejściu Alonso McLaren tylko zyska, złudne to były przekonania i chętki.
48. maczomen
KONDZIO ma racje problem bmw leży w oprogramowaniu ale wina jest też po stronie Roberta Nick już drugi raz z rzędu na starcie przesunoł się o 2 pozycje czyli wystartował jak rakieta a Robert niewiadomo dlaczego ciągle się ślizga
49. Dagmara_W
No super wyścig dla Roberta. miał bardzo dobre tempo a to nie jesgo wina że go na stracie wyprzedził Hamilton bo Robert Kubica miał jakieś problemy ze sprzęgłem. Pozdrawiam:)
50. leo_
ssupras, heidfeld startował z dalszych pozycji, a tam się lepiej wyprzedza-słabsze bolidy konkurencji. JAKBY BYł Z PRZODU to nie byłoby tak dobrze. Sam Teissen mówił, że w Bahrajnie oba BMW żle wystartowały. Poza tym w startach nie ma powtarzalności, raz się uda raz nie. Raczej jest tak, że są problemy z oprogramowaniem sprzęgła, ale po części może być to też błąd Kubicy. Tak zresztą sam Kubica przyznał w wywiadzie. A maki dobrze startują bo jest tak jak pisze kondzio. Tak więc, dopracować tylko start i będzie OK.A na torach bardziej pod Kubicę i BMW (takich torach jak sektor 3 w Barcelonie) powinno być o wiele wiele lepiej.
51. walerus
oprogramowanie każdy ma ustalone idywidualnie i Nick i Robert - po prostu Robert jeszcze nie ma optymalnie elektronicznie ustawionego startu i nad tym muszą popracować....
52. norman_69
LUDKOWIE ! ILE CZASU ROB JEŻDZI W F1!? POCZYNIŁ GENIALNE POSĘPY! SKORO NAWET TAKI ANGIELSKI PROGRAM JAK INSIDE GRAND PRIX (TVN TURBO ) STWIERDZIŁ ŻĘ WYGRANIE WYŚCIGU PRZEZ ROBA TO ,,TYLKO KWESTIA CZASU" TO COŚ W TYM JEST, NIE BĘDĘ KOMENTOWAŁ ICH ZDANIA NA TEMAT FERNANDO BO KREW MNIE ZALEWA SŁTSZĄC KOMENTARZE W STYLU ,,HISZPAN POWINIEN PUJŚC PO ROZUM DO GŁOWY PO TYM JAK NARAZIŁ SIĘ KIBICOM F1 PO UBIEGŁYM SEZONIE " MCL -IDIOCI !HOUGH!!!
53. Shaqoo
Wydaje mi się iż Robert ma ustawiony samochód bardziej pod docisk, a co za tym idzie - jest wolniejszy na prostych i lepszy na zakrętach. We Włoszech może być inaczej, na takich ustawieniach może dużo stracić.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz